labyrinth schreef:Tsja, voor mij is het gewoon een puntje van geld. Ik kan als student gewoon geen biologisch vlees betalen. Mijn ouders halen alles bij 2 slagers in de stad die het bij speciale biologische boerderijen halen. Is overigens ook nog eens 10 keer lekkerder dan wat je in de supermarkt haalt, dus zelfs dat is een reden om meer geld ervoor neer te willen tellen, maar ik heb het nu gewoon echt niet. Mijn kansen op een goed betaalde baan zijn redelijk groot en zodra ik het geld weer heb, ga ik ook lekker weer alleen dat eten.
Tot die tijd hou ik het bij geen plofkip eten en vooral niet onnodig veel vlees eten.
Ik heb me eerlijk gezegd niet zoveel verdiept in Halal slachten. Ik dacht het grote verschil voornamelijk was dat het beest niet verdoofd is en dood gaat door een snede in de keel. Ik ging er eigenlijk niet vanuit dat het veel langer zou duren of dat dit vaak met "missnijden" gepaard gaat. Ik weet niet in hoeverre dit waar is? Ik vind namelijk wel dat je mag verwachten dat deze slagers enige kunde hebben wat betreft ze doen.
Ze hebben niet alleen kunde nodig, maar ze moeten ook bekwaam zijn met het dier. En er moet een keurder bij zijn (ben even vergeten wat voor precies). Het dier mag het mes niet zen. Mooie theorie, maar helaas gaat het in de praktijk heel vaak anders.