Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amoj schreef:De c1000 stunt nu met eigen merk melkpoeder, dus zo erg is het allemaal nog niet denk ik...
Luf_Midnight schreef:volg het topic al even en lees verder alleen mee, wil alleen even in gaan op dat de ''boeren'' meer geld krijgen van campina, dat mocht ook wel wat krachtvoer en dergelijke wat een koe dan weer nodig heeft om melk te geven is niet te betalen.
dus het is niet dat de boeren nu makkelijk rijk worden dat er meer vraag is.
Jans schreef:Zowel Friso als Nutricia hebben fabrieken in China.. Maar Chinezen kopen alles hier omdat ze daar hèt niet vertrouwen. Echter wordt het hier met dikke winst illegaal vandaan gehandeld omdat onze samenstelling in China verboden is.
Elpharo schreef:Echt waar LoveUggs? Want ik heb begrepen dat de Nutrilon inmiddels verscheept wordt naar China. Overigens zie ik bij bijvoorbeeld de Hoogvliet toch bijna elke week wel volle schappen, dus misschien valt het allemaal wel mee. En tuurlijk kunnen we op een b merk overstappen. Maar als jij een baby hebt die het goed doet op merk A en het is ook maar in de verste verte gevoelig voor darmkrampen of eczeem (die van mij) of wat dan ook, dan wissel je echt niet graag kan ik je vertellen...
LoveUggs schreef:Jeetje, wat loopt dit topic ineens zeg..Jans schreef:Zowel Friso als Nutricia hebben fabrieken in China.. Maar Chinezen kopen alles hier omdat ze daar hèt niet vertrouwen. Echter wordt het hier met dikke winst illegaal vandaan gehandeld omdat onze samenstelling in China verboden is.
Ik zat afgelopen week met mijn ouders in een (hoe anders) chinees restaurant. Hier hadden we het dus over de babypoeder enzo.
Mijn vader vertelde mij het volgende:
Ze zijn bezig met het onderhandelen tussen China en Nederland, maar het probleem is dat China alles het liefst zelf wil doen. De deuren voor spullen vanuit Nederland blijven geslopen, en dat is het probleem. Als ze er voor open zouden staan dat Nederland direct naar China zou leveren, zou dat een hoop problemen hier voorkomen. Dan blijven de schappen gevuld, en hebben de Chinezen betrouwbaar babypoeder.
kimberley12 schreef:Ik zou nooit overgaan op een B merk, omdat die Chinezen alleen A willen gaan, dat gaat mij echt te ver....En als hun alles perse alleen willen doen, zou ik zeggen succes ermee.
kimberley12 schreef:Ik zou nooit overgaan op een B merk, omdat die Chinezen alleen A willen gaan, dat gaat mij echt te ver....En als hun alles perse alleen willen doen, zou ik zeggen succes ermee.
Anthea schreef:maaike5581 schreef:Maar ik zie dat je in Canada woont, dus jij hebt er toch geen last van.
Ja want in Canada hebben we geen Chinezen en alleen maar bagger melkpoeder.
LoveUggs, ik vraag me dat opzich ook wel af? Ik heb vaak poederspul in mijn ruimbagage maar mijn koffer is nog nooit open gemaakt.