Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caesar schreef:Als levenslang écht levenslang is, dan vind ik de doodstraf niet nodig.
Maar in bepaalde gevallen mogen ze wat mij betreft iemand voorgoed het licht uit de ogen halen. En daarmee doel ik echt op moord, maar ook veelvuldig misbruik etc. Ik denk zelfs dat sommige mensen dood beter af zijn dan levend.
_San87_ schreef:little_king schreef:@ san, nee niet iedereen die een moord heeft gepleed.
Maar wel veel meer mensen.
Natuurlijk zijn er mensen die het doen als enigste uitweg na jaren ellende.
Die verdienen niet zoveel straf nee. Dat is uiteindelijk uit pure onmacht.
Maar ja neem die Folkert maar weer, zijn beweegreden was politiek. Daar mag je toch nooit iemand om vermoorden?
Daar zit geen jaren ellende achter.
Al moet ik zeggen alles wat nu in Den Haag zit weg ruimen...mwah niet zo'n gek idee.
geintje natuurlijk
Je komt nu steeds met Folkert, helemaal prima, maar dat is maar één persoon. Je kunt natuurlijk je hele argumentatie niet om één persoon hangen.
En waarom zou er geen jaren ellende achter politieke beweegredenen kunnen zitten? Dat vind ik wel een kortzichtige uitspraak, eigenlijk. Er zijn meer dan genoeg politieke beslissingen die mensen enorm kunnen beïnvloeden in het dagelijks leven waardoor ze de wanhoop nabij zijn.
Caesar schreef:San; waarom komen dan mensen vrij na verschrikkelijke misdaden? Of meervoudige moorden? Na 20 of 30 jaar? En dan nog strafvermindering wegens "goed gedrag?"
little_king schreef:_San87_ schreef:
Je komt nu steeds met Folkert, helemaal prima, maar dat is maar één persoon. Je kunt natuurlijk je hele argumentatie niet om één persoon hangen.
En waarom zou er geen jaren ellende achter politieke beweegredenen kunnen zitten? Dat vind ik wel een kortzichtige uitspraak, eigenlijk. Er zijn meer dan genoeg politieke beslissingen die mensen enorm kunnen beïnvloeden in het dagelijks leven waardoor ze de wanhoop nabij zijn.
Maar dat was bij hem niet het geval dat hij daardoor de wanhoop nabij was.
Het beïnvloede hem namelijk niet financieel of op zijn gezondheid of wat ook.
Ik hang ook geen argumentatie op aan 1 persoon, maar van hem heb ik toevallig toen goed gevolgd en dan is hem als voorbeeld aandragen voor mij gemakkelijk.
Maar als er 1 voorbeeld is, weten we dat er meer zijn die gewoon vinden dat iemand " in de weg loopt" en ze opruimt.
Maar Nederland is goed om dan nog een smoes te verzinnen waarom iemand tot zijn daad kwam.
De tenen staan soms krom wat advocaten dan weer verzinnen.
Caesar schreef:Als levenslang écht levenslang is, dan vind ik de doodstraf niet nodig.
Maar in bepaalde gevallen mogen ze wat mij betreft iemand voorgoed het licht uit de ogen halen. En daarmee doel ik echt op moord, maar ook veelvuldig misbruik etc. Ik denk zelfs dat sommige mensen dood beter af zijn dan levend.
jiehaaa schreef:Ik heb plaatsvervangende schaamte voor, en diep medelijden met de onwetenden hier die pleiten voor de herinvoering van de doodstraf.
Hier komen erg veel populistische en ongefundeerde meningen voorbij. Heel erg eng.
Ik ben gelukkig niet bang dat de doodstraf terug zal komen in ons land. De grondwet is door verstandige mensen gemaakt en niet makkelijk aan te passen.
PaardjesFan1 schreef:We praten verder in dit topic!
[NM] Doodstraffen
jiehaaa schreef:PaardjesFan1 schreef:We praten verder in dit topic!
[NM] Doodstraffen
En wat als dat niet gebeurt? Riskeren we dan de doodstraf?