Dierenhandelaar: 'Niemand stopt mij'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:32

bello2005 schreef:
Smee__ schreef:
Wat ik ook weer schandalig vind, is dat die kerel nog gelijk heeft ook als ie zegt dat het legaal is om dingo's en servals en dat soort dieren te houden.. Af en toe snap ik echt niks van de wetten in Nederland |o

maar het is niet legaal om ze weg te laten rotten

Nee, dat is zo. Maar nu komt hij er steeds mee weg omdat er 'te weinig bewijs is'. Waren die dieren illegaal, dan had je hem gewoon daarop kunnen pakken, ongeacht het verdere bewijs.

Tazziexxx

Re: Dierenhandelaar: 'Niemand stopt mij'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:39

Ik vind dat ze precies hetzelfde bij hem mogen gaan doen! Verhongeren! :Y)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:44

Heel vreemd dat dit kan. Hopelijk gaan er stappen ondernomen worden want dit is echt te triest.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:53

Jeetje, heb echt met verbazing zijn facebook bekeken. Dat dit gewoon kan ja.. Toch wat mazen in de wet, hopelijk wordt hij snel gepakt!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:56

Smee__ schreef:
bello2005 schreef:

Wat ik ook weer schandalig vind, is dat die kerel nog gelijk heeft ook als ie zegt dat het legaal is om dingo's en servals en dat soort dieren te houden.. Af en toe snap ik echt niks van de wetten in Nederland |o

maar het is niet legaal om ze weg te laten rotten
Nee, dat is zo. Maar nu komt hij er steeds mee weg omdat er 'te weinig bewijs is'. Waren die dieren illegaal, dan had je hem gewoon daarop kunnen pakken, ongeacht het verdere bewijs.

hoezo geen bewijs ( denk ik dan ) ,, de dieren zijn dood is dat nog niet genoeg bewijs :S... ik haat de wet/politie ze grijpen helemaal niet in,, ik snap niet wat voor bewijs ze nog nodig hebben

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:07

Laptopmuis schreef:
Smee__ schreef:

Nee. En daarom wil men een positieflijst starten. Maar daar is half Nederland het weer niet mee eens. Want mensen vinden dat je prima een witbuikegeltje kan houden, een chinchilla of een ander exotisch dier. Maar waar de dieren vandaan komen... wat je hier dus ziet en een groot deel de reis niet eens overleefd. Dat maakt iedereen niets uit.

en dat is dan ook gewoon zever in zakjes. Een positieflijst, oke.
Maar wat is er in godsnaam mis met chinchilla's? Chinchilla's komen in het wild niet meer voor. (oa de koningschinchilla is uitgestorven, de gewone chinchilla komt nog in mini-aantallen voor , maar het is van de jaren 80 geleden dat ze nog gezien werden). Denk je nu echt dat de chins in nederland en belgie nog wildvang zijn? Die zijn gewoon langs hier gefokt.
Een verbod voor import van wildvang, oké, 100 % mee eens, verbieden die handel!
Betere wetgeving voor transport, verblijven van de dieren, ook in winkels, ook 100 % mee eens. Maar nu plots dieren gaan verbieden die al decennia gekweekt worden, die in het wild zelfs niet meer voorkomen. Dat is echt gewoon zever.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:24

arme beesten,wat een verschrikkelijke dood.
Ik vind het ook verschrikkelijk om die foto's op FB te zien,arme dieren in veel te kleine hokjes..
Grote katachtigen in caviahokjes?Dingo's in hondebenches?
...waarom worden die dieren niet beter beschermd tegen zulke hufters? |(

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:03

Ik vind dit zo walgelijk hé, bah. En er ongestraft weg mee kunnen komen vind ik nog het ergste, ik vraag me dan ook wel eens af hoeveel moeite ze hebben gedaan voor bewijs... Waarschijnlijk wel genoeg, maar dan nog..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:05

er is genoeg bewijs, maar ze doen er niets mee.. met andere woorden mag je de dieren dus gewoon laten rotten, dat is legaal :S,,, dat is toch genoeg bewijs..

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:39

In België bestaat wel een lijst met 'positieve' diersoorten die particulier gehouden mogen worden, grot katachtigen, apen enz. mogen hier NIET zo maar gehouden en verhandeld worden. Kritiek van de groep dierenliefhebbers heb ik daar nooit op gehoord zoals in NL in ieder geval...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:53

Ik ken deze banketstaaf persoonlijk.. zelf ook problemen mee gehad tot bedreigingen aan toe

Ik hoop dat er iemand is die hem 'per ongeluk' even doodrijd

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:00

Ik denk dat het niet lang meer gaat duren, voordat er op het nieuws zo'n wit zeiltje over een body op straat wordt getoond. Geen bedreiging van mijn kant natuurlijk, maar het zou me niets verbazen. Wat een vuilak...

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:52

Dat wou ik ook net zeggen GamblersCup. Internet staat vol van dat soort uitspraken, er zijn heel veel mensen die hem graag eigenhandig om willen leggen als ze hem tegenkomen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:55

Heb hier toevallig gisteren op de facebookpagina van Mw Thieme (pvdd) over gepost. Er zullen kamervragen worden gesteld. Dat geeft de burger moed

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:03

Limanade schreef:
Ik ken deze banketstaaf persoonlijk.. zelf ook problemen mee gehad tot bedreigingen aan toe

Ik hoop dat er iemand is die hem 'per ongeluk' even doodrijd

gaat nie lang meer duren voor hem 'perongeluk' iets overkomt denk ik...

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:15

even die haat/stop facebook pagina bekeken. werd er letterlijk misselijk van. Gewoon schrijnend dat zo een dieren beul bestaat . Wat bezielt deze man om dieren zo te behandelen?? (=geld zeker )

Mag ik vragen hoe lang deze beul al aan de gang gaat?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:44

Helaas is dit niet een alleen staand geval.
Zo heb ik ook in een dierenparkje gewerkt waar de dooie beesten gewoon werden opgevoerd aan de carnivoren.
Beesten kregen bagger voer (al kregen ze tenminste nog wat).
En zieke dieren tja vervelend...

Uiteindelijk hebben ze wel bijna al zijn dieren afgenomen maar daar zijn jaren overheen gegaan.

In mijn onderschrift staat een verhaal van 9 jaar waar ze nooit wat aan hebben kunnen doen.

Zolang de wetgeving niet aangepast word kunnen veel instanties helemaal iets.

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:23

Ik weet dat hij sowieso circa 7 jaar geleden al (een vergelijkbare) dierenwinkel had in R'dam, dus hij is al een tijdje bezig.

Vandaag weer in de krant:
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... eigd.dhtml

AID, LID, VWA, politie: het zou toch fijn zijn als één van deze instanties de juiste bevoegdheden heeft om deze ééncellige te laten stoppen.... :n

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:35

Zegt ie dat ie niet bang is :') eikel is het, weg ermee misselijke zak

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 13:32

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:40

Saltpepper ze hebben die bevoegdheid, zeker de VWA waar de AID mee gefuseerd is maar het draait allemaal om de wetgeving.
Denk je werkelijk dat de controleurs deze man niet graag veroordeeld zien? Ik heb van nabij meegemaakt hoe ondersteboven ze van iets kunnen zijn en hoe gefrustreerd, als ze na dagen bewijs verzamelen en foto's maken afgewimpeld worden bij de rechter! Al jaren wordt er geroepen om strengere wetgeving maar ze hebben het in Den Haag druk met bezuinigen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:50

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:58

Ragdollcat schreef:
Helaas is NL veel te slap, met al die doetjes van agenten en een baggerwet.

Die agenten hebben zich ook gewoon aan de wet te houden. Denk je dat die met plezier in die winkel zijn binnen gelopen?

En anders overtreed je toch zelf even de wet en ga je die cavallo figuur een pistool in zijn strot duwen?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:01

WTF? Hoe kan je die dieren gewoon in een kooitje dood laten gaan. Wat een ziek figuur?
En hij zit ook gezellig op facebook?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:15

dat vind ik eigenlijk nog het schofterigste, hij lijkt er verdomme nog trots op te zijn ook.
Dit soort mensen wens ik 5kg slecht karma.