Moet Koning Willem Alexander gekort in salaris?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:43

@stef - het gaat niet over 1 ! salaris. maxima krijgt ook tonnen, en zelfs de a.s. troonopvolgster ontvangt al een royale bijdrage !het koninklijk huis kost ons op jaarbasis 28 MILJOEN ! kan dus goed bezuinigd worden.alleen al aan de stallen en wagenpark 2,5 miljoen.
@ vudress - de rijkste familie, en de rijkste vrouw.heb je het stukje dan niet gelezen , voordat je maar zei dat ik ernaast zat ?
"..In 1999 maakte het Amerikaanse gerenommeerde zakenblad Forbes bekend dat koningin Beatrix 5.2 miljard dollar (4 miljard euro) in haar bezit heeft. Op dat moment was zij de op één na rijkste vrouw ter wereld. Sindsdien wordt Beatrix opvallend genoeg niet meer vermeld in de Forbes top-50 van rijkste mensen. "
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 15-04-13 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:44

Vudress schreef:
Grappig dat ook in dit topic de meest ongenuanceerde reacties een veelvoud aan spelfouten bevatten.

Dit soort opmerkingen zijn erg laag. En als we een land groot moeten houden met mensen die deze denkwijze hebben begrijp ik nu meteen waarom Nederland in een crisis zit.
Die mensen met de spelfouten betalen wel belasting, moeten soms flink opletten hoe ze hun uitgaven doen.
Terwijl WA niets merkt van bezuinigingen.

Nee we komen niet uit een crisis als WA minder krijgt.
Maar als hij zijn inkomen nu in de zorg stopt (niet in de top) dan is het beeld wat je van hem krijgt wel anders.
Dan is het iemand die laat zien dat hij weet dat er problemen zijn in Nederland.
Nu is hij 1 van de rijke die niets merkt en waar ik me afvraag of hij wel echt weet wat er speelt in zijn land.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:45

Dat is inderdaad wel weer zo. Maar als het koningshuis nou eens verdwijnt en al het geld zouden investeren in de economie zouden er ook weer mensen geholpen zijn.
stef schreef:
Met als gevolg dat personeel en poetsdames op straat komen te staan, jeeejjj, weer een stel werklozen erbij...
Zo simpel is het niet.
Rijke mensen zijn belangrijk voor de economie, héél belangrijk.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:45

my_precious schreef:
.

ik vraag mij wel eens af of de koning of koningin enig idee hebben, hoe het is voor mensen die heel veel minder bedeeld zijn en die niet kunnen rondkomen.. en dan heb ik het over eigen land.
ik ken zoveel mensen om mij heen die het erg slecht hebben, en die er alles aan doen om toch eten op de plank te krijgen..
en dat is ons eigen land.. en maar geld uitbesteden aan griekenland enz enz maar naar ons zelf kijken doen ze niet.

Misschien een programma maken zoals toen der tijd met Rene en zijn Natasja (kan even niet op de naam komen) en dan met WA en Maxima _O-

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:46

Nouska schreef:
my_precious schreef:
ik vind het schande dat de koning zoveel moet verdienen terwijl hij makkelijk met minder kan doen.

Hoe weet jij (bedoel ik niet persoonlijk naar jou, ik reageer op de uitspraak) of het "makkelijk" met minder kan? En hoeveel minder?

nou makkelijk is misschien een groot woord, maar ik bedoel te zeggen, dat ik vind dat ze wel met minder kunnen doen.. als wij dit ook zouden moeten kunnen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:50

TuttiFrutti_ schreef:
Minimaal 75% minder als hij de 10 x per jaar dure vakanties, duren kleren, prive vliegtuig, dikke auto(s) en beveiliging en heleboel personeel en poetsdames eens zou laten.

Het koninklijke gezelschap in een lijnvlucht? :)) Weet je wat dat kost aan extra bagage en alle tickets voor de juiste personen? Dikke auto's horen bij een representatieve functie, evenals dure (zonder N) kleren. Beveiliging is helaas noodzakelijk. Die vakanties zijn een privé-aangelegenheid.

Op welke berekening is jouw 75% gebaseerd?

Het lijkt me eigenlijk wel grappig om de sultan van Brunei op te halen in een Suzuki Alto van het vliegveld. Staan ze daar samen te roepen bij de aankomsthal met een zelfgeverfd bordje waarop de naam van de sultan staat. Eten gebeurt bij ShabuShabu, helaas kunnen ze niet rustig eten omdat iedereen aan handtekening wil. Deze keer is het niet zo erg als Maxima knoeit op haar jurk, want die is toch van H&M. Met zijn drieën crossen ze half Nederland door, met zijn allen in de Alto. In de rij bij het Rijksmuseum. Als ze 's avonds thuiskomen moet Maxima nog even het bed opmaken voor de sultan, want daar is ze niet aan toegekomen. Een prinsesje blijkt ontvoerd, geen beveiliging meer. Etc. :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:51

Miranda40 schreef:
my_precious schreef:
.

ik vraag mij wel eens af of de koning of koningin enig idee hebben, hoe het is voor mensen die heel veel minder bedeeld zijn en die niet kunnen rondkomen.. en dan heb ik het over eigen land.
ik ken zoveel mensen om mij heen die het erg slecht hebben, en die er alles aan doen om toch eten op de plank te krijgen..
en dat is ons eigen land.. en maar geld uitbesteden aan griekenland enz enz maar naar ons zelf kijken doen ze niet.

Misschien een programma maken zoals toen der tijd met Rene en zijn Natasja (kan even niet op de naam komen) en dan met WA en Maxima _O-

wahahaha.. ik denk dat dit heel snel gaat komen, een programma hierover want er zijn zoveel mensen hier niet mee eens..
ik zie het op mijn facebook ook voorbij komen en ook dat mensen verzet aan willen tekenen met wilders omdat nederland kapot bezuinigd word.

samoth

Re: Moet Koning Willem Alexander gekort in salaris?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:59

Ik vind dat ze terecht dat ze dat zoiets verdienen, ze doen dergelijks wel veel voor Nederland en ze gaan op staatsbezoeken om het band met andere landen te kunnen versterken. Dat vind ik belangrijk, zeker omdat Wilders zo asociaal doet over Koran en Wilders kan ook oorlog veroorzaken met moslimlanden....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:06

Jammer dat veel mensen hun leeftijd niet ingevuld hebben trouwens, was ff nieuwsgierig of er een lijn in de reacties te vinden is, maar helaas ;)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:25

pluklief schreef:
my_precious schreef:
en dat niet alleen, wat doen ze voor het geld?
werken doen ze niet hoor.. af en toe vakantie houden of een bezoekje brengen aan een sportvereniging.. wij hebben helemaal geen koning nodig, want we worden kapot bezuinigd in nederland en de koning of koningin doet er niks aan!

we worden geleefd in nederland

ik teken zeker de petitie

Zonder staatshoofd kan je een land net zo goed opdoeken..

Er zijn ook andere vormen dan een monarchie..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:50

patatkraam schreef:
pluklief schreef:
Zonder staatshoofd kan je een land net zo goed opdoeken..

Er zijn ook andere vormen dan een monarchie..

Natuurlijk. Het lijkt mij ook zeker het onderzoeken waard of dat echt heel veel goedkoper is, maar ik betwijfel het. Hoe dan ook een staatshoofd kost veel geld.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:54

LZP -> NM

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:58

TuttiFrutti_ schreef:
Dat is inderdaad wel weer zo. Maar als het koningshuis nou eens verdwijnt en al het geld zouden investeren in de economie zouden er ook weer mensen geholpen zijn.
stef schreef:
Met als gevolg dat personeel en poetsdames op straat komen te staan, jeeejjj, weer een stel werklozen erbij...
Zo simpel is het niet.
Rijke mensen zijn belangrijk voor de economie, héél belangrijk.

Als het koningshuis verdwijnt, gaat ook een zeer belangrijke staatshoofd verloren die investeert in de handel. De staatsbezoeken zijn erg belangrijk voor warme banden met die landen en gunstig voor de economie. Een koning is voor een langere tijd immers :) soort constante factor; dat heb je bij een president minder. Die moet toch elke keer weer de positie versterken. Bovendien is de koning politiek neutraal! :) dat kun je van Rutte niet zeggen ;)

Zoals Stef terecht zegt: zo simpel is het niet.

Ik zou voor dat geld ook absoluut niet in zijn schoenen willen staan; pittige taak, keihard werken en al die werkbezoeken met je wel met een eeuwige glimlach volhouden. Slechte dag hebben kan daar gewoon niet, je bent representatief voor een heel land. En dan nog denken mensen dat je alleen maar lintjes doorknipt :')
Petje af voor Koningin Beatrix: zij heeft toch maar ruim voorbij haar pensioenleeftijd hard gewerkt en het met verve gedaan :j
Ik heb er respect voor!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:10

Waarom denken mensen eigenlijk dat ze niet werken :?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:21

Ik weet niet of het teveel is. Maar het zou wel heel sympathiek zijn als ook hij aangeeft met een paar procent minder te kunnen. Maar dan zal hij daar wel zelf mee moeten komen, mensen krijgen het minder dus vind ik dat hij daar op zich ook wel in mee mag doen. Verder zou ik nog niet met hem willen ruilen voor een 1 ton in de maand. Ja misschien voor een half jaar maar die keus heeft hij niet.
Verder zijn het ook maar mensen en zou het fijn zijn als ze ook wat meer als de normale mens behandeld worden en niet alles zo breed uitgemeten moet worden als er eens iets gebeurt. Zoals met Friso, lijkt me echt een hel als mensen daar zo mee bezig zijn en over discussiëren. Of toen Bea aftrad, leek wel of heel NL op z'n kop stond.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:25

my_precious schreef:
Nouska schreef:
Hoe weet jij (bedoel ik niet persoonlijk naar jou, ik reageer op de uitspraak) of het "makkelijk" met minder kan? En hoeveel minder?

nou makkelijk is misschien een groot woord, maar ik bedoel te zeggen, dat ik vind dat ze wel met minder kunnen doen.. als wij dit ook zouden moeten kunnen.

Dat vind jij ja, maar jij denkt ook dat WA niet echt werkt :') }:0

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:25

stef schreef:
Waarom denken mensen eigenlijk dat ze niet werken :?

Omdat ze niet weten wat ze doen denk ik :). Veel mensen denken dat ze alleen lindjes doorknippen.
Ik denk persoonlijk dat ze wel wat meer doen, maar ik weet niet wat..
En, nee, ze hoeven geen hard lichamelijk werk te verrichten..
Ze hebben geen baan van 9 tot 5, waarbij ze als ze thuis komen, niet meer aan het werk hoeven te denken.
Denk dat veel mensen juist dat als werk bestempelen :) (wat ik hier en daar lees hier, lang niet iedereen denkt zo, ik wil niet generaliseren :) )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:32

Ach, al een voordeel van dat ik geen lid van de koninklijke familie ben: mijn salaris wordt niet op een paardenforum besproken ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:33

Dat kan zo maar veranderen hoor Stef...wil je er mededelingen over doen? 'k Ben wel nieuwsgierig eigenlijk :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:36

Kunnen we straks met z'n allen een petitie geven voor een salaris verlaging/verhoging van Stef _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:00

Moeten we ook wel de werkzaamheden en uitgaves weten :))

Joh, al met al gun ik het W-A wel hoor.
Hij zit er niet alleen maar van mooi te wezen, hij doet er economisch gezien flink wat voor terug en is zijn geld wel waard, dat geloof ik wel.

En al dat ceremonieel is toch ook wel leuk voor het volk, Max met de traan van de bandoleon (of hoe heette die trekharmonica :P ) , de Koninginnedag, 3 hartstikke leuke prinsesjes.... geinig toch joh, iets dat nog een beetje tot de verbeelding spreekt en wat duurzamer is dan die elkaar afwisselende en bekvechtende 3-delige pakken in de regering :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:15

Een accordeon _O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:40

Bandoneon, he :D

Een koninklijk staatshoofd dat boven de partijen staat is ook zeer nuttig voor de banden met het buitenland - ze zijn heel goed in nietszeggend vriendelijk lachend toch een goede indruk achter te laten. En waar Willem-Alexander zelf niet heel erg veel charme heeft, heeft hij gelukkig een vrouw gevonden die dat meer dan goed maakt.

Ik gok maar zo dat een gekozen staatshoofd duurder is in het onderhoud - zeker als ik naar Frankrijk kijk. En ik hecht aan de constitutionele monarchie omdat dat een niet-politiek staatshoofd oplevert dat kan verbinden - ook heel nuttig in tijden van overstromingen en aardbevingen. In Trix hadden we dan ook nog een goed staatsrechtelijk onderlegd staatshoofd dat haar functie nog een beetje zinnige invloed had (heren? doen we die formatie nog een beetje volgens de regeltjes?) - overigens onmiddellijk afgekapt door de Tweede Kamer :D

Het linkje gezien, trouwens: ze verdienen allemaal iets minder dan vorig jaar. Maar dan ook echt íets _O-

Moeten ze minder verdienen met zijn drieën? Geen idee waar ik hun inkomen mee moet vergelijken. Maar op de NL staatsbegroting doet het uiteindelijk weinig. Ik heb grote waardering voor wat ze doen, in tegenstelling tot een paar bankbonzen die er een bende van maken en er vervolgens met vele miljoenen vandoor gaan. Wat mij betreft blijft het lekker zo.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:23

Ik dacht dat de bokkers over het algemeen niet zo bekrompen waren, maar als ik sommige reacties hier lees valt dat toch een beetje tegen. :n

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:32

Maartenn schreef:
Ik dacht dat de bokkers over het algemeen niet zo bekrompen waren, maar als ik sommige reacties hier lees valt dat toch een beetje tegen. :n

Ja idd, ik ben juist zo blij dat we een goede koningin hebben en dat Willem ook goede opvolger wordt.