Citaat:
randalinpony schreef:Nou, gezagsgetrouw ben je wel Nikass.
Waar slaat dat op??
[
Citaat:
quote]
Meerdere natuurorganisaties die het beste voor hebben met de dieren buigen zich over deze situatie
Ik ben gerustgesteld.
Vind je van niet? Ik zeg niet dat zij nooit fouten maken, maar de intentie van organisaties als Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten is wat mij betreft prima.
Citaat:
De OVP is een project, een experiment, van mensen die denken dat de natuur juist máákbaar is. Het hele gebied is door mensenhanden tot stand gekomen, door bulldozers gevormd, notabene ingezááid. Er zijn hekken rond geplaatst, en er zijn dieren in uitgezet die er zonder menselijk handelen nooit gekomen zouden zijn.
Ja dat was de enige manier om weer natuur terug te krijgen nadat alles door mensen was vernietigd. Oerbos hebben we idd niet meer, maar natuur kan zich met een beetje hulp wel herstellen hoor.
Citaat:
Zoals hierboven uitgelegd, is de situatie in de OVP nogal uniek wegens de enorme grazersdichtheid, het grote voedselaanbod in de zomer en verkleining van beschikbare grond voor de grazers in de winter. Gevolg is een sterfte van 10-30% per jaar.
Structureel.
Wat let je om meer ruimte te creëren?
Citaat:
Afwachten tot dieren kreperen en dan als je er nog op tijd bij bent, een kogel door hun kop jagen, wat nu gebeurt, is dat respectvol? Waarna de dieren heel respectvol in een container gekieperd worden...
Dat is dus NIET wat nu gebeurd. Oudere/zwakkere dieren worden afgeschoten vóórdat er teveel lijden ontstaat. De kadavers blijven wat de herten betreft vervolgens gewoon liggen. Bij paarden en koeien mag dat nog niet en dus worden ze afgevoerd. Dat dat in een container gebeurd lijkt me niet raar. Of wou je doodskistjes in elkaar timmeren en een begrafenis houden?
Citaat:
Natuurorganisaties buigen zich hier al jaren over, zonder merkbare verbeteringen. Aangezien er een hoop gedaan kan worden wat niet gebeurd, mag men aannemen dat de wil ontbreekt.
[/quote]
Dat zeg jij, dat ben ik niet met je eens.
De commotie is pas ontstaan na de winter van 2010 die voor wat wij de afgelopen jaren gewend waren extreem uitviel. De situatie in het gebied (gebrek aan schuilmogelijkheden) is onderschat en daar is vervolgens wat aan gedaan.