Noord Korea in staat van Oorlog...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:54

Tieneke schreef:
Ik denk echt dat het het beste zou zijn als er iets zou gebeuren waardoor het regime daar omver wordt geblazen. Ik denk dat het voor de bevolking niet veel erger kan dan dat het nu is. Als daar een oorlog voor nodig is, hopelijk eentje zonder inzet van kernwapens, dan lijkt dat misschien gruwelijk dat ik het zo zeg, maar dan moet dat maar, want dit is duidelijk niet door gesprek te bereiken. Dit kan niet blijven duren en de dreigementen worden alleen erger en de kans om meer kernwapens te bouwen alleen maar groter. Ik denk ook dat die oorlog er toch vroeg of laat komt.

Of wat ik eerder zei: dat China het land zou annexeren, maar dat zal niet zo waarschijnlijk zijn.

Dat denk ik ook inderdaad

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:54

Ik bedoel niet over dat de Duitsers daar zijn, maar die vergelijking van dat N-K hetzelfde patroon heeft als Nazi-Duitsland. En ik reageerde op het feit dat je zei dat het in N-K al jaren zo is.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:55

laat dit aan Japan over(eventueel China :D ),
en dan gaan wij nu eindelijk met Europa aan de slag !

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:56

blokje schreef:
hihi ik moet dus beter met me neus de geschiedenis in duiken.

Naja, ik ben soms misschien wel erg extreem met Geschiedenis bezig hoor...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:57

En weetje wat zo vervelend is aan de Aziaten (Ik bedoel dit niet discriminerend!).
Ze doen alles voor de leider. Soms tot het zieke toe: Kamikaze piloten bijvoorbeeld. Welk mens in het "beschaafde" westen doet dat nou?
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 05-04-13 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:57

heidy_wilco schreef:
Ik bedoel niet over dat de Duitsers daar zijn, maar die vergelijking van dat N-K hetzelfde patroon heeft als Nazi-Duitsland. En ik reageerde op het feit dat je zei dat het in N-K al jaren zo is.

Ja weet ik :) Was gewoon even ter informatie :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:58

heidy_wilco schreef:
En weetje wat zo vervelend is aan de Aziathen (Ik bedoel dit niet discriminerend!).
Ze doen alles voor de leider. Soms tot het zieke toe: Kamikaze piloten bijvoorbeeld. Welk mens in het "beschaafde" westen doet dat nou?

In zk valt dit erg mee :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:58

Heleennn schreef:
heidy_wilco schreef:

Ja weet ik :) Was gewoon even ter informatie :)

Sorry, reageerde zonet even wat de snel :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:59

Heleennn schreef:
heidy_wilco schreef:
En weetje wat zo vervelend is aan de Aziathen (Ik bedoel dit niet discriminerend!).

In zk valt dit erg mee :)

Maar N-K... Als die Kim zegt: spring in de sloot doen zijn onderdanen dat...
Of beter gezegd, slaafjes

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:00

heidy_wilco schreef:
En weetje wat zo vervelend is aan de Aziaten (Ik bedoel dit niet discriminerend!).

Sorry maar dit gaat mij echt veel te ver := Over generalisering gesproken... En beschaafde Westen? Maak je een grapje? Alsof mensen uit het Westen zo heilig zijn?
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 05-04-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:00

heidy_wilco schreef:
Welk mens in het "beschaafde" westen doet dat nou?

Beschaafde westen? Ik denk dat we heel wat verder stonden in ons "beschaafd Westen" als we wat meer van die landen als China en Japan geleerd hadden... Verkijk je niet op Azië.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:01

In N-K MOET je je leider gehoorzamen anders heb je een probleem.
Z-K is een stuk beter!
Volgens mij is dat best een net land!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:01

nee, dat zegt ze niet, maar hoe sterker de indoctrinatie of geloof, hoe sterker mensen zullen handelen als dat gevraagd wordt

Heleennn

Re: Noord Korea in staat van Oorlog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:03

De popmuziek in zk is ook geweldig btw :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:04

Tja, dan zullen we het niet hebben over onze landgenoten die naar Syrië trekken. Dat zijn toch ook mensen uit het 'beschaafde Westen'...

Heleennn

Had zelfs eens gehoord dat ze in nk niet mochten leren zwemmen omdat ze dan de grens konden over zwemmen... Geen idee of het waar is...

heidy_wilco

Tieneke schreef:
heidy_wilco schreef:
Welk mens in het "beschaafde" westen doet dat nou?

Beschaafde westen? Ik denk dat we heel wat verder stonden in ons "beschaafd Westen" als we wat meer van die landen als China en Japan geleerd hadden... Verkijk je niet op Azië.

Zo bedoelde ik het niet. Ik had beschaafd expres al tussen haakjes gezegt, want westerlingen zijn zeker geen haar beter. Maar die Kamikaze piloten van Japan, die lieten zich gewoon naar beneden storten om de schepen te laten zinken! Dat was onder eliding dan van de Japanse overheid. Dat zie ik ons echt niet doen hoor...
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 05-04-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Re: Noord Korea in staat van Oorlog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:05

Ze zegt toch "beschaafd" (oftewel tussen haakjes, tsjeeh bokt...tis weer vrijdag he)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:05

Colway schreef:
nee, dat zegt ze niet, maar hoe sterker de indoctrinatie of geloof, hoe sterker mensen zullen handelen als dat gevraagd wordt

Dankje!
Jij snapt me:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:06

Heleennn schreef:
Had zelfs eens gehoord dat ze in nk niet mochten leren zwemmen omdat ze dan de grens konden over zwemmen... Geen idee of het waar is...

O dat geloof ik direct ;)
Je wordt daar dood gemaakt als je probeerd de grens over te gaan.
Heb er waar gebeurde verhalen over gelezen

blokje

Tieneke schreef:
Tja, dan zullen we het niet hebben over onze landgenoten die naar Syrië trekken. Dat zijn toch ook mensen uit het 'beschaafde Westen'...

Erg he!

heidy_wilco

Misschein haal ik er wat te veel WO-II erbij. Ik denk dat dat een beetje verwarrend werkt.

Collie2008

heidy_wilco schreef:
Zo bedoelde ik het niet. Ik had beschaafd expres al tussen haakjes gezegt, want westerlingen zijn zeker geen haar beter. Maar die Kamikaze piloten van Japan, die lieten zich gewoon naar beneden storten om de schepen te laten zinken! Dat was onder eliding dan van de Japanse overheid. Dat zie ik ons echt niet doen hoor...

Ook binnen het westen heb je groeperingen die dat wellicht wel zouden doen. Maar inderdaad veel minder. Hoe meer een mens wordt geïndoctrineerd, hoe meer het te motiveren is voor zulke acties. Denk aan sektes's, religieuze groeperingen etc

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:09

Ik heb daar eigenlijk ergens wel bewondering voor als het vrijwillig gaat, voor zo'n zelfopoffering. Je geloof in wat men je vertelt of belooft moet dan wel heel sterk zijn. In NK gaat dat duidelijk niet zo. Luister je niet, dan wordt je naar het kamp gestuurd.

Nog iets wat me te binnen schiet: die photoshopflaters. Hebben ze nu echt geen betere photoshopper om die dingen na te maken op beeld?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:10

Jammer dat mensen mij verkeerd begrijpen. -O-
En denken dat ik racistisch en alles ben.