Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Waarom wordt er in gevangenissen niet meer gewerkt? Gewoon s'morgen 8 uur aan de gang tot een uur 17.00? Daarna zelf koken (kookploeg) En sávonds kan je nog naar avondschool zodat je ook nog een diploma kan halen.
Lumea schreef:Veiligheid inderdaad. Zitten hoop aparte figuren in de gevangenis die allerlei verboden dingen naar binnen willen smokkelen.
Ik heb er niet zo veel verstand van maar is het niet verstandiger om de mensen in de gevangenis ook gelijk allerlei hulp aan te bieden (of is deze er al?) ipv alleen bij tbs gerichte hulp te verlenen?
Edit: typfout.
kohtje schreef:Waarom wordt er in gevangenissen niet meer gewerkt? Gewoon s'morgen 8 uur aan de gang tot een uur 17.00? Daarna zelf koken (kookploeg) En sávonds kan je nog naar avondschool zodat je ook nog een diploma kan halen.
Lumea schreef:Buch in de bajes is een interessant programma ja! Laat inderdaad zien dat het niet "hotelachtig" is. Wel verbaas ik me af en toe over de vele spulletjes die sommige gevangenen hebben. Tv, papegaai, bank alles, leek gewoon een minihuisje. Maar hij zal dan wel gulle ouders/familie/vrienden hebben..
Nikass schreef:Ja dat is wel een goeie Kohtje, maar dat kan niemand natuurlijk, of kan jij een paar honderd euro per dag missen?![]()
Geryon: de meeste gedetineerden hebben baat bij psychische begeleiding en zeker niet alleen de lang gestraften, waarom denk je dat?
Magrathea schreef:kohtje schreef:Eigenlijk vind ik dat ze hun eigen verblijf zouden moeten betalen.
Zodat ze eenmaal buiten met nog meer schulden zitten en die op de gebruikelijke snelle manier willen aflossen? Topplan
kohtje schreef:Magrathea schreef:
Zodat ze eenmaal buiten met nog meer schulden zitten en die op de gebruikelijke snelle manier willen aflossen? Topplan
Nee nu moeten wij het betalen! Laten we het zo zeggen, alles wat ze bezitten in vorm van huis,auto en luxe inleveren en verkopen.
Er zijn toch ook heel veel mensen met schulden die niet in de gevangenis hebben gezeten?
Er zal best wel werk te vinden zijn wat er in gevangennissen te doen is wat echt geld op brengt.
kohtje schreef:Magrathea schreef:
Nee nu moeten wij het betalen! Laten we het zo zeggen, alles wat ze bezitten in vorm van huis,auto en luxe inleveren en verkopen.
Er zijn toch ook heel veel mensen met schulden die niet in de gevangenis hebben gezeten?
Er zal best wel werk te vinden zijn wat er in gevangennissen te doen is wat echt geld op brengt.
kohtje schreef:Magrathea schreef:Zodat ze eenmaal buiten met nog meer schulden zitten en die op de gebruikelijke snelle manier willen aflossen? Topplan
little_king schreef:En omdat het zoveel kost mogen wij braaf werkende Nederlanders zonder strafblad zoveel belasting betalen.
Het zou niet zo vreemd zijn dat een deel van de gezeten tijd terug betaald gaat worden. Vorder maar van loon of uitkering.
Nee de volle mep hoeft niet eens, mag ook naar rato van inkomen.
Misschien dat mensen dan eens na gaan denken over de consequenties van hun daden.
Nu kunnen ze met schone lei gewoon weer de misdaad in die wij wel weer betalen. Keer op Keer.
little_king schreef:heel leven hoef niet, maak er 10 jaar van.
Maar waarom moet ik betalen voor de mensen die zich niet aan de wet houden?
En ja een heleboel die het criminele circuit zelf kiezen, van werk wordt je moe en verdien je niet zo snel.
En kan niet anders zeggen dat ze daar gelijk hebben.
Consequenties zijn er toch bijna geen aan je daden. Dus eigenlijk zijn ze veel slimmer dan heel braaf werkend Nederland.