Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tendance schreef:Maar wat ze wel bereikt hebben is dat iedereen het erover heeft. Was dat ook met een simpele reclame zo geweest? Denk het niet.
En met een beetje opvoeding, communicatie en gezond verstand, kun je er best voor zorgen dat mensen het niet als voorbeeld zien van verkeerd gedrag.
miss_lizje schreef:Hier in de omgeving juist het tegenovergestelde effect. Aantal mensen uit mijn kennisenkring hebben zich afgemeld als donor of als niet donor laten registreren. De termen "zo ga je niet met organen om" enz. zijn hier al veel gevallen. Kennelijk heeft het toch bij bepaalde mensen juist voor grote afkeer gezorgd.
Kitty1985 schreef:miss_lizje schreef:Hier in de omgeving juist het tegenovergestelde effect. Aantal mensen uit mijn kennisenkring hebben zich afgemeld als donor of als niet donor laten registreren. De termen "zo ga je niet met organen om" enz. zijn hier al veel gevallen. Kennelijk heeft het toch bij bepaalde mensen juist voor grote afkeer gezorgd.
Dat snap ik niet.....Het is toch geweldig dat die man weer topsport kan beoefenen??? Het is NIET geweldig dat hij zich voor de trein kan mikken. Topsport, Hoezo?
Het leven bestaat uit risico's, dat begint wanneer je uit bed stapt.
Kitty1985 schreef:miss_lizje schreef:Hier in de omgeving juist het tegenovergestelde effect. Aantal mensen uit mijn kennisenkring hebben zich afgemeld als donor of als niet donor laten registreren. De termen "zo ga je niet met organen om" enz. zijn hier al veel gevallen. Kennelijk heeft het toch bij bepaalde mensen juist voor grote afkeer gezorgd.
Dat snap ik niet.....Het is toch geweldig dat die man weer topsport kan beoefenen???
zoutenootjes schreef:Kitty1985 schreef:
Dat snap ik niet.....Het is toch geweldig dat die man weer topsport kan beoefenen??? Het is NIET geweldig dat hij zich voor de trein kan mikken. Topsport, Hoezo?
Sorry, maar hier ben ik het echt niet mee eens. Ik wil geen donor worden voor zo iemand.
Kitty1985 schreef:En daarbij is deze reclame in elkaar gezet door reclame makers die dondersgoed weten wat voor reclame's inpact hebben en over gepraat gaat worden
Goed gelukt lijkt mij
Ulfeino schreef:Ik vind de reklame ook een beetje apart, maar toevallig werd de motivatie achter het filmpje gisteravond uitgelegd.
De man met het donorhart is dankzij zijn nieuwe hart ontsnapt aan de dood, en dat wordt dus uitgebeeld in de reklame.
Tendance schreef:Er zijn ook een heleboel mensen hier in de omgeving, die eindelijk gedacht hebben:Oh ja dat moet ik ook even laten registreren. Hier hebben zich dus juist veel mensen aangemeld.
Persoonlijk vind ik het egoïstisch om je terug te trekken. Jij hebt niets meer aan je organen als je dood bent en gunt ze de ander niet vanwege een reclame. Alsof die mensen allemaal roekeloze dingen zouden gaan doen.
Sorry maar dat vind ik pas triest!
Tigra_ schreef:Vind het ook een vergezochte reclame. Maar dat is met meer reclames dat je in eerste instantie niet snapt wat er mee bedoelt word. Dat is een beetje jammer. Vind de reclames over orgaandonatie vaak apart. Het word gewoon je strot door geduwd dat je maar donor moet worden.
riegje schreef:Tigra_ schreef:Vind het ook een vergezochte reclame. Maar dat is met meer reclames dat je in eerste instantie niet snapt wat er mee bedoelt word. Dat is een beetje jammer. Vind de reclames over orgaandonatie vaak apart. Het word gewoon je strot door geduwd dat je maar donor moet worden.
waar staat dat?
En wie verplicht je tot donorschap?!