wendyenbram schreef:Weet je aan iedereen die zo walgelijk reageren? Zullen we als boeren maar ophouden in nederland? kun je een stukje vlees uit het buitenland krijgen, waar dus echt geen of nauwelijks controle is op de dieren. EN mag ik je er op wijzen, dat hoe de stallen nu gebouwd worden afkomt van de CONSUMENT!
de consument die wel goedkoop hun stukje vlees willen, maar niet willen ruiken dat ergens vee is? de consument die tegenwoordig steeds meer buitenaf wil wonen, maar zodra ze vee ruiken gaan klagen? de consument die klaagt als de boer mest gaat rijden? de consument die klaagt als de boer savonds nog even gras maait om de dag erna gras binnen te kunnen halen voor hun koeien voordat de regen het gras verpest! Weet je als de consument zich niet zoveel bemoeit had met o dat is zielig en o dat kan niet hadden we nog kleinere boerderijen gehad. hadden we gewoon varkens varken gelaten (en hadden we nooit hoeven te gaan castreren.) Dan hadden we nu geen MEGA stallen gehad, want dan werd er gewoon geaccepteerd dat er vee woont op het platteland en hoefde er geen speciale dichte stallen gebouwd te worden. Zodat de "normale" mens geen vee ruikt.
Hier is een ongeluk gebeurd bij een boer die misschien (ik ken hem niet persoonlijk) wel aan alle eisen voldaan heeft die de consument afgedwongen heeft aan de boeren, en dat gebeurd er een ongeluk, is het WEER de schuld van de boer. Ga gewoon lekker je stukje vlees halen uit Argentinie dan weet je zeker dat het een stukje ongecontroleerd vlees is. BAH in een woord IK vind de concument maar walgelijk, Maar he welk topic ik ook open is dat wederzijds toch?
Hier heb je zeker wel voor een groot deel gelijk in.
Ik merk het hier in de omgeving ook mensen die voornamelijk uit de stad komen en om rustiger te wonen naar de dorpen verhuizen, om dan vervolgens om alles te klagen.
Ik zie het al bij mijn paardenwei. Eerst willen ze meer stroom er op want de paarden eten wel eens aan de boom, zetten wij er meer stroom op moet het weer verder naar achter want nu krijgen ze stroom.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo is het bij veel boeren bedrijven ook.
Neemt niet weg dat ik sommige leef situaties waarin dieren zitten echt niet vindt kunnen.