Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:20

En hoe weten jullie zo zeker dat die eigenaar de hond rustig houd ipv hem weer terug op ze afstuurt. Hij is nl ook degene die zowat tussen de politie wagens in staat te filmen en te ijsberen. Nemen jullie het risico dat hij rare acties kan overnemen ? Elk normaal mens gaat daar nl niet zomaar staan met zn hond. Zeker niet met dat soort rassen. Jij en ik weten dat dat hele lieve honden k
Kunnen zijn, maar dat oa deze rassen vaak worden gebruikt voor negatieve dingen. Zou je dan het risico willen nemen ? Ze hebben geprobeerd de hond te vangen voor ze deze beslissing Namen. De hond moet dus boeten voor de stupiditeit van zijn baas.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:26

Nogmaals, mag de man niet staan kijken? Als ik met mijn hond loop en er is een overval ga ik ook op afstand staan kijken, zonder te denken 'Maar ik heb een pitbull, geen boomer, dus ik loop maar door' :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:32

_Alarm_wlkp schreef:
zap schreef:
Was jij er bij? Heb jij een ander filmpje gezien? Gewoon aangeblaft? Alleen snuffelen? Tja, als we gaan verdraaien wat er te zien is op het filmpje.....

Ik heb het zelfde filmpje gezien, en zeg wat ik zie, als jullie allemaal willen zien dat de hond bijt dan hallucineren jullie....
Ik verdraai niks om in discussie te kunnen gaan, ik word hier zo woest om...
Tijd terug een filmpje over iemand met Duitse herders, beesten worden bekogeld met stenen, vallen aan en dan is het de baas hun fout?!

Sorry hoor, maar als je zegt dat de hond alleen maar snuffelt en blaft, dan hallucineer je. Je ziet duidelijk de hond richting de agent springen. Dat is niet snuffelen, alleen maar blaffen of geen interesse tonen...

Ja het is zielig, maar het is toch echt de eigenaar van de hond die de eerste foute stappen heeft gezet ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:34

xSlvna schreef:
Nogmaals, mag de man niet staan kijken? Als ik met mijn hond loop en er is een overval ga ik ook op afstand staan kijken, zonder te denken 'Maar ik heb een pitbull, geen boomer, dus ik loop maar door' :+

En hoe weet jij dat die man alleen maar daar stond te kijken? Ik denk namelijk dat die man helemaal niet alleen maar stond te kijken (waarom zijn die andere mensen die alleen maar stonden te kijken dan niet gearresteerd?). Die man wordt echt niet zomaar gearresteerd omdat hij gewoon stond te kijken. Hij zal echt wel iets gedaan hebben.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:34

Er is een verschil tussen kijken en wat hij deed. Iedereen staat op een afstand en hij staat zowat tussen de politie wagens te filmen en heen en weer te ijsberen. Dat hoef je in nl ook niet te doen want daar word je dan ook op aangesproken ed. Hij had daar niks te zoeken en al helemaal niet als hij daardoor zijn auto nog voor uit moet komen, als ie dan zo nodig met zn klep voorop moet laat je de hond in de auto met de ramen op een kier.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:37

Ja daar wordt altijd vanuit gegaan, dat de agenten nooit wat fout doen (net zoals die hier in Nederland hihi). Ik zie hem niks verkeerds doen, jij wel? Hij staat te ijsberen, opzoek naar een beter zicht op het huis, hangt in de 5 minuten film niemand de kont uit. Hadden ze hem toch al eerder gearresteerd hè?

Als de hond dan in de auto zit te blaffen kun je hem, behalve in Amerika, beter eruit halen om te laten zien wat er is waardoor die rustig is en niemand ten laste is. De man is ook niemand ten laste, loopt achter de auto's door, mag dat ook al niet meer?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:41

xSlvna schreef:
Ja daar wordt altijd vanuit gegaan, dat de agenten nooit wat fout doen (net zoals die hier in Nederland hihi). Ik zie hem niks verkeerds doen, jij wel? Hij staat te ijsberen, opzoek naar een beter zicht op het huis, hangt in de 5 minuten film niemand de kont uit. Hadden ze hem toch al eerder gearresteerd hè?

Als de hond dan in de auto zit te blaffen kun je hem, behalve in Amerika, beter eruit halen om te laten zien wat er is waardoor die rustig is en niemand ten laste is. De man is ook niemand ten laste, loopt achter de auto's door, mag dat ook al niet meer?

Nou, volgens mij wordt er juist altijd vanuit gegaan dat agenten het fout doen (zoals uit dit topic blijkt). Het zou eens goed zijn agenten vertrouwen krijgen van de samenleving, maar dat zal wel niet gebeuren en is een hele andere discussie.

Denk je nu echt dat agenten, die notabene bezig zijn met iets veeeel belangrijkers (namelijk een overval!!) de moeite nemen om zomaar even iemand op straat te arresteren? Gewoon zomaar. Gewoon voor de leuk? Die man zal echt wel iets gedaan hebben (niet weggaan op vraag van agenten, iets geroepen hebben).

Maargoed, ik wacht met smart op een reactie van de desbetreffende politieman.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:48

ik vraag me af of die lafbek überhaupt een reactie durft te geven

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:54

Teelee schreef:
ik vraag me af of die lafbek überhaupt een reactie durft te geven

Nou nou nou.... Wat een idiote reactie -O-

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:12

gelukkig verschillen de meningen daarover ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:17

Ik denk dat het alleen maar zo'n hoop bizarre reacties heeft omdat het een agent is, en die kunnen nooit wat goed doen. Waas het een voorbijganger geweest die de hond een fatale rotschop had gegeven omdat de hond naar hem toe vloog hadden de reacties wel geweest in de trant van wat die man en hond daar toe zoeken hadden ed.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:44

_Mondy_ schreef:
Ik denk dat het alleen maar zo'n hoop bizarre reacties heeft omdat het een agent is, en die kunnen nooit wat goed doen. Waas het een voorbijganger geweest die de hond een fatale rotschop had gegeven omdat de hond naar hem toe vloog hadden de reacties wel geweest in de trant van wat die man en hond daar toe zoeken hadden ed.

Het is inderdaad nooit goed. Filmpje niet gezien overigens ook geen behoefte aan maar als die hond aanvalt of dreigend overkomt geeft ik die agent gelijk. Je laat je toch niet bijten.
Ach ja als het op aan komt dan mogen agenten van het volk niets doen maar als het hun uitkomt mogen ze weer veel te weinig. Het is toch het een of het ander.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:51

zap : Door dat de agent over de hond heen ging deed ie idd waarschuwen! Eigen schuld, hond hapte niet!
Als gij bij u standpunt wilt blijven goed! Maar ik zie wat ik zie :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:00

ik word er onderhand een beetje ziek van de algemene gedachten gang van mensen over agenten.
het is altijd de schuld van de agent. want de agent kan nooit niets goed doen. had ie maar geen agent moeten worden.

blegh vind dat zo minachtend. De agent is juist ervoor om de veiligheid te waarborgen en in dit geval was de hond wel degelijk gevaar. iemand loslaten die gevangen is, is natuurlijk van de zotte.. da's zijn risico om omgepakt te worden. dat die hond dan ontsnapt en aanvalt of in de weg loopt is dan zeer jammer en de agent heeft juist gehandeld. wie weet heeft hij wel geen taser. en ja de hond springt op de agent af. dus in mijn ogen wel degelijk beschermend naar zijn baas (kan ik ook logisch vinden) maar baaslief heeft zelf ervoor gekozen om ergens te zijn waar hij niet moet zijn en dit zijn dus de ver gaande gevolgen ervan. jammer van de hond.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:06

Jolandaa_ schreef:
maar baaslief heeft zelf ervoor gekozen om ergens te zijn waar hij niet moet zijn .

Nogmaals, sinds wanneer mag je niet op een straat komen? Als zij bezig zijn met een inval of iets, en nergens is iets afgezet mag je er toch gewoon (tot op een bepaalde afstand uiteraard) komen? Hij is niet in hun buurt, er is niks afgezet en hij loopt hun niet in de weg.

Als agent moet je je kunnen concentreren op je zaak, al staat er een heel orkest achter je, als ze zich gewoon bezig hadden gehouden met die zaak zonder meneer te arresteren (om vervolgens ook nog dreigend op een bange hond af te stappen...).

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:42

Oh dus als er een groot ongeluk gebeurd op een kruispunt mag je ook gewoon gaan staan kijken midden op de weg, want er is niks afgezet ? Die politiewagens staan er niet voor niks ;) Hij jad daar niks te zoeken inderdaad. We kunnen niet horen wat die agenten van tevoren tegen hem hebben gezegd, dus miss is de man wel gevraagd een stuk naar achteren te gaan. Aangezien hij wel ineens de hond in de auto stopt zodra de agenten komen aanlopen, als je niks verkeerds doet doe je dat ook niet. Zoals jij het nu zegt mogen agenten dus ook geen jeugd oppakken die staan te dringen en te filmen als er een ongeluk is gebeurd, nee fijn je moet iedereen maar met hun klep voorop laten staan want tja je mag toch in die straat staan ? Zo werkt het niet ;)
Ik ben echt benieuwd hoe jullie zouden reageren als het geen agent was, er wordt nu maar even heel simpel gesproken over hoe en wat hij gedaan zou moeten hebben.

- hij had zijn andere wapens moeten gebruiken : Welke ? In een splitsecond moest hij kiezen tussen de middelen die hij had om voor zijn eigen veiligheid maar ook die van anderen.
- hij had beter moeten schieten: makkelijk praten van mensen die miss hooguit op de kermis een keer schieten (niet slecht bedoeld, wil alleen aantonen dat de meerderheid dus niet weet wat er bij komt kijken)
- Hij maar dood moet : hij mag geen hond doodschieten want dat is zielig maar die agent mag wel dood, bahbah wat een hypocriet gedoe... Heel makkelijk om iemand achter je laptop dood te wensen, maar doe je t zomaar of is het gewoon een populaire grote mond. (en ja dat vind ik ervan)
- hij had de hond moeten vangen en niet zo groot moeten zijn : hij heeft de hond proberen te vangen, niet elke agent is bekend met het wel en wee van het hoe benaderen van een hond, en daarbij een opgevoede hond zal niet zomaar aanvallen (wat deze hond dus wel deed, naar voren springen met de bek open en helemaal gericht op de agent is aanvallen) als iemand groot is.
- De eigenaar even de hond laten pakken: daarmee het risico dat de eigenaar gebeten wordt, de hond zich niet laat pakken en uit paniek wegrent (en een angstbijter wellicht tot gevolg aangezien het dier niet weet wat hem overkomt) en sowieso het risico lopen dat de man de hond alsnog ophitst.
- De hond beet toch niet, en als ie wel had gebeten was t niet dodelijk dus ..: Nog nooit een hondenbeet gezien zeker, en sinds wanneer moet iemand zich eerst laten bijten voor je jezelf mag verdedigen ?? Zou je zelf ook niet doen.

Ik vind het ronduit bizar dat iedereen die eigenaar blijft verdedigen ....

- hij is op een plek waar de mensen daar aan het werk zijn en waar al een vijandige sfeer hangt. Net als alle anderen ramptoeristen heb je daar helemaal niks te zoeken.
- hij heeft de hond aan een uitlooplijn waardoor de hond alle kanten op kan, het tegen de paal aan pissen heeft met dominantie te maken, het afbakenen en hij laat zien dat hij schijt heeft aan zijn eigenaar. Inderdaad onze hond mag niet tegen palen aan staan pissen.
- De vent loopt heen en weer te ijsberen met een camera, niet waar de rest staat (als je goed geluisterd had had je kunnen horen wat de reacties waren van de andere mensen, die vonden het ook raar). Hij staat zelfs bijna tussen de wagens van de agenten.
- Hij heeft de hond doelbewust uit de auto gehaald, aangezien zijn auto aan de zijkant staat. Hij had die ook in de auto kunnen laten zitten met airco aan of de ramen op een kier ipv zowat helemaal open.
- Als hij gewoon bij de rest was gaan staan en niet was staan provoceren , dat zie je aan de houding waarmee hij de agenten staat de filmen ondanks dat er door de agenten iets tegen hem geroepen wordt. Hij weet nl donders goed dat het niet klopt, want zodra de agenten aan komen lopen kan hij ineens wel de hond in de auto stoppen.
- Zodra de hond in de auto gezet wordt heeft hij de ramen niet omhoog gedaan, je weet dat daarmee het risico bestaat dat de hond de auto uit kan.

En toch zijn er mensen die hem blijven verdedigen ?? Je wordt hier op het forum al voor minder voor een slechte eigenaar uitgemaakt..
En dat allemaal omdat er agenten bij betrokken zijn.

Was het een omstander geweest dan hadden jullie wel gezegd dat de eigenaar zn hond had moeten bijhouden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:48

Mondy ik ben het helemaal met je eens. Maarja, zolang mensen zeggen dat de hond niks deed (de hond zou alleen snuffelen, van zich af blaffen en geen interesse tonen) dan kan je blijven praten wat je wilt helaas. En datzelfde geldt dat hier gezegd wordt dat de man niks deed.

Jammer dat zodra er een agent in het filmpje voorkomt hij automatisch degene is die fout is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:57

Citaat:
- hij had zijn andere wapens moeten gebruiken : Welke ? In een splitsecond moest hij kiezen tussen de middelen die hij had om voor zijn eigen veiligheid maar ook die van anderen.

Ja joh, die hond slokt ook binnen 5 tellen de hele menigte (ahum, de groep mannen) op.

Citaat:
- hij had beter moeten schieten: makkelijk praten van mensen die miss hooguit op de kermis een keer schieten (niet slecht bedoeld, wil alleen aantonen dat de meerderheid dus niet weet wat er bij komt kijken)

Laat hij nu net degene zijn die er wél voor getraind is, wij niet

Citaat:
- Hij maar dood moet : hij mag geen hond doodschieten want dat is zielig maar die agent mag wel dood, bahbah wat een hypocriet gedoe... Heel makkelijk om iemand achter je laptop dood te wensen, maar doe je t zomaar of is het gewoon een populaire grote mond. (en ja dat vind ik ervan)

Wie zonder reden het leven van een ander ontneemt heeft zelf geen recht op leven. Zodra je die persoon dus dood, heb je hem niks afgenomen, hij had tenslotte niet meer het recht op leven. (zo zie ik het)

Citaat:
- hij had de hond moeten vangen en niet zo groot moeten zijn : hij heeft de hond proberen te vangen, niet elke agent is bekend met het wel en wee van het hoe benaderen van een hond, en daarbij een opgevoede hond zal niet zomaar aanvallen (wat deze hond dus wel deed, naar voren springen met de bek open en helemaal gericht op de agent is aanvallen) als iemand groot is.

Sorry die vind ik echt grappig, zowat iedere hond, vooral die 'vechthonden' hapt of blaft OM TE WAARSCHUWEN na hetgeen wat hem bang maakt, dat doet mijn overlieve stafford (die trouwens net als de hond van de persoon uit het filmpje aankomt rennen maar stopt zodra ik het commando geef) en dat doet gemiddelde herder, rotweiler, doberman in zo'n situatie. Heb jij ooit een hond weg zien rennen als het enge voorwerp zijn ruimte inkomt? Ik niet. Als je niet weet dat een hond aan kan vallen wanneer hij zich bedreigd voelt (harde geluiden, vreemde omgeving, dreigende houding) is toch ook wat fout, vooral als volwassen agent. Kom op.

Citaat:
- De eigenaar even de hond laten pakken: daarmee het risico dat de eigenaar gebeten wordt, de hond zich niet laat pakken en uit paniek wegrent (en een angstbijter wellicht tot gevolg aangezien het dier niet weet wat hem overkomt) en sowieso het risico lopen dat de man de hond alsnog ophitst.

Ja joh die man zet zijn hond in de auto, als die dat wilde had die dat al vooraf gedaan, evenals wegrennen, hij kon notabene wegRIJDEN met zijn auto voor de politie aankwam.

Citaat:
- hij is op een plek waar de mensen daar aan het werk zijn en waar al een vijandige sfeer hangt. Net als alle anderen ramptoeristen heb je daar helemaal niks te zoeken.

Toch mág hij er komen

Citaat:
- hij heeft de hond aan een uitlooplijn waardoor de hond alle kanten op kan, het tegen de paal aan pissen heeft met dominantie te maken, het afbakenen en hij laat zien dat hij schijt heeft aan zijn eigenaar. Inderdaad onze hond mag niet tegen palen aan staan pissen.

Dat is net hoe je het aanleert, mijn hond pist waar die wil (buiten dan), behalve als ik nee zeg, heeft die nu schijt aan me? Jij bent grappig

Citaat:
- De vent loopt heen en weer te ijsberen met een camera, niet waar de rest staat (als je goed geluisterd had had je kunnen horen wat de reacties waren van de andere mensen, die vonden het ook raar). Hij staat zelfs bijna tussen de wagens van de agenten.

Misschien kijken of die het aan de andere kant beter kon zien? Niet zo gekke redenatie bij een ramptoerist die natuurlijk het beste zicht wilt

Hij had ook thuis kunnen blijven, hij had zich ook helemaal geen hond kunnen aanschaffen, hij had ook... ja hij had heel veel kunnen doen, ik zou persoonlijk niet verwachten dat mijn hond uit het raam zou springen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:01

Die arme, arme hond ;(. Wat een pijn moet dat dier hebben gehad... Vreselijk.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:05

xSlvna : amen ! _/-\o_

Iemand die hetzelfde denkt als mij!
Goed verwoord, ik zou het niet beter kunnen!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:11

Verschrikkelijk filmpje!! Al snap ik wel heel goed dat de politie zich aangevallen voelt door die hond. Maar als ze dan schieten laten ze het dan in 1 x goed doen want deze hond lieten ze eerst nog even lijden..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:12

Horse_xx schreef:
Verschrikkelijk filmpje!! Al snap ik wel heel goed dat de politie zich aangevallen voelt door die hond. Maar als ze dan schieten laten ze het dan in 1 x goed doen want deze hond lieten ze eerst nog even lijden..

Natuurlijk schiet de agent expres mis.... Was heus zijn bedoeling niet om het dier te laten lijden ;).

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:18

Citaat:
Ja joh, die hond slokt ook binnen 5 tellen de hele menigte (ahum, de groep mannen) op
.

Oh ja overdrijven is natuurlijk ook een kunst, opslokken niet nee maar wel ernstig verwonden.

Citaat:
Laat hij nu net degene zijn die er wél voor getraind is, wij niet

Laat mij nu net degene zijn die er ook voor getraind is, en dus wel degelijk weet waar ze het over heeft ;)

Citaat:
Wie zonder reden het leven van een ander ontneemt heeft zelf geen recht op leven. Zodra je die persoon dus dood, heb je hem niks afgenomen, hij had tenslotte niet meer het recht op leven. (zo zie ik het)

Dit si nog wel een dier he, en geen ander persoon. Je eet zelf ook je dagelijkse portie vlees en hebt leren schoenen ?? Zijn ook dieren voor doodgegaan, blijft er weinig over van de mensheid. Plus zomaar even roepen dat iemand dood is is wel heel erg makkelijk als je niet weet hoe dat is. plus erg walgelijk.

Citaat:
Sorry die vind ik echt grappig, zowat iedere hond, vooral die 'vechthonden' hapt of blaft OM TE WAARSCHUWEN na hetgeen wat hem bang maakt, dat doet mijn overlieve stafford (die trouwens net als de hond van de persoon uit het filmpje aankomt rennen maar stopt zodra ik het commando geef) en dat doet gemiddelde herder, rotweiler, doberman in zo'n situatie. Heb jij ooit een hond weg zien rennen als het enge voorwerp zijn ruimte inkomt? Ik niet. Als je niet weet dat een hond aan kan vallen wanneer hij zich bedreigd voelt (harde geluiden, vreemde omgeving, dreigende houding) is toch ook wat fout, vooral als volwassen agent. Kom op.

En dus moet je je maar gewoon laten aanvallen want tja dat doet een hond nu eenmaal als hij zich bedreigd voelt. daarom mag de agent zichzelf dus niet verdedigen omdat hij zich bedreigd voelt, terwijl je het wel normaal vind dat de hond zich verdedigd omdat ie zich bedreigd zou voelen. En ja ik heb wel degelijk honden weg zien rennen als er iets engs in zijn ruimte zit.. Elke hond reageert anders. Jouw hond zou stoppen en ik neem aan dat de agent hem dan zou kunnen pakken, wat hij dus ook probeerde op dit filmpje. Zou jou hond dan ook naar de agent springen tja dan heeft de agent groot gelijk om zichzelf te verdedigen. Of zou jij wel blijven staan als een vreemde hond jou aanvalt ?

Citaat:
Ja joh die man zet zijn hond in de auto, als die dat wilde had die dat al vooraf gedaan, evenals wegrennen, hij kon notabene wegRIJDEN met zijn auto voor de politie aankwam.

Inderdaad waarom doet hij dat dan niet ;) En waarom kon de hond wel in de auto nadat de agenten naar hem toe kwamen, had vantevoren dus ook gekunnen.

Citaat:
Toch mág hij er komen

Dat mag, tot hij opgedragen wordt er te vertrekken of tot je op een andere manier verkeerd bezig bent. Zoals je ziet is deze man de enige die de handboeien om krijgt, de rest niet. Dat is dus echt niet zonder reden.

Citaat:
Dat is net hoe je het aanleert, mijn hond pist waar die wil (buiten dan), behalve als ik nee zeg, heeft die nu schijt aan me? Jij bent grappig

Als jou hond pist waar hij wil is dat inderdaad zo, een hond(reu) doet dat nl niet voor niks ;) En het is ronduit asociaal om een hond overal waar hij maar wil te laten pissen. Voortuinen, autobanden,lantaarnpalen allemaal plekken waar dat niet hoort en waar anderen de zooi mogen opruimen/afwassen.

Citaat:
Misschien kijken of die het aan de andere kant beter kon zien? Niet zo gekke redenatie bij een ramptoerist die natuurlijk het beste zicht wilt

Inderdaad misschien, je weet dus niet of hij andere bedoelingen heeft. En als hij echt alleen een ramptoerist is dan ga je meteen terug als blijkt dat het niet op prijs gesteld wordt dan is het echt niet zo dat je in de boeien wordt geslagen.

Citaat:
Hij had ook thuis kunnen blijven, hij had zich ook helemaal geen hond kunnen aanschaffen, hij had ook... ja hij had heel veel kunnen doen, ik zou persoonlijk niet verwachten dat mijn hond uit het raam zou springen.

Zou ik dat toch maar eens gaan doen dan, want de reactie van de hond is enigszins begrijpelijk als hij denkt dat zn baas gevaar loopt. En inderdaad hij had nog veel meer andere dingen kunnen doen, allemaal dingen die hier niks mee te maken hebben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:19

zap schreef:
Horse_xx schreef:

Natuurlijk schiet de agent expres mis.... Was heus zijn bedoeling niet om het dier te laten lijden ;).

Ik geloof ook heilig dat hij niet bewust mis had geschoten, maar schiet ajb nog eens als die daar ligt te creperen (misschien al dood en gewoon stuiptrekkingen, maar voor de zekerheid...).

Maar verder, ben al een keer 'aangevallen' geworden, meerdere keren. Een keer rende een herder bewust op mij af om aan te vallen (ik stond aan de andere kant van de weg, hij springt over het hek en rent zonder te twijfelen recht op mij af, stopt niet etc.) dus die had gelijk een stok op zijn hersenpan, en toen ben ik brullend met de stok achter hem aan gegaan, weg was die (hihi en zoiets is waakhond).
Andere hond hapte zoals de hond in het filmpje naar me, oorzaak hiervan weet ik niet, misschien voelde die zich op dat moment bedreigd. Stap naar achter om de hond ruimte te geven, hond stopte, was die wél komen aanvallen had ik me wel iets gevonden om hem te vermoorden (goede trap tegen de hals, onderkaak hoort te voldoen).

Had veel meer respect gehad voor de man als die naar de hap/blaf/bijtpoging naar achter was gestapt om reactie af te wachten, een agressieve hond valt aan, een bange hond niet.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:19

en iedereen heeft ook verstand van honden tegenwoordig... Als zo'n hond op mij af zou komen zou ik 'm in elk geval knijpen en als ik die agent was en in bezit van een wapen had ik waarschijnlijk ook geschoten. Iets met adrenaline, heel snel moeten handelen en met je hoofd en mindset niet bij hondengedrag zijn, als je dat al kan lezen in het algemeen... Niet iedereen heeft verstand van hondengedrag, je kan niet verwachten dat elke agent (of voorbijganger for that matter) Cesar Milan is. Heel naar voor de hond en het baasje, maar zo werkt het nou eenmaal in stressvolle situaties.