Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:takkie_muis schreef:Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet
Ooit ............ hebben wij ook hier een watersnoodramp gehad en ook toen zijn wij geholpen door andere landen.
Sammy_xxs schreef:Hmm maar sorry hoor, voor de mensen die niet vinden dat we eerst mogen klagen over onze eigen land.
Als een vriendin van je een ongeluk heeft gehad en verlamd is, zeg je dan ook ach dat is niet zo erg, je had ook dood kunnen zijn![]()
Daar komt het namelijk nu wel een beetje op neer, Nederlanders moeten niet zeuren, want Dáár is het nog erger...!
Wij hebben toch ook recht op een normaal leven ( wat je gewend ben ) Als ik in armoede wil leven, ga ik ook wel naar een 3e wereldland om daar verder te leven.
Maar we wonen hier, in een land wat zogenaamd een welvarend land is? Nou veel mensen merken daar heel weinig van.
Piera schreef:Goh, het is wel duidelijk dat de fans van (Nick &) Simon ook op bokt zitten. Prima, als je niet doneert, maar als jij het mensen die op dit moment op straat zitten waar de lijken nog liggen, niet gunt om noodhulp te krijgen, moet je je toch eens even gaan afvragen waar je moraal gebleven is. Ik schaam me echt kapot voor de opmerkingen in dit topic. En zoals iemand hiervoor al zei, in Nederland is er ook ooit een watersnoodramp geweest en toen kregen wij ook allerlei hulp uit andere landen (bijvoorbeeld uit Nigeria!). Een beetje naastenliefde mensen, je hoeft niet zelf te geven, maar oordeel niet over anderen die dat wel doen.
purny schreef:De volgende keer misschien een inzamelingsactie houden voor ons land?
Sammy_xxs schreef:Hmm maar sorry hoor, voor de mensen die niet vinden dat we eerst mogen klagen over onze eigen land.
Als een vriendin van je een ongeluk heeft gehad en verlamd is, zeg je dan ook ach dat is niet zo erg, je had ook dood kunnen zijn![]()
Daar komt het namelijk nu wel een beetje op neer, Nederlanders moeten niet zeuren, want Dáár is het nog erger...!
Wij hebben toch ook recht op een normaal leven ( wat je gewend ben ) Als ik in armoede wil leven, ga ik ook wel naar een 3e wereldland om daar verder te leven.
Maar we wonen hier, in een land wat zogenaamd een welvarend land is? Nou veel mensen merken daar heel weinig van.
Nathaliefje schreef:Er zijn al teveel mensen op de wereld. Sorry voor mijn egoìsme. Gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde, ik volg het nieuws ook niet want ik wil me er totaal niet mee bezig houden verder.Poiuytrewq schreef:Ik doneer niks .
Als wij een ramp krijgen verwacht ik ook niks van arme mensen zoals zij. Daarnaast besteed ik liever mijn *weinige* geld aan dingen die ik belangrijk vind. En dat kan ook een volle boodschappentas zijn voor een buur die geen geld meer heeft.
Ieder moet zelf weten waar die zijn geld aan uit geeft vind ik. Al vind ik het ook van de zotte. Maar goedieder zijn ding
Wauw, kijk dat je niet doneert, laat me werkelijk koud. Moet je zelf weten. Maar die opmerking erachter is echt stuitend. Ben blij dat er gelukkig genoeg mensen zijn die zo niet denken, zodat die "arme mensen" die nu in nog triestere omstandigheden moeten overleven hopelijk hun armoede ooit te boven komen.
Kaitlyn schreef:Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.