ik hou van holland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:25

lifaya schreef:
Ik vind het lelijk en druk en ja, gewoon niet mijn ding. In Amerika (niet in steden maar dus in the middle of nowere, wat je daar genoeg hebt :') ) voelde ik me veel prettiger... heerlijk die stilte, kijken tot het oog rijkt zonder een lelijke flat te zien, veel fauna en gewoon veel mooier om te zien... Hier zit je op elkaar, en gewoon geen mooi uitzicht :') en dan nagaan dat ik bij de kust woon en ik zo het bos, duin en strand kan bezoeken

Dan moet je verhuizen! In het noorden zijn nog wel van dat soort plekjes :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:26

Nicolletje schreef:
Janneke, op Bokt specifieke groepen benoemen kan voor Bokt problemen opleveren met de internetpolitie

http://www.meldpunt.nl/wetgeving

Heeey, praat je weer met me...? :)

Volgens mij moet je je gewoon aan de wet houden en mag je de waarheid altijd zeggen.
Het wordt pas smaad, als je *dingen wel suggereert en ook nog *specifiek namen noemt.
Geen enkele reden dus om bang te zijn of om je "geitenwollensokken-vaag" uit te drukken.

Een real life voorbeeld, zoals het niet moet:
"Nou, er wordt wat afgerotzooid op dit stadhuis - die ene wethouder, die is een camping in zuid Frankrijk begonnen" roddelde ooit iemand tegen mij.
Met dat soort praatjes ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Ja, ik ken die wethouder bij name, en dat van die camping, dat klopt. Zijn portefuille was 'sociale zaken' (Nou niet direct eentje, waarbij je met rijke zakenlieden deals sluit. Of eentje, waarbij rijke lui voordelen hebben als het zou lukken, hem om te kopen.)
Maar kom me niet met vuige praatjes, dat het vast corruptie was.
Ik heb de roddelaar medegedeeld, dat als hij weet had, van strafbare feiten, hij naar de politie moest gaan. En dat zijn geroddel op de grens van smaad zat en dat dat ook strafbaar was.

(Zelfs als de voormalig wethouder "opeens rijk is geworden", dan nog hoeft er geen misdaad in het spel te zijn. Je kunt de lotereij winnen, een erfenis krijgen, een rijke partner m/v trouwen - allemaal volledig legaal.)

Nicolletje schreef:
Citaat:
Het is bij wet verboden je in het openbaar opzettelijk beledigend uit te laten over een bevolkingsgroep wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap. Ook is het verboden haat te zaaien of beledigende uitlatingen van anderen openbaar te maken.

Ja, zo is idd de wet.
Mensen opzettelijk beledigen, op een moment dat dat nergens voor nodig is, dat is simpelweg a-sociaal gedrag. Terecht, dat dat strafbaar is.

Als je de statistieken aanhaalt, "dat procentueel veel marokkanen met het strafrecht in aanraking komen" - dan is dat de trieste waarheid.
Maar als je dat gaat veralgemeniseren, waarbij je gaat beweren, "dat Marokkanen nu eenmaal misdadig zouden zijn" dan wel "dat onze mooie steden niet meer leefbaar zijn (no go area's hebben) , omdat er marokkanene rondlopen" verdien je idd straf.
Je besmeurt dan het blazoen van talloze marokkanen, die hartstikke hun best doen en op allerlei manieren (tot en met schrijver en burgemeester aan toe) een bijdrage leveren aan ons aller land.

Nicolletje schreef:
En er zitten mensen op Bokt die er niet voor schromen daadwerkelijk melding doen, kan ik je zeggen.

Als dat betekent, dat Bokkers de wet hoog houden, kan ik het alleen maar toejuichen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:27

Nee ik vind Nederland gewoon lelijk :') ben overal in Nederland geweest door het fotograferen en het is gewoon niet mijn ding, zo plat :') Ik houd van heuvels, kilometers lange velden, geen kip te bekennen voor uren lang... dat is in Nederland niet het geval :') Ik was daar dus in the middle of nowere, aan 1 kant 3 buren aan de snelweg, en dan aan de andere kant geen buren voor kilometers ver... en ik voelde me best veilig daar, afgezien van het feit dat ik toch me heel goed kan voorstellen dat men schietwapens in huis hefet :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:31

geerke schreef:
geldt dat ook voor de waarheid benoemen?
Dat bijvoorbeeld een bepaalde bevolkingsgroep rottigheid schopt,iets wat dan niet verzonnen is?

Als gezegd: ik vind dit veel te algemeen. Het heeft erg weinig te maken met de waarheid.

Je doet het met deze uitspraak voorkomen, alsof "de bevolkingsgroep X" er in zijn totaliteit voor zorgt, dat er zoveel rotzooi is.

Om dat te mogen zeggen, zul je moeten aantonen, dat daadwerkelijk ieder lid van die bevolkingsgroep pleger of medepleger is van de genoemde rotzooi.

En aangezien dit niet geldt voor marokkanen, noch voor woonwagenbewonders, noch voor turken, noch voor antillianen,
kun je maar beter zwijgen.
Niet omdat je niet zou mogen spreken, maar omdat smaad en laster verboden zijn.

Maar wat je uiteraard wel mag zeggen:"De bende van de delftse laan bleek voor zoveel procent te bestaan uit bevolkingsgroep 'zo en zo'". Dat zijn de echte feiten. (Net zoals dat de ouders van die knullen het doorgaans heel erg vinden en vonden, wat hun kinderen zoal deden. Maar ze zaten met hun handen in het haar, alles wat ze probeerden om die knullen in te tomen mislukte. Dus andermaal: wees zorgvuldig, als je iets zegt over een hele bevolkingsgroep.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 28-03-13 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:34

lifaya schreef:
Nee ik vind Nederland gewoon lelijk :') ben overal in Nederland geweest door het fotograferen en het is gewoon niet mijn ding, zo plat :') Ik houd van heuvels, kilometers lange velden, geen kip te bekennen voor uren lang... dat is in Nederland niet het geval :') Ik was daar dus in the middle of nowere, aan 1 kant 3 buren aan de snelweg, en dan aan de andere kant geen buren voor kilometers ver... en ik voelde me best veilig daar, afgezien van het feit dat ik toch me heel goed kan voorstellen dat men schietwapens in huis hefet :=

Opzich zijn heel veel plekjes in de VS wel een stuk mooier... Ik geef je ook groot gelijk hoor. Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook in het buitenland wonen als ik mijn opleiding klaar heb. Ik ga denk ik dan naar Ierland of Groot brittanië, maar dan wel in de mooie natuurgebieden...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:36

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:45

Nicolletje schreef:
Hij http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... mden.dhtml heeft wel een goed boek geschreven hierover.
Geeft ook les enzo.

Mij is niet glashelder wie "hij" is, maar ik citeer een alinea uit jouw link:

"De daders zijn jongemannen die in een machocultuur zijn opgegroeid. In die cultuur ben je een slappeling als je een stap terugzet of onbekend Nederlands gezag accepteert. In een groepscultuur moet je ook reageren op ongewenste opmerkingen of commentaar, anders ben je het lachertje van de dag."

Als vrouwen onder elkaar: waar zijn de marokkaanse meisjes in dit verhaal?

Reken maar van jetje, dat die horen tot "de marrokkaanse bevolkingsgroep".
En reken maar, dat ze niet meedoen aan die machocultuur.

Die machocultuur - DAT is idd een bloedlink iets, dat klopt. Het komt vooral bij jongens voor (minder bij volwassen mannen, dus er is hoop) en niet of nauwelijks bij vrouwen en meisjes.
Het komt ook niet alleen voor bij Marokkanen.
En een ander bekend feit: marokkaanse meisjes doen het vele malen beter (qua schoolprestaties, werk vinden, aansluiting bij de verder maatschapij) dan hun broers.
(Wie weet, hoe hard we ze nodig hebben, om hun broers op te voeden...!)

Dus wie de stommiteit begaat, om "de marokkanen als complete bevolkingsgroep de schuld te geven" (ipv. naar de machocultuur te kijken) pleegt niet alleen laster.
Dat soort blindheid draagt er ook aan bij, dat de probemen alleen maar groter worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:52

Janneke2 schreef:

Dat zegt hij toch? De daders zijn Marokkaanse jongemannen? Niet meisjes?

geerke

Re: ik hou van holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:00

over het algemeen zijn vrouwen minder geweldadig dan mannen.Afkomst doet er even niet toe.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:14

Nicolletje schreef:
Janneke2 schreef:

Dat zegt hij toch? De daders zijn Marokkaanse jongemannen? Niet meisjes?

Ja, idd: hij wel.
En dat is veel specifieker en beter dan je pijlen te richten op een hele bevolkingsgroep. (Vergelijk eens met postings 1 bladzij terug.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:16

geerke schreef:
over het algemeen zijn vrouwen minder geweldadig dan mannen.Afkomst doet er even niet toe.

Ja, zeker als het gaat om dingen als schoppen en slaan. (Maar 'meidenvenijn', subtiel treiteren - hoei...!!)

En als het gaat over "de marokkaanse bevolkingsgroep" - daar horen dus ook vrouwen bij. Dus als je roept "dat die groep in zijn geheel" verantwoordelijk zou zijn voor allerlei rottigheid, sla je idd de plank mis.
(En als gezegd: wie weet, hoe hard we die meiden nodig gaan hebben, om hun broers op te voeden en aan te pakken!)

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:04

Citaat:
Als je de statistieken aanhaalt, "dat procentueel veel marokkanen met het strafrecht in aanraking komen" - dan is dat de trieste waarheid.
Maar als je dat gaat veralgemeniseren, waarbij je gaat beweren, "dat Marokkanen nu eenmaal misdadig zouden zijn" dan wel "dat onze mooie steden niet meer leefbaar zijn (no go area's hebben) , omdat er marokkanene rondlopen" verdien je idd straf.
Je besmeurt dan het blazoen van talloze marokkanen, die hartstikke hun best doen en op allerlei manieren (tot en met schrijver en burgemeester aan toe) een bijdrage leveren aan ons aller land.

En toen werd je wakker....

Vind je nu dat ik gestraft moet worden? Nu ik het beestje een naam heb gegeven? Kijk ik begrijp heel goed dat het zwart-wit klinkt, maar er zit op z'n minst een kleine waarheid in. Dat jij je thuisvoelt bij dergelijke culturen, betekent niet dat iedereen dit zou moeten kunnen. Want als ik het goed begrijp zeg je in een van je posts dat 'jij toevallig wél heel goed met de verschillende culturen en mensen in de wijken om kan gaan', dat betekent dat je vindt dat iedereen zich als een lompe hork gedraagt jegens deze bevolkingsgroepen. Hartstikke goed dat jij zo begaan bent met je medemens. Ik vind dat nu ik een aantal 'no go-areas' heb benoemd, waarmee ik niet bedoel dat je hier elk moment door je hoofd wordt geschoten, dit gewoon gezegd mag worden. Ik kom er niet graag, de woningwaarde is daar laag en de criminaliteit ligt daar gemiddeld hoger. Dat deze gebieden bestaan in rijke landen is vrij normaal, of moeten we al die wijken maar spekken met subsidies en uitkeringen? Leuk voor de mensen die zo hard werken, ja dus ook de Marokkanen en Antillianen die zo hard werken.

Wederom weer een mooi voorbeeld van de invloed van hedendaagse politieke correctheid.

Wat je daarbij zegt over de Moslima's, daar heb je gelijk in. Zij hebben vaak weinig in te brengen. Ik heb laatst een docu gezien over een paar jonge Moslima's die iets minder streng met het geloof wilden omgaan. Dwz, geen hoofddoek meer dragen, naar buiten gaan (want dit mochten ze niet van vader). Hierdoor zijn ze verbannen uit hun familie en kunnen ze hun vader en broers niet meer onder ogen komen. De machocultuur wordt inderdaad voornamelijk gevormd door de mannen.
Laatst bijgewerkt door Louise1990 op 28-03-13 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:12

Droomt ze dan? Wil je de namen van die beroemde schrijver en burgemeester? Ik neem aan dat je niet zo dom bent...

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:19

Nee die ken ik best, die hoef je niet per se te geven, maar toch bedankt voor het aanbod. Ik bedoel overigens niet de schrijver en burgemeester die zo hard werken en dus suggereert dat 'mensen uit deze bevolkingsgroep' allemaal zo hard werken. Lees: ik zeg niet dat een groot aantal mensen uit deze groepen niet hard werken. Ik bedoelde de straf.... 'men die zegt wat hij denkt moet gestraft worden!'. Want daar komt het op neer. Het is gewoon een extreem moeilijk onderwerp, waar de meningen over verdeeld zijn.
Laatst bijgewerkt door Louise1990 op 28-03-13 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:21

Juist, dat. Toch is dat wel hoe het werkt in de wet. Je mag best zeggen wat je denkt, maar niet als je daarmee haat zaait tegen een bevolkingsgroep. En terecht...

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:22

Haat zaaien is iets anders dan een probleem proberen te benoemen.

Wat er nu gebeurt: (Correct me if I'm wrong) Je denkt waarschijnlijk dat ik PVV stem, wat ik overigens niet doe en dit automatisch domme mensen zijn. Het is zeer gemeen om te zeggen dat men aan het haatzaaien is terwijl iemand enkel iets probeert te benoemen en misschien iets tegen de 'common sense' ingaat. Je mag me natuurlijk dom vinden.
Laatst bijgewerkt door Louise1990 op 28-03-13 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:23

Tot op zekere hoogte. Als je het probleem benoemt maar daarbij erg generaliseert, kan dat haatzaaiend uitwerken. Maar ik denk dat Janneke dat al duidelijk uitgelegd heeft, dus dat hoef ik niet te gaan copypasten.

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:32

Met generaliseren moet inderdaad uitgekeken worden. Echter vind ik het woord 'haatzaaien' een vrij overdreven en uit de context gehaald begrip. Haatzaaien is: 'Islamieten moeten dood'. En trouwens, als één at random persoon dit zegt, wat is hier dan precies zo erg aan? Als dit in de media wordt gezegd of zelfs door een politicus kan ik begrijpen dat hier consequenties aan verbonden zijn. We laten daarbij de haatzaaierij vanuit de Moskee's even buiten beschouwing. Idem dito uit het Christendom en andere religies. Bijvoorbeeld: 'Homoseksualiteit is een misdaad'. Dit is ook haatzaaierij maar veel minder 'erg' lijkt het wel.
Laatst bijgewerkt door Louise1990 op 28-03-13 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:36

Wettelijk gezien valt er onder haatzaaien wel iets meer dan dat. Kan er ook niks aan doen - heeft niets te maken met mening, maar alles met wettelijke definities. :)

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:39

Ik ken de wettelijke definities, maar het is nooit erg om hier kritisch naar te kijken niet?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:02

Louise1990 schreef:
Haat zaaien is iets anders dan een probleem proberen te benoemen.

Wat er nu gebeurt: (Correct me if I'm wrong) Je denkt waarschijnlijk dat ik PVV stem, wat ik overigens niet doe en dit automatisch domme mensen zijn. Het is zeer gemeen om te zeggen dat men aan het haatzaaien is terwijl iemand enkel iets probeert te benoemen en misschien iets tegen de 'common sense' ingaat. Je mag me natuurlijk dom vinden.

nee hoor je bent niet dom....je stemt toch geen pvv? ;)

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:21

:P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:11

Kritisch kijken mag, maar dat verandert op dit moment niets aan het feit dat bepaalde dingen dus niet mogen op Bokt, omdat ze daar gezeik mee kunnen krijgen met de internetpolitie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:30

Louise1990 schreef:
[quote= "Janneke"]

En toen werd je wakker....[/quote] *\o/*
Dank je wel voor het compliment.

Louise1990 schreef:
Vind je nu dat ik gestraft moet worden? Nu ik het beestje een naam heb gegeven?

*wrjft ogen nog eens extra uit*
Nee, ik zie echt niet, dat JIj nu 'het beestje een naam geeft'. (Eerst was er een citaat uit de Volkkrant, toen hield ik en ellenlange uitleg, toen zei jij complimenteus "dat ik wakker werd"...)
Louise1990 schreef:
Kijk ik begrijp heel goed dat het zwart-wit klinkt, maar er zit op z'n minst een kleine waarheid in.

Even grof zijn: als ik zou zeggen:"Alle Bokkers zijn stom" of "alle paardenmeisjes zijn lui" - dan zit daar wellicht OOK "op z'n minst een kleine waarheid in"....
Louise1990 schreef:
Dat jij je thuisvoelt bij dergelijke culturen, betekent niet dat iedereen dit zou moeten kunnen. Want als ik het goed begrijp zeg je in een van je posts dat 'jij toevallig wél heel goed met de verschillende culturen en mensen in de wijken om kan gaan', dat betekent dat je vindt dat iedereen zich als een lompe hork gedraagt jegens deze bevolkingsgroepen.

?????
Ik an het naar mijn zin hebben in de Bijlmer en vind dat dus geen no go area, dat kwam idd eerder ter sprake, dat klopt.
Daarmee leg ik niets op "iedereen moet dit doen."

Maar wat je bedoelt met "dat betekent dat je vindt dat iedereen zich als een lompe hork gedraagt jegens deze bevolkingsgroepen" ontgaat me.
(Misschien, omdat jij kennelijk erg van veralgemeniseren houdt? Ik vid dus niet, dat iedreen zich als lompe hork gedraagt.)
Louise1990 schreef:
Ik vind dat nu ik een aantal 'no go-areas' heb benoemd, waarmee ik niet bedoel dat je hier elk moment door je hoofd wordt geschoten, dit gewoon gezegd mag worden.

Ben jij altijd zo bezig met taal??
1) Nergens ben je concreet bezig geweest met het noemen van no-go area's.
2) Wat jij bedoelt met no-go area's, daar mag ook iedereen naar raden.

Maar jij vindt, dat "het gezegd mag worden".
Persoonlijk vind ik, dat je niets, maar dan ook niets hebt gezegd. (Dat klinkt idioot, ik weet het, maar jouw manier van praten zet me wel op dit spoor.)
Louise1990 schreef:
Ik kom er niet graag, de woningwaarde is daar laag en de criminaliteit ligt daar gemiddeld hoger. Dat deze gebieden bestaan in rijke landen is vrij normaal

Ja, dat heet armoede, ies war ik niet trots op ben, maar gene enkele reden, om het te benoen als no go area.

Louise1990 schreef:
of moeten we al die wijken maar spekken met subsidies en uitkeringen? Leuk voor de mensen die zo hard werken, ja dus ook de Marokkanen en Antillianen die zo hard werken.

Aha - zit hier de pijn?
"Armoede is eigen schuld, laat die mensne lekker verrekken". (net alsof er niemand aan die armoede verdient - want dat is wel degelijk zo. Dacht je, dat die huisjesmelkers begaan waren met hun huurders?)

Louise1990 schreef:
Wat je daarbij zegt over de Moslima's, daar heb je gelijk in. Zij hebben vaak weinig in te brengen.

Nee, dat zei ik niet, dat is het enige, wat jij (in jouw politiek correctheid) wenst te horen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 29-03-13 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:34

Louise1990 schreef:
Nee die ken ik best, die hoef je niet per se te geven, maar toch bedankt voor het aanbod. Ik bedoel overigens niet de schrijver en burgemeester die zo hard werken en dus suggereert dat 'mensen uit deze bevolkingsgroep' allemaal zo hard werken. Lees: ik zeg niet dat een groot aantal mensen uit deze groepen niet hard werken. Ik bedoelde de straf.... 'men die zegt wat hij denkt moet gestraft worden!'. Want daar komt het op neer. Het is gewoon een extreem moeilijk onderwerp, waar de meningen over verdeeld zijn.

Ik zal zeggen wat ik denk: ik heb hier nadrukkelijk en beslist bezwaar tegen en ga dit melden.

Ik suggereer niets, ik meldt het feite, "dat er mensne zijn in die bevolkingsgroep die" en dat je dus niet mag zeggen dat "de hele bevolkingsgroep".

Voor alle duidelijkheid: dit heeft NIETS te maken met "dat je een andeere mening hebt" of dat je "niet voor je mening mag uitkomen".

Je legt mij dingen in de mond, die ik niet gezegd heb (en daar ga je wel over pruilen, wat ik intens flauw vind) en dat is beneden ieder peil.