LBLGypsyCobs schreef:Ik vind dat een uitkering de eerste levensbehoeften van een mens moet dekken.
Huur, energie, eten en zorgkosten.
Eens, daar is het voor bedoeld, voor noodzakelijke behoeften en niet voor flinke luxe zoals een paard.
Sammy_xxs schreef:Nou als ik straks mijn wajong krijg, en ik heb weer tijd en geld voor een paard, dan ga ik er zeker ook weer 1 kopen.
Ik heb ook nog een man die inkomen heeft, dus waarom zou ik geen paard mogen hebben?
Niemand zegt dat je geen paard mag, maar persoonlijk vind ik het wel apart dat je een uitkering krijgt maar het wel kunt opbrengen een paard te houden, rijden verzorgen en de verantwoording daarvoor te dragen.
vuurneon schreef:Hebben ze de Wajong nog steeds niet gekoppeld aan inkomen van een partner?
Als je man boven bijstandsniveau verdient, zou ik het absurd vinden dat je dan als vrouw, recht hebt op Wajong
Dat het wordt aangevuld tot bijstandsniveau, prima.
Helemaal mee eens.
Ik zie ook liever dat geld richting bvb de ouderenzorg gaat dan dat we met elkaar betalen voor het paard van een ander... Maargoed dat zal ongetwijfeld wel gekoppeld gaan worden in de toekomst, gezien bezuinigingen over de gehele lijn van ons sociale stelsel. En terecht.