Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:49

Altijd leuk, HC is in tha house en het topic krijgt gelijk de sfeer van "een storm in een glas water" :O

Zou het kunnen dat het lelijk en aso gevonden word omdat veel van de tattouages in de gevangenis zijn ontstaan zoals wij ze kennen?

Ik vind aso ook niet het juiste woord, zou ordinair kiezen (ook een heerlijk verbasterd woord, maar goed). ordinair is een totaalplaatje. Daar horen kleding, gedrag, manier van communiceren blablabla ook allemaal bij.

Ayasha
Blogger

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:50

Tatouages worden daar misschien vaak gezet maar daar zijn ze in geen geval ontstaan.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:51

Nee hoor, een mooie kerel met spierballen en een mooie tattoo....sexy!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:52

weet ik, maar een deel van de trend wel (teminste, dat is de associatie van veel mensen)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:52

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:57

goldenarrow schreef:
Sommige tatoeages zijn net kunstwerken en ik kan daar dan ook uren naar kijken om elk klein dingetje eraan te ontdekken.

Waarom ´net kunstwerken´?
Waarom is dat geen kunstwerk?
Kunst is kunst, evenal kunstig, onafhankelijk van vorm, object of materiaal.
Lichaamskunst kan éxtra dimensie geven doordat het materiaal niet plat is; eigen vorm heeft, beweegt en persoonlijkheid heeft.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:06

Je kan natuurlijk ook op elke slak zout gaan leggen HC. Ik ben niet eens negatief :') Ik zeg toch dat ik ze enorm intrigerend vind?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:07

Romyv schreef:
Zou het kunnen dat het lelijk en aso gevonden word omdat veel van de tattouages in de gevangenis zijn ontstaan zoals wij ze kennen?

Dit ´zoals wij ze kennen´ zegt vooral wat over ´jullie´.
Ik ken ze daar in het geheel niet van.
Ik ken ze vanuit de anthropologie. Van vér voor Xtus en als sociale! uiting van groepsidentieteit en individualiteit binnen de groep.

De associatie zijn een wonderlijk fenomeen. Ik denk dat het negatieve vooroordeel anno nu vooral een snobbistische zaak van aspirerende middenklasse is. Onbenullig snobbisme want Koningin Victoria had op haar meest intieme delen een tatoo en haar kerel een piercing welke vandaag onder zijn naam bekend is. Zij waren/zijn verre van de enigen.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:10

Asociaal? Hangt er vanaf.. Als je hele armen er onder zitten, ja dan vind ik het asociaal en niet meer mooi.. Dat is mijn mening.

Heb zelf 1 tatoeage en binnenkort komt de tweede, mijn eerste zit op de buitenkant van m'n pols en de tweede komt op de zijkant van m'n ribben, onder m'n bh zeg maar.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:12

In verband met de discussiewaarde zet ik dit topic naar NM.

[MW] > [NM]

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:12

Afbeelding

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden...

Jammer dat er nog steeds mensen zijn met van die vooroordelen. Persoonlijk sta ik er eigenlijk nooit echt bij stil of een bepaald shirt wel of niet kan...ben eerder aan het zoeken naar kleding waarbij je mn tattoos goed ziet :+ Het is een deel van wie ik ben, waar ik vandaan kom, waar ik hoop te komen. Levenslessen die ik de rest van mijn leven bij me wil dragen.
Overigens begrijp ik wel dat op bijv werk oid het vaak niet wordt geaccepteerd en dat om die reden bedekt moet worden.
Maar buiten dat....ongeacht omgeving...ik ben trots op mijn tattoos en laat ze graag zien. Iemand die me om mijn tattoos asociaal vindt of me eenvoudigweg niet accepteert is het sop van de kool niet waard.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:15

Huertecilla schreef:
Posh schreef:
Maar ik vind ik het inderdaad een beetje bot als je niet wil uitleggen wat je tattoo voor betekenis heeft.

Ik vind dat helemaal niet bot.
Ook een opvallende tatouage is niet anders dan een gele jurk of geblondeerd haar.
Vragen staat vrij en houdt geen plicht tot inhoudelijk antwoorden in.
´Bedankt voor de interesse, maar dat is persoonlijk´ en klaar.

Dat kun je vinden.

Ik vind toch dat je in je achterhoofd moet houden dat erom gevraagd kán worden, als je het dan irritant gaat vinden dat mensen inderdaad vragen gaan stellen had je het gewoon niet moeten doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:15

goldenarrow schreef:
Je kan natuurlijk ook op elke slak zout gaan leggen HC.

Het venijn zit in de details.
Door dit ´net kunst´ ontken je dat je dat het kunst kan zíjn.
Dat doe je wellicht onbewust, maar het stáát er wel.

Net zoals slechts een enkel schilderij kunst genoemd wordt, is dat met tattoos ook zo.
De meeste schilderijen zijn persoonlijke wandopleuking. Een ander kan dat mooi of afschuwelijk vinden. Ik bedoel; neem de overbekende zigeunerin met decolletée of het knulletje met traan. Omdat het allemaal schilderijen zijn maakt niet dat een Rembrandt, VanGogh of Appel hetzelfde is.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:16

amyz schreef:
[ Afbeelding ]

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden...

Jammer dat er nog steeds mensen zijn met van die vooroordelen. Persoonlijk sta ik er eigenlijk nooit echt bij stil of een bepaald shirt wel of niet kan...ben eerder aan het zoeken naar kleding waarbij je mn tattoos goed ziet :+ Het is een deel van wie ik ben, waar ik vandaan kom, waar ik hoop te komen. Levenslessen die ik de rest van mijn leven bij me wil dragen.
Overigens begrijp ik wel dat op bijv werk oid het vaak niet wordt geaccepteerd en dat om die reden bedekt moet worden.
Maar buiten dat....ongeacht omgeving...ik ben trots op mijn tattoos en laat ze graag zien. Iemand die me om mijn tattoos asociaal vindt of me eenvoudigweg niet accepteert is het sop van de kool niet waard.

Inderdaad een prachtige uitspraak! Over het wel/niet bedekken in bepaalde situaties ben ik het ook met je eens.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:16

Mensen hebben snel hun oordeel klaar...maar we leven in 2013 en bijna iedereen heeft wel een tatoo... Vind het juist asociaal als je zo snel je mening klaar heb over mensen die bijv een tatoo hebben..

Tattoo s kunnen prachtig zijn maar ook verschrikkelijk lelijk...lig aan de tatoeëerde maar ook wat je zelf mooi vind om op je lijf te zetten.. Smaken verschillen ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:19

Posh schreef:
Huertecilla schreef:

Ik vind dat helemaal niet bot.
Ook een opvallende tatouage is niet anders dan een gele jurk of geblondeerd haar.
Vragen staat vrij en houdt geen plicht tot inhoudelijk antwoorden in.
´Bedankt voor de interesse, maar dat is persoonlijk´ en klaar.

Dat kun je vinden.

Ik vind toch dat je in je achterhoofd moet houden dat erom gevraagd kán worden, als je het dan irritant gaat vinden dat mensen inderdaad vragen gaan stellen had je het gewoon niet moeten doen.

Hoho, je draaft volstrekt door.
Ik schrijf een heel keurig en afdoende antwoord :)*

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:24

Huertecilla schreef:
Romyv schreef:

Dit ´zoals wij ze kennen´ zegt vooral wat over ´jullie´.
Ik ken ze daar in het geheel niet van.
Ik ken ze vanuit de anthropologie. Van vér voor Xtus en als sociale! uiting van groepsidentieteit en individualiteit binnen de groep.

ja, jij!!! Maar jij doet wondelijk hard je best jezelf te profileren als een buitengewoon menselijk wezen dus daar schaal ik jouw dan ook graag onder :Y)

[quote="Huertecilla"] De associatie zijn een wonderlijk fenomeen. Ik denk dat het negatieve vooroordeel anno nu vooral een snobbistische zaak van aspirerende middenklasse is. Onbenullig snobbisme want Koningin Victoria had op haar meest intieme delen een tatoo en haar kerel een piercing welke vandaag onder zijn naam bekend is. Zij waren/zijn verre van de enigen.[\quote]

Vooroordelen zijn volledig mensen, ontstaan zelfs vanuit de hersenstam wat betekent dat het een dierlijke reactie is (oer en volledig onbewust). Evenals hokjes denken, hersenen houden namelijk van organisatie en overzicht. Dit is haar methode!

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:25

Uhm ja, ik kan een tattoo in vrijwel alle gevallen niet waarderen.
Voor mezelf niet, bij een ander niet..
En ik ga niemand er om veroordelen,
maar als er iemand zijn/haar nieuwe tattoo komt showen, zal ik nooit enthousiast zijn :+

Maar nee, tattoo's vind ik niet asociaal,
misschien juist soms wel het tegenovergestelde, eerder kwetsbaar..
Het gaat ook wel vaak om een herinnering,
van iets of iemand die er niet meer is.

Maar toch, het verhaal kan nog zo mooi, of verdrietig zijn,
er zijn zoveel andere manieren om die herinnering te koesteren..

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:26

Posh schreef:
Dat kun je vinden.

Huertecilla schreef:

Ik ook ;)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:27

Ik heb er 3, 1tje omdat ik die super mooi vond toen en dit nog steeds vind. daarnaast een tekst op mijn polsen 1 op mijn voet. beide een dubbele betekenis. Nog geen seconde spijt van gehad.

ik vind het niet associaal en vind sommige echt kunstwerken. laat iemand lekker met zijn lijf doen wat die wilt doen. vind het sowieso niet kunnen dat je gelijk altijd een label krijgt opgeplakt zodra je maar iets aparts hebt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:28

Danielledm schreef:
Mensen hebben snel hun oordeel klaar...maar we leven in 2013 en bijna iedereen heeft wel een tatoo...

Nee hoor; in de VS heeft slechts 14% van de volwassen een tatouage en zelfs bij volwassenen onder de 30 is het percentage in het Westen geen 20%.
Zelfs bij de meest getatoueerde natie, de britten is het geen meerderheid, laat staan ´bijna iedereen´. Hoewel de britse natie met afstand de meest getatoueerde westerse bevolking betreft heet het ook daar bij de aspirerende middenklasse snobs een ´tramp stamp´.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:33

Posh schreef:
Dat kun je vinden.

Pardon?
Dus ik moet dingen laten omdat men heden denkt dat het zijn of haar goed recht is om je met een ander zijn/haar leven te bemoeien?
Al staat hij op mijn voorhoofd, dan nog dient men te respecteren wanneer ik er niet over wil praten. Dat níet respecteren vind ik pas asociaal gedrag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:36

Romyv schreef:
ja, jij!!! Maar jij doet wondelijk hard je best jezelf te profileren als een buitengewoon menselijk wezen dus daar schaal ik jouw dan ook graag onder :Y)

Huertecilla schreef:
De associatie zijn een wonderlijk fenomeen. Ik denk dat het negatieve vooroordeel anno nu vooral een snobbistische zaak van aspirerende middenklasse is. Onbenullig snobbisme want Koningin Victoria had op haar meest intieme delen een tatoo en haar kerel een piercing welke vandaag onder zijn naam bekend is. Zij waren/zijn verre van de enigen.[\quote]

Vooroordelen zijn volledig mensen, ontstaan zelfs vanuit de hersenstam wat betekent dat het een dierlijke reactie is (oer en volledig onbewust). Evenals hokjes denken, hersenen houden namelijk van organisatie en overzicht. Dit is haar methode!

Ik ben maar een gewoon mens en ken ze ook van periodes van ver voor de tijd dat onze gevangenissen gebouwd en bevolkt werden, laat staan dat er in getatoeëerd werd.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:38

Ayasha schreef:
Posh schreef:
Dat kun je vinden.

Pardon?
Dus ik moet dingen laten omdat men heden denkt dat het zijn of haar goed recht is om je met een ander zijn/haar leven te bemoeien?
Al staat hij op mijn voorhoofd, dan nog dient men te respecteren wanneer ik er niet over wil praten. Dat níet respecteren vind ik pas asociaal gedrag.

Neeeee, lees nou even aub!

Natuurlijk is het niet iemands goed recht om zijn/haar neus in andermans zaken te stoppen, natuurlijk moet men het respecteren dat jij iets voor jezelf wil houden, natuurlijk is het asociaal als iemand je daarom niet respecteert.

Maar waar het mij om gaat, is dat het wel gebeurd. Toen ik mijn tattoo liet zetten dacht ik, dit is van mij, het verhaal en de reden erachter houd ik voor mezelf en als men ernaar vraagt vertel dat het persoonlijk is. Maar je zult altijd mensen houden die ernaar gaan vragen, en dát moet je in je achterhoofd houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:40

Posh schreef:
Posh schreef:
Dat kun je vinden.

Huertecilla schreef:

Ik ook ;)

Nee; jij haalt er wat bíj.
Mijn antwoord aan de vrager is keurig en afdoende. Is beleefd en uit geen emotie.

Als het de kijker irriteert of intrigeert is dat díens probleem :)*

Echter, omdat de niet getatoueerden de grote meerderheid zijn en er veel kleindenkers zijn is het realiteit dat er veel kleindenkers zonder tattoo zijn, is het slim om een tattoo zó te kiezen dat deze niet persé zichtbaar is wanneer een bepaalde (a)sociale omgeving een hoge kans op kleindenkende bemoeials heeft.
Op die maniere voorkom je heel eenvoudig dat die van hún probleem het jouwe proberen te maken.