Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liljebo schreef:Waar mogelijk let ik er wel op, maar ik ga nergens flauw over doen. Voor mij is het puur dat de hele dierindustrie mij tegen staat en daarom doe ik daar niet aan mee, voor zover mogelijk.
Ik vind het een prettig idee dat voor mij geen beest dood hoeft, in een hok te hoeven worden gehouden, voortijdig al koe/kalf wordt gescheiden etc etc.
Bovendien is de intensieve veehouderij, zoals gezegd, zeer slecht voor het milieu en ik zou graag zien dat er straks nog iets van de aardbol over is als mijn kinderen ook weer kinderen krijgen. Momenteel ziet het er niet erg rooskleurig uit.
Daarom doe ik er liever niet aan mee, voor zover dat in mijn macht ligt.
En idd... 100% alles voorkomen kan niet en dat is ook niet mijn streven.
Ik doe gewoon wat ik kan.
Mizora schreef:Kistkalveren bestaan niet meer. Tot 8 weken mogen kalveren apart gehouden worden. Daarna moeten ze in groepshuisvesting. In de loop van de maanden van 1.5m2 per kalf naar 1.8m2. Hoe het op dit moment zit met het houden op roosters weet ik niet precies.
Overigens is er geen 25kg voer nodig voor 1kg vlees. Of je moet natuurgras rekenen bij vleeskoeien. Gangbare vleeskuikens zitten op 2 kg voer per kg lichaamsgewicht of vlees, dat weet ik niet zeker. Varkens op 2.5 Tot 3. Koeien dacht ik op 9kg, maar daarvan is een deel kuilgras.
liljebo schreef:En dan denk ik: er is fundementeel iets fout,Vlees is een kostbaar goed. Er wordt een leven voor gelaten, maar daar wordt gewoon niet meer bij stilgestaan. Bij de natuurvolkeren wordt ook vlees gegeten, maar niet meer dan nodig en de dieren krijgen respect omdat ze levensreddend kunnen zijn.
De huidige mens eet veel meer vlees dan nodig en wil dat vlees voor zo weinig mogelijk geld op het bord hebben liggen en de producenten proberen aan die eis te voldoen en ik zie daarin dan ook de oorzaak van alle ellende.
Niet de boer, maar de consument is verantwoordelijk voor de wantoestanden, die een regelrecht gevolg zijn van zoveel mogelijk produktie tegen zo laag mogelijk kosten, over de rug van de dieren En de boeren heen.
liljebo schreef:En dan denk ik: er is fundementeel iets fout,Vlees is een kostbaar goed. Er wordt een leven voor gelaten, maar daar wordt gewoon niet meer bij stilgestaan. Bij de natuurvolkeren wordt ook vlees gegeten, maar niet meer dan nodig en de dieren krijgen respect omdat ze levensreddend kunnen zijn.
De huidige mens eet veel meer vlees dan nodig en wil dat vlees voor zo weinig mogelijk geld op het bord hebben liggen en de producenten proberen aan die eis te voldoen en ik zie daarin dan ook de oorzaak van alle ellende.
Niet de boer, maar de consument is verantwoordelijk voor de wantoestanden, die een regelrecht gevolg zijn van zoveel mogelijk produktie tegen zo laag mogelijk kosten, over de rug van de dieren En de boeren heen.
minikatje schreef:even heel kort inbreken, wat heeft de zin en onzin van vegetarisch eten te maken met je zadel?
je eet je zadel toch niet op.
F_Orumster schreef:Zijn er hier meer mensen die flexetarien en af en toe als enige vlees rundergehakt toestaan? Rundergehakt komt van de melkverhouderij en dat maakt het voor het milieu en dierenwelzijn niet belastender.
F_Orumster schreef:Zijn er hier meer mensen die flexetarien en af en toe als enige vlees rundergehakt toestaan? Rundergehakt komt van de melkverhouderij en dat maakt het voor het milieu en dierenwelzijn niet belastender.