Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:24

Vala schreef:
Ik zou niet bekend willen staan als degene die uit zijn eigen domme fout een slaatje heeft geslagen...zeker niet in deze tijd waarin je al heel dankbaar kan zijn met 125000 euro.

Nou ja, hij kan óf een flinke smak geld krijgen of er verandert niets.
Dan zou ik toch ook de gok nemen hoor ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:28

Nou ik niet, zou niemand meer aan durven kijken. En al helemaal niet als hij die rechtszaak verliest. Dan zou ik emigreren :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:39

Ik vind dit wel een beetje ver gaan: http://rechtopmiljoenen.com.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/

Om er nou een hele website omheen te bouwen. Nu wordt het echt een beetje een sneue actie. Als je een zaak aan wil spannen, hou dan op z'n minst de eer aan jezelf, door het een beetje sjiek te doen. Dit soort websites dragen daar niet echt aan bij.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:44

Dit is echt sneuer dan sneu, bah, bah en nog eens bah... En dat in deze tijd dat zoveel mensen het moeilijk hebben, gatver...

knetterhard

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:51

Dat laatste is helemaal waar! Maar ik ben sowieso tegen de nepperij van winspelletjes, dus ik ben benieuwd waar het op uit draait!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:52

Hij kwam met niks
Hij ging naar huis met €125.000

Uuhhh....volgens mij mag ie in zijn handjes klappen! 8)7

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:54

Anoeska schreef:
Ik vind dit wel een beetje ver gaan: http://rechtopmiljoenen.com.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/

Om er nou een hele website omheen te bouwen. Nu wordt het echt een beetje een sneue actie. Als je een zaak aan wil spannen, hou dan op z'n minst de eer aan jezelf, door het een beetje sjiek te doen. Dit soort websites dragen daar niet echt aan bij.

In het filmpje zegt ie zelf : 'Op het moment dat ik sla heb ik het idee dat ik iets fout doe'.
Dus heeft ie het niet per ongelijk gedaan? Hij krijgt er alleen spijt van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:55

knetterhard schreef:
Dat laatste is helemaal waar! Maar ik ben sowieso tegen de nepperij van winspelletjes, dus ik ben benieuwd waar het op uit draait!

En daarom vind ik het top dat ie deze actie toch onderneemt.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:07

Laten ze de extra opbrengst overmaken naar de Filipijnen als ze zelf zogenaamd niet geld asers zijn maar ze het doen omdat ze de regels niet eerlijk vinden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:12

Die 5 miljoen gaat hij never nooit krijgen, de kans dat hij de 5 miljoen zou hebben gewonnen, is zo ontzettend klein, omdat niemand, uit ervaringsregels van het programma, tot de laatste koffer doorspeelt als het om zoveel geld gaat.
Wat betreft het reglement, vind ik het wel een interessant onderwerp, ben benieuwd hoe de rechter dit leest.
Ik volg dit topic, hopelijk wordt het nieuws ge update, ook al gaat het denk ik best nog een tijdje duren :).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:15

Wie zegt dat hij dat niet van plan was, om 4 miljoen te doneren aan de Filipijnen, aan unicef, aan... aan de voedselbank van Nederland. Wie zegt dat die geen huizen koopt voor de dakloze in Nederland.

'Hij verdiend het geld niet', 'Hij kan in zijn handjes klappen met die €125.000', 'Sommige mensen hebben minder'. Dus...? Als jullie zo gaan denken kunnen jullie beter bij de regering en het koningshuis aankloppen of zij ook met een normale loon rond zouden kunnen komen, 'want sommige mensen hebben minder'. :\

Ik zou mijn kans ook met beide handjes aangrijpen in de hoop op €5.000.000, al vreet ik het vervolgens op, als ik dat geld zou kunnen krijgen van een spel (met geld zat, anders kunnen ze het niet uitgeven) dan zorgde ik er ook voor dat ik het kreeg.
Al ging ik er als DD opzitten, als ik er door hun onzorgvuldigheden in de regels recht op zou hebben, zou ik het ook willen hebben.

Geef de man groot gelijk, ik gun hem die €5.000.000 ook nog.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:16

Hij had zelf al gezegd nooit door te zijn gegaan tot het laatst!
Daarbij hij sloot de DEAL en een deal is een deal.
Vind hem erg inhalig.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:19

gohya: ja, maar daar gaat het hier dus om, is de deal wel gesloten?
Hoe wordt in dit geval besloten dat er een deal is overeengekomen? De man drukte wel op de knop, maar gaf aan dat dit een misverstand was door de zenuwen. Daarbij stond niet in de eerdere spelregels dat de knop beslissend was.
Vandaar vind ik dit heel interessant :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:21

Bizzybijtje schreef:
Tsja, ik vind het best interessant eigenlijk haha.
Ik vermoed dat er hier gewoon flink wat "mazen" in de wet zitten en dat de deelnemer inderdaad nog wel eens geluk zou kunnen hebben. Aan de andere kant, Endemol heeft natuurlijk ook genoeg centjes voor een goede advocaat (of waarschijnlijk een hele tros advocaten) dus hoe het eruit gaat komen zal mij benieuwen. Dat de notaris wist dat er 5 miljoen in de koffer zat kan natuurlijk heel makkelijk een schijn van partijdigheid wekken. Stel dat er 1 euro in zat, had hij/zij dan ook gezegd dat ie niet verder mocht spelen?

Dat vraag ik met dus ook af. Nu zat er 5 miljoen in dus wil hij er een zaak van maken maar wat als er in het koffertje minder zat dan die 125.000 euro? Dan had je niemand gehoord.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:22

Miranda40 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Tsja, ik vind het best interessant eigenlijk haha.
Ik vermoed dat er hier gewoon flink wat "mazen" in de wet zitten en dat de deelnemer inderdaad nog wel eens geluk zou kunnen hebben. Aan de andere kant, Endemol heeft natuurlijk ook genoeg centjes voor een goede advocaat (of waarschijnlijk een hele tros advocaten) dus hoe het eruit gaat komen zal mij benieuwen. Dat de notaris wist dat er 5 miljoen in de koffer zat kan natuurlijk heel makkelijk een schijn van partijdigheid wekken. Stel dat er 1 euro in zat, had hij/zij dan ook gezegd dat ie niet verder mocht spelen?

Dat vraag ik met dus ook af. Nu zat er 5 miljoen in dus wil hij er een zaak van maken maar wat als er in het koffertje minder zat dan die 125.000 euro? Dan had je niemand gehoord.......

Maar ik bedoel, misschien had de notaris hem dan wél verder laten spelen :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:28

Zo had ik het niet gelezen..
Maar aan de andere kant, moet een notaris weten wat er in die koffertjes zit? Het gaat toch meer dat de trekking eerlijk gaat?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:29

Wat maakt dat die notaris nou uit? Die zit daar een paar uurtjes in de week een beetje mee te kijken met die opnames. Waarom zou het hem iets uitmaken hoeveel geld iemand meekrijgt. Die zit daar toch alleen om de regels te interpreteren en te handhaven.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:29

Ik snap hem goed hoor, ik denk dat iedereen met 125000 niet blij zou zijn als je gewoon 5 miljoen in je koffer hebt zitten! 5 miljoen vind ik wel te veel, waarschijnlijk was hij toch gestopt. Ik vind eerder dat hij 1-3 mil moet krijgen want het is wel klote xp

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:30

_lies_ schreef:
Hoe wordt in dit geval besloten dat er een deal is overeengekomen? De man drukte wel op de knop, maar gaf aan dat dit een misverstand was door de zenuwen. Daarbij stond niet in de eerdere spelregels dat de knop beslissend was.

Op de knop slaan betekend DEAL ongeacht of het nou per ongeluk is of niet.
Dat moet ook wel,want anders kan iedereen gaan twijfelen en zeggen:uh ik wilde niet drukken op de knop.Ja zo kan je aan de gang blijven.
Als je op de paardenmarkt handjeklap doet en je sluit een deal,dan moet je ook die deal nakomen,tenminste zo hoort het wel volgens de regels.

Ik kan me niet voorstellen dat die notaris weet hoeveel er in dat koffertje zit!
Laatst bijgewerkt door gohya op 20-11-13 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:31

Anoeska schreef:
Wat maakt dat die notaris nou uit? Die zit daar een paar uurtjes in de week een beetje mee te kijken met die opnames. Waarom zou het hem iets uitmaken hoeveel geld iemand meekrijgt. Die zit daar toch alleen om de regels te interpreteren en te handhaven.

Waarom krijg je bij de AH van de kassadames alleen maar een pakje voetbalplaatjes / Wuppie / Welpie / Beesie / ander plastic hebbedingetje als je meer dan €15,- uitgeeft? Waarom geeft ze die niet altijd mee? Haar baas ziet het toch niet, en wat maakt haar het nou uit? Loyaliteit naar je werkgever? Misschien was de notaris bang om haar schnabbel kwijt te raken als ze de deelnemer verder liet spelen?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:33

gohya schreef:
_lies_ schreef:

Op de knop slaan betekend DEAL ongeacht of het nou per ongeluk is of niet.
Dat moet ook wel,want anders kan iedereen gaan twijfelen en zeggen:uh ik wilde niet drukken op de knop.Ja zo kan je aan de gang blijven.
Als je op de paardenmarkt handjeklap doet en je sluit een deal,dan moet je ook die deal nakomen,tenminste zo hoort het wel volgens de regels.

Ik kan me niet voorstellen dat die notaris weet hoeveel er in dat koffertje zit!

Ik snap je wel hoor, alleen het gaat er hier juist om of er wel een deal gesloten is. Als we het antwoord al wisten, was er nu niet zoveel commotie omheen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:34

Vjestagirl schreef:
Anoeska schreef:

Waarom krijg je bij de AH van de kassadames alleen maar een pakje voetbalplaatjes / Wuppie / Welpie / Beesie / ander plastic hebbedingetje als je meer dan €15,- uitgeeft? Waarom geeft ze die niet altijd mee? Haar baas ziet het toch niet, en wat maakt haar het nou uit? Loyaliteit naar je werkgever? Misschien was de notaris bang om haar schnabbel kwijt te raken als ze de deelnemer verder liet spelen?

Ja, zo kan je overal wel wat achter zoeken. Ik neem aan dat ze een notaris nemen, omdat dat een functie is die gewoon onpartijdig bepaald of de regels zijn nageleefd.

De vergelijking met de kassadames snap ik niet helemaal :? Niemand heeft bij miljoenjacht toch iets zomaar meegekregen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:35

Anoeska schreef:
Ja, zo kan je overal wel wat achter zoeken. Ik neem aan dat ze een notaris nemen, omdat dat een functie is die gewoon onpartijdig bepaald of de regels zijn nageleefd.

De vergelijking met de kassadames snap ik niet helemaal :? Niemand heeft bij miljoenjacht toch iets zomaar meegekregen?

Geen idee, ik ken het spelletje niet.

Maar in principe krijg je aan de kassa ook niet zomaar iets mee: pas als jij een bepaald bedrag uitgeeft krijg je een plastic ietsje. Het zou de kassière (net als de notaris) niet uit moeten maken wie er hoeveel meeneemt: het zijn geen kosten die uit haar loonstookje komen, en ze maakt zichzelf populairder als ze ze wel meegeeft. Toch doet ze dat niet...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:38

Het zijn de zenuwen zei die, ja hallo iedereen is zenuwachtig daar met dat spel.
Dat zou mooi zijn, je moet 4 koffers kiezen en dat zijn toevallig de 4 hoogste bedragen.Dan kan je ook wel zeggen:die koffers wilde ik helemaal niet noemen,het kwam door de zenuwen,mag ik nu 4 andere koffers keizen?
Laatst bijgewerkt door gohya op 20-11-13 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:39

Vjestagirl schreef:
Anoeska schreef:

Geen idee, ik ken het spelletje niet.

Maar in principe krijg je aan de kassa ook niet zomaar iets mee: pas als jij een bepaald bedrag uitgeeft krijg je een plastic ietsje. Het zou de kassière (net als de notaris) niet uit moeten maken wie er hoeveel meeneemt: het zijn geen kosten die uit haar loonstookje komen, en ze maakt zichzelf populairder als ze ze wel meegeeft. Toch doet ze dat niet...

Omdat ze zich aan de regels moet houden. Net als de notaris.