Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
inochiyo schreef:Ik vind dat men de mensen die levenslang hebben gekregen de keuze moeten geven of levenslang of de doodstraf, en ze moeten die keuze na ook hebben na 20j in de bak. Er zijn teveel onschuldige mensen gestorven door de doodstraf.
inochiyo schreef:Ik vind dat men de mensen die levenslang hebben gekregen de keuze moeten geven of levenslang of de doodstraf, en ze moeten die keuze na ook hebben na 20j in de bak. Er zijn teveel onschuldige mensen gestorven door de doodstraf.
KimD schreef:Voor mij mogen ze hem invoeren overal ter wereld, er zijn mensen die zijn te gruwelijk voor woorden en die mogen ze per direct ophangen! Liefst onder toezicht van de hele wereld.![]()
Ontzettend jammer dat niet overal alle straffen gelijk zijn en hier in NL zo matig gestraft word.
KimD schreef:Voor mij mogen ze hem invoeren overal ter wereld, er zijn mensen die zijn te gruwelijk voor woorden en die mogen ze per direct ophangen! Liefst onder toezicht van de hele wereld.![]()
Ontzettend jammer dat niet overal alle straffen gelijk zijn en hier in NL zo matig gestraft word.
xSlvna schreef:Mee eens.
Ik vind:
Als een onschuldig mens gedood wordt (recht op het leven ontnomen) heeft de dader, vind ik, geen recht op leven. Als je de dader dan doodt, heb je hem niks afgenomen, dat heeft die namelijk zelf al gedaan toen die het onschuldige persoon vermoorde. Net als verkrachters die meermaals aangeklaagd worden.
KimD schreef:Ja klopt, maar dan zou NL ook beter haar werk moeten doen, helaas faalt dat wel vaker.![]()
Maakt mij misschien niet beter, wel gelukkiger. Sommige mensen verdienen het niet. Mannen die kinderen verkrachten van 3 jaar. Vrouwen die hun kinderen uithongeren, opsluiten, mishandelen. Mensen die dieren jarenlang verwaarlozen. Mensen die moorden uit lust, uit 'liefde'. Allemaal ophangen die handel, opgeruimd staat netjes.
Maar ik heb nee ingevuld net als veel mensen met mij zo te zien.
Celiien schreef:Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven?
Celiien schreef:KimD schreef:Ja klopt, maar dan zou NL ook beter haar werk moeten doen, helaas faalt dat wel vaker.![]()
Maakt mij misschien niet beter, wel gelukkiger. Sommige mensen verdienen het niet. Mannen die kinderen verkrachten van 3 jaar. Vrouwen die hun kinderen uithongeren, opsluiten, mishandelen. Mensen die dieren jarenlang verwaarlozen. Mensen die moorden uit lust, uit 'liefde'. Allemaal ophangen die handel, opgeruimd staat netjes.
Maar ik heb nee ingevuld net als veel mensen met mij zo te zien.
Nog een keer: Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven? en hoe weet je 100000% zeker dat het de dader is? Foutje bedankt is het dan straks ?
Celiien schreef:Nog een keer: Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven? en hoe weet je 100000% zeker dat het de dader is? Foutje bedankt is het dan straks ?
xSlvna schreef:KimD schreef:Voor mij mogen ze hem invoeren overal ter wereld, er zijn mensen die zijn te gruwelijk voor woorden en die mogen ze per direct ophangen! Liefst onder toezicht van de hele wereld.![]()
Mee eens.
Ik vind:
Als een onschuldig mens gedood wordt (recht op het leven ontnomen) heeft de dader, vind ik, geen recht op leven. Als je de dader dan doodt, heb je hem niks afgenomen, dat heeft die namelijk zelf al gedaan toen die het onschuldige persoon vermoorde. Net als verkrachters die meermaals aangeklaagd worden.
Edit: Enkel bij harde bewijzen, mensen moeten gewoonweg niet bekennen als ze niks gedaan hebben, dat is hun eigen dommigheid vind ik.
KimD schreef:Meestal kan dat bewezen worden is poedersuiker voor de familie maar dat maakt die broer, zus, vader, moeder, zoon, dochter etc toch echt een moordenaar of wat dan ook. Ik weet niet wat ik erger zou vinden... Als mijn vader een pedofiel zou zijn zou ik zelf zorgen dat hij nooit meer een poot kon uitsteken.
xSlvna schreef:Celiien schreef:Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven?
Oh dit klinkt een beetje als 'Hey die mag je niks doen, daar maak je zijn familie verdrietig mee', nah balen, hadden ze hem maar op het goede pad moeten houden.
Mensen die, zoals kim al zegt, kinderen verkrachten of erg mishandelen... Nee, hoe kun je het oké vinden dat die mensen nog zuurstof inademen?