Citaat:Zolang het huishouden maar 1155 netto aan inkomsten heeft uit reguliere dienstbetrekking (of uit van arbeidsinspanning vrijgestelde uitkering).
Geen bijstand aanvragen mag natuurlijk ook. Zal alleen in de meeste gevallen niet lang vol te houden zijn maar er zijn wel mensen die onder dat minimum toch rond weten te komen.

Persoonlijk vind ik het niet reeel om met 2 man 32 uur te werken voor die aanvulling, maar dat ben ik. Zeker omdat er al gewerkt wordt door 1 van de gezinsleden, dus alle argumenten over toetreding tot arbeidsmarkt en werkritme lijken dan al niet op te gaan.
Nogmaals, neem contact op met FNV, SP of een advocaat en laat je goed bijstaan en zet zeker niet zomaar ergens een handtekening onder, gemeentes doen vaker dingen die niet mogen.
En verder begreep ik dat de man van TS feitelijk werk doet, dat gewoon voor een commerciele partij is. Ik vind het opvallend dat niemand hier lijkt te beseffen dat dit soort praktijken door de gemeente gewoon banenverdringing zijn en dat daar beter maar een halt aan kan worden toegeroepen.
Welke prikkel heeft een commerciele partij om mensen in dienst te nemen, als er een leger onderbetaalde werklozen 'gedwongen' dat werk kan doen?
En hoe moet je uit de bijstand komen als dit soort 'banen' al vervuld worden... door jezelf?