Yamcha schreef:Blijft internet natuurlijk, en in hoeverre die informatie betrouwbaar is, is maar de vraag, maar toch.
Als je wetenschappelijke info zoekt kan je best iets als http://scholar.google.be/ gebruiken, dat schakelt al een hoop pulp uit. Want inderdaad, de online gepubliceerde berg desinformatie is vele malen groter als deze met betrouwbare feiten als je het gewoon via Google of Yahoo benaderd.
Citaat:
Waarmee ik maar wil zeggen dat het sowieso verstandig is in mijn ogen om je voeding eens goed onder de loep te nemen, en te kijken of het allemaal wel compleet is, en of je alles wel binnenkrijgt wat je nodig hebt
.
Als veganist kan je niet anders als supplementen toevoegen, tenzij je bereid bent met de gevolgen van tekorten te leven (ook een optie, maar ik denk dat een dokter dat niet zou vinden
). Je kan dan veel geld geven aan pilletjes of injecties (voor mij prima, 21ste eeuwse wetenschap regelt dat mooi voor je), of je kan toch selectief wat dierlijk eiwit/vet aan je dieet toevoegen, maar onder een vorm waar je het dan zelf mee eens kan zijn. Dat hangt dan af van je ethische bezwaren. Maar dat roadkill filmpje was ergens niet helemaaaal een grapje
Citaat:
ben daarin niet altijd even consequent, en niet altijd ben ik trots op mezelf
Mensen zijn niet consequent, dat is de aard van het beestje. Voor mij mag je het anders bekijken, en glimlachen met zo'n vergelheid en dan toch smakelijk dat brood wat je nu al gekocht hebt opeten. Dat bewijst alleen maar dat je jezelf en je eigen opgelegde regels kan relativeren en er nog flexibiliteit in zit. Typisch menselijk, flexibel zijn, daar moet je net trots op zijn