Uitbraak mazelen door niet inenten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:06

Huertecilla schreef:
...en het verplíchten, helemáál van zaken waarvan commercieële belangen het onderzoek er naar betalen/bepalen, is een fundamentele schending van de individuele rechten.

Het voorbeeld van onbeschermde sex is ridicuul. Daar is dan ook een ander bij betrokken die dezelfde keuze maakt.

Het grote gevaar is dat de massa per definitie niet het slimste deel van de bevolking is en demagogie deze makkelijk mobiliseert. Zo onstaat dictatuur van democratie geleid door de grootste financiële belangen.
Deze hebben ook de media in eigendom én bepalen wie er politieke macht heeft.

Laat je niet manipuleren door de media. Zijn we het schandaal van de A-griep hysterie alweer vergeten?
Daartegen dreigde medisch- en ander vitaal personeel verplicht gevaccineerd te gaan worden. Ik heb destijds gelijk voorwaardelijk ontslag genomen. Dat ligt nu in de huidige arbeidsmakrt veel lastiger.

Vrijheid of dwang?
Big Farma bedenkt een verkooptruuk, hun media hypen dat, de massa ´wil´ entverplichting, de politiek scoort door verplichting van vitaal personeel, dat heeft geen keuze...

Verplichtingen zijn erg snel onderdrukking.
Het is erg makkelijk om vrijheid op te geven; er is een revolutie voor nodig om deze terug te krijgen.

Chapeau _O_.

Moraal van het verhaal: Denk zelf na over wat je doet, laat dat niet door een ander doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 18:46

Huertecilla schreef:
Hanafubuki schreef:
Sorry HC, maar ik begrijp geen woord van je posts door het te moeilijke Nederlands.

Voor joú!! te moeilijke nederlands, dus nu mij maar verplichten om J&J in txt-taal te schrijven?!
Je zal vast democratisch gelijk krijgen op Bokt en namens het moderator-team, waar jij ook nog eens een stem hebt, kan je dan de Bokt-wet uitvoeren.
Het probleem geïllustreerd.

Niet alleen voor jans hoor, maar ik sla jouw posts over het algemeen gewoon over...

BugsFunny

Re: Uitbraak mazelen door niet inenten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:51

Fijn hoor die gelovigen die weigeren in te enten.
Ik woon tegen de biblebelt aan en ben nu 30 wkn zwanger, maak mij zorgen om ons kindje nu het nog niet geboren is maar ook als ze geboren is..

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:58

Lekker verhuizen dan... ipv afgeven op een hele bevolkingsgroep er zijn namelijk ook zat NIET gelovigen die niet enten. maar van hun weet je het niet waar ze wonen. Wees blij dat je van de biblebelt tenminste weet waar dat is!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:03

wendyenbram schreef:
Lekker verhuizen dan... ipv afgeven op een hele bevolkingsgroep er zijn namelijk ook zat NIET gelovigen die niet enten. maar van hun weet je het niet waar ze wonen. Wees blij dat je van de biblebelt tenminste weet waar dat is!

Ow dus jij vind dat omdat iemand niet wil inenten ivm geloof andere mensen/kinderen in gevaar mogen brengen?
Doe normaal mens, ik geef niet af op gelovigen of wat dan ook.
Ik geef aan dat ik mij zorgen maak om mijn ongeboren kind en dat recht heb ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:05

maaike5581 schreef:
wendyenbram schreef:

Ow dus jij vind dat omdat iemand niet wil inenten ivm geloof andere mensen/kinderen in gevaar mogen brengen?

Net als dat andere mensen het recht hebben hun kind niet te enten...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:05

Dus al die gelovige moeten maar enten omdat jij dat wil? :D Mens, doe zelf normaal.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:06

Ga ook even reageren, ik ben absoluut niet gelovig.Ik ben een zogenaamd kritisch enter.
Mijn kids worden pas na hen 1e levenjaar geent.EN alleen BMR en homeopatisch ondersteund .Mijn oudste had geen bijwerkingen.MIjn middelste echter die kreeg juist de mazelen.
De K krijgen ze zowieso niet (kinkhoest) ivm met allergische reacties in mijn familie.
IK heb er veel gezeur over gehad bij CB.
HEt is ieder voor zich maar wie verklaart in nederland gingen ze vroeger enten, terwijl in andere delen van de wereld juist later geent ging worden.OMdat ze er achter zijn dat zo vroeg enten niet goed is.
Je hoort altijd alleen maar als je niet ent kan je kind dit en dat krijgen.Ja maar ze vertellen niet wat voor bijwerkingen wel enten heeft.

BEn ik nu iemand die ander mans kinderen in gevaar brengt, nee.
ZE zeggen dank zij enten zijn de ziektes gedaald.DAt is niet waar voor het enten is opgestart was er al een daling.Waarom hygiene.EN nu neemt het weer meer toe.SImpele rede, kinderen zitten tegenwoordig niet meer in de modder te wroeten ze zijn te schoon.

Mijn oudste is nu 7 en is wel te verstaan 3x ziek geweest.Waterpokken gehad en 2 keer een buik griep gehad.Nooit 1 loopneus of wat dan ook. Mijn middelste had nooit ergens last van tot na zijn enting BMR, toeval ik weet het niet.Maar voledig enten.Nee bedankt.

Ik heb nog niet alle blz gelezen die ga ik straks even bijlezen

Ow ja en ik ben ook niet volledig ingeent (ivm met allergische reacties van mijn broer op kinkhoest enting) en ik ben ook zelden tot nooit ziek :P
Laatst bijgewerkt door testebeest op 01-07-13 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:07

Niet zolang ze daar andere mee in gevaar brengen.
Niet enten geeft risico voor anderen, waarom zou je dat mogen toestaan?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:07

Omdat wel enten risico geeft bij de personen zelf. Onder andere.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:08

wendyenbram schreef:

Ze kan ook idd beter verhuizen, want alle Nederlandse epidemieën braken uit op de Biblebelt. Dus je weet idd waar het is, die niet-gelovigen die niet enten zijn niet genoeg geconcentreerd om grote schade aan te kunnen richten gelukkig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:09

Nies_ schreef:

Maar die hebben toch al risico: op de ziekte zelf. Die heel wat ernstiger kan gaan verlopen dan de miniscule kans op complicaties door het enten. Dus die brengt niet alleen het eigen kind in gevaar, maar (indien veel mensen bij elkaar) ook de hele volksgezondheid.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:12

Ik zeg ook niet dat ik vind dat ze volledig gelijk hebben hè, maar enten verplichten vind ik niet kunnen. Zelf heb ik trouwens ook lang niet alle entingen gehad en daar is heel bewust voor gekozen, zou mooi wezen als dat verplicht geweest was. Mensen zelf de keuze laten en na laten denken is niks mis mee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:13

maaike5581 schreef:
Fijn hoor die gelovigen die weigeren in te enten.
Ik woon tegen de biblebelt aan en ben nu 30 wkn zwanger, maak mij zorgen om ons kindje nu het nog niet geboren is maar ook als ze geboren is..

Dan pak je je biezen en ga je ergens anders wonen waar het veel minder gebeurd..
Ik vind het van de zotte dat je zogenaamd vanwege de massa verplicht bent om te enten.
Als voorbeeld ik ben al jaren ziek nu door blijkt nu Lyme.
Als er nu een of andere enting op de markt komt geen háár op mijn hoofd die er aan denkt om nog enig vreemde stof of enting te laten injecteren hoor!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:14

Urielle schreef:
Nies_ schreef:

Maar die hebben toch al risico: op de ziekte zelf. Die heel wat ernstiger kan gaan verlopen dan de miniscule kans op complicaties door het enten. Dus die brengt niet alleen het eigen kind in gevaar, maar (indien veel mensen bij elkaar) ook de hele volksgezondheid.

Als je wel geënt bent heb je natuurlijk ook altijd nog een risico om de ziekte zelf te krijgen. De effecten zullen echter wat meer meevallen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:15

Ik zeg ook niet dat het verplicht moet worden.
Ik zeg dat ik mij zorgen maak dat mijn kindje gevaar loopt door mensen die niet in enten.
Dan moet ik verhuizen? Hou toch op, iedereen is vrij om te doen wat hij of zij kiest maar breng anderen daar niet mee in gevaar.
Lijkt verdorie omgedraaide wereld.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:18

maaike5581 schreef:
wendyenbram schreef:

Nee Ik vind niet dat je MOET verhuizen. Ik vind dat je anderen niet JOUW wil op kan leggen.
En als jij op een plek wilt wonen waarvan je weet dat er niet of minder ge-ent wordt, Moet je daar maatregelen voor nemen.

Met andere woorden, Waarom moet iemand zijn/haar kind enten, Om jou veilig te stellen?
Je eigen verantwoordelijkheid nemen= dan is verhuizen dus 1 van de opties.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:20

Citaat:
Als je wel geënt bent heb je natuurlijk ook altijd nog een risico om de ziekte zelf te krijgen. De effecten zullen echter wat meer meevallen.

Dat is helaas niet waar. Een aantal ziekten geven ernstiger complicaties als je ze als volwassene krijgt. En vaccinaties geven geen 100% immuniteit. Dat is net het lastige ervan!

Maaike, ook wel gevaccineerden kunnen ziek worden en anderen besmetten. Ook dan loopt je kindje in principe dus gevaar. Oha is je kindje de eerste maanden via jouw antistoffen beschermd. Als jijzelf de ziekte hebt gehad, is die bescherming effectiever en langduriger dan wanneer je gevaccineerd bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:24

Chubby schreef:
Citaat:

Dat is helaas niet waar. Een aantal ziekten geven ernstiger complicaties als je ze als volwassene krijgt. En vaccinaties geven geen 100% immuniteit. Dat is net het lastige ervan!

Maaike, ook wel gevaccineerden kunnen ziek worden en anderen besmetten. Ook dan loopt je kindje in principe dus gevaar. Oha is je kindje de eerste maanden via jouw antistoffen beschermd. Als jijzelf de ziekte hebt gehad, is die bescherming effectiever en langduriger dan wanneer je gevaccineerd bent.

Oh, dat wist ik niet :). Ik wist uiteraard wel dat vaccinaties niet 100% immuniteit geven, daarom gaf ik ook aan dat je altijd risico loopt een ziekte te krijgen. Zo heeft mijn zusje zware kinkhoest gehad, ondanks dat ze gewoon gevaccineerd is.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:27

ik heb altijd zo iets van je mag dus niet je kind laten inenten want dat is tegen de wil van god maar god "zet" wel mensen op de wereld die genoeg herseninhoud hebben om er voor te zorgen dat mensen door middel van inenten geen ziektes krijgen... dus als ik het goed begrijp weet god eigenlijk zelf dan niet wat ie wilt :')

(ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten voor de duidelijkheid maar sommige zaken vind ik toch zo raar in het geloof... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:35

Het huidige kinkhoestvaccin werkt niet tegen de Oost Europese variant, plus het feit dat de oude vaccins sterker waren.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:42

Weet je waar ik me aan stoor mensen die roepen als je niet ent breng je anderen in gevaar.
Maar die dus eigenlijk totaal niet snappen hoe en wat een enting is en doet.
Heb je commentaar, prima maar verdiep je er eerst in voor je commentaar levert.

A kinkhoest... gevaarlijk kan het zijn voor kids onder 1 jaar.Maar je kind is pas na 3 x entingen na 9 maanden "redelijk" beschermd.Het gaat dus om 3 maanden.
Risico's van enten van kinkhoest gevolg kan zijn allergische reacties met bv epeleptische toevallen, gevolg kan zijn.Hersen beschadeging in allerlei vormen.

Entig tegen hersenvliesontsteking, is de mildste type die je kan krijgen.
Maar enten ertegen (je kind krijgt een afgezwakte vorm van hersenvliesontsteking ingespoten) kan juist als je er gevoelig voor bent of je immuun systeem net niet goed zit om wat voor rede dan ook, juist de kans vergroten op hersenvliesontsteking.Maar ook de "zwaarder"varianten ook op latere leeftijd.

Buiten het feit wie zegt dat de enting schoon is wat er in zit etc.Wie leest de type enting?
Je hebt verschillende soorten namelijk.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:43

God heeft mensen op de wereld gezet die veel kunnen maken. Het wil niet altijd betekenen dat wat die mensen maken altijd goed is.

God heeft mensen ook seks gegeven. Maar seks kan ook verkeerd zijn (verkrachting pedo`s enz...)

Dat er pillen bestaan om mensenlevens te redden is goed, Maar die zelfde pillen kunnen ook mensen doden.

Aan elk goed ding in het leven hangt ook iets "" verkeerds" En sommige christenen zien enten als iets wat niet goed is. (deze mensen gebruiken ook geen pil bijv.)
Omdat je dan veel meer beinvloed wat er met je leven gebeurt (wel/niet ziek worden, wel/niet zwanger worden.)

IK zeg niet dat ik het er mee eens ben, leg alleen uit waarom.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:51

Voor menssen die zich nu eens daadwerkelijk correct willen inlezen:

http://nvkp.nl/

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:53

Ik ben zelf ook gelovig, maar wel voor inenten. Ik geloof ook dat God ziekte kan geven dóór een inenting heen. Bovendien heeft God ons ook het verstand en de middelen gegeven om inentingen te kunnen ontwikkelen. Het is dus niet zo dat "gelovig zijn" gelijk staat aan "niet inenten"