Middelbare en MBO scholen Leiden gesloten ivm dreiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: Middelbare en MBO scholen Leiden gesloten ivm dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:46

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:48

Whahahahha uit Costa Rica :P

Sure!

Hij zegt zelf toch in zn bericht dat ie een proxy gebruikt.. Dan zal die server wel in Costa Rica staan... :)*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:49

Painttobe schreef:
Hij zegt zelf toch in zn bericht dat ie een proxy gebruikt.. Dan zal die server wel in Costa Rica staan... :)*

wou ik ook gaan zeggen :=
maar het zorgt iig voor minder "drama" op schoolgangers van morgen :)

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:50

Dat moeten die onderzoekers zelf toch ook wel bedacht hebben...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:13

ik vind hetbwel nogal tegenspreken met het feit dat ze iemand uit Voorschoten gepakt hebben.

denk dat het toch echt wel ok een proxy gaat, waarom zou je vanuit costa rica gaan dreigen in Nederland := Doe dan US ofzo... := maar mss is dat mijn simpele gedachtengang.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:04

ze hebben niet de goede verdachten gevonden, het nep wapen bleek bij mij op school gevonden te zijn.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:25

Ik vraag me toch ernstig af in hoeverre het is toegestaan bekend te maken op welke school hij zit en dat hij bij Jeugdzorg loopt, zeker als nu blijkt dat hij geen verdachte (meer) is in de zaak. Van 'gewone' kinderen mag dat namelijk niet bekend gemaakt worden zonder toestemming van ouders (en kind). Maar omdat je dan toevallig een link blijkt te hebben met één of andere mafketel mag het wel zomaar bekend gemaakt worden... :? Hoe zit dat dan met die regelgeving?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:47

bloementje3 schreef:
ze hebben niet de goede verdachten gevonden, het nep wapen bleek bij mij op school gevonden te zijn.

Griezelig....

Toch wel wat dat de dreiging nog steeds hetzelfde is en dat de scholen weer open zijn. :=

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:54

Ja dat vind ik dus ook zo raar, dan is die maandag eigenlijk ook nutteloos geweest..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:23

Nieuwe dreiging:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... iden.dhtml

Citaat:
Op hetzelfde forum (4Chan) waar zondag een anonieme gebruiker dreigde een leraar en leerlingen dood te schieten in Leiden, is opnieuw een verkapte bedreiging geuit voor een aanslag, nu op Koninginnedag.

De tekst van het bericht. © Screenshot.
De persoon die de boodschap plaatste, doet zich voor als de schrijver van het bericht die momenteel in Costa Rica wordt gezocht door de politie aldaar.

De posting is gedaan in het Engels: Hey faggots whats going on? Yes i mean you dutch faggots. police is lying im not from costa rica. im in leiden as we speak. See you at koninginnedag!

Of deze boodschap afkomstig is van dezelfde persoon van de bedreiging van afgelopen weekend is niet bekend. Vrijwel alle gebruikers van 4Chan zijn anoniem.

De site is een vooral bij jongeren zeer populair Engelstalig forum. Iedereen kan er anoniem berichten en afbeeldingen plaatsen en ook anoniem op berichten van andere mensen reageren.

Er zat opnieuw een foto bij van het wapen, op een velletje papier met de datum van vandaag erbij.
Ik weet niet in hoeverre we dit serieus kunnen nemen, maar heel gerust ben ik er niet op :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:18

Tjah en toch ga ik naar amsterdam

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:25

lifaya schreef:
Tjah en toch ga ik naar amsterdam

Als we deze knul mogen geloven is dat ook veiliger dan Leiden :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:40

maar misschien gaat zijn nederlandse docent wel naar amsterdam? :oo :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:48

http://www.nu.nl/binnenland/3407912/pol ... -rica.html

Citaat:
Politie vindt verdachte Leiden in Costa Rica
De Nederlander die zou hebben gedreigd met een schietpartij op Leidse scholen is donderdagmiddag (lokale tijd) even op de Nederlandse ambassade in Costa Rica geweest.

Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag gezegd.
De 18-jarige jongen zou geen geld meer hebben gehad om zijn hotel te betalen en is vrijwillig meegegaan naar de ambassade in de hoofdstad San José. Wat de verdachte in het ambassadegebouw heeft gedaan, kon de woordvoerder nog niet zeggen. Volgens een lokale tv-zender zou hem een ticket naar Nederland zijn aangeboden, maar dat is niet bevestigd.

De 18-jarige is een oud-leerling van Scholengroep Leonardo da Vinci in Leiden. Hij zou een conflict hebben gehad met een van de leerkrachten, meldden gemeente, de politie en justitie woensdagmiddag. De schoolleiding ontkende dat later.
De jongen wordt verdacht van bedreiging, waar maximaal 2 jaar celstraf op staat. Justitie ziet het liefst dat de verdachte vrijwillig naar Nederland komt. Maar als dat niet gebeurt, dan sluit het Openbaar Ministerie niet uit dat er een internationaal arrestatiebevel uitgaat.
Dicht
Maandag gingen in Leiden de middelbare en mbo-scholen een dag dicht vanwege het dreigement. In een bericht op internet zou de verdachte hebben geschreven 'zoveel mogelijk leerlingen' dood te schieten. Woensdag werd duidelijk dat de dreiger waarschijnlijk in Costa Rica zit en dat hij zijn dreigement helemaal niet kon uitvoeren. De politie liet wel weten graag met hem in contact te komen. Tot dusver was dat nog niet gelukt.
Donderdagavond verscheen een nieuw dreigement op internet. Het is nog onduidelijk of het om dezelfde dader gaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:28

Ik hoorde net op de radio dat er een bom is gevonden op een school in Leiden... Scary :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 16:32

Gevonde of dat er een bommelding was ? Die laatste had ik al gelezen maar t eerste nog niet!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:35

http://www.nu.nl/binnenland/3408447/hog ... lding.html

Typisch hoe ze dan schrijven: "De politie gaat er niet vanuit dat de bommelding iets te maken heeft met de dreiging van een schietpartij vorige week."

Ze gaan er niet vanuit, maar iedereen denkt het wel lijkt me...
Lijkt mij iig sterk dat het niet met elkaar in verband staat.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:41

Celiien schreef:
Gevonde of dat er een bommelding was ? Die laatste had ik al gelezen maar t eerste nog niet!

Nee hoor, alleen bommelding. Politie gaat er van uit dat het om een valse melding gaat.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:44

Afbeelding

Nu ook maar Leiden afsluiten met koninginnedag?? _-:(

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:55

Wat een gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:57

Doubtless schreef:
http://www.nu.nl/binnenland/3408447/hog ... lding.html

Typisch hoe ze dan schrijven: "De politie gaat er niet vanuit dat de bommelding iets te maken heeft met de dreiging van een schietpartij vorige week."

Ze gaan er niet vanuit, maar iedereen denkt het wel lijkt me...
Lijkt mij iig sterk dat het niet met elkaar in verband staat.

Wow, ik heb weer iets gemist...
Beetje eng wordt het wel... Leiden. Misschien toch maar ergens anders gaan studeren volgend jaar O:) .