Waar gaat het heen ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:09

renskesanne schreef:
Geryon schreef:
Nee nee geen drugs of alcohol voor mij. :D Natuurlijk wilt iedereen een prettig gevoel, maar daar moet je wiet niet voor nodig hebben. Als je dat wel hebt, misschien is het handig om dan eens met een psycholoog te praten? Of begrijp ik je nu verkeerd? :)

ik heb dus al 2 psychelogen := (vanwege thuissituatie en depresie enz) en met alcohol en drugs haalt je altijd dan even weg uit de realiteit en dat vind ik wel prettig op sommige momenten...

Heb je een pbtje gestuurd. En wat love_western zegt, ondersteunt het ook.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:11

Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste populaire uitgaansdrugs net zo verstandig als of verstandiger dan alcohol gebruikt kunnen worden. XTC en coke klinken heel heftig, maar er zijn zat mensen die er maat mee kunnen houden (coke iets minder). Tripmiddelen - iemand zei iets over lsd met carnaval, dat lijkt me overigens iets te veel van het goede - zijn volgens veel gebruikers verrijkende ervaringen die zo intens zijn dat je dat niet iedere week wil.

Afbeelding

Enigzins gerelateerd: ik kwam dit artikel tegen. Dat vind ik ook wel interessant om over na te denken. Ouders zullen iets discreter met hun druggebruik omgaan dan jongeren. Hoe veel doodnormale mensen zouden er wel eens iets anders gebruiken dan alcohol of wiet?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:12

love_western schreef:
renskesanne schreef:

ik heb dus al 2 psychelogen := (vanwege thuissituatie en depresie enz) en met alcohol en drugs haalt je altijd dan even weg uit de realiteit en dat vind ik wel prettig op sommige momenten...

Dat zeggen de vrienden/kennissen van mij dus ook. Mijn vriend is hierdoor ook een aantal jaren verslaafd geweest. Maar doet het nu nog maar een paar keer per jaar.

ja ik hoop ook dat ik er nooit verslaafd aan raak dat zou er ook niet nog eens bij moeten komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:16

Geryon schreef:
renskesanne schreef:

Heb je een pbtje gestuurd. En wat love_western zegt, ondersteunt het ook.

Maar als je echt niet lekker in je vel zit, dan kan het lekker zijn als je even uit de realiteit bent. Dat had ik dus als ik een kerk zat. Later is dat overgeslagen naar tentfeesten. Even lekker uit je dak gaan en genieten van de sfeer en muziek. Wel nuchter, want ik heb mijn zusje bij mij van 13 jaar + hartpatiënt. Dus als er iets gebeurd dan wil ik niet dronken met haar de ambulance in stappen. Sowieso drink ik niet veel.

Maar mijn motto is dat je alles een keer in je leven moet hebben geprobeerd, mits het niet schadelijk is voor anderen en jezelf. Maar doordat ik nu weer thuis zit met een burn out, wil ik geen drugs proberen. Bang dat ik het te lekker ga vinden. Dus dan blijf ik er gewoon vanaf.

Geryon

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:21

Ja dan is het zeker lekker! Maar drugs gebruiken op zulke momenten om die reden, zorgt sneller voor verslaving..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:26

Ik sta behoorlijk openminded tegenover drugs, maar drugs doen als je niet lekker in je vel zit, is gewoon hartstikke stom. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand dat kapot kan maken, zo zonde.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:55

love_western schreef:
Maar mijn motto is dat je alles een keer in je leven moet hebben geprobeerd, mits het niet schadelijk is voor anderen en jezelf. Maar doordat ik nu weer thuis zit met een burn out, wil ik geen drugs proberen. Bang dat ik het te lekker ga vinden. Dus dan blijf ik er gewoon vanaf.

Zo blijf je bezig; alleen al in alcohol zijn er ontelbaar veel soorten, merken en smaken die je dan zou kunnen proberen. ;)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:07

Goh, ik wist niet dat het zoveel gebruikt werd. Maar ja, het is hun keuze, al kan het ook wel onder groepsdruk genomen worden, er moet dus wel harder gecontroleerd worden.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:15

lieveli schreef:
Ik sta behoorlijk openminded tegenover drugs, maar drugs doen als je niet lekker in je vel zit, is gewoon hartstikke stom. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand dat kapot kan maken, zo zonde.

Klopt, van te voren moet je jezelf echt goed voelem, voordat je gebruikt. Anders is de kans groot dat je in een bad trip komt en dat is echt geen pretje :n.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:19

Boemklatsch schreef:
xSlvna schreef:
Er zijn niet voor niks 'Blauwe Defqons', 3 keer raden waar die naam vandaan komt...'

En rode Defqons, blauwe Decibels... noem maar op

Jij hebt je er duidelijk in verdiept... Dus bijv alle android gebruikers en ferrari rijders (groene a's & gele f's) zijn allemaal knetter strak & dol? Die naam komt gewoon van de drukker en welk logo hij dit keer weer leuk vond om te maken. :')

Nee dat zeg ik niet, maar er werd gezegd dat, volgens die meid haar ervaring, meer festivalgangers (hardcore) snuiven en 'nooit' aan XTC komen, maar dan lijkt het me sterk dat ze naar zulke festivals vernoemd zijn. Je vernoemd iets toch naar je doelgroep?

Vind het overigens geen 'stoere' drug om te gebruiken, maar oké, ik vind het ook niks om alcohol te drinken, eens een keertje een pilletje of lijntje (of wat alcohol) 'is wel grappig' maar niet de oplossing voor problemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:31

Er zijn echt 100 namen voor pilletjes. Androids, automerken. Ik ben nog nooit op een hardcorefeest geweest. Drugs wordt echt op allerlei soorten feesten gebruikt. Behalve misschien K3 concerten. (Misschien!)

knetterhard schreef:
lieveli schreef:

Klopt, van te voren moet je jezelf echt goed voelem, voordat je gebruikt. Anders is de kans groot dat je in een bad trip komt en dat is echt geen pretje :n.

Ook. Maar als iets heel fijn is en je voelt je al rot, kun je de drang krijgen om het vaker te doen en jezelf te verliezen. Ik ben nooit ergens in blijven hangen en ik heb een druk studiejaar voor de boeg dus drugs is nu even een no-go. Je moet echt weten waar je grenzen liggen wil je onbezorgd iets doen. En laat áltijd je pilletjes en dingetjes testen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:41

Ik vind zelf, dat alcohol een grotere boosdoener is dan XTC. Wat mij betreft mag alcohol geschaard worden onder harddrugs. Zo schadelijk, verslavend, goedkoop en veel te makkelijk aan te komen! Het probleem in XTC zit m ook in de troep die er rondgedealt wordt. Laat altijd alles testen en gebruik het zo 'verstandig' mogelijk. Valt me wel op dat de paniekzaaiers die dit rondroepen (waar gaat het met de wereld heen/hoe kan dit toch) zelf nog nooit iets gebruikt hebben. Prima, maar dan is het toch een beetje met twee maten meten..

De gezelligste feesten met de minste ruzie zijn de feesten waar Xtc gebruikt wordt, de feesten met spanning toch wel de zuipfestijnen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:44

denice schreef:
Ik vind zelf, dat alcohol een grotere boosdoener is dan XTC. Wat mij betreft mag alcohol geschaard worden onder harddrugs. Zo schadelijk, verslavend, goedkoop en veel te makkelijk aan te komen! Het probleem in XTC zit m ook in de troep die er rondgedealt wordt. Laat altijd alles testen en gebruik het zo 'verstandig' mogelijk. Valt me wel op dat de paniekzaaiers die dit rondroepen (waar gaat het met de wereld heen/hoe kan dit toch) zelf nog nooit iets gebruikt hebben. Prima, maar dan is het toch een beetje met twee maten meten..

De gezelligste feesten met de minste ruzie zijn de feesten waar Xtc gebruikt wordt, de feesten met spanning toch wel de zuipfestijnen!

Alcohol ís ook een hardrug, als het overmatig gebruikt wordt. Bij normaal gebruik hoort het bij de softdrugs.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:53

Hier ook een openminded persoon wat betreft drugs.
Zie er mensen onderdoor gaan en zie mensen die weten wat mate is.
Je moet jezelf kennen voor je wat wil gebruiken. Ik ken een persoon die is zo verslavingsgevoelig als de pest (die is echt aan ALLES verslaafd geweest, niet alleen verschillend druggssoorten hoor). zit nu dagelijks met zn crackpijpje te chillen.

Als je weet dat je snel verslaafd raak moet je iets ook niet willen proberen vind ik. Wees dan zo sterk om daar boven te staan.

Met alcohol heb ik meer 'moeite' als met jointjes. Sommige mensen vinden dat raar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:59

Haha nee, ik niet! Ik vind jointjes vreselijk eng. Het wordt zo onderschat.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:23

De ellende van blowen is dat het niet heel stom is om het thuis in je eentje te doen, zelfs dagelijks. Dat wordt al snel een verslaving. XTC ga je niet zo snel thuis in je eentje gebruiken en al helemaal niet dagelijks (heeft geen zin).
Al moet ik zeggen dat ik absoluut niet anti-wiet ben, maar je moet er mate mee kunnen houden.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:08

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:12

Ik heb helaas heel veel vrienden die het doen, heb het ze al vaak uit hun kop proberen te praten maar het gaat bij hun gewoon aan het ene oor in en komt aan het andere oor uit.
Maar ja, aan de andere kant is alcohol net even schadelijk als alle andere harddrugs. Dus ik vind niet dat iemand die zich elk weekend lazarus zuipt het recht heeft om te oordelen over iemand die af en toe eens een pilletje slikt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:16

minajtje schreef:
'60 procent jongeren gebruikt xtc tijdens uitgaan'

Dan denk ik echt, waar gaat het heen met deze wereld .. En dan heb je de coma zuipende, wietrokende jongeren er nog niet bij geteld. Dat zijn er ook niet weinig. Het verbaasd me echt hoe makkelijk er over drugs/alcohol gedaan word, hoeveel bewijs is er inmiddels wel niet dat het slecht is? Ik zat laatst met een vriendin aan de koffie (jaja, ook slecht :P ) en die vertelde dat haar dochter voor het eerst uit was geweest, op haar 14e (prima opzich, in de kinderdisco) .. Nou ze kwam om 3 uur dronken thuis met een joint in der zak. En mijn vriendin (haar moeder) vertelde het alsof het de normaalste zaak van de wereld was, tja dat hoord bij het uitgaans leven. Het lijkt wel steeds normaler te worden, indrinken bij je ouders thuis, je klem zuupen, jointje erbij, 4 jongers per avond zoenen .. Ik ga ook nog uit, dus ik zie nog wel eens wat :P
Ik vraag me af, was dit vroeger ook al zo? Heb ik het toen nooit zo erg opgemerkt en ligd het aan mij? Of is het echt wat van deze tijd? En de ouders hier, hoe gaan jullie hier mee om? Dat lijkt me ook lastig namenlijk ..

60% jongeren gebruikt xtc tijdens uitgaan; Bron
http://www.nu.nl/binnenland/3643774/60- ... map=%5B%5D

edit;
Ik wil trouwens echt niet alle jongeren over 1 kam scheren, tuurlijk zijn er ook genoeg mensen die gewoon gezellig op stap zijn en wat drankjes drinken zonder dat het 'te erg' wordt. Deed ik ook vroeger. En ja, ik ben ook wel eens over mijn grens gegaan, maar niet met xtc en die dingen ;)

Het is iets van deze generatie, die opgroeit bij ouders die geen grenzen stellen. Ik kan me er ook ontzettend aan ergeren maar er komt wel weer een ommekeer, dan is het weer een tijdje 'in' om je kinderen duidelijkheid en structuur te bieden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:34

verootjoo schreef:
denice schreef:

Alcohol ís ook een hardrug, als het overmatig gebruikt wordt. Bij normaal gebruik hoort het bij de softdrugs.

Dat klopt niet. Alcohol is harddrugs, altijd, niet afhankelijk van de mate van gebruik. Het valt alleen niet onder de Opiumwet.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:24

Ik ging vroeger ook vaak uit (Lees: alweer ruim 10 jaar geleden) en van drugs/wiet etc. moest ik niks van weten en nog steeds niet trouwens.

Wel deden we (met een groepje bij vrienden thuis) alvast wat voor drinken (voornamelijk de alcoholische drankjes waar weinig alcohol in zat). En gingen we tegen uur of 22.30 naar plaatselijke discotheek of naar een van de vele kroegen.

We hielden het pas voor gezien na zo ongeveer 02.00 met heel soms een uitschieter.

Ik bestelde vroeger voornamelijk bier dit omdat dat het goedkoopste was ten opzichte van wijn enz.

Nu al enige jaren moet ik niks van bier hebben, geef mij maar liever een lekker wijntje zo eens een avondje in het weekend ;)