Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij?

Aangeven natuurlijk.
141 (33%)
Hoppa cashen.....
69 (16%)
Ik zou in tweestrijd staan,maar niet weten hoe,en waar ik t zou kunnen verkopen.
93 (22%)
Ik zou t spul niet eens herkennen,en in de afvalbak gooien.
65 (15%)
Anders.
10 (2%)
Das mooi,kan ik voorlopig even vooruit.
38 (9%)

Totaal aantal stemmen: 416

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:55

Maar xSlvna: als je in cocaïne handelt, ben je ook fout. Welke excuses je er ook voor bedenkt, je bent dan gewoon hartstikke fout. Of je nu uit een slecht milieu komt, of je uit een goed milieu komt, je bent dan gewoon niet te ontkennen enorm fout.

Maar jij hebt dus mensen in je vriendenkring die voor grote bedragen in hard drugs handelen en hier met je over praten?

*edit* je vindt het grof om dealers fout te noemen. Wat vind je er van dat dat een criminele activiteit is?
Laatst bijgewerkt door chevax op 10-06-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:55

liespower94 schreef:
Ik denk serieus dat ik mij ga afvragen waarom iemand zoveel poedersuiker of bloem in dozen op het strand heeft staan :+

Gehoord dat ze achtervolgd werden, het snel gedumpt? Beter €900.000 mislopen dat jarenlang vast zitten en géén geld maken.

Nogmaals ik heb geen namen genoemd, denk niet dat mijn baas op xslvna gaat googlen.

IMJ

Re: Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:56

Zelf weten, dit is waar zo voor gewaarschuwd wordt :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:56

liespower94 schreef:
Ik denk serieus dat ik mij ga afvragen waarom iemand zoveel poedersuiker of bloem in dozen op het strand heeft staan :+

:') ik val ook in deze categorie.. Heerlijk naïef denken.
Het leven is daarmee zoveel beter :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:57

Je afvragen of er iemand pannenkoekjes wilde bakken op het strand ;-)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:57

IMJ schreef:
En wat als je er wel mee in contact bent geweest? Ik kan er over oordelen en doe het dus ook graag..
Domme dingen zeggen op internet is gewoon echt niet handig. Maar ooit zal je je dat realiseren, als je meer leert kennen van deze mensen, meer gaat zien achter de schermen en meer ziet wat eea veroorzaakt :)

Ik realiseer mij heel goed wat ik zeg, weet genoeg van achter de schermen en ken de mensen ook erg goed.
Dus jij bent er ook mee in contact gekomen, schaam jij je dan niet?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:58

Lowara schreef:
liespower94 schreef:

:') ik val ook in deze categorie.. Heerlijk naïef denken.
Het leven is daarmee zoveel beter :')

+1

Haha ja, met bloem en poedersuiker ben je al heel ver xd

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:58

Het zullen best aardige en gulle mensen zijn in dat circuit, maar ik reken er niet op dat ze dat ook nog zijn, als iemand hun spul verkoopt... Iets zegt me dat ze daar niet zo blij mee zullen zijn. :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:59

chevax schreef:
Maar xSlvna: als je in cocaïne handelt, ben je ook fout. Welke excuses je er ook voor bedenkt, je bent dan gewoon hartstikke fout. Of je nu uit een slecht milieu komt, of je uit een goed milieu komt, je bent dan gewoon niet te ontkennen enorm fout.

Maar jij hebt dus mensen in je vriendenkring die voor grote bedragen in hard drugs handelen en hier met je over praten?

*edit* je vindt het grof om dealers fout te noemen. Wat vind je er van dat dat een criminele activiteit is?

Niet in mijn vriendenkring, als alle mensen die ik kén vrienden zijn... :')
Het is fout wat ze doen, maar alsnog vind ik het grof om te zeggen dat je je zou schamen voor zulke mensen, het zijn ook maar mensen die simpelweg dom (en slim tegelijk) bezig zijn.

Waar vraag is is aanbod, waar winst gemaakt kan worden wordt winst gemaakt. Vind dingen als stierenvechten en daar je geld uit halen erger, een snuifduif vraagt om coke en verpest zichzelf hiermee, een dier vraagt niet om zijn dood, als je snapt wat ik hiermee bedoel te zeggen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:00

Zoolgangster schreef:
Het zullen best aardige en gulle mensen zijn in dat circuit, maar ik reken er niet op dat ze dat ook nog zijn, als iemand hun spul verkoopt... Iets zegt me dat ze daar niet zo blij mee zullen zijn. :D

Tjah finders keepers toch ? ;)

Moeten ze er maar wat zorgvuldiger mee omgaan ;)
Ik zal dan wel nog zo gul zijn, om wat te geven aan ze ( als ze erachter komen )

Raponsje

In het geval van coke zou ik contact opnemen met de politie en anoniem aangifte doen.

Als ik een koffer zou vinden met £500.000 dan weet ik niet of ik de koffer zou afstaan. :o

IMJ

Dus omdat het 1 slechter is dan het ander is dit wel oké?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:01

IMJ schreef:
Dus omdat het 1 slechter is dan het ander is dit wel oké?

Ik zeg dat ik het minder erg vind omdat zij verkopen aan de mensen die vragen.

Raponsje, wat nu als die €500.000 van de dealers is die daar de coke neer zette voor een onopvallende (ahum) ruil? :o

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:04

xSlvna schreef:
liespower94 schreef:

Gehoord dat ze achtervolgd werden, het snel gedumpt? Beter €900.000 mislopen dat jarenlang vast zitten en géén geld maken.

Nogmaals ik heb geen namen genoemd, denk niet dat mijn baas op xslvna gaat googlen.

ik vind het eerlijkgezegd ook niet zo slim.
sommige bokkers weten misschien ook je adres enz.
bokt is minder annoniem dan je denkt geloof ik :=
ook daar eerst wel dingen in je profiel stonden waar je al veel info uit kon halen :j

ik zou het aangeven , brrr , de gedachte om met zo'n mensen om te gaan alleen al :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:07

Oké dan loop ik nu super veel risico om nergens aangenomen te worden, dan heeft het opeens wél voordelen dat ik zulke mensen ken hè. :+

BarrieVabis

ik zou toch twijfelen om het te verkopen .. kan het geld hard genoeg gebruiken maar ja zo zijn er nog miljoenen mensen :) wat betreft werk het is echt niet makkelijk om tegenwoordig aan het werk te komen. 26 sollicitaties verstuurd, 2 die reageren, tja.. daarnaast zou ik ook niet graag naast studie willen werken voor een kleine 4 euro per uur. ik verdien 600 in de maand, met vaste lasten zoals auto, verzekering etc hou ik heel erg weinig over in de maand. ik hoef de komende jaren nog niet te gaan nadenken over samenwonen en uitjes en feestjes moeten maar uit vaders zak komen. ik heb het verder echt niet slecht en me ouders betalen veel voor me daar heb ik geluk mee, maar helaas zijn er nog veel jongeren die niets hebben/overhouden en zich aan een fout bijbaantje begeven. nee ik zou het nooit als baantje willen maar al zou ik die tas vinden zou er toch even een twijfel door me hoofd schieten.

lies_sparkle

romyloverrr schreef:
xSlvna schreef:

ik vind het eerlijkgezegd ook niet zo slim.
sommige bokkers weten misschien ook je adres enz.
bokt is minder annoniem dan je denkt geloof ik :=
ook daar eerst wel dingen in je profiel stonden waar je al veel info uit kon halen :j

ik zou het aangeven , brrr , de gedachte om met zo'n mensen om te gaan alleen al :=

En je advertenties Sylvana, daar kunnen we ook al veel uithalen ;)
Beetje naief nog op je 16e ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:08

Ik zou het best willen doorverkopen. Die handel is er toch wel, en het is wel heeeeel veel geld :=

Aan de andere kant wil je níet in dat wereldje terecht komen.
Denk als je je als onschuldig mens je daarin mengt om puur even makkelijk geld te verdienen je bedrogen uit komt.
Zeker met zóveel geld in het spel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:10

Ik zou me daar niet in willen mengen, zou niet eens weten waar ik het kwijt zou moeten. Denk dus lekker aangeven of doen alsof mijn neus bloedt (ha-ha) en doorlopen alsof ik niets gezien heb :+

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:10

IMJ schreef:
roxxxiejjj schreef:
Mensen zijn uit zichzelf niet slecht, geen baby wordt slecht geboren. Mensen worden "slecht" gemaakt door opvoeding of gebrek aan middelen zodra zij voor zichzelf moeten zorgen. Zij zullen, vaak uit wanhoop of omdat het "makkelijk" is, het donkere circuit sneller ingaan dan mensen die alles voor elkaar hebben. Maar dat maakt ze niet meteen slechte mensen of mensen waar je je voor moet schamen als je er mee omgaat.
Ik vind persoonlijk overmatig alcohol gebruik ook not done, genoeg mensen die het doen, en het is eigenlijk normaal en juist "raar" als je niets drinkt. Terwijl alcohol net als drugs er ook voor zorgt dat iemand zichzelf niet meer is. Eigenlijk vind ik het allemaal een pot nat, maar het maakt niet iemand meteen een slecht mens waar je je voor moet schamen...

Er zijn wel degelijk mensen die slecht geboren worden maar dat is een heel andere discussie en aandoening..

Als iemand zijn geld verdient aan het 'de vernieling in helpen van anderen' ben je in mijn ogen geen geweldig mens.. Hoef je niet trots terug te kijken op een geweldig leven..

Ooit ernstig verslaafden in je directe omgeving gehad?
Ooit een baby met afkickverschijnselen gezien?

Nee, als je daar aan mee wil werken, ben je echt niet zo'n geweldig vriendleijk mens..

Ja dat zijn mensen met een ziekte, gezonde mensen worden niet slecht geboren, al zijn er ook niet gezonde mensen die ook niet slecht geboren worden.

De vernieling in helpen van anderen in het drugscircuit? Want ook in het uitgaanscircuit gaat het fout met alcohol(en ja ook drugs). Dan zou theoretisch gezien drugs/alcohol en sigaretten verboden moeten worden, want ja met al deze 3 richt je bij gebruik schade aan jezelf aan, maar kun je ook schade aan de omgeving aanrichten.

Ja ernstig alcoholverslaafden, en drugsverslaafden die binnen kwamen op mijn werk. Nee nog nooit een baby met afkickverschijnselen gezien, maar keur ik dat goed? Volgens mij zeg ik dat niet? Als iemand voor zichzelf aan de coke gaat en zijn omgeving er niet mee lastig valt is dat toch echt zijn eigen keuze en probleem, als iemand het verkoopt en anderen kopen dit is het ook de keuze van de koper. Nee zeggen kan je ook hoor. En ja dan kan je zeggen maar hij/zij is verslaafd, ooit was hij/zij niet verslaafd en heeft hij/zij de keuze gemaakt er aan te beginnen. Zijn eigen keuze, maar dat wil niet zeggen dat die mensen niet wat meegemaakt hebben dat zij zo geworden zijn. Nou hoeft dat niet altijd, maar in mijn ogen stap je niet zomaar in dat circuit...

Sorry maar die laatste zin vind ik best een rotopmerking... Geen vriendelijk mens? Hoe kan je oordelen over iemand die je niet kent? Waarvan je de achtergrond niet kent? Dus in jouw ogen zijn alle mensen die in het criminele drugs circuit zitten geen vriendelijke mensen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:11

Nee ze zijn niet vriendelijk maar manipuleren je! :j

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:12

_Lorette_ schreef:
Ik weet voor 99% zeker dat ik het niet eens op zou merken. :+ En anders zou ik het pakketje nooit oppakken/openmaken. Het zou maar zo een grap kunnen zijn van iemand. Is het geen grap, dan wil ik er helemaal niets mee te maken hebben. Dan zou ik hooguit de politie bellen en mijn vermoeden uitspreken. Ik ga in geen geval met zo'n pakket sjouwen. :P

Verkopen zou ik nooit durven. Ik weet zeker dat ze me betrappen, dat ik te maken krijg met boze dealers of dat een koper mij te grazen neemt, omdat het toch poedersuiker bleek te zijn. :')

hahahah dat dacht ik dus ook, ben daar veelste bang voor om dat door te verkopen (al zou ik het wel willen).. Zelfde als afkijken met een tentamen op school, ik denk dan altijd dat de servaillanten die 2 uur lang naar mij zitten te kijken :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:13

roxxxiejjj, dat je "vriendelijk" nu ziet als "goed" is zo naïef. Álle mensen kunnen vriendelijk zijn. En er zullen genoeg criminelen zijn die vriendelijk zijn. Maar dat maakt hetgeen ze doen nog niet goed.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:16

Als ik veel geld krijg ben ik ook súper vriendelijk :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:19

xSlvna schreef:
Ik snap ook dat het niet zo verstandig is om alles op internet te gooien, maar gezien nooit namen he hebben gegeven...
Ik doe het niet om stoer te doen, maar omdat ik het grof vind zulke mensen direct fout te noemen, of te zeggen dat je je zou schamen voor zulke mensen in je vriendenkring/omgeving.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij geen flauw idee hebt waar je over praat.