Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vudress schreef:Grappig dat ook in dit topic de meest ongenuanceerde reacties een veelvoud aan spelfouten bevatten.
stef schreef:Met als gevolg dat personeel en poetsdames op straat komen te staan, jeeejjj, weer een stel werklozen erbij...
Zo simpel is het niet.
Rijke mensen zijn belangrijk voor de economie, héél belangrijk.
my_precious schreef:.
ik vraag mij wel eens af of de koning of koningin enig idee hebben, hoe het is voor mensen die heel veel minder bedeeld zijn en die niet kunnen rondkomen.. en dan heb ik het over eigen land.
ik ken zoveel mensen om mij heen die het erg slecht hebben, en die er alles aan doen om toch eten op de plank te krijgen..
en dat is ons eigen land.. en maar geld uitbesteden aan griekenland enz enz maar naar ons zelf kijken doen ze niet.
Nouska schreef:my_precious schreef:ik vind het schande dat de koning zoveel moet verdienen terwijl hij makkelijk met minder kan doen.
Hoe weet jij (bedoel ik niet persoonlijk naar jou, ik reageer op de uitspraak) of het "makkelijk" met minder kan? En hoeveel minder?
TuttiFrutti_ schreef:Minimaal 75% minder als hij de 10 x per jaar dure vakanties, duren kleren, prive vliegtuig, dikke auto(s) en beveiliging en heleboel personeel en poetsdames eens zou laten.
Miranda40 schreef:my_precious schreef:.
ik vraag mij wel eens af of de koning of koningin enig idee hebben, hoe het is voor mensen die heel veel minder bedeeld zijn en die niet kunnen rondkomen.. en dan heb ik het over eigen land.
ik ken zoveel mensen om mij heen die het erg slecht hebben, en die er alles aan doen om toch eten op de plank te krijgen..
en dat is ons eigen land.. en maar geld uitbesteden aan griekenland enz enz maar naar ons zelf kijken doen ze niet.
Misschien een programma maken zoals toen der tijd met Rene en zijn Natasja (kan even niet op de naam komen) en dan met WA en Maxima
pluklief schreef:my_precious schreef:en dat niet alleen, wat doen ze voor het geld?
werken doen ze niet hoor.. af en toe vakantie houden of een bezoekje brengen aan een sportvereniging.. wij hebben helemaal geen koning nodig, want we worden kapot bezuinigd in nederland en de koning of koningin doet er niks aan!
we worden geleefd in nederland
ik teken zeker de petitie
Zonder staatshoofd kan je een land net zo goed opdoeken..
TuttiFrutti_ schreef:Dat is inderdaad wel weer zo. Maar als het koningshuis nou eens verdwijnt en al het geld zouden investeren in de economie zouden er ook weer mensen geholpen zijn.stef schreef:Met als gevolg dat personeel en poetsdames op straat komen te staan, jeeejjj, weer een stel werklozen erbij...
Zo simpel is het niet.
Rijke mensen zijn belangrijk voor de economie, héél belangrijk.
my_precious schreef:Nouska schreef:Hoe weet jij (bedoel ik niet persoonlijk naar jou, ik reageer op de uitspraak) of het "makkelijk" met minder kan? En hoeveel minder?
nou makkelijk is misschien een groot woord, maar ik bedoel te zeggen, dat ik vind dat ze wel met minder kunnen doen.. als wij dit ook zouden moeten kunnen.
stef schreef:Waarom denken mensen eigenlijk dat ze niet werken