nieuwe bonuskaart.. activeer jij hem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Activeer jij de nieuwe bonuskaart?

nee, ik blijf anoniem hem gebruiken
89 (31%)
ja
136 (48%)
misschien
36 (12%)
ik gebruik hem helemaal niet.
17 (6%)
anders
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 281

wendyenbram

Re: nieuwe bonuskaart.. activeer jij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:45

die handscanners vind ik ideaal. echter als ik met de kinderen boodschappen doe, moet ik er goed om denken alles te scannen. Maar verder ideaal zo vanuit het schap de boodschappen in de juiste tas.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:05

Bij ons krijgen ze dan in ieder geval een zeer vertekend beeld van wat wij kopen. Shop alleen bij de AH als er goede aanbiedingen in de folder staan en met verjaardagen/feestdagen. Heel af en toe tussendoor :)

Bij ons dan op nummer 1 chips/bier/knakworstjes of zo :D

Vind die handscanner ook ideaal! Meteen alles goed in de kratten en eerst al onderin de kinderwagen. Super handig.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:16

KozieZ schreef:
Bij ons krijgen ze dan in ieder geval een zeer vertekend beeld van wat wij kopen. Shop alleen bij de AH als er goede aanbiedingen in de folder staan en met verjaardagen/feestdagen. Heel af en toe tussendoor :)

Bij ons dan op nummer 1 chips/bier/knakworstjes of zo :D

Vind die handscanner ook ideaal! Meteen alles goed in de kratten en eerst al onderin de kinderwagen. Super handig.

dan kunnen ze toch zien dat als ze bv jullie favoriete merk bier in de aanbieding doen, dat jullie dan komen. terwijl jullie anders nooit boodschappen doen.

Ik werk bij de ah, en heb net mijn kaart geactiveerd. Afgelopen zaterdag ook nog heel veel kaarten geruild. Wij mochten de oude kaarten ook door mensen laten houden. Vooral de oudere mensen konden er moeilijk afstand van doen en ze zijn nog goed tot 6 januari.

Het rotste eraan vind ik, dat de cassieres eigenlijk niet meer het bonusnummer van de winkel mogen gebruiken als de klant geen bonuskaart heeft. Alleen als ze er om vragen mag het. Vind ik echt onzin. Als mensen geen bonuskaart hebben tik ik hem gewoon in hoor, dat is toch logisch? maar goed, er zijn altijd bureaucraten die dat niet doen natuurlijk :P

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:03

Dat snap ik, ging er om dat er een paar keer gesuggereerd werd, dat het op termijn ooit aan zorgverzekeringen etc gekoppeld kon gaan worden (als als als...) Dan zouden ze een erg vertekenend beeld krijgen over onze gezondheid :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:46

Bij mij werd ook gevraagd of ze de oude bonuskaart weg moest gooien, maar had em aan mn fietssleutel zitten en had geen zin om daar te gaan zitten prutsen om em eraf te halen dus heb em gehouden xD maar snap wel dat sommigen het niet fijn vinden als hun oude kaart ineens zonder vragen wordt weggegooid, dat ze niet eens keus hebben om de oude nog ff te houden.

Bij mij werd wel soms bonuskaart van de winkel gebruikt als ik mn bonuskaart vergeten was.
En het is sowieso niet altijd een duidelijk beeld per persoon want er doen behoorlijk wat mensen ook voor andere mensen boodschappen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:31

anneliesdj schreef:
Ik heb de oude ook geregistreerd dus de nieuwe ook.
Als het stervensdruk is in de winkel, wil ik namelijk wel graag gebruik maken van zo'n handscanner, dat scheelt je een kwartier wachten bij de kassa.
Dat is de voornaamste reden, bij de oude heb ik getwijfeld maar uiteindelijk toch geregistreerd bij de komst van de handscanners.
Daarnaast krijg je ook extra persoonlijke korting, producten die je vaak koopt gaan dan standaard voor jou iets korting geven, alleen maar leuk toch.

En wat intresseert het mij dat ze weten wat ik koop? Als je daar bang voor moet zijn kun je beter anoniem internetten want daar laat je een heel spoor van gegevens achter (niet alleen wat je eet) wat voor iedereen te achterhalen is, niet alleen voor AH personeel.

Annelies, om gebruik te kunnen maken van de zelfscanservice hoeft de bonuskaart niet geregistreerd te worden volgens de site van ah.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:38

Ik heb hem niet geregistreerd. Niet omdat niemand mag weten wat ik koop, maar omdat ik niet te pas en te onpas mijn NAW-gegevens verstrek. Dan maar wat minder korting.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:40

Ik ben er nog niet overuit of ik hem activeer. Tot die tijd gewoon anoniem.

Bij onze AH's mogen de cassieres de winkelkaart/code niet meer gebruiken :n dus moet je aan andere mensen vragen of ze er een hebben. Zo irritant he!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:44

Keet schreef:
Ik ben er nog niet overuit of ik hem activeer. Tot die tijd gewoon anoniem.

Bij onze AH's mogen de cassieres de winkelkaart/code niet meer gebruiken :n dus moet je aan andere mensen vragen of ze er een hebben. Zo irritant he!

ja ik vind dat ook echt niet klantvriendelijk. Ik tik hem nog gewoon in hoor, en mijn baas vind dat ook goed

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:56

Huh wat raar, bij ons mag het wel nog gewoon! Wij hebben zelfs gewoon een nieuwe code (van nieuw pasje) die dus ook gewoon nog na januari werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:18

Mijn oude was gekoppeld aan mijn naam, de nieuwe heb ik ook gedaan. We draven allemaal beetje door met peivacy, alsof iemand kan boeien wat je koopt. Wat ik interessant vind is aanbiedingen gebaaeerd op wat ik koop, want die krijg ik dan, en mensen die zich niet registreren niet :)

Post/mail keijg ik niet, dat heb ik uitgezet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:49

Boras schreef:
anneliesdj schreef:
Ik heb de oude ook geregistreerd dus de nieuwe ook.
Als het stervensdruk is in de winkel, wil ik namelijk wel graag gebruik maken van zo'n handscanner, dat scheelt je een kwartier wachten bij de kassa.
Dat is de voornaamste reden, bij de oude heb ik getwijfeld maar uiteindelijk toch geregistreerd bij de komst van de handscanners.
Daarnaast krijg je ook extra persoonlijke korting, producten die je vaak koopt gaan dan standaard voor jou iets korting geven, alleen maar leuk toch.

En wat intresseert het mij dat ze weten wat ik koop? Als je daar bang voor moet zijn kun je beter anoniem internetten want daar laat je een heel spoor van gegevens achter (niet alleen wat je eet) wat voor iedereen te achterhalen is, niet alleen voor AH personeel.

Annelies, om gebruik te kunnen maken van de zelfscanservice hoeft de bonuskaart niet geregistreerd te worden volgens de site van ah.

Wat er op de site staat weet ik niet, maar toen hier de handscanners kwamen heb ik het geprobeerd en is me meerdere keren verteld dat ze het niet doen omdat de kaart niet geregistreerd was. Maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:00

Ik vraag altijd netjes of de klant de oude nog nodig heeft of dat hij wel kan.
Als ik geen zin heb in een heel verhaal eromheen te maken(veel mensen snappen het niet) zeg ik gewoon: "Ik geef u alvast de nieuwe bonuskaart mee, daar zit een informatie boekje bij dat u thuis kunt nalezen!" dan hoeven ze niet meteen de oude weg te doen en kunnen ze alles rustig nalezen.
Dan nemen mensen hem veel sneller aan.

Als je per se de oude wil weggooien hoeven veel mensen de nieuwe niet :+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:01

Mijn moeder activeert hem vanwege de airmiles die ze kan sparen..
Zij vind het niet zo'n probleem dat de AH haar gegevens krijgt, maar ieder voor zich ;)
Ikzelf heb er ook eentje gekregen van der maar activeer hem niet, gebruik hem alleen als mijn ouders op vakantie zijn..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:07

Je kunt ook airmiles sparen zonder te koppelen, heb je alleen een losse pas erbij :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:11

Vind het een beetje ver gaan met wat ze allemaal van je willen weten tegenwoordig. Extra aanbiedingen dmv het controleren van je winkelgedrag? Die 10 cent maken niet veel uit.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:11

ik ben het eens met Vjestagirl.. :j

nu kan het nog allemaal zo 'onschuldig' lijken maar er gebeurd veel meer met onze gegevens dan wij denken.
dat zal in de toekomst alleen maar erger worden.

en nee ik zet nauwelijk iets op social media en gebruik nergens mijn achternaam :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:15

Ik vind het trouwens best naïef dat mensen denken dat er écht niets gebeurt met de gegevens die je invoert op internet. Facebook/social media berichten komen niet meer van het internet af, die staan er jaren later nog op. Webshops met bijna al je gegevens.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:18

Ik heb hem al geactiveerd. Kreeg meteen een mail met 25% korting op de wijnen :') Zelf gebruik ik um helemaal niet, maar mijn moeder wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:23

Al zet je je voornaam / achternaam niet op facebook, via je IP komen ze ook al een hoop te weten. Ik maak me er niet zo'n zorgen om..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:58

anneliesdj schreef:
Boras schreef:

Wat er op de site staat weet ik niet, maar toen hier de handscanners kwamen heb ik het geprobeerd en is me meerdere keren verteld dat ze het niet doen omdat de kaart niet geregistreerd was. Maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Ik geloof direct wat je schrijft over de oude kaart, maar met de nieuwe kan het wel.

In dit linkje staan de verschillen tussen wel of niet activeren (onderaan):

http://www.ah.nl/bonuskaart

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 00:05

ik zit op facebook maar zet er haast niks op eens per maand hooguit.. ik heb ook lang geen 100 vrienden en ik lees veel liever andere verslagen (of niet haha die kun je blokken).

dat is dan me eigen keuze.

gelukkig heb je ook de keuze de kaart niet te nemen of niet te activeren.

bijna de helft of iets meer.(poll). activeert hem wel gewoon. dus het zal wel wat gemiddeld zijn landelijk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:44

Horse_xx schreef:
Ik heb hem al geactiveerd. Kreeg meteen een mail met 25% korting op de wijnen :') Zelf gebruik ik um helemaal niet, maar mijn moeder wel.

Als het goed is staat boven die mail dat het een algemene is omdat ze je koopgedrag nog moeten leren kennen. Ik kreeg hem ook en koop bijna nooit wijn :)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:46

Szan schreef:
Vjestagirl schreef:
Weet je wat het is, er zijn zo veel dingen die 'zouden moeten gebeuren'. Ik heb laatst n super interessant artikel gelezen over privacy, zal eens zien of ik het terug kan vinden.

Toevallig een artikel op De Correspondent?
https://decorrespondent.nl/209/nee-je-h ... 4-ab2d5fc2

Wat een goed artikel! Zeker iets om over na te denken. Ik ben zelf nogal dubbel bezig als het gaat om privacy. Ik heb wel diverse inlogcodes met daarbij behorende gegevens bij webshops opgegeven, maar mijn facebookaccount is alleen voor vrienden zichtbaar. Net zoals bokt, wel mijn mening, maar verder geen gegevens. Toch overweeg ik steeds vaker Facebook te blokkeren en al het overige op internet, maar sommige dingen zijn nu eenmaal erg handig en over een paar jaar kun je niet anders dan via de webshop kleding kopen. Ik dacht ook altijd:'ik heb niets te verbergen' maar ik heb meer te verbergen dan ik dacht...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:16

Niwla schreef:
Ik heb hem niet geregistreerd. Niet omdat niemand mag weten wat ik koop, maar omdat ik niet te pas en te onpas mijn NAW-gegevens verstrek. Dan maar wat minder korting.

Dat. :j