Melkpoeder (baby voeding)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Melkpoeder (baby voeding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:30

De c1000 stunt nu met eigen merk melkpoeder, dus zo erg is het allemaal nog niet denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:19

Zowel Friso als Nutricia hebben fabrieken in China.. Maar Chinezen kopen alles hier omdat ze daar hèt niet vertrouwen. Echter wordt het hier met dikke winst illegaal vandaan gehandeld omdat onze samenstelling in China verboden is.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:50

volg het topic al even en lees verder alleen mee, wil alleen even in gaan op dat de ''boeren'' meer geld krijgen van campina, dat mocht ook wel wat krachtvoer en dergelijke wat een koe dan weer nodig heeft om melk te geven is niet te betalen.
dus het is niet dat de boeren nu makkelijk rijk worden dat er meer vraag is.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:37

amoj schreef:
De c1000 stunt nu met eigen merk melkpoeder, dus zo erg is het allemaal nog niet denk ik...

Maar de chinezen willen geen huismerken, die gaan alleen voor de A merken :7

Luf_Midnight schreef:
volg het topic al even en lees verder alleen mee, wil alleen even in gaan op dat de ''boeren'' meer geld krijgen van campina, dat mocht ook wel wat krachtvoer en dergelijke wat een koe dan weer nodig heeft om melk te geven is niet te betalen.
dus het is niet dat de boeren nu makkelijk rijk worden dat er meer vraag is.

Dat zowiezo. De melkprijzen zullen overigens ook niet direct flink stijgen door zoiets. Babymelkpoeder is een relatief kleine markt in verhouding met de rest waar melk voor word gebruikt...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 12:20

Jeetje, wat loopt dit topic ineens zeg..

Jans schreef:
Zowel Friso als Nutricia hebben fabrieken in China.. Maar Chinezen kopen alles hier omdat ze daar hèt niet vertrouwen. Echter wordt het hier met dikke winst illegaal vandaan gehandeld omdat onze samenstelling in China verboden is.

Ik zat afgelopen week met mijn ouders in een (hoe anders) chinees restaurant. Hier hadden we het dus over de babypoeder enzo.
Mijn vader vertelde mij het volgende:
Ze zijn bezig met het onderhandelen tussen China en Nederland, maar het probleem is dat China alles het liefst zelf wil doen. De deuren voor spullen vanuit Nederland blijven geslopen, en dat is het probleem. Als ze er voor open zouden staan dat Nederland direct naar China zou leveren, zou dat een hoop problemen hier voorkomen. Dan blijven de schappen gevuld, en hebben de Chinezen betrouwbaar babypoeder.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:56

Echt waar LoveUggs? Want ik heb begrepen dat de Nutrilon inmiddels verscheept wordt naar China. Overigens zie ik bij bijvoorbeeld de Hoogvliet toch bijna elke week wel volle schappen, dus misschien valt het allemaal wel mee. En tuurlijk kunnen we op een b merk overstappen. Maar als jij een baby hebt die het goed doet op merk A en het is ook maar in de verste verte gevoelig voor darmkrampen of eczeem (die van mij) of wat dan ook, dan wissel je echt niet graag kan ik je vertellen...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:47

Ik zou nooit overgaan op een B merk, omdat die Chinezen alleen A willen gaan, dat gaat mij echt te ver....En als hun alles perse alleen willen doen, zou ik zeggen succes ermee.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 08:37

Elpharo schreef:
Echt waar LoveUggs? Want ik heb begrepen dat de Nutrilon inmiddels verscheept wordt naar China. Overigens zie ik bij bijvoorbeeld de Hoogvliet toch bijna elke week wel volle schappen, dus misschien valt het allemaal wel mee. En tuurlijk kunnen we op een b merk overstappen. Maar als jij een baby hebt die het goed doet op merk A en het is ook maar in de verste verte gevoelig voor darmkrampen of eczeem (die van mij) of wat dan ook, dan wissel je echt niet graag kan ik je vertellen...

Jup, misschien dat er al wat veranderd is hoor, maar dat was wat mij verteld werd.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:56

LoveUggs schreef:
Jeetje, wat loopt dit topic ineens zeg..

Jans schreef:

Ik zat afgelopen week met mijn ouders in een (hoe anders) chinees restaurant. Hier hadden we het dus over de babypoeder enzo.
Mijn vader vertelde mij het volgende:
Ze zijn bezig met het onderhandelen tussen China en Nederland, maar het probleem is dat China alles het liefst zelf wil doen. De deuren voor spullen vanuit Nederland blijven geslopen, en dat is het probleem. Als ze er voor open zouden staan dat Nederland direct naar China zou leveren, zou dat een hoop problemen hier voorkomen. Dan blijven de schappen gevuld, en hebben de Chinezen betrouwbaar babypoeder.

Dit onderwerp is zo veelbesproken bij ons thuis dat ik het ondertussen kan dromen. Mijn moeder werkt bij Friensland Campina als project manager voor de export naar China. Het klopt dat China eigen fabrieken heeft, maar de grondstoffen worden geleverd door Nederland. (Tijdens het melamine schandaal heeft FC,helemaal op de kop gestaan om aan te tonen dat dit niet hun schuld is). Door dit schandaal heeft de bewolking het vertrouwen in eigen merken verloren en willen zij alleen het beste van het beste voor de kinderen. Dit is dus melk uit Europa (of Australië). Dit is natuurlijk voor de Chineeze fabrikanten absoluut niet gunstig en probeert de overheid dit op te lossen.
Helaas wordt dit gedaan door de teststandaarten voor kwaliteit en productie zo te veranderen dat export moeilijk wordt. Er zijn wereldorganisaties die afspraken hebben gemaakt over bepaalde kwaliteitnormen en de bijbehorende controles (labwerk). China wijkt daar nu steeds weer vanaf, die wil ipv 5 normen opeens 50 normen. Dit betekend dat de export van de grondstoffen erg moeilijk wordt. Het lab moet immer nieuwe protocollen gaan schrijven en alle nieuwe tests uitvoeren en laten controleren. En ik kan je vertellen, dit is echt veel werk wat gerust 1,5 jaar in beslag neemt. Deze vermoeilijkde export zorgt ervoor dat de Chineeze schappen leeg staan en er een zwarte markt op babyvoeding is geopend.

Zomaar de fabrieken harder laten draaien kan sowieso al niet zoals Cassidy al aangaf.
Laatst bijgewerkt door Tatjanaa op 24-05-13 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:56

*knip*

Dubbelpost

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 09:27

Dat geloof ik zelf ook, dat de fabrieken niet zomaar meer kunnen gaan maken. :j

Ik vraag me af hoe ze die potten naar China sturen... Dat er niet gedacht word dat het drugs is.. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:53

kimberley12 schreef:
Ik zou nooit overgaan op een B merk, omdat die Chinezen alleen A willen gaan, dat gaat mij echt te ver....En als hun alles perse alleen willen doen, zou ik zeggen succes ermee.

Ook niet als dat B merk net zo goed van kwaliteit is als het A merk, maar dan wel ongeveer gegarandeerd leverbaar en goedkoper?

Ik denk niet dat de Chinese bevolking perse alles alleen wil doen, dat is de overheid die dat wil.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:06

amoj schreef:

Bij ons zijn deze week wel de potten van potten van Ne en Fris in de aanbieding:..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:34

kimberley12 schreef:

Het verschilt helemaal niet zo van een A merk, het is goed te verkrijgen en is ook nog eens een stuk goedkoper. Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:46

maaike5581 schreef:
Maar ik zie dat je in Canada woont, dus jij hebt er toch geen last van.

Ja want in Canada hebben we geen Chinezen en alleen maar bagger melkpoeder. :+

LoveUggs, ik vraag me dat opzich ook wel af? Ik heb vaak poederspul in mijn ruimbagage maar mijn koffer is nog nooit open gemaakt. :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:56

Anthea schreef:
maaike5581 schreef:
Maar ik zie dat je in Canada woont, dus jij hebt er toch geen last van.

Ja want in Canada hebben we geen Chinezen en alleen maar bagger melkpoeder. :+

LoveUggs, ik vraag me dat opzich ook wel af? Ik heb vaak poederspul in mijn ruimbagage maar mijn koffer is nog nooit open gemaakt. :')

Er is ook nog zoiets als een drugshond, die gaan heus wel de koffers langs voordat de bagage het vliegtuig in gaat.
En een hond kan echt wel drugs van melkpoeder onderscheiden :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:18

Zo'n drugshond is er alleen maar als ze al vermoeden dat je iets bij je hebt. Ik heb er althans nog nooit 1 gezien.