Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:37

-25? Nou poe :+ Stel je niet zo aan zeg. 's Zomers is het te warm, 's winters is het te koud, in de herfst is het te nat... Die domme weeralarmen komen mij de keel uit.

marlies85

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:41

Och, snowboots aan, das om, handschoenen aan en een muts op je knar en gaan met die sneeuwschep.
Die horrorwinter is alleen maar om de NS op stang te jagen. :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:41

Bizzybijtje schreef:
N0a schreef:
Volgens KNMI moeten we het allemaal met een korreltje zout nemen :+

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/horror ... oorspellen

Oh, dat artikel gaat over 2011.. toen waren ze er dus al mee bezig en was het exact hetzelfde bericht :') :=

Did you do that on purpose or.... :')

Dat was onbewust haha :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:42

marlies85 schreef:
Och, snowboots aan, das om, handschoenen aan en een muts op je knar en gaan met die sneeuwschep.
Die horrorwinter is alleen maar om de NS op stang te jagen. :+

Oja dat ook nog. Direct alle OV wordt stilgelegd, bij het eerste vlokje sneeuw :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:43

loveskiara schreef:
@Focussed
Volgens mijn geheugen was er t/m april/mei dit jaar ook nog sneeuw te zien. Natuurlijk met sneeuwloze tussenposes, maar het sneeuwen kwam later dan januari nog om de hoek kijken. Dat weet ik toch wel bijna zeker :P

Ik kan het me niet echt herinneren, en zat wel echt op sneeuw te wachten om te fotograferen. Ik heb iig voor het laatst eind januari in de sneeuw gefotografeerd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:44

pluklief schreef:
Balou_k schreef:
[quote="Mayflower_">>
Ach dit roepen ze elk jaar. :') Als we 3 dagen al - 10 en er ligt een laagje sneeuw van 5 cm hebben dan spreken ze al van een horrorwinter.
[/quote>>>

Ik weet niet of jij vorige winter in Nederland was? Toch van december tot maart regelmatig sneeuw gehad hier, dat waren dan ook geen lagen van 5 cm maar gerust 20/30 cm..

Nou vorig jaar kan ik niet echt een horror winter noemen, gewoon eindelijk eens een winter ipv dat laffe gedoe met regen :+ Ze roepen het wel echt ieder jaar, maar wie weet krijgen ze dit jaar gelijk. Maar ja -25, hebben we dat vorig jaar ook niet een keer gehaald?

Nou ik kan rustig zeggen dat als je alleen buiten kunt rijden, dus geen overdekte rijbak dat je dan de afgelopen 2 winters nog niet klaar was. Heb je een binnenbak tot je beschikking dan krijg je dat toch iets minder mee waarschijnlijk ..

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:45

Ik kan me wel herinneren dat ik foto's gemaakt heb van de paardjes in de sneeuw hier. En dat ging geloof ik door tot april/mei, maar weet ik niet zeker welke maand. In ieder geval langer dan januari/februari. Als ik thuis ben zal ik het eens opzoeken tot wanneer de laatste sneeuwfoto's gemaakt zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:46

Het is afgelopen winter wel lang koud geweest maar sneeuw viel volgens mij wel mee hoor. januari best veel sneeuw gehad maar volgens mij daarna niet zo veel meer. Als ik het mij goed herinner dan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:47

hotchocolat schreef:
SAKKIA schreef:
Ik doe trouwens niet aan winterbanden :o De meeste ongelukken worden veroorzaakt door de gekken die denken dat ze met winterbanden net zo kunnen rijden als normaal..... :=

Zonder winterbanden kom ik nergens heen, bovendien is het niet voor niets verplicht (in Duitsland)

Wij hebben ze er nog niet onder, maar dat gaat niet lang meer duren. De eerste (natte) sneeuw is hier al gevallen.

En voorzichtig zijn met winterbanden is natuurlijk onmogelijk... Vind het een bijzonder domme redenering van Sakkia

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:48

antje_vip schreef:
's Zomers is het te warm, 's winters is het te koud, in de herfst is het te nat...
Inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:49

Ik heb nog steeds geen nieuwe winterjas , dus het valt reuze mee :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:50

hotchocolat schreef:
SAKKIA schreef:
Ik doe trouwens niet aan winterbanden :o De meeste ongelukken worden veroorzaakt door de gekken die denken dat ze met winterbanden net zo kunnen rijden als normaal..... :=

Zonder winterbanden kom ik nergens heen, bovendien is het niet voor niets verplicht (in Duitsland)

Wij hebben ze er nog niet onder, maar dat gaat niet lang meer duren. De eerste (natte) sneeuw is hier al gevallen.

Ja maar jij woont op een iets andere plek dan ik ;)
Als ik de straat uitrij en ik ben op de grote weg dan blijf ik op de grote weg tot ik op het werk ben.
Ik kan me echt wel voorstellen dat mensen wel winterbanden onder hun auto zetten. Maar je zou ze de kost moeten geven, die mensen die denken dat ze met winterbanden wel alles kunnen maken. Dat zijn echt de gevaarlijkste hoor := Ik heb trouwens hele goede 4seizoenenbanden, zelfs vorig jaar niet 1 keer een slipper gemaakt terwijl er toch best veel sneeuw lag. Kop erbij en aanpassen, neemt nog het meeste risico weg denk ik

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:52

Ayasha schreef:
En voorzichtig zijn met winterbanden is natuurlijk onmogelijk... Vind het een bijzonder domme redenering van Sakkia

Nee dat is het niet :+ Het is namelijk echt zo dat heel veel ongelukken gebeuren door auto's MET winterbanden, puur omdat mensen zich veilig voelen met winterbanden onder de auto. Maar die dingen zijn echt niet heilig hoor. Je moet je alsnog aanpassen aan het overige verkeer en de weersomstandigheden. Doe je dit niet zijn winterbanden ook gewoon onveilig. Degene achter het stuur maakt nog altijd hoe veilig het is op de weg ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:53

Ik vond de afgelopen winter wel echt vreselijk! Er waren dagen dat ik tijdens het lesgeven gerust een kilo afviel door de kou :=
Half december gaan wij naar Amerika, dus ik hoop dat de vliegtuigen blijven vliegen in deze doodswinter :Y)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:55

Bizzybijtje schreef:
Wat een aanstellers. Liever sneeuw en kou dan die regen.

Juistem.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:04

Focussed schreef:
loveskiara schreef:
@Focussed
Volgens mijn geheugen was er t/m april/mei dit jaar ook nog sneeuw te zien. Natuurlijk met sneeuwloze tussenposes, maar het sneeuwen kwam later dan januari nog om de hoek kijken. Dat weet ik toch wel bijna zeker :P

Ik kan het me niet echt herinneren, en zat wel echt op sneeuw te wachten om te fotograferen. Ik heb iig voor het laatst eind januari in de sneeuw gefotografeerd.

Vlak voor de pasen viel er nog sneeuw. Weet ik nog omdat ik op FB toen gezet heb dat ik met pasen in de sneeuw paaseieren aan het verven was en kerstliedsjes aan het zingen was.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:07

Laat die horror winter maar komen! Kou en sneeuw, heerlijk. Beter dan die regen en wind.
En volgens mij wordt de sneeuwhoogte altijd door mannen gemeten :+

Al kan het soms natuurlijk in NL ook best sneeuwen:
Afbeelding
Afbeelding

Ik leg m'n camera wel vast klaar.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:08

Door mannen gemeten _O- _O- _O-

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:11

tijdens pasen viel er ook sneeuw want dat weet ik nog omdat ik toen een weekendje weg was(en ja wel in Nederland haha).
ik hou niet van kou.. maar als het gewoon mooi droog is en het winterzonnetje schijnt heb ik dat veeeeel liever dan regen en koude rot wind!
alhoewel ik geen barst geloof van deze voorspellingen!:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:20

Denken jullie dat het begin januari sneeuwt? :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:36

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:42

eerst zien dan geloven :+ zulke voorspellingen zijn er elk jaar wel..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:43

NatasjavE schreef:
Boompje1985 schreef:
Vroegah had je echte winters dit van de afgelopen jaren is niks in vergelijking met de winters van 20 jaar geleden (toen hadden we standaard een witte kerst)... kom maar op zou ik zeggen eerst zien dan geloven :j

Wat vind jij vroeger? Want ik kan me die heerlijke winters nog herrinneren dat we wel wat vorst hadden maar zeker niet wekenlang sneeuw zoals vorig jaar. De kou viel wel mee overigens.

Als het een winter is zoals afgelopen jaar dan krijgt dit bericht wat mij betreft gelijk....bah wat duurde de winter lang.

Op zich lekker wat sneeuw vind ik wel leuk hoor. Maar niet zo'n lange periode please.

Nou vroegah is voor mij 20 jaar geleden toen kon ik nog schaatsen elke winter nu niet meer... nu is het maar de vraag of het ijs dik genoeg is, en de Elfstedentocht werd destijds ook vaker gereden dan de afgelopen winters.. dat was mijn punt eigenlijk ik vind de winters van de laatste tijd best mild :j , als er sneeuw ligt is dat met 2 weken al verdwenen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:53

@Boompje1985: Ik ben het niet met je eens. Ik ben maar twee jaar ouder en mijn herinnering is echt anders.
De laatste elfstedentocht was in 1997, die daarvoor in 1986 dus dat duurde ook gewoon elf ( :+ ) jaar. Klopt dat er ook 1 was in 1985, maar dat noem ik meer toeval. Daarvoor duurde het namelijk zelfs 22 jaar, namelijk van 1966 tot 1985 ;)
Daar tussen is nog een horrorwinter geweest in de winter van 1978 - 1979, dit weet ik omdat mijn moeder toen zwanger was van mijn broer en ze er weleens over vertelde. met name de sneeuwstorm van 14 februari 1979.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Winter_van_1978-1979

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:01

Ik ben benieuwd hoe de voor- en tegenstanders van een lange koude winter hun paard(en) gestald hebben: in een pensionstal of manege, waar ze volledig verzorgd worden en met een binnenbak, of aan huis met stalling, of 24/7 buiten in de wei.
Het maakt nogal verschil of je bij strenge kou zelf alles moet doen en of je kunt blijven rijden.
Ik heb ze aan huis, 's nachts op stal en overdag in de wei met schuilstal. Alle leidingen zijn al gauw bevroren. Dus: veel extra werk en niet kunnen rijden. Vorig voorjaar heb ik al besloten dat ik na mijn pensioen naar Spanje ga emigreren! Mijn vriend heeft nog elf jaar om erover na te denken of hij meegaat of niet...