Wss 5 jaar voor ex-TBS'er, moordenaar Ximena

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: Wss 5 jaar voor ex-TBS'er, moordenaar Ximena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:27

Moet je dan mensen met een stoornis die een ernstig misdrijf hebben gepleegd behandeling ontzeggen, alleen omdat er een kans bestaat dat ze uiteindelijk vrij komen en dan misschien weer in de fout gaan?

In deze is de jongen dermate ziek dat hij niet meer vrij komt, maar dat betekend niet dat je hem behandeling moet ontzeggen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:32

Met alle respect Bianca, je doet nu een aanname over mij waarvan je niets weet.
Ik zal het alvast zeggen, je zit fout. Heel erg fout zelfs.

Ik snap gewoon niet waarom mensen denken dat 'wraak' helpt?
De pijn en het verdriet wordt niet minder als de desbetreffende dader jarenlang vast zit.
Ik kan dat gewoon niet begrijpen, het is ook een mens. Maar nee, dat wil niet zeggen dat ik het niet erg vind wat er gebeurd is. Integendeel.
Al hak je iemand in mootjes, al zit hij jaren in een cel. Je geliefde krijg je er niet mee terug, tijd kan je niet terugdraaien. Van alle wrok, ben jij zelf nog altijd degene die er het meeste last van heeft.
Want ja, ik geloof heilig dat wrok en haat niet gezond is voor je (lichaam). En dat heb ik ook genoeg gezien.
Ik kan blijf mij er overigens over verbazen hoe men in Nederland blijft denken dat de gevangenissen hier een luxe hotel is en dat het ''allemaal zo erg niet is daar''. Want dat is echt niet waar. :n

Boven alles wat iemand gedaan heeft, dat is ook een mens en heeft net zoveel rechten als ieder ander, hij heeft ook recht op behandeling en ja, als het mogelijk is zelfs op een toekomst. Denk maar niet dat die zo makkelijk zal zijn.
En ik denk niet dat Stanley A. ooit nog vrij zal komen. In ieder geval zullen ze er alles aan doen om hem zo lang mogelijk, mogelijk voor altijd in een TBS-kliniek te houden. En dat is heus geen pretje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:47

Milou,knap dat je zo'n heilige bent,en ik bedoel het niet eens cynisch.
Ik heb geen last van wrok,wel van gerechtigheid.Hij moet geholpen worden,maar de ouders van dit meisje, wie helpt die?Die moeten heel hun leven verder zonder een kind.En dan is het toch zeer prettig als je weet dat de dader achter slot en grendel zit en niet weer rondloopt.En dat heeft niet eens iets met wraakgevoel te maken ,alleen al met de zekerheid dat je zo iemand niet op straat tegen komt.

Tot nu toe ben ik alleen nog tegengekomen dat de rechten van daders groter zijn als die van slachtoffers.Dus ik zal er niet van wakker liggen dat Stanley A geen gezellig leven in de cel heeft.

Douraque hij mag van mij behandelt worden zoveel ze willen ,maar wel achter vier muren en gesloten deuren.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:56

Ik ben zeker voor een betere slachtofferhulp/opvang dan er nu is hoor. Ook voor de naasten van een dader indien dat nodig is.
Dat zeker.
Gelukkig zie je vaak dat de reclassering er toezicht op houdt/in stuurt waar iemand na de vrijlating gaat wonen.
Soms wordt er een verbod opgelegd door een rechter, maar ja, je kan diegene alsnog altijd tegenkomen.
Ik snap heel goed dat het moeilijk is, heel goed. Maar om nu te zeggen dat iemand daarom nooit meer vrij mag komen, nee. (En dan heb ik het over zaken in het algemeen, niet specifiek deze zaak).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:11

LoveUggs schreef:
Ik lees net dat Xiem haar telefoon leeg was na het feestje. Ze zou bij een vriendin blijven slapen maar die was al weg (of er nou wel of geen ruzie was weet ik niet). Xiem dr ouders hebben haar geprobeerd te bellen/ smsen, maar omdat haar mobiel leeg was kregen die geen antwoord. Xiem wou buiten op een bankje gaan liggen, en dat is waar Stanley A haar vond en mee nam. Ik vind het idd erg dat de instanties hem niet geholpen hebben, maar dannog. Die hebben niemand vermoord. Er zou ongetwijfeld een reden geweest zijn..

Zoiets heb ik ook gehoord dat haar telefoon leeg was. Tis echt heel erg dat dit gebeurd is en het had nooit mogen gebeuren , reken maar dat de buurt hier in shok was