Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxCYNNxx schreef:Daar sla je de spijker op zn kop hannahaapje, want idd dat is eigenlijk nog het meest vreselijke.
Dat ze 10 jaar dood in huis heeft gelegen is al afgrijselijk genoeg, maar het waarom is nog veel erger natuurlijk; die vrouw was zo eenzaam, die had echt letterlijk niemand meer in haar leven, niemand die dr mistte![]()
Wat een vreselijke laatste periode van dr leven heeft die vrouw gehad.
IZEP schreef:Tja, 10 jaar is wel extreem lang maar er zijn zoveel mensen zonder familie of geen of weinig vrienden of dat nu eigen keus is of niet. Ik heb ook geen familie meer en door ziekte is mijn sociale leven ook niet je van het. Als ik hier zou liggen zou ik ook niet gelijk gemist worden. Elke avond als ik ga slapen hoop ik maar dat ik niet net als mijn vader 's nachts overlijd aan een hartinfarct. Niet voor mezelf hoor, maar wel voor mijn dieren die dan dus compleet aan hun lot overgelaten zijn omdat niemand weet dat ik hier lig. Er zijn meer eenzame mensen dan er gedacht wordt en vaak zijn dat ook mensen waar je het helemaal niet van zou verwachten.
Zunzuncito schreef:Ik vind het een verdrietig verhaal..maar dan de buurvrouw die als eerste haar verhaal doet: "Nee, geen stank geen vliegen, niks gemerkt." Dat dat dan hetgene is wat je te zeggen hebt over iemand die daar overleden is, in plaats van te bedenken dat het toch raar is dat je zelf nooit op onderzoek uit bent gegaan om te kijken waarom dat huis leeg staat. En dan bedoel ik niet dat je naar binnen moet gaan, maar je kan toch wel wat meer doen dan denken dat iemand is verhuisd. En ik kan het weten, want ik heb een (nog levende) buurvrouw naast me wonen van 90+ jaar oud, die met niemand contact wil. Ze is doof, vrijwel geheel blind, heeft geen familie en wil geen hulp aannemen, maar ik zorg er wel voor dat als ik haar 3 dagen niet heb gezien, dat ik dan toch 's avonds nog een keer extra langs loop om te kijken of er wel licht aan is gegaan die avond. Ik weet dat de wijkagent is ingelicht, dat de brandweer op de hoogte is van de staat waarin haar appartement verkeerd en verder is het gewoon afwachten. Dat wordt ook iemand die na zoveel dagen wordt gevonden, want die haal je nooit levend uit haar stulp, maar 10 jaar.
ohjajoh6 schreef:IZEP schreef:Tja, 10 jaar is wel extreem lang maar er zijn zoveel mensen zonder familie of geen of weinig vrienden of dat nu eigen keus is of niet. Ik heb ook geen familie meer en door ziekte is mijn sociale leven ook niet je van het. Als ik hier zou liggen zou ik ook niet gelijk gemist worden. Elke avond als ik ga slapen hoop ik maar dat ik niet net als mijn vader 's nachts overlijd aan een hartinfarct. Niet voor mezelf hoor, maar wel voor mijn dieren die dan dus compleet aan hun lot overgelaten zijn omdat niemand weet dat ik hier lig. Er zijn meer eenzame mensen dan er gedacht wordt en vaak zijn dat ook mensen waar je het helemaal niet van zou verwachten.
Dit had ik geschreven kunnen hebben, echt exact hetzelfde...
Brechtje_A schreef:Ik weet niet of er al iemand iets over had gezegd, maar ik vind het ook raar dat er een onderzoek werd gestart omdat er geen gehoor was nadat de mannen, die aan de straat aan het werk waren, hadden aangebeld.
Is het zo raar dat er geen gehoor komt als je aanbelt?![]()
Maar het idee dat die vrouw zo eenzaam was...moet er niet aan denken, zielig
Gini schreef:Sommige mensen kiezen ervoor om alleen te zijn. Ik vind het juist gek dat als je voor zo een leven kiest, je meteen afgeschilderd wordt als een eenzaam, zielig oud vrouwtje wiens laatste levensjaren een eenzame hel moeten zijn geweest.
naomi_g1998 schreef:Gini schreef:Sommige mensen kiezen ervoor om alleen te zijn. Ik vind het juist gek dat als je voor zo een leven kiest, je meteen afgeschilderd wordt als een eenzaam, zielig oud vrouwtje wiens laatste levensjaren een eenzame hel moeten zijn geweest.
Misschien eerst afvragen wat de redenen van die mensen zijn om zich zelf af te zonderen voordat je zoiets gaat zeggen?