de waarheid over Angora.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:52

Nou, dat hoeft niet zo te zijn hoor... Iet als foie gras is op geen enkele manier goed te praten :n

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:58

Magrathea schreef:
Nou, dat hoeft niet zo te zijn hoor... Iet als foie gras is op geen enkele manier goed te praten :n


Of ik slaap al of jij moet je spelling nakijken, maar wat bedoel je daar nu mee?

En ik praat niets goed?

Popstra
Berichten: 13929
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 18:06

Magrathea schreef:
Heuh, wat heeft dat hiermee te maken dan? Bestel jij Chinees uit China? Draag je op de één of andere manier direct bij aan levend gekookte hondjes?



Heeft er in zo verre mee te maken er nog zat mensen zijn die niet weten hoe en wat en waar gebeurd.

Popstra
Berichten: 13929
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 18:07

nine1987 schreef:
rapido schreef:
Ja dat bont verhaal kent iedereen nu wel en echt bont is dan ook niet te koop bij bijv een WE fashion, of de H&M...

Het gaat hier over wol waar velen (volgens jullie naïef en hypocriet volk!) de afkomst niet van weten of denken het van een geit of schaap geschoren werd!


Ik heb overigens net een petitie getekend tegen het koken van levende hondjes in china!
Weet dat ze daar op gevreten worden maar geen idee dat de beestjes zo aan hun eind worden gebracht. Zeker ook naïef??


Dat vind ik idd behoorlijk naief en hypocriet.. je weet toch wel waar je kleding van gemaakt wordt voordat je het koopt? Vooral bij dierlijke materialen zou ik persoonlijk eerst nakijken hoe en wat als ik dit niet weet ofwel mijn twijfels erover heb..

En nee, ik heb de wijsheid jiet in pacht en weet dus ook niet alles wat op deze verziekte aardkloot gebeurt.. maar ik heb wel een flinke dosis nuchter verstand.. :Y)

En internet op mijn telefoon... ook niet onbelangrijk.. :D

Dus jij kan in de label van een kleding stuk zien hoe het dier waarvan de wol komt behandeld word???

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:11

magda_90 schreef:
Magrathea schreef:
Nou, dat hoeft niet zo te zijn hoor... Iet als foie gras is op geen enkele manier goed te praten :n


Of ik slaap al of jij moet je spelling nakijken, maar wat bedoel je daar nu mee?

En ik praat niets goed?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ganzenlever

Ik bedoelde in de zin van, sommige dingen kun je op geen enkele manier rechtvaardigen. Foie gras is een voorbeeld daarvan. Dus dan is er geen sprake van 'je dupeert degenen die wel goed bezig zijn'. Zolang je deze niet kunt distilleren vind ik dat ej geen risico mag nemen.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: de waarheid over Angora.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:16

Dat ken ik als ganzenlever, weer wat geleerd.

Toen ik die opmerking plaatste, had ik gehoopt dat je zou begrijpen dat de inhoud ervan per situatie zou verschillen. Er zijn goede angoraboeren en goede veehouders maar inderdaad ook sectoren waarbij je geen goed hebt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: de waarheid over Angora.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:17

Yes, dat snap ik (zie een post ergens in dit topic over enkele Nederlandse dames die konijnen hebben om te scheren en truien van te maken). Maar het schijnt dus ook weer dat alles op één hoop gegooid wordt.

Dus, je kunt niet garanderen dat je níét bijdraagt aan de slechte omstandigheden van angorakonijnen. Tot die tijd dus niet doen :)

nine1987

Berichten: 8364
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: de waarheid over Angora.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:36

@rapido: nee, ik kan wel nakijken van welk dier het komt.. en als mijn vriend google mij dan vertelt dat het van een konijn komt, dan heb ik zelf genoeg boerenverstand om me te bedebken dat die wol niet diervriendelijk verzameld kan zijn voor een truitje van een paar euro.. :)

Popstra
Berichten: 13929
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 15:29

Nou knap hoor *\o/*

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:33

Magrathea schreef:
Yes, dat snap ik (zie een post ergens in dit topic over enkele Nederlandse dames die konijnen hebben om te scheren en truien van te maken). Maar het schijnt dus ook weer dat alles op één hoop gegooid wordt.

Dus, je kunt niet garanderen dat je níét bijdraagt aan de slechte omstandigheden van angorakonijnen. Tot die tijd dus niet doen :)


Dat klopt helemaal. Maar door alles in de winkels te laten liggen (of doorgetrokken naar een verkoopverbod), help je de daadwerkelijke oorzaak niet en dat was meer mijn punt. Ik ben dus erg benieuwd en ik hoop dat naast een import/verkoopverbod er ook actie gaat plaats vinden in deze landen.

En over die goedbedoelde boeren, zij zijn nu inderdaad ook de dupe. Daarom hoop ik dat er in de toekomst toch een soort keurmerk gaat komen. Feit is namelijk wel dat angorawol, naast schapenwol een fijn product is (al jeuken beiden als een gek :+ ) dus het zou fijn zijn als de goede praktijken straks wel doorgezet kunnen worden.

We moeten echter afwachten wat partijen als PETA teweeg gaan brengen, al heb ik er persoonlijk weinig vertrouwen in dat zij de problemen ook bij de kern willen aanpakken.

helloanoukx
Berichten: 254
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Limboland

Re: de waarheid over Angora.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:37

He, jakkes, heb een klein stukje gekeken, dat gekrijs van die beestjes gaat door merg en been... Gelukkig draag ik niet vaak die kleding maar ook zoiets, tegenwoordig weet je toch niet meer wat wel en niet ergens in zit :(

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:36

Ik heb het gezien toen het konijn begon te gillen kon ik mijn tranen niet bedwingen..hoe kunnen mensen dit doen.
Nee, ik koop absoluut geen goedkope angorawol (meer).
Overigens heb ik goddank geen angora in de kast ook..

Sizzle

Berichten: 35742
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: de waarheid over Angora.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:42

Waarom scheren ze in vredesnaam niet gewoon.
Gaat ook hartstikke snel.
Ik durf niet te kijken, heb zelf 8 jaar een angora gehad die ik nog steeds mis.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:26

Heb die aflevering gezien, een konijn gilt echt alleen zo als het doodsangst en helse pijnen uitstaat. Naar.

Ik vraag me wel af, hoe duur angorawol ongeveer zou zijn, zou je in Nederland een boerderij runnen waar die dieren op een eerlijke en vriendelijke manier gehouden worden?

Sizzle

Berichten: 35742
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:48

Ik heb mijn angorawol altijd gewoon weggegooid na het knippen :+

Ik vraag me af wat de fokkers er mee doen. Die knippen of scheren gewoon netjes.