Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:43

janouk schreef:
Dani schreef:
Ten eerste is dit geen incest. Ten tweede heeft dat er niks mee te maken. Hier zijn wij ons er bijna allemaal namelijk wel van bewust dat seks met jonge kinderen beslist onacceptabel is. Het past niet in onze cultuur, we veroordelen het, en we zorgen dan ook voor adequate bescherming van jonge kinderen. Dat die bescherming soms of regelmatig faalt en beter kan is nog altijd op geen enkele wijze te vergelijken met de situatie in een land waar vrouwen geen recht en geen stem hebben, waar dusdanige armoede heerst dat gezinnen vaak geen andere keus hebben dan hun dochter veel te jong uit te huwelijken, en waarin veel mannen vinden dat seks met jonge kinderen wél acceptabel is.

Dat is jouw mening, dat seksueel misbruik van kinderen in Nederland hier niets mee te maken heeft.

Ik vind het volledig onacceptabel wat er gebeurd is met dit meisje.

Maar in de rest van de wereld, waar sex met kinderen wettelijk en moreel als onacceptabel wordt geacht te zijn, worden dagelijks honderden/duizenden meisjes en jongetjes seksueel mishandeld en uitgebuit. En dat blijkt geheel los te staan van religie en cultuur. Het gebeurt over de hele wereld, arme en rijke landen, moslim landen en katholieke landen.
Zelfs in Nederland, waar iedereen seksueel misbruik van kinderen veroordeeld, gebeurt het dagelijks dat jonge kinderen seksueel mishandeld worden, door familie en "vrienden" en "onbekenden".
En daarvoor is veel te weinig aandacht en sluiten mensen vaak hun ogen, zodat deze kinderen niet gelooft worden.

Om maar niet te spreken over Nederlandse mannen die afreizen naar Thailand om daar seks met minderjarigen te kunnen hebben :r

Kedevr

Re: Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:59

Gatver! Dit is toch te vies voor woorden?! Ik heb er geen woorden voor! Zoiets doe je je eigen kind toch niet aan? (sowieso geen enkel kind) wordt hier echt misselijk van als ik dit soort dingen lees. _-:(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:03

xSlvna schreef:
Ach 'de mens' is tot zo veel meer in staat, ziek ras is het, ik schaam me diep dat ik er een van ben want já, ik werk ook mee aan de vreselijk egoïstische handelingen van de mens tegenover de natuur, zonde maar oké. Ik sta ook overigens helemaal niet te kijken van dit nieuws.

Ik heb filmpjes gezien waar pasgeboren baby's (!!!) verkracht worden, biggen, kippen. Waar kinderen hun armpjes gebroken worden, mensen verbrand worden... Hou op, 8 jarige kinderen verkrachten is er bijna niks bij. Van mij mogen ze ons allemaal uitroeien, want selectief de zieke afmaken mag niet. :r

de mens is eigelijk een ras apart....je zou je doodschamen dat je mens bent.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:36

janouk schreef:
Rustig aan. Adem in, adem uit. Zover liggen onze meningen echt niet uiteen.

Ik geef juist aan dat het woord incidenteel niet juist is. En seksueel misbruik is seksueel misbruik voor een kind. Of het nu cultureel wordt goedgekeurd of niet. Een op de drie vrouwen maakt seksueel misbruik mee in Nederland.
Er klinkt iets van bagatelliseren door in jouw woorden, als zou een seksueel misbruik van een meisje in de Westerse wereld minder erg zijn, alleen omdat het hier wettelijk niet zou mogen. Kinderen zijn hier helaas ook niet veilig, ondanks dat wij hier vrouwen gelijkwaardig achten.

Helaas is seksueel misbruik van vrouwen over de hele wereld een probleem. En het gebeurt niet alleen in Moslim landen. Het gebeurt in Katholieke landen, in Hindoestaanse landen. Het is niet afhankelijk van godsdienst.
Dat probeer ik te zeggen: het heeft niet met religie te maken. In Afrika en Azie hoort seksueel misbruik van vrouwen ook tot de vrees van het dagelijks leven. Kijk naar een land als India, daar is verkrachting een heel groot probleem. Daar heeft het niets met Moslim geloof te maken.

Volgens mij begrijpen we elkaar gewoon verkeerd. :) Ik bedoel zéker niet dat het in Westerse landen minder erg is, absoluut niet! Alleen dat ik het niet vergelijkbaar vind omdat misbruik hier voortkomt uit heel andere situaties dan misbruik daar. In Nederland is het bijvoorbeeld vaak een bekende, terwijl het daar juist volledig vreemde mannen zijn - wat ook weer andere emotionele gevolgen met zich meebrengt. Niet erger of minder erg, wel anders (al is het misbruik daar vaak langduriger wat wel het risico op heftigere gevolgen met zich meebrengt). Waar ik vooral op reageerde is opmerkingen als 'castreren die kerels!' en 'het komt door de Profeet, die moslims weten niet beter!', want dat is geen oplossing noch oorzaak. Het probleem ontstaat niet in religie of in lust maar, zoals Kwanyin al aangeeft, in (hele trieste) omstandigheden.

En eigenlijk vind ik het heel triest dat kranten wél berichten plaatsen over dit soort incidenten, al dan niet waargebeurd, maar nauwelijks ingaan op de omstandigheden die maken dat dit kan gebeuren. En ik vind het triest dat mensen direct spreken over 'beesten', 'ophangen', 'die idioten zelf verkrachten', en ga zo maar door, zonder zich verder ook maar iets te verdiepen in de oorzaken. Misschien omdat wij ons dat ook niet kunnen voorstellen, dat je zó afgesloten van de buitenwereld leeft, zó opgaat in je eigen regels en wetten. En natuurlijk is er niets wat goed kan praten dat je een huilend klein meisje dusdanig misbruikt dat ze ernstig gewond raakt, nóóit..maar als je als man altijd hebt geleerd dat seks met jonge meisjes normaal is, dat vrouwen daarvoor gemaakt zijn, dat het zo hoort dat ze misschien wat pijn hebben; en als je als vrouw altijd geleerd hebt te zwijgen en te accepteren; en je hebt geen toegang tot (moderne) televisie, geen internet, geen contact met mensen in het buitenland - hoe kan je dan ooit leren hoe het anders moet?

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:18

Dani lees je onderschrift nog eens ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:21

Eh, ja? Dat is toch precies wat ik zeg? Dat het verkrachten en daarmee verwonden van een kind nooit goed te praten valt, maar dat je het probleem ook niet op kan lossen zonder rekening te houden met redenen waarom dat gebeurt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:34

je kunt de tradities van een land niet veranderen....ze zullen echt wel eens het licht gaan zien,over 500 jaar denk ik.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:43

Dit is echt te ziek voor woorden... Arm meisje :n .

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:16

Dani schreef:
sallandval schreef:
dus ik denk niet dat je Moslims kunt overtuigen van een wet die uithuwelijken tot het 18e levensjaar verbiedt.

Je realiseert je dat er ontzettend veel moslims zijn die niet aan dit soort praktijken doen en die het ook, net als wij, veroordelen?
Omdat de paus vond dat in de Bijbel staat dat condooms slecht zijn en homoseksualteit een zonde betekent toch ook niet dat alle christenen er eveneens zo over denken?

Dat realiseer ik me heel goed, maar ik realiseer me ook dat en moslims zijn die wel geloven in het uithuwelijken van heel jonge meisjes. Zij kunnen met de Koran in de hand en een paar centen in de andere hand gewoon hun gang gaan met kinderen.

Ik zeg nergens dat álle moslims zo zijn. De vergelijking van christenen en condooms gaat ook niet op want toen de bijbel geschreven is waren er nog geen condooms, daar kan dus ook niets over in staan. Dat homoseksualiteit een zonde zou zijn is een interpretatie, ook dat staat niet letterlijk in de bijbel. Dat de profeet Mohammed een bruidje van 9 had staat wel in de Koran geschreven.

Dat betekent wellicht niet dat élke moslim dus die behoefte voelt, maar wel dat het heel lastig wordt om uit te bannen aangezien het geen (zoals condooms en homoseksualiteit) interpretatie van een geschrift is maar een feit uit de historie dat ook in het geschrift vermeld staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:23

Kinderen worden vaker uit gehuwelijkt aan elkaar om banden tussen families te versterken en toekomstig levensonderhoud veilig te stellen. Vaak wordt het huwelijk dan pas echt geconsumeerd als het kind rondom de 14 is. In mijn ogen nog veel te jong...

Ook de oude Egyptenaren en de Romeinen waren bekend met het principe van bescherming van het geslachtsdeel. Zo zijn er Egyptische beelden gevonden uit de 1300-1200 jaar voor Christus waarvan de penissen zijn omhuld. Ook deze ‘condooms' uit de oudheid hadden slechts een beschermende functie, o.a. tegen bilharzia, een infectieziekte van de urinebuis. Soms werden ze gebruikt om misvormde geslachtsdelen te verbergen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-13 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:26

Sylvia_B schreef:
Ook de oude Egyptenaren en de Romeinen waren bekend met het principe van bescherming van het geslachtsdeel. Zo zijn er Egyptische beelden gevonden uit de 1300-1200 jaar voor Christus waarvan de penissen zijn omhuld. Ook deze ‘condooms' uit de oudheid hadden slechts een beschermende functie, o.a. tegen bilharzia, een infectieziekte van de urinebuis. Soms werden ze gebruikt om misvormde geslachtsdelen te verbergen.

Dat wil niet zeggen dat iedereen er toen dus ook vanaf wist, er was nog geen internet ;)

Hoe dan ook staat er niets over in de Bijbel. Als er specifiek zou staan dat Jezus condooms gebruikte zou er beslist niet zo'n Christelijke weerstand tegen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:29

Nope geen internet wel de tam tam....
Waar het mij om ging is dat het ten tijde van de bijbel wel bestond.

Of het wel of niet in de bijbel staat geen idee zo goed ken ik de bijbel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 00:58

Kwanyin schreef:
Tigra_ schreef:
Ik weet niet of dit helemaal offtopic is maar wat ik me nu eigenlijk beetje afvraag die mannen zijn vaak al wat ouder deze zou rond de 40 zitten. Maar hoe zit dit dan? Zijn die al vaker getrouwd geweest of is het daar gebruikelijk dat mannen ouder zijn wanneer ze met een kind trouwen?

Je mag sowieso als man daar meerdere vrouwen hebben. Dus als je er al eentje hebt, en die schenkt(enfin, produceert) je bv geen zonen dan mag je gewoon een nieuwe vrouw trouwen. Of gewoon omdat je daar zin in hebt. Of je vorige is overleden(wat in die landen ook wel vaker gebeurd gezien de slechte hygiënische omstandigheden of gewoon op het kraambed), of je hebt je vrouw verstoten omdat ze niet goed genoeg was of...

Of omdat ze verkracht is en om die reden gestenigd is (herinner mij een walgelijk filmpje eveneens uit Jemen... wat een prachtland...)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 02:45

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:44

1 woord kwam in me op: gadverdamme!

Hoe kunnen ze? Stelletje idioten! Monsters zijn het, gewoon lekker afschieten zulke mannen.
En misschien moeten ze de wet daar eens veranderen dan?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:21

_Nann_ schreef:
1 woord kwam in me op: gadverdamme!

Hoe kunnen ze? Stelletje idioten! Monsters zijn het, gewoon lekker afschieten zulke mannen.
En misschien moeten ze de wet daar eens veranderen dan?

Dat kan dus niet zomaar. dan zouden Islamitische landen een dergelijke verlichting door moeten gaan maken als dat de westerse landen hebben doorgemaakt die zorgt dat er überhaupt een scheiding tussen kerk en staat komt (die hebben wij ook nog niet zo lang). De vraag is of dat gezien de aard van de islam (is namelijk anders dan de Bijbel expliciet bedoeld als Godsdienst en als basis voor staatsinrichting) wel mogelijk is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:07

Eventjes nuanceren, scheiding tussen Kerk en Staat bestaat al in bepaalde islamitische landen, Turkije is daar het meest bekende voorbeeld van. Dus het gaat gemakkelijk. En ook in Islamitische landen zijn perioden van verlichting geweest. Iran heeft bv in de jaren zestig op enkele jaren tijd evenveel rechten voor vrouwen verkregen als waar Europa eeuwen voor heeft moeten vechten. Helaas zijn ze het na woelige perioden weer zo goed als helemaal kwijt geraakt. Ook Afghanistan heeft bv periodes in de recente geschiedenis gekend dat het veel opener en vrijer was dan in het talibanregime. Er heersen niet overal strenge islamitische wetten, en heel vaak is er ook een gigantisch verschil tussen de grote moderne steden en het achtergestelde platteland en de bergdorpen.

Ik heb recent een heel aangrijpend boek hierover gelezen(ik lees wel regelmatig boeken over zulke thema's). Dat ging in het kort over een Palestijnse vrouw die zwanger geraakte van haar 'vriendje' en daarvoor met benzine door haar schoonbroer in brand gestoken werd.
Ze overleefde de aanslag en kon met behulp van enkele dorpelingen in het ziekenhuis van de stad terecht.
Maar daar wilde de verpleegsters en de dokters niet meer doen dan haar op zeer ruwe wijze wassen en een beetje netjes houden voor zover dat in haar toestand ging. Geen behandeling, geen medelijden, gewoon sec proberen in leven te houden tot ze vanzelf zou overlijden. Dit terwijl er in het ziekenhuis mensen werkten die veel moderner waren. Maar het was zo'n, zo'n groot taboe om iemand op wie eremoord gepleegd was te helpen, dat zelfs zij het niet durfde uit vrees voor de woede van het volk. Het zit er zo diep ingebakken dat het vaak enorm moeilijk is om er iets aan te doen. Uiteindelijk had een buitenlandse sociaal werker samen met een Palestijnse arts, die haar na héél veel smeken en aandringen wou helpen, haar enkel naar een beter Hospitaal in Israel kunnen brengen door aan de ouders van het slachtoffer te gaan zeggen dat ze haar wouden meenemen zodat ze haar daar zouden laten sterven en zij geen moeite moesten doen voor een begrafenis. Niet het argument dat hun dochter daar zou kunnen genezen, maar het argument dat ze nog verder weg mocht gaan rotten deed hun ervoor toestemming geven. Om maar aan te tonen hoe diep die wreedheden geworteld zijn.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:18

Verschrikkelijk
Ze zouden die vent zelf eens moeten verkrachten. (of makkelijker castreren)

Jammer dat dat in de huidige tijd nog mogelijk is dat mensen in zo'n 'barbaarse' cultuur opgroeien. Want jammer genoeg zijn er veel dingen bij de islam wel barbaars te noemen.
Het uithuwelijken om familiebanden te versterken (uithuwelijken aan neven en nichten) is je reinste incest.
Op mijn werk is een koppel er 'slachtoffer' van. Man kan niet werken want heeft serieuze hartproblemen (tja daar ben je dan als moslimman de zwakste van je gezin) en de kids (3 in totaal) kunnen pas getest worden rond hun 18e op hetzelfde hartprobleem. Verschrikkelijk ook, maar ze zoeken het zelf maar uit hoor (moeder heeft een pHd achter haar naam maar is met momenten niet de snugerste).

Ook jammer dat hier in Europa (ookal groeien ze op in BE of NL) ze toch uitgehuwelijkt worden aan iemand in 'thuisland' Marokko of Turkije.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:41

Bah bah bah! Als man zijnde doe je zoiets toch ook niet... Arm kind!
Ik vind zulke dingen altijd erg bizar.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:46

Vreselijk!!! Ze noemen 2 voorbeelden, aar het zijn er vast veel meer wat we niet weten!! ;(

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:52

sporten schreef:
Verschrikkelijk!

Man op sluiten en ouders ook zwaar straffen

man op sluiten heb een beter idee zijn p.. er af hakken en hem als vrouw opsluiten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:51

Jeeezus wat een achterlijke omgang met kinderen!! Zijn die kindjes zo weinig waard voor die ouders?? Dat ze hun dochter(s) van nog geen 10jaar laten misbruiken?!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:58

Hangt er vanaf :) . Als zoon ben je meestal een prins en word je aanbeden. Als dochter ligt je waarde dan vaak net iets onder dat van een geit of koe. Soms gaat et ook puur over economische redenen. Trouwen uit liefde kent men niet, het is een beetje zoals vroeger hier de koningen gewoon met een vrouw uit een andere koninklijke familie trouwden puur voor het grondgebied uit te breiden. Soms kan het bijvoorbeeld zijn dat ouders hun zo jonge dochter meegeven aan iemand met een veel groter vermogen. Omdat ze er vanuit gaan dat dit een zeer goede kans voor hun dochter is. Ze is dan misschien heel jong, maar ze heeft een man die haar goed kan onderhouden en zal geen honger lijden. En zelf krijgen ze dan ook vaak een betere bruidsschat voor het meisje. De rest is, triest genoeg, bijzaak.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:02

Bah dat arme meisje. :(:)

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:38