Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:23

Mevrouw heeft/had dus ook een dochter? Treurig als je tien jaar (of langer) niet naar je moeder omkijkt :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:28

xxCYNNxx schreef:
Daar sla je de spijker op zn kop hannahaapje, want idd dat is eigenlijk nog het meest vreselijke.
Dat ze 10 jaar dood in huis heeft gelegen is al afgrijselijk genoeg, maar het waarom is nog veel erger natuurlijk; die vrouw was zo eenzaam, die had echt letterlijk niemand meer in haar leven, niemand die dr mistte -O-
Wat een vreselijke laatste periode van dr leven heeft die vrouw gehad.

laat maar toen ik dit gisteren hoorde op het nieuws heb ik dit met afgrijzen aangehoord
En inderdaad zo oud en dan niemand die naar je omkijkt. Zelf je huisje doen, boodschappen, eten, laat maar |( |( |( |(

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:29

Vind het ook een merkwaardig iets, ongelooflijk dat je iemand 10 jaar lang niet mist??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:40

IZEP schreef:
Tja, 10 jaar is wel extreem lang maar er zijn zoveel mensen zonder familie of geen of weinig vrienden of dat nu eigen keus is of niet. Ik heb ook geen familie meer en door ziekte is mijn sociale leven ook niet je van het. Als ik hier zou liggen zou ik ook niet gelijk gemist worden. Elke avond als ik ga slapen hoop ik maar dat ik niet net als mijn vader 's nachts overlijd aan een hartinfarct. Niet voor mezelf hoor, maar wel voor mijn dieren die dan dus compleet aan hun lot overgelaten zijn omdat niemand weet dat ik hier lig. Er zijn meer eenzame mensen dan er gedacht wordt en vaak zijn dat ook mensen waar je het helemaal niet van zou verwachten.

Dit had ik geschreven kunnen hebben, echt exact hetzelfde... -O-

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:43

Ik vind het een verdrietig verhaal..maar dan de buurvrouw die als eerste haar verhaal doet: "Nee, geen stank geen vliegen, niks gemerkt." Dat dat dan hetgene is wat je te zeggen hebt over iemand die daar overleden is, in plaats van te bedenken dat het toch raar is dat je zelf nooit op onderzoek uit bent gegaan om te kijken waarom dat huis leeg staat. En dan bedoel ik niet dat je naar binnen moet gaan, maar je kan toch wel wat meer doen dan denken dat iemand is verhuisd. En ik kan het weten, want ik heb een (nog levende) buurvrouw naast me wonen van 90+ jaar oud, die met niemand contact wil. Ze is doof, vrijwel geheel blind, heeft geen familie en wil geen hulp aannemen, maar ik zorg er wel voor dat als ik haar 3 dagen niet heb gezien, dat ik dan toch 's avonds nog een keer extra langs loop om te kijken of er wel licht aan is gegaan die avond. Ik weet dat de wijkagent is ingelicht, dat de brandweer op de hoogte is van de staat waarin haar appartement verkeerd en verder is het gewoon afwachten. Dat wordt ook iemand die na zoveel dagen wordt gevonden, want die haal je nooit levend uit haar stulp, maar 10 jaar :n.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:52

Zunzuncito schreef:
Ik vind het een verdrietig verhaal..maar dan de buurvrouw die als eerste haar verhaal doet: "Nee, geen stank geen vliegen, niks gemerkt." Dat dat dan hetgene is wat je te zeggen hebt over iemand die daar overleden is, in plaats van te bedenken dat het toch raar is dat je zelf nooit op onderzoek uit bent gegaan om te kijken waarom dat huis leeg staat. En dan bedoel ik niet dat je naar binnen moet gaan, maar je kan toch wel wat meer doen dan denken dat iemand is verhuisd. En ik kan het weten, want ik heb een (nog levende) buurvrouw naast me wonen van 90+ jaar oud, die met niemand contact wil. Ze is doof, vrijwel geheel blind, heeft geen familie en wil geen hulp aannemen, maar ik zorg er wel voor dat als ik haar 3 dagen niet heb gezien, dat ik dan toch 's avonds nog een keer extra langs loop om te kijken of er wel licht aan is gegaan die avond. Ik weet dat de wijkagent is ingelicht, dat de brandweer op de hoogte is van de staat waarin haar appartement verkeerd en verder is het gewoon afwachten. Dat wordt ook iemand die na zoveel dagen wordt gevonden, want die haal je nooit levend uit haar stulp, maar 10 jaar :n.

Op het nieuws was dat er in die wijk veel meer huizen leeg staan al heel lang, ook niks geks dus.

Ik ben vooral benieuwd wat betreft haar dochter...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 02:38

Ik begrijp t ergens wel al is dit triest natuurlijk. En 10 jaar js lang...

Wij hebben ooit iemand in de straat gehad die 6 weken dood in huis lag. Nooit geweten dat die man daar woonden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 07:18

SharonIndezz schreef:
Mevrouw heeft/had dus ook een dochter? Treurig als je tien jaar (of langer) niet naar je moeder omkijkt :-(

De politie heeft geen directe familie gevonden..

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:39

Op de voorpagina van het AD staat dat haar dochter gisteren naar het huis is gegaan en dat ze dus toch familie had. De dochter vertelt dat hun relatie nooit liefdevol is geweest en dat het laatste contact 20 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Ze zegt dat ze ongewenst was. Ze is nu 68. Een aantal jaren geleden heeft ze een toenaderingspoging gedaan, maar de deur bleef gesloten en de dochter heeft aangenomen dat haar moeder haar opnieuw afwees. Ze zegt: "ik heb wel een triest gevoel, maar wat had ik kunnen doen? Ze wilde mij niet zien"

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:27

ohjajoh6 schreef:
IZEP schreef:
Tja, 10 jaar is wel extreem lang maar er zijn zoveel mensen zonder familie of geen of weinig vrienden of dat nu eigen keus is of niet. Ik heb ook geen familie meer en door ziekte is mijn sociale leven ook niet je van het. Als ik hier zou liggen zou ik ook niet gelijk gemist worden. Elke avond als ik ga slapen hoop ik maar dat ik niet net als mijn vader 's nachts overlijd aan een hartinfarct. Niet voor mezelf hoor, maar wel voor mijn dieren die dan dus compleet aan hun lot overgelaten zijn omdat niemand weet dat ik hier lig. Er zijn meer eenzame mensen dan er gedacht wordt en vaak zijn dat ook mensen waar je het helemaal niet van zou verwachten.

Dit had ik geschreven kunnen hebben, echt exact hetzelfde... -O-

Wat erg en wat angstig lijkt me dit.
Ik kan me er niets bij voorstellen.
Heb me voorheen wel heel erg enzaam gevoeld in een relatie maar dat is heel iets anders.
Eigenlijk zou er iets moeten zijn waar je dagelijks een melding kan geven als jullie dat zouden willen tenminste.
Ik wil jullie veel sterkte wensen en als jullie je hart willen luchten staant mijn pb open :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:48

Wij hebben 1 bewoner gehad, die het liefst voor haar deur zat. De reden? Haar eigen vader hebben ze pas weken later gevonden. Ze zei; dat zal mij niet overkomen! Als ik dood ga voor de deur, dan word ik tenminste zeker weten gevonden!
(Nu kon ze wel rustig in bed liggen, aangezien ze in een verzorgingstehuis zat. Maar t ging haar echt zo sterk om het idee; ik wil niet zoals mijn vader eindigen... Dat is wel heel treurig)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:59

Ik weet niet of er al iemand iets over had gezegd, maar ik vind het ook raar dat er een onderzoek werd gestart omdat er geen gehoor was nadat de mannen, die aan de straat aan het werk waren, hadden aangebeld.
Is het zo raar dat er geen gehoor komt als je aanbelt? :+

Maar het idee dat die vrouw zo eenzaam was...moet er niet aan denken, zielig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:41

Ze moesten binnen bij haar zijn vanwege gasleidingen oid brechtje!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:25

vrouw had gewoon een dochter...die wilde geen contact met haar moeder omdat ze steeds te horen kreeg dat ze een ongewenst kind was.
Misschien was die vrouw wel een secreet?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:57

Secreet of niet, het blijft een treurig feit om 10 jaar lang dood in je huis te liggen.. Dat wens je niemand toe

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:57

Brechtje_A schreef:
Ik weet niet of er al iemand iets over had gezegd, maar ik vind het ook raar dat er een onderzoek werd gestart omdat er geen gehoor was nadat de mannen, die aan de straat aan het werk waren, hadden aangebeld.
Is het zo raar dat er geen gehoor komt als je aanbelt? :+

Maar het idee dat die vrouw zo eenzaam was...moet er niet aan denken, zielig :n

Misschien waren ze de hele week al wel aan het werk en hebben ze een aantal keer aangebeld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:00

Sommige mensen kiezen ervoor om alleen te zijn. Ik vind het juist gek dat als je voor zo een leven kiest, je meteen afgeschilderd wordt als een eenzaam, zielig oud vrouwtje wiens laatste levensjaren een eenzame hel moeten zijn geweest.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:02

Best wel hard eigenlijk sommige reacties in dit topic over de dochter, nu vooral blijkt dat dochter wel contact wou maar moeders niks met haar te maken wou hebben. Op http://www.nu.nl staat er meer over.

Als ik er nu zo over nadenk zou het later mij misschien ook nog wel overkomen als mijn vriend niet meer zou leven. Heb namelijk ook niet echt een heeeel sociaal leven, eigenlijk ook niet altijd behoefte aan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:03

SharonIndezz schreef:
Secreet of niet, het blijft een treurig feit om 10 jaar lang dood in je huis te liggen.. Dat wens je niemand toe

Ja heel sneu voor jezelf als je dood bent? :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:05

Gini schreef:
Sommige mensen kiezen ervoor om alleen te zijn. Ik vind het juist gek dat als je voor zo een leven kiest, je meteen afgeschilderd wordt als een eenzaam, zielig oud vrouwtje wiens laatste levensjaren een eenzame hel moeten zijn geweest.

Misschien eerst afvragen wat de redenen van die mensen zijn om zich zelf af te zonderen voordat je zoiets gaat zeggen? ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:05

Ik ben benieuwd of de overheid de 10 jaar ten onrechte uitbetaalde AOW gaat terugvorderen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:06

Air schreef:
SharonIndezz schreef:

Ja heel sneu voor jezelf als je dood bent? :+

Het idee is rot maar op zich heb je er natuurlijk geen last van..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:07

Ik bedoel dat ik het idee echt heel zielig vind. Zelf heeft ze er geen last van gehad natuurlijk, maar iedereen verdient toch een waardig afscheid... :-(

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:10

Oh, hier zit een heel sneu verhaal achter. Moeder zestien toen dochter werd geboren, ongewenst kind... voor hetzelfde geld is die moeder niet gewenst zwanger geworden of verkracht...

Ook heel erg dat die dochter nog met een bloemetje voor de deur heeft gestaan om het goed te maken terwijl die moeder al dood was.
Een tragedie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:13

naomi_g1998 schreef:
Gini schreef:

Misschien eerst afvragen wat de redenen van die mensen zijn om zich zelf af te zonderen voordat je zoiets gaat zeggen? ;)

Waarom? Moet er altijd een reden zijn? Er zijn genoeg eenzame mensen die dat zijn tegen wil en dank, en dat is schrijnend, niet alleen als ze ergens tien jaar dood liggen (want dan vinden we het zielig uiteraard, maar bij leven is het "die rare oude snuister op het einde van de straat).
Maar de mensen die perfect gelukkig zijn met een leven alleen, waarom zouden die zielig zijn en waarom zouden we die in godsnaam een sociaal leven willen opdringen enkel en alleen opdat wij niet van deze nieuwsberichten moeten lezen. Want de algemene norm is natuurlijk dat we allemaal gezellig en leuk moeten zijn met tonnen vrienden en familie die wekelijks, zo niet dagelijks over de vloer komt.