Louise1990 schreef:[quote= "Janneke"]
Als je de statistieken aanhaalt, "dat procentueel veel marokkanen met het strafrecht in aanraking komen" - dan is dat de trieste waarheid.
Maar als je dat gaat veralgemeniseren, waarbij je gaat beweren, "dat Marokkanen nu eenmaal misdadig zouden zijn" dan wel "dat onze mooie steden niet meer leefbaar zijn (no go area's hebben) , omdat er marokkanene rondlopen" verdien je idd straf.
Je besmeurt dan het blazoen van talloze marokkanen, die hartstikke hun best doen en op allerlei manieren (tot en met schrijver en burgemeester aan toe) een bijdrage leveren aan ons aller land.
En toen werd je wakker....[/quote]
Dank je wel voor het compliment.
Louise1990 schreef:Vind je nu dat ik gestraft moet worden? Nu ik het beestje een naam heb gegeven?
*wrjft ogen nog eens extra uit*
Nee, ik zie echt niet, dat JIj nu 'het beestje een naam geeft'. (Eerst was er een citaat uit de Volkkrant, toen hield ik en ellenlange uitleg, toen zei jij complimenteus "dat ik wakker werd"...)
Louise1990 schreef:Kijk ik begrijp heel goed dat het zwart-wit klinkt, maar er zit op z'n minst een kleine waarheid in.
Even grof zijn: als ik zou zeggen:"Alle Bokkers zijn stom" of "alle paardenmeisjes zijn lui" - dan zit daar wellicht OOK "op z'n minst een kleine waarheid in"....
Louise1990 schreef:Dat jij je thuisvoelt bij dergelijke culturen, betekent niet dat iedereen dit zou moeten kunnen. Want als ik het goed begrijp zeg je in een van je posts dat 'jij toevallig wél heel goed met de verschillende culturen en mensen in de wijken om kan gaan', dat betekent dat je vindt dat iedereen zich als een lompe hork gedraagt jegens deze bevolkingsgroepen.
?????
Ik an het naar mijn zin hebben in de Bijlmer en vind dat dus geen no go area, dat kwam idd eerder ter sprake, dat klopt.
Daarmee leg ik niets op "iedereen moet dit doen."
Maar wat je bedoelt met "dat betekent dat je vindt dat iedereen zich als een lompe hork gedraagt jegens deze bevolkingsgroepen" ontgaat me.
(Misschien, omdat jij kennelijk erg van veralgemeniseren houdt? Ik vid dus niet, dat iedreen zich als lompe hork gedraagt.)
Louise1990 schreef:Ik vind dat nu ik een aantal 'no go-areas' heb benoemd, waarmee ik niet bedoel dat je hier elk moment door je hoofd wordt geschoten, dit gewoon gezegd mag worden.
Ben jij altijd zo bezig met taal??
1) Nergens ben je concreet bezig geweest met het noemen van no-go area's.
2) Wat jij bedoelt met no-go area's, daar mag ook iedereen naar raden.
Maar jij vindt, dat "het gezegd mag worden".
Persoonlijk vind ik, dat je niets, maar dan ook niets hebt gezegd. (Dat klinkt idioot, ik weet het, maar jouw manier van praten zet me wel op dit spoor.)
Louise1990 schreef:Ik kom er niet graag, de woningwaarde is daar laag en de criminaliteit ligt daar gemiddeld hoger. Dat deze gebieden bestaan in rijke landen is vrij normaal
Ja, dat heet armoede, ies war ik niet trots op ben, maar gene enkele reden, om het te benoen als no go area.
Louise1990 schreef:of moeten we al die wijken maar spekken met subsidies en uitkeringen? Leuk voor de mensen die zo hard werken, ja dus ook de Marokkanen en Antillianen die zo hard werken.
Aha - zit hier de pijn?
"Armoede is eigen schuld, laat die mensne lekker verrekken". (net alsof er niemand aan die armoede verdient - want dat is wel degelijk zo. Dacht je, dat die huisjesmelkers begaan waren met hun huurders?)
Louise1990 schreef:Wat je daarbij zegt over de Moslima's, daar heb je gelijk in. Zij hebben vaak weinig in te brengen.
Nee, dat zei ik niet, dat is het enige, wat jij (in jouw politiek correctheid) wenst te horen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 29-03-13 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt