Percy, mag ik vragen hoe het zit bij jullie met buitenschoolse opvang etc?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
funnyhorses schreef:Nou ik zag vandaag bij school weer een boel treurige snoetjes richting de BSO gaan.En dan is dat "alleen maar" de BSO,laat staan als zo'n kindje 5 dagen zn papa en/of mama moet gaan missen dat kan toch nooit gezond zijn?!
Nee ik word er niet vrolijk van en de kids ook niet als ik ze zie lopen met de gezichtjes op treurstand.
Jis_ schreef:Een klein kind hoort lekker bij mama of papa te zijn, en als mama en papa er voor kiezen om beide fulltime te werken omdat ze zo graag decadent willen leven, Groter huis, duurdere auto en kleding, vaak op vakantie dan vind ik het zeer kwalijk dat dat ten koste gaat van de kinderen in dat gezin. Wat geef je ze ook mee dan hè, materialen zijn belangrijker dan een goede band, geborgenheid en liefde.
xH0RS3S schreef:Ik vind het verschrikkelijk zielig voor de kinderen. Denk dan eerst na als ouders en als je weet dat je geen tijd aan je kinderen wilt besteden dan moet je niet aan kinderen beginnen! Dit is als een soort van doordeweekse (dump-gevangenis) omdat ouders geen zin hebben om voor hun kinderen te zorgen omdat ze zelf willen zijn.. Laat ze dan een bezoekje brengen aan vriendjes/vriendinnetjes of opa en oma (familie). Oke, vroeger ging ik naar het kinderdagverblijf, maar dat was gewoon omdat mijn ouders moesten werken, maar ze probeerden zoveel mogelijk vrij te zijn om bij ons te zijn. (later is mijn vader gestopt met werken omdat hij thuis wou zijn voor ons en het anders zielig voor ons vond om dat wij een paar keer per week naar het kinderdag voorblijf moesten, maar zeg nou zelf, dat doet ieder kind (of hij/zij gaat naar kinderschooltje toe) ).
NatasjavE schreef:xH0RS3S schreef:Ik vind het verschrikkelijk zielig voor de kinderen. Denk dan eerst na als ouders en als je weet dat je geen tijd aan je kinderen wilt besteden dan moet je niet aan kinderen beginnen! Dit is als een soort van doordeweekse (dump-gevangenis) omdat ouders geen zin hebben om voor hun kinderen te zorgen omdat ze zelf willen zijn.. Laat ze dan een bezoekje brengen aan vriendjes/vriendinnetjes of opa en oma (familie). Oke, vroeger ging ik naar het kinderdagverblijf, maar dat was gewoon omdat mijn ouders moesten werken, maar ze probeerden zoveel mogelijk vrij te zijn om bij ons te zijn. (later is mijn vader gestopt met werken omdat hij thuis wou zijn voor ons en het anders zielig voor ons vond om dat wij een paar keer per week naar het kinderdag voorblijf moesten, maar zeg nou zelf, dat doet ieder kind (of hij/zij gaat naar kinderschooltje toe) ).
Ok, jij ging naar het kinderdagverbiijf omdat jouw ouders moesten werken maar deze ouders doen dat omdat ze geen zin hebben om voor de kinderen te zorgen?
Hoezo met twee maten? Misschien moeten deze ouders ook wel zo veel werken.
Ik ben niet voor een kleuterinternaat.... maar het is niet zo dat het voor het ene kind niet erg is om naar de opvang te gaan en voor de andere wel.
NatasjavE schreef:xH0RS3S schreef:Kinderopvang vind ik niet erg, maar een internaat vind ik wel een beetje erg.
Ohh, okee. Ja dat ben ik wel met je eens hoor.
Internaat vind ik meer voor dwarse pubers die op school weigeren te leren.
Percy schreef:Nogmaals, een Belgisch internaat is geen heropvoedingsgebeuren voor probleemjongeren, daar zijn andere instellingen voor. Een Nederlands internaat is niet te vergelijken met een Belgisch internaat. Belgisch internaat is eerder te vergelijken met de Engelse kostschool.
geerke schreef:ik denk dat als pappa en mamma geen zin in kinderen hebben ze ze gewoon niet moeten nemen.
Lijkt mij niet zo heel ingewikkelt.....ik doe dat ook al 48 jaar zo.
pmarena schreef:geerke schreef:ik denk dat als pappa en mamma geen zin in kinderen hebben ze ze gewoon niet moeten nemen.
Lijkt mij niet zo heel ingewikkelt.....ik doe dat ook al 48 jaar zo.
Dat is voordat ze er zijn een prima keuze, maar als ze er eenmaal zijn en het valt allemaal een beetje tegen waardoor ze die kids liever kwijt dan rijk zijn.... is het wel fijner dat er opties zijn waar ze wèl welkom zijn, lijkt mij
tweebelgen schreef:Die kleuters hun ouders zijn meestal zelfstandig, en hebben door hun beroep niet altijd de tijd om met hun kinderen bezig te zijn, bv bakkers, beenhouwers, bedrijfsleiders etc....
Zo'n internaat voor kinderen lijkt mij dan een goede oplossing. De kinderen amuseren zich, hebben er vriendjes, terwijl ze zich thuis alleen moeten bezig houden, huiswerk maken etc.. Een internaat voor kleuters kan je niet vergelijken met een internaat voor grotere kinderen. Integendeel, daar wordt er alles aan gedaan om het ze zo huiselijk mogelijk te maken.
Zijn het daarom slechte ouders en moeten ze dan maar geen kinderen nemen? Neen toch !
Er zijn kinderen die thuis zitten en het veel slechter hebben dan op internaat.
pmarena schreef:Nogmaals...als de kinderen er eenmaal zijn dan zullen ouders toch ook iets moeten regelen als ze om 1 of andere reden er zelf niet voldoende voor kunnen zijn....zaken kunnen ook veranderen NA de geboorte hè