Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:10

Cayenne schreef:
Nee, juist niet erg. Anders krijg je weer gezeur over ongelijke rechten en kan er twijfel ontstaan.

Zo bedoel ik 't niet.

Maar iemand die 100% schuldig is... Duidelijk toch?

Ik snap niet dat een advocaat dit kán en wil...
Geld.. allemaal geld...

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:16

Alja schreef:
wat moet dat meisje een paar zeer bange minuten hebben beleefd voordat ze werd vermoord, heb er geen woorden voor!

ook nog erg voor haar ouders dat die dit allemaal moeten aanhoren :(
alhoewel hun misschien antwoorden willen!

Nou ik denk de hele tijd :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:18

Jolliegirl schreef:
Cayenne schreef:
Nee, juist niet erg. Anders krijg je weer gezeur over ongelijke rechten en kan er twijfel ontstaan.

Zo bedoel ik 't niet.

Geld.. allemaal geld...

Ah op die fiets :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:19

Jolliegirl schreef:
Cayenne schreef:

Zo bedoel ik 't niet.

Geld.. allemaal geld...

Dat hoeft echt niet met geld te maken hebben hoor.
Iedere moordenaar is ook een mens, en dat moet je niet uit het oog verliezen.
Ik heb ook altijd de mens achter de daad gezien en ik denk dat de meeste advocaten dat ook zullen doen.

Winged

Meloen schreef:
Citaat:
S: 'Ik blijf bij mijn verklaring. Ik heb haar van haar fiets gerukt, haar misbruikt en om het leven gebracht. Verder heb ik geen buitensporige dingen gedaan.'

Was dat eerste al niet buitensporig? >;)

Inderdaad... :n

Heb respect voor haar familie dat ze hem nog niet zijn aangevlogen...

SAKKIA

Er zijn natuurlijk ook advocaten geweest die deze zaak niet wilden doen ;) Tenminste dat heb ik begrepen toen hij gepakt is.

Hij mag van mij een advocaat hebben hoor, iedereen heeft in dit land recht om zichzelf de kunnen verdedigen. In dit geval gaat het er niet meer zozeer om of hij gestraft wordt, maar op wat voor manier hij gestraft wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:20

milou123 schreef:
Ik heb ook altijd de mens achter de daad gezien en ik denk dat de meeste advocaten dat ook zullen doen.

Iemand die een moord heeft gedaan... Wil ik niet verdedigen...
Ik snap niet dat mensen dat kunnen... :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 15:20

Natuurlijk verdient iemand een eerlijk rechtsproces. Alleen, wat is eerlijk in zo'n geval gaat het zo'n advocaat toch altijd om er de minst hoge straf uit te slepen. Jasper S. vertelt duidelijk niet de hele waarheid. En dat zinnetje "geen tijd voor overweging of overleg" maakt nu juist precies het verschil tussen moord en doodslag. Voorbedachte rade.
Grappig dat Jasper S dit nu juist op dit moment zegt. Ook het weiland waarin Marianne is verkracht en vermoord lag een stukje van de weg af en Marianne en haar moordenaar hebben nog een stuk moeten lopen tot achter een houtwal, zodat het gebeuren aan het gezicht werd onttrokken mocht er iemand langs zijn gekomen. Ook het keurig neerzetten van de fietsen. Alles duidt wel op enig besef en een aantal mogelijkheden dat Jasper S. terug had gekund. Het is allemaal niet zo'n opwelling als Jasper S wil doen voorkomen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:21

SAKKIA schreef:
Er zijn natuurlijk ook advocaten geweest die deze zaak niet wilden doen ;) Tenminste dat heb ik begrepen toen hij gepakt is.

Hij mag van mij een advocaat hebben hoor, iedereen heeft in dit land recht om zichzelf de kunnen verdedigen. In dit geval gaat het er niet meer zozeer om of hij gestraft wordt, maar op wat voor manier hij gestraft wordt.

Dat geloof ik ook, en dat zie je wel vaker, dat advocaten weigeren. :j

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:22

Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 2m
Rechter wil weten waarom S. mes bewaarde. "Meeste daders gooien het in de plomp. Weg ermee. U bewaarde het 13 jaar."
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 1m
Jasper S.: "Meeste mensen weten dat ik zuinig ben op mijn spullen." #Vaatstra

Bovendien zou het opvallen dat hij opeens zijn zakmes kwijt was, nadat er meisje met doorgesneden keel werd gevonden, zegt hij. #Vaatstra

Dit vind ik wel heel erg verdacht als je op dat moment in een 'waas' zou zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:24

Natuurlijk verteld hij de waarheid niet...

Babootje

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 15:27

De rechter merkt op dat het mes zeer versleten was. 'Waarom gebruikte u dat nog?' S: 'Ik kon er prima mee uit de voeten.' Het mes was onderdeel van de verdachte geworden. 'Ik had hem al 27 jaar.

Als je in paniek iemand vermoord hebt en je eigen daad verafschuwt, waarom houd je zo'n mes dan en gebruik je het daarna ook nog gewoon. Onbegrijpelijk.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:27

Jolliegirl schreef:
milou123 schreef:

Ik snap dat wel, gek genoeg.
Maar misschien scheelt het wel dat ik er anders tegenaan kijk. Namelijk dat iemand niet is wat hij doet, en dat als je iemand verdedigd het nog niet goed keurt wat hij/zij gedaan heeft.
En, wellicht helpt het ook dat ik van veel criminelen en moordenaars de verhalen heb gehoord, met ze gesproken en gewerkt heb. Daardoor ging ik toch ook weer anders tegen bepaalde zaken aankijken. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:29

milou123 schreef:
Rechter wil weten waarom S. mes bewaarde. "Meeste daders gooien het in de plomp. Weg ermee. U bewaarde het 13 jaar."

Bovendien zou het opvallen dat hij opeens zijn zakmes kwijt was, nadat er meisje met doorgesneden keel werd gevonden, zegt hij. #Vaatstra

Maar dat klopt niet wat je daar zegt ;) Hij heeft namelijk voor de rechter verklaard dat hij uit die roes kwam nadat hij haar verkracht had en toen in paniek is geraakt.
*edit* hij zegt zelf dus bij "volle verstand" te zijn toen hij haar vermoordde. Denkend aan wat dit voor zijn gezin zou betekenen.

Ik snap het dus wel dat hij het mes gehouden heeft omdat hij bang was dat het op zou vallen als hij het kwijt zou zijn
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 28-03-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:31

SAKKIA schreef:
milou123 schreef:

Maar dat klopt niet wat je daar zegt ;) Hij heeft namelijk voor de rechter verklaard dat hij uit die roes kwam nadat hij haar verkracht had en toen in paniek is geraakt.

Maar ook in paniek denk je niet zo helder na. :n

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:31

Jolliegirl schreef:
milou123 schreef:

Kan me daar ook bij aansluiten.. zal het ook niet kunnen om zo'n creep te verdedigen..
Wat moet dit allemaal erg zijn zeg , zowel voor de slachtoffers (ouders van marianne) alsook de familie van de moordenaar.. Het zal je man / vader maar wezen !!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:35

Ik ben blij dat er nu met de rechtzaak eindelijk een einde komt aan deze verschrikkelijke zaak!

Ik woon zelf in de buurt en je merkt dat het hier enorm leeft. Het nadeel hiervan is ook dat de meest vreemde verhalen de ronde gaan doen.

Ik hoop dat de uitspraak straks rust brengt voor de familie Vaatstra, al krijgen ze Marianne hier nooit mee terug.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:35

Oh was net te laat met mijn edit......

Daarnaast, ik zou denk ik het mes wel weggedaan hebben hoor! Op een boerderij is het niet zo vreemd om een keer iets te verliezen, dus zo raar is het niet als hij het kwijt zou zijn. LIJKT mij ;)

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:36

love_Soraya schreef:
Wat moet dit allemaal erg zijn zeg , zowel voor de slachtoffers (ouders van marianne) alsook de familie van de moordenaar.. Het zal je man / vader maar wezen !!

Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ze hem opgepakt hadden, dat hij al die jaren nog bij zijn vrouw en kinderen heeft geleefd terwijl die van niets wisten.
Ik denk, dat als het mijn man zou zijn, dat je mij daarna ook zou kunnen opsluiten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:37

SAKKIA schreef:
Daarnaast, ik zou denk ik het mes wel weggedaan hebben hoor! Op een boerderij is het niet zo vreemd om een keer iets te verliezen, dus zo raar is het niet als hij het kwijt zou zijn. LIJKT mij ;)

'Verloren' in de mestput. Zou zo maar kunnen. := Lijkt mij dat je ook zo snel mogelijk van het moordwapen af wil. Of zou hij werkelijk gedacht hebben dat ze hem toch niet zouden krijgen?

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:38

anneliesdj schreef:
love_Soraya schreef:

Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ze hem opgepakt hadden, dat hij al die jaren nog bij zijn vrouw en kinderen heeft geleefd terwijl die van niets wisten.
Ik denk, dat als het mijn man zou zijn, dat je mij daarna ook zou kunnen opsluiten.

Nou inderdaad, ben ook heel benieuwd of hij nog wel contact heeft met zijn vrouw en kinderen.? Ik denk dat ik mijn vader nooit meer zal willen kennen, hele vertrouwen is weg in je vader!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:39

Zijn nu aangekomen bij de aansteker waar destijds een haar met DNA op is gevonden (zelfde DNA als het sperma) S zegt dat hij de aansteker niet kent. Hoe komt die haar daar dan :?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:40

Het gaat er om dat hij het mes bewust heeft gehouden omdat het anders zou opvallen en/of gevonden had kunnen worden. Dat is een BEWUSTE keuze....

Hoe kan iemand die zich niets herinnert (of iig delen mist) zeggen "nooit van mijn leven gezien" :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 15:42

[quote="Winged"]Zijn nu aangekomen bij de aansteker waar destijds een haar met DNA op is gevonden (zelfde DNA als het sperma) S zegt dat hij de aansteker niet kent. Hoe komt die haar daar dan :?[/quote

Als hij in haar tas had gezeten had dat zeker wel gekund. Maar hij zegt dat dat niet zo was.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:46

Babootje schreef:
Winged schreef:
Zijn nu aangekomen bij de aansteker waar destijds een haar met DNA op is gevonden (zelfde DNA als het sperma) S zegt dat hij de aansteker niet kent. Hoe komt die haar daar dan :?[/quote

Als hij in haar tas had gezeten had dat zeker wel gekund. Maar hij zegt dat dat niet zo was.

Hoe dan?
En ik vraag me ook af hoe hij kan zeggen dat het hem niet bekend voorkomt als hij steeds schermt met de mededeling dat hij zich niet veel kan herinneren.