Alcohol grens naar 18, en ik dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:57

Lous schreef:
Wie zegt dat alle uitgaanstenten ook 18+ worden?
Ik ken genoeg discotheken waar je ook binnen komt als je 14 bent maar waar ze heel streng controleren bij de bar.

nou hier in Alkmaar kwam ik op mn 16e echt nergens meer in, in Bergen ook niet. alles is 18+ of 21+

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:57

Een 18+ tent zou ik denk nog wel binnen komen, maar ze worden in 2014 verplicht om ID beter
Te gaan controleren....

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:58

Lous schreef:
Wie zegt dat alle uitgaanstenten ook 18+ worden?
Ik ken genoeg discotheken waar je ook binnen komt als je 14 bent maar waar ze heel streng controleren bij de bar.

Dat werd er mij verteld, want de 'oudere' zouden drank door kunnen geven aan de minderjarigen....
En daar gaan ze ook streng op controleren....

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:01

En wat dan nog? Ja, dan wacht je toch nog twee jaar? Je leven duurt, als het goed is, nog lang genoeg om je hersencellen naar de galemiezen te helpen. Ik vind het niet eens zo heel erg gek om pas vanaf deze leeftijd te drinken. Hoe dat ooit 100% gecontroleerd zou moeten worden, is een ander verhaal. Of de grens nu op zestien of achttien ligt, 100% controleerbaar wordt het toch nooit. Dus ja, dan zet de grens maar op achttien.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:02

Ik geef ze groot gelijk. Heel banketstaaf, maar op een gegeven moment moeten de goede toch onder de kwade gaan lijden.
En dat allemaal omdat mensen onder de 16 zo nodig moeten drinken/zuipen.
Toch heel jammer.

Ludique96

Re: Alcohol grens naar 18, en ik dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:05

Ik vind de regel 18+ ook goed helemaal terecht! Dat heb ik eerder geschreven alleen vind ik het
Jammer dat ik nu ook niet binnen kom.... Maar ja het is maar zo.... Ik ben dan bijna 18

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:14

Dan vind ik dat ze de grens voor het halen van het rijbewijs ook omhoog moeten doen. Gaan ze massaal alcohol nuttigen als ze 18 zijn geweest, en wat is er nou leuker dan autorijden als je je rijbewijs net hebt, en wat is er nou leuker dan alcohol kopen als je de leeftijdsgrens hebt bereikt, en wat is er nou leuker dan met je vrienden ergens uit te gaan met de auto, als je net je rijbewijs hebt, of naar een plek dat wat verder weg is/slecht bereikbaar met OV (of je huis is slecht bereikbaar met OV) . En dat icm je grens qua alcohol nog niet kennen, ik vind dat ze die twee dingen best enkele jaren uit elkaar mogen houden.

Niet dat dat gelijk gebeurd, en niet dat er nu geen mensen dronken achter het stuur zitten, maar als je wat jong en onbehouden bent en je grenzen nog niet kent :7
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 29-10-13 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:18

Als ze de leeftijdgrens van een rijbewijs halen omhoog doen, dan ben ik het daar mee oneens....
Met mijn stage volgend jaar is niet te bereiken zonder auto.... Ik heb bijv. Op de haven in Rotterdam
geen bus, metro of trein voorbij zien gaan vanaf mijn bestemming....
En rijden onder invloed.... Heh bah daar heb ik zo'n hekel aan

(Was een voorbeeld op feiten gebaseerd) :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:21

Ik heb er ook een hekel aan. Ik ken ook iemand die naar eigen zeggen nuchter slechter rijdt dan wanneer hij wat biertjes op heeft... Ja dan geef je je mening en meer kun je niet doen, het is zijn leven niet het mijne.

Maar goed zo heeft iedereen wel iets, een 14jarige moet ook ergens heen, moeten ze de grens dan maar omlaag doen?
Ik heb scooters te koop, interesse? :+ (geintje natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 29-10-13 00:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:23

Poiuytrewq schreef:
Ik heb er ook een hekel aan. Ik ken ook iemand die naar eigen zeggen nuchter slechter rijdt dan wanneer hij wat biertjes op heeft... Ja dan geef je je mening en meer kun je niet doen, het is zijn leven niet het mijne.

Maar goed zo heeft iedereen wel iets, een 14jarige moet ook ergens heen, moeten ze de grens dan maar omlaag doen?
Oh en ik heb scooters te koop, interesse? :')

Haha die heb je dan ook weer haha
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 29-10-13 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:24

Tja TS, dan ben je nog geen 18.. Dus, je mag geen alcohol kopen. De wereld vergaat niet als je geen alcohol mag nuttigen hoor. :)

Ik vind het verontrustend dat de koters van tegenwoordig kennelijk alleen maar lol kunnen hebben met drank in hun kraag.

En ja hoor, noem mij gerust een oude taart etc. Etc. Ik heb alcohol nooit boeiend gevonden. De eerste keer dat ik dronk was ik net 18. Drinken doe ik nauwelijks! :D

Alcohol is een drug. Net zo goed als sigaretten en weed. Kinderen moeten daarvoor beschermd worden :) Je hersencellen sterven er door af.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:25

Haha :)
Nou ik was er ook super blij mee op mijn 18e. Maar denk toch dat het bij veel mensen fout gaat als die grens van alcohol ook omhoog gaat.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:26

Uitgaan kan hartstikke goed zonder alcohol is gewoon gezellig

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:27

Poiuytrewq schreef:
Dan vind ik dat ze de grens voor het halen van het rijbewijs ook omhoog moeten doen. Gaan ze massaal alcohol nuttigen als ze 18 zijn geweest, en wat is er nou leuker dan autorijden als je je rijbewijs net hebt, en wat is er nou leuker dan alcohol kopen als je de leeftijdsgrens hebt bereikt, en wat is er nou leuker dan met je vrienden ergens uit te gaan met de auto, als je net je rijbewijs hebt, of naar een plek dat wat verder weg is/slecht bereikbaar met OV (of je huis is slecht bereikbaar met OV) . En dat icm je grens qua alcohol nog niet kennen, ik vind dat ze die twee dingen best enkele jaren uit elkaar mogen houden.

Niet dat dat gelijk gebeurd, en niet dat er nu geen mensen dronken achter het stuur zitten, maar als je wat jong en onbehouden bent en je grenzen nog niet kent :7
(mede)Daarom is de alcoholleeftijd in de USA 21. Overigens lijkt niemand te begrijpen dat er in de landen met hogere minimumleeftijd de meeste problemen zijn, evenals het steeds meer illegaal maken van drugs. Jammer dat een land als Uruguay dat als enige lijkt te begrijpen.

Leeftijd voor het rijbewijs is nu juist naar beneden, in zekere zin dan. Lijkt mij zeker geen slechte ontwikkeling.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 29-10-13 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:27

Poiuytrewq schreef:
Nou ik was er ook super blij mee op mijn 18e. Maar denk toch dat het bij veel mensen fout gaat als die grens van alcohol ook omhoog gaat.

Zou jammer zijn als andere dat zouden moeten verpesten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:28

Het feit dat de grens omhoog gaat houd dus toch in dat het een probleem is.

Als men zich in kan houden en blijkt dat alcohol geen kwaad kan zijn dit soort maatregelen niet noodzakelijk :P

Overigens wel geinig om te vermelden, afgelopen zomer werd ik met mijn 34 jaar toch gecontroleerd op leeftijd in de VS. Daar controleren ze iedereen die er jonger uit ziet dan 30 jaar. :P Je bent in de VS ook strafbaar als je op straat een sigaret geeft aan iemand die jonger is dan 16 jaar. Een vriend van mij werd om een sigaret gevraagd en vroeg de jongen of hij zijn ID mocht zien. :)

Dus men is er daar weldegelijk mee bezig. Zou hier ook echt geen kwaad kunnen :)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 29-10-13 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Re: Alcohol grens naar 18, en ik dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:31

Waarom gelijk een probleem? Ik drink graag wat, maar kan ook weken niks drinken. Heb ik dan een probleem? Denk het niet hè.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:36

Nies_ schreef:
Waarom gelijk een probleem? Ik drink graag wat, maar kan ook weken niks drinken. Heb ik dan een probleem? Denk het niet hè.

Ik geloof niet dat ik met mijn vinger jouw kant op heb gewezen, of wel? :P

Het is een algemeen probleem. Kijk maar eens naar de programma's op tv. Toegegeven, het zijn vaak Engelsen, maar er zijn ook genoeg programma's geweest met Hollanders erin. Lekker coma zuipen.

Ik denk dat als je op een zaterdagavond bij een SEH gaat zitten, je er een aardig beeld van krijgt hoe groot het probleem is.

Ik vind de regel goed. Gewoon je hersencellen sparen, je hebt ze de rest van je leven nodig. :)

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:39

Jeetje, wat een brave bokkers hier. -O-
Ik snap TS heel goed, het is gewoon balen. Een paar shotjes doen is gewoon gezellig onder het uitgaan. En als je een keer goed dronken wordt (dronken niet coma zuipen), word je de volgende ochtend wel weer afgestraft. Je grenzen opzoeken hoort erbij zolang het maar niet ieder weekend is.

Ik vind de regel een beetje flauw. Ik denk dat de jongeren die echt willen zuipen toch wel aan alcohol komen en de jongeren die gewoon een gezellig drankje willen doen er onder lijden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:41

Nee, je wees niet mijn kant op. Maar als ik nog geen 18 was geweest had ik het niet leuk gevonden (om vervolgens toch gewoon lekker door te drinken natuurlijk).

Dat er een probleem is ontkent niemand, maar de oplossingen die er komen, zijn geen oplossingen. Ze maken het alleen maar erger. Daarnaast heeft de overheid zich niet te bemoeien met hoe gezond of ongezond ik leef.

Je zegt het trouwens inderdaad goed. Het zijn vaak Engelsen.. Wat was de leeftijd daar ook al weer? 18 inderdaad. Ze zijn er nog streng op ook. Zal een verhoogde leeftijd icm strengere controle dus helpen? Nee.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 29-10-13 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:42

Citaat:
er gaan TE veel jonge mensen op een onverantwoorde manier mee om.

Ik wordt zo moe van deze uitspraak. Het is niet de schuld van de jongeren dat er verkeerd met alchohol omgegaan wordt, het is de schuld van de ouders. Ouders hebben de taak om hun kind dingen te leren voor de rest van hun leven, maar als het op alchohol aankomt dan zeggen we met zn allen:"Nee je bent nog geen 16". Als ze 16 zijn dan zoeken ze het vervolgens maar uit en gaan ze helemaal los omdat hun ouders ze niet geleerd hebben waar de grens is. En dan ligt er ook nog een deel van de schuld bij het feit dat ze geen bier of wijn drinken, nee joh dat is niet stoer genoeg, lekker aan die chemise zoete troep zodat je de alchohol niet kunt proeven. Ze drinken het als ranja en dan vindt iedereen het gek dat ze hun grens niet kennen.

Ik ben thuis (ja ver voor mn 16de) begonnen met een half glas bier bij de chinees, mijn broertje en ik waren altijd blij als we naar de afhaal chinees gingen want dat mochten we altijd een beetje bier. Zo vaak was dit niet, hooguit 1x per 2-3 maanden. Naar mate dat we ouder werden (14 en 15) mochten we iets vaker een half glaasje bier en zo werd het langzaam steeds ietsjes meer. Mijn broertje en ik weten allebij heel goed onze grens, ook met sterke drank, en zijn allebij maar 1 of 2 keer dronken geweest.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 29-10-13 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:42

Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer of afkondiging van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) of ministeriële regeling én publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant.

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wet ... ng-alcohol

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:43

Oh ja, je kunt je rijbewijs tegenwoordig wat eerder halen natuurlijk :)*
Ludique96 schreef:
Poiuytrewq schreef:

Zou jammer zijn als andere dat zouden moeten verpesten

Vind ik ook, en ik vind ook dat je prima een leuke avond kunt hebben zonder alcohol. (maar ook met)

maar goed iets met verantwoordelijkheids gevoel (en je grenzen kennen). Die ik zelf nu wel ken na enkele keren behoorlijk lam te zijn geweest :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:46

waikiki_6 schreef:
Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer of afkondiging van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) of ministeriële regeling én publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant.

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wet ... ng-alcohol

Okee dan had ik het wat betreft de horeca fout. Maar vind het wel raar dat je als 16/17 jarige nog wel achter de bar alcohol mag schenken/verkopen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:47

Nies_ schreef:
Nee, je wees niet mijn kant op. Maar als ik nog geen 18 was geweest had ik het niet leuk gevonden (om vervolgens toch gewoon lekker door te drinken natuurlijk).

Dat er een probleem is ontkent niemand, maar de oplossingen die er komen, zijn geen oplossingen. Ze maken het alleen maar erger. Daarnaast heeft de overheid zich niet te bemoeien met hoe gezond of ongezond ik leef.

Nee, daar heeft de overheid geen moer mee te maken. Wat ze wel kunnen doen is het lastiger maken. Waar ze dus nu mee bezig zijn. :)

Want wetten aanpassen kan de overheid wel. En daar kan niemand wat aan veranderen. Dus iedereen die nu kwaad is omdat ze pas vanaf 18 jaar alcohol mogen kopen, zal het moeten slikken. De wet is de wet.

Ik ben ook benieuwd of ze boetes gaan opleggen als een persoon jonger dan 18 is. Dan heeft het pas echt zin als iemand in een alcohol coma binnen wordt gebracht. :)