Ook altijd moeite met op tijd komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:25

Rebeccaa schreef:
Maar komen jullie dan ook te vroeg op visite? Als ik iemand om 3 uur uitnodig wil ik ook echt niet dat ze een half uur te vroeg aan komen zetten, ik zit dan nog steeds met omgekamde haren en make-up :+

Oh nee, dat zeker niet (door manlief lukt dat sowieso niet, ha ha), maar wel op mijn werk of officiële afspraken buiten de deur. :D

Anoniem

Re: Ook altijd moeite met op tijd komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:26

Zie je ik wist altijd al dat er iets mis met me was...

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:00

Ik geef Bokt de schuld :j ben acuut vergeetachtig als ik de Bokt-ban probeer te vinden!

Maar even serieus... kun je er niet enigszins op trainen ofzo?
Goede vriendin van me heeft (vrij zware) dyslexie - ook oprecht veel moeite met rekenen eigenlijk, maar weet niet of dat ooit officieel gediagnosticeerd is als dyscalculie - zij heeft er zo hard aan gewerkt, dat je er nu niks meer van merkt. :) Denk dat het haar wel moeite blijft kosten. Want alleen belangrijke schrijfsels zijn vrij van fouten, en ze verkiest opbellen boven sms'en e.a.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:26

O, zeker valt het te trainen, het gaat bij mij al een stuk minder heftig mis dan een paar jaar terug. Schouders eronder zetten en ervoor gaan om er het beste van te maken levert wel iets op gelukkig. En soms leer je met (hard) vallen en weer opstaan.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:53

Ik geloof dat het bij VEEL mensen wel echt laksigheid is. Bijvoorbeeld een vriend en vriendin van mij en mn vriend (zij zijn ook een stel). Als je met hun om 19u afspreekt kan het goed zijn dat ze een uur of anderhalf uur later pas aankomen. Ze bedenken zich te laat dat ze nog moeten douchen, aankleden, opmaken etc en nemen daar ook rustig de tijd voor. Voelen zich totaal niet opgejaagd door de tijd. Iedereen uit de vriendengroep is er inmiddels op ingespeeld en geeft meestal de tijd een uur eerder door, of de twee geven zelf al aan dat we vast kunnen gaan en hun wat later komen.

Ik ben ook altijd op tijd, soms net twee minuten voor tijd maar wel altijd op tijd. Kan er ook echt niet tegen als ik moet haasten of me vergist heb in de tijd. Vriendlief heeft grote moeite met wakker worden 's ochtends. Heeft ook altijd 4 of 5 wekkers staan maar hij heeft soms dagen dat hij door allemaal heen slaapt. Dit doet hij absoluut niet expres, gaat niet te laat naar bed maar hij komt pas laat in zijn REM-slaap waardoor op het moment dat zijn wekkers gaan hij net in de diepe slaap ligt. Gelukkig berekend hij dit in de tijd van zijn wekkers waardoor ze een kwartier eerder af gaan als echt nodig is. Ook maak ik hem wakker, als ik bij hem slaap, als ik merk dat hij niet van zijn wekkers wakker wordt en dreigt te laat te zijn.
Vervelend puntje, ik ben vanaf het eerste toontje van de wekker wakker. Kan dus voorkomen dat ik nog een aantal uur kan slapen terwijl zijn wekkers loeien...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:41

Als ik een afspraak heb ik ben ik altijd op tijd. Ik ben ook altijd op tijd op mijn werk. Ik begin om half 8 dus ben ik om kwart over 7 op mijn werk. Staat er een keer file of moet ik lang voor de brug wachten dan ben ik keurig om half 8.

Als we een verjaardag hebben hou ik altijd de half uur regel aan (zelf bedacht :+ ) Stel de verjaardag begint om 8 uur dan wil ik daar graag om half 9 zijn. Zo ben ik vrijwel nooit de eerste (heb ik ook een beetje een hekel aan), maar zeker ook nooit de laatste.

Voor wat betreft mijn vriend :o Het klinkt enorm moederlijk, maar tegenwoordig zeg ik het altijd een half uur van te voren als we weg gaan dat hij weleens mag gaan opschieten :') Hij moet namelijk nog altijd van alles: Naar de WC uiteraard (en dat is idd vaak voor de grote boodschap :n ), haren doen, handen nog een keer wassen, welke schoenen moet ik aan, zal het gaan regenen want dan doe ik die jas aan. En ondertussen sta ik helemaal over de rooie bij de deur te springen dat hij op moet schieten.
Hij is daarentegen wel altijd op tijd op zijn werk, maar de rest heeft hij het een beetje moeilijk mee.
Ik heb juist dus vaak tijd over, waardoor ik denk rustig aan te kunnen doen en dan moet ik me op het eind toch weer haasten want ik heb het te rustig aan gedaan.
Elke morgen kijk ik op mijn klokje van de auto of ik later of vroeger ben dan de dag ervoor en dan kan ik ongeveer uitrekenen hoelaat ik op mijn werk ben, zo gaat dat ook als ik weer naar huis ga.
Soms ben ik echt bezeten door de tijd hoor, ben echt een dwangmatige planner :o Ook niet altijd leuk trouwens.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:45

Cayenne schreef:
Tja, ik kan me dit dus totaal niet voorstellen en vind het eigenlijk gewoon niet netjes en ongeinteresseerd overkomen wanneer iemand steeds te laat komt. Ik ben zelf altijd overal te vroeg. Bij belangrijke afspraken pak ik voor de zekerheid altijd een trein eerder (voor het geval er vertraging is) en ik ben altijd nog voor mijn wekker wakker. Ik kan niet snappen dat mensen ondanks maatregelen toch altijd te laat komen.

_/-\o_
Ik ben ook bijna altijd te vroeg, kan me er ook echt over opwinden als mensen altijd te laat zijn, verschrikkelijk.

Op afspraken die niet écht belangrijk zijn wil ik nog wel eens 5 minuutjes te laat komen, bijvoorbeeld als ik met een stalgenootje heb afgesproken om een buitenrit te maken.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:08

Rebeccaa schreef:
Maar komen jullie dan ook te vroeg op visite? Als ik iemand om 3 uur uitnodig wil ik ook echt niet dat ze een half uur te vroeg aan komen zetten, ik zit dan nog steeds met omgekamde haren en make-up :+

Eigenlijk wel. Ik probeer het te beperken tot 15 minuten, maar dan moet ik echt mijn best doen om de tijd op te vullen en niet te vroeg te vertrekken. maar ja, ik wil ook niet te laat vertrekken want stel je voor dat er onderweg iets gebeurt en ik daardoor te laat ben! Ik heb het dus net andersom hahaha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:29

Vanessa24 schreef:
Rebeccaa schreef:

Eigenlijk wel. Ik probeer het te beperken tot 15 minuten, maar dan moet ik echt mijn best doen om de tijd op te vullen en niet te vroeg te vertrekken. maar ja, ik wil ook niet te laat vertrekken want stel je voor dat er onderweg iets gebeurt en ik daardoor te laat ben! Ik heb het dus net andersom hahaha

Die situatie heb ik van de week nog echt meegemaakt: zoonlief moest naar paardrijles en mijn man zou mee om eens te kijken hoe het ging. Voordat we weg waren... Komen we onderweg tot 2 keer toe nog een omleiding tegen wegens wegwerkzaamheden... Uiteindelijk stal gebeld dat het wat later werd voordat zoonlief op het paard kon zitten. Heeft ponylief er ook nog eens voor gekozen om helemaal achteraan in het weiland te staan en ook nog eens het plan om niet harder te lopen mee te lopen dan nodig... Snel, snel, snel poetsen, opzadelen en "racen" naar de bak. Geeft toch wel stress, vind ik. Dan kies is er liever voor om wat te vroeg te zijn en alles rustig te kunnen overzien. :D

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:14

Wat jammer dat niemand de moeite heeft genomen om de pony voor je zoon alvast op te zadelen Shenavallie. Het is een kleine moeite. Dat zou ik ook in de stress schieten.... Wat een drama :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:44

Was een beetje dubbel in dit geval, want ik heb korting op de rijlessen als ik het beestje zelf haal/opzadel. In dit geval was het overmacht, maar gelukkig maakte degene die les gaf er geen probleem van en zijn ze wat langer doorgegaan. :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:07

Nou ik kom ook nog weleens te laat maar dat is omdat er op de route zoveel afleiding is. Paardjes die even geknuffeld moeten worden, spullen opruimen, met mensen praten, nou ja als ik op stal een wandelingetje ergens naartoe moet maken kom ik meestal te laat op plaats van bestemming en dat door ADD.