dell_1 schreef:Als je moeder gevallen is kun je thuiszorg niet bellen. Die kunnen niet a la minute komen zonder dat ze te laat zijn bij andere mensen. En 112 is daar helemaal niet voor. Je kunt toch naar een buurman lopen of familie of vrienden bellen? Ipv iemand drie uur op de grond laten liggen.
Mensen kunnen zo klagen bah.. Zeker in vphuizen hoeveel mensen daar zitten die amper bezoek krijgen en alleen maar oude meuk/kapotte kleren etc hebben. Ik verbaas me daar nog het meest over..
Soms moet je wachten in de zorg hoe vervelend het ook is.. Je hebt ook van die mensen die elke half uur (denken) naar de wc moeten.. Heel vervelend maar hoe zie je dat voor je dan? Of van die mensen die cognitief niet helemaal goed zijn en denken dat ze een uur op de wc gezet worden... En vervolgens dient de familie een klacht in.. Want moeder zei het en de buurvrouw bevestigde het...
Daarbij gaat het erom dat er geen regels moeten zijn voor verschonen dat kunnen mensen in de zorg zelf wel inschatten
Ik heb nieuws voor je ,mijn moeder is 100% bij de tijd en die heeft meerdere keren meer dan een uur op de wc gezeten.
En vergeet niet een hoop ouderen hebben plaspillen en als je dan moet dan moet je.