Doodstraffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet de doodstraf stoppen?

Ja
155 (48%)
Nee
166 (51%)

Totaal aantal stemmen: 321

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:20

Ik vind dat men de mensen die levenslang hebben gekregen de keuze moeten geven of levenslang of de doodstraf, en ze moeten die keuze na ook hebben na 20j in de bak. Er zijn teveel onschuldige mensen gestorven door de doodstraf.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:21

inochiyo schreef:
Ik vind dat men de mensen die levenslang hebben gekregen de keuze moeten geven of levenslang of de doodstraf, en ze moeten die keuze na ook hebben na 20j in de bak. Er zijn teveel onschuldige mensen gestorven door de doodstraf.

Dan heet het geen doodstraf meer, want het hele strafeffect is dan weg. :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:24

We hebben met z'n allen besloten dat het ontnemen van iemands leven onwenselijk en strafbaar is, waarom zouden we dan wel met gelijke munt terug mogen betalen?

Moord = moord... of je daar nu wel of geen gegronde reden voor hebt.
De doodstraf vind ik volkomen infantiel.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:40

inochiyo schreef:

Als ze dood willen dan hangen ze zichzelf wel op, of zorgen er op een andere manier wel voor dat ze niet meer hoeven te leven. Er zijn zat gevangenen die zelfmoord plegen in hun cel omdat ze levenslang hebben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:44

Ik ben tegen de doodstraf omdat ik het te bizar voor woorden vindt om 'god' te spelen over het leven van een ander. Ja, natuurlijk zit diegene hartstikke fout als je iemand vermoord, maar wat bereik je ermee door als overheid te zeggen; 'u mag niet iemand vermoorden, dat mogen wij alleen doen :Y) '

KimD

Re: Doodstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:53

Voor mij mogen ze hem invoeren overal ter wereld, er zijn mensen die zijn te gruwelijk voor woorden en die mogen ze per direct ophangen! Liefst onder toezicht van de hele wereld. :j

Ontzettend jammer dat niet overal alle straffen gelijk zijn en hier in NL zo matig gestraft word.

Celiien

Re: Doodstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:53

Barbaars. vooral onder toezicht van de hele wereld..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:54

KimD schreef:
Voor mij mogen ze hem invoeren overal ter wereld, er zijn mensen die zijn te gruwelijk voor woorden en die mogen ze per direct ophangen! Liefst onder toezicht van de hele wereld. :j

Ontzettend jammer dat niet overal alle straffen gelijk zijn en hier in NL zo matig gestraft word.

Toch maar de sharia invoeren, kunnen wij gezellig als bokt uitje gaan stenigen :Y)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:55

KimD schreef:

:oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:55

KimD schreef:

Ja? En hoe maakt dit jou beter dan die moordenaars die je zo verafschuwt? Niet, hé.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:57

KimD schreef:

In Nederland matig gestraft?
http://programma.vpro.nl/themadaders/ni ... treng.html
http://www.nrc.nl/rechtenbestuur/2010/1 ... st-europa/

Jouw moeder staat op straat naast Piet. Piet raakt in gevecht met Jan, die ook op straat staat, en slaat hem dood. Jouw moeder probeert tussenbeide te komen.
De politie komt eraan en vraagt aan de getuigen wie Jan heeft gedood. Ze wijzen naar je moeder.
Op het bureau wordt je moeder urenlang verhoord. Ze is moe, bang, heeft honger en wil alles doen om even te kunnen slapen, en bovendien voelt ze zich schuldig omdat ze Jan niet heeft kunnen helpen, dus zegt ze dat ze 'zijn dood misschien had kunnen voorkomen'.
Jouw moeder krijgt de doodstraf.
Drie dagen na haar dood bekent Piet dat hij Jan heeft gedood, en dat jouw moeder alleen wilde helpen.

Dat vind jij dus oké? En van jou mag dat op televisie worden uitgezonden?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:03

KimD schreef:

Mee eens.

Ik vind:

Als een onschuldig mens gedood wordt (recht op het leven ontnomen) heeft de dader, vind ik, geen recht op leven. Als je de dader dan doodt, heb je hem niks afgenomen, dat heeft die namelijk zelf al gedaan toen die het onschuldige persoon vermoorde. Net als verkrachters die meermaals aangeklaagd worden.

Edit: Enkel bij harde bewijzen, mensen moeten gewoonweg niet bekennen als ze niks gedaan hebben, dat is hun eigen dommigheid vind ik. :')
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 28-10-13 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:04

xSlvna schreef:
Mee eens.

Ik vind:

Als een onschuldig mens gedood wordt (recht op het leven ontnomen) heeft de dader, vind ik, geen recht op leven. Als je de dader dan doodt, heb je hem niks afgenomen, dat heeft die namelijk zelf al gedaan toen die het onschuldige persoon vermoorde. Net als verkrachters die meermaals aangeklaagd worden.

Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven? en hoe weet je 100000% zeker dat het de dader is? Foutje bedankt is het dan straks ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:04

Ja klopt, maar dan zou NL ook beter haar werk moeten doen, helaas faalt dat wel vaker. ;)

Maakt mij misschien niet beter, wel gelukkiger. Sommige mensen verdienen het niet. Mannen die kinderen verkrachten van 3 jaar. Vrouwen die hun kinderen uithongeren, opsluiten, mishandelen. Mensen die dieren jarenlang verwaarlozen. Mensen die moorden uit lust, uit 'liefde'. Allemaal ophangen die handel, opgeruimd staat netjes.

Maar ik heb nee ingevuld net als veel mensen met mij zo te zien. :j

Edit: Een 'gevangenis' is tegenwoordig een luxe vijfsterrrenhotel, en als je zwanger bent heb je helemaal niet te klagen. :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 28-10-13 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:06

KimD schreef:
Ja klopt, maar dan zou NL ook beter haar werk moeten doen, helaas faalt dat wel vaker. ;)

Maakt mij misschien niet beter, wel gelukkiger. Sommige mensen verdienen het niet. Mannen die kinderen verkrachten van 3 jaar. Vrouwen die hun kinderen uithongeren, opsluiten, mishandelen. Mensen die dieren jarenlang verwaarlozen. Mensen die moorden uit lust, uit 'liefde'. Allemaal ophangen die handel, opgeruimd staat netjes.

Nog een keer: Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven? en hoe weet je 100000% zeker dat het de dader is? Foutje bedankt is het dan straks ?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:06

Ik vind dat de doodstraf moet blijven.
Als jij een ander gedood hebt/poging tot moord dat jij geen recht meer hebt op een leven (uitzonderingen daargelaten)
Het is gewoon ziek dat als je hoort dat iemand 10 mensen neer heeft geschoten hij/zij dan gewoon mag blijven bestaan..(en weer uitzonderingen daar gelaten)
Zo sta ik er nu in.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:07

Celiien schreef:
Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven?

Oh dit klinkt een beetje als 'Hey die mag je niks doen, daar maak je zijn familie verdrietig mee', nah balen, hadden ze hem maar op het goede pad moeten houden.

Mensen die, zoals kim al zegt, kinderen verkrachten of erg mishandelen... Nee, hoe kun je het oké vinden dat die mensen nog zuurstof inademen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:07

Celiien schreef:
KimD schreef:

Nog een keer: Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven? en hoe weet je 100000% zeker dat het de dader is? Foutje bedankt is het dan straks ?

Meestal kan dat bewezen worden is poedersuiker voor de familie maar dat maakt die broer, zus, vader, moeder, zoon, dochter etc toch echt een moordenaar of wat dan ook. Ik weet niet wat ik erger zou vinden... Als mijn vader een pedofiel zou zijn zou ik zelf zorgen dat hij nooit meer een poot kon uitsteken.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:08

Celiien schreef:

Ik weet niet hoor maar als iemand uit mijn familie iemand vermoord heeft... Ik zou daar zelf niet zo blij van worden eigenlijk..

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:09

xSlvna schreef:
KimD schreef:

Mee eens.

Ik vind:

Edit: Enkel bij harde bewijzen, mensen moeten gewoonweg niet bekennen als ze niks gedaan hebben, dat is hun eigen dommigheid vind ik. :')

Als jij een moordenaar doodt, heb je hem wél iets afgenomen. JIJ hebt hem vermoord. Zo zijn de feiten. Hij heeft niet zelf een spuit in zijn arm gezet.

Weet je wat urenlange ondervraging met de menselijke geest kan doen?
De menselijke geest is iets heel moois en interessants en op internet kan je genoeg experimenten vinden van mensen die erin geslaagd zijn om anderen dingen te laten zeggen of doen die ze normaal nooit zouden zeggen of doen. Ik zou er zeker eens naar zoeken, is zeer de moeite waard. :j
Verder zijn er genoeg gevallen bekend van mensen die bekend hebben en later onschuldig bleken, daar kan je ook op googelen.
Waarom is het niet genoeg om een moordenaar of verkrachter vast te zetten?
De misdaad is al gepleegd. Dat voorkom je er niet meer mee.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:10

Sommige mensen mogen van mij direct een spuitje hebben. Heb ik echt geen moeite mee. Dat belastinggeld kan wel beter besteed worden. Dus Nee niet afschaffen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:11

KimD schreef:
Meestal kan dat bewezen worden is poedersuiker voor de familie maar dat maakt die broer, zus, vader, moeder, zoon, dochter etc toch echt een moordenaar of wat dan ook. Ik weet niet wat ik erger zou vinden... Als mijn vader een pedofiel zou zijn zou ik zelf zorgen dat hij nooit meer een poot kon uitsteken.

Dat zeg je nu.. vergis je niet; pedofilie is toch echt een ziekte en een aandrang. 9 van de 10x willen ze het niet, maar is de drang te groot, als een verslaving; een ziekte.
Jij zou dus zo je eigen vader/zoon/dochter/moeder naar de executie kunnen brengen?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:11

xSlvna schreef:
Celiien schreef:
Enne, de familie dan? Die moeten er dan maar mee leren leven?

Oh dit klinkt een beetje als 'Hey die mag je niks doen, daar maak je zijn familie verdrietig mee', nah balen, hadden ze hem maar op het goede pad moeten houden.

Mensen die, zoals kim al zegt, kinderen verkrachten of erg mishandelen... Nee, hoe kun je het oké vinden dat die mensen nog zuurstof inademen?

Dus als een vader de doodstraf krijgt, vertel jij zijn driejarige kind even dat hij hem op het rechte pad had moeten houden?
Laatst bijgewerkt door Littera op 28-10-13 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:12

En wat nou die jongens van 16 en 18 die voor de lol een hardloper hebben doodgeschoten in amerika.
Dit is een extreem geval maar ik vind ophangen en weg ermee wat vinden jullie daarvan dan
Laatst bijgewerkt door VenoSnorlax op 28-10-13 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:12

Waarom zou je ze vast zetten? Zodat ze later weer los kunnen lopen? Nee bedankt, laat ze maar lekker in hun cel zitten, maar dan krijg je weer het grote nadeel, dat kost zo ontiegelijk veel geld hè.

Littera, sorry, moeten we met iedere mens rekening houd? Godsamme dan hebben we wat te doen. :+