Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ik vraag mij af of die vrouwen die overleden zijn ook rookten.
Dat veroorzaakt namelijk embolie's en trombose in combi met de pil.Alle pillen...
F_Orumster schreef:Zoolgangster schreef:Ik kan me herinneren van heel vroeger dat de voorloper van de huidige Diane-35 pil oorspronkelijk een middel was bij huidproblemen en overbeharing, maar dat het als bijwerking had dat het schadelijk was voor de ontwikkeling van het ongeboren kind. Vandaar dat men er daarom maar voor zorgde dat het middel tegelijkertijd als anti-conceptiepil werkte, om dat te voorkomen.
Middelen met een mutageen effect zou dan niet meer zomaar uitgeschreven worden. Stel dat je zwanger raakt door verkeerd gebruik en vervolgens je kind beschadigt door deze pil, dat kan natuurlijk niet.
Varekaj schreef:@F_orumster: ik doelde in de eerste plaats op mensen die de pil wél voornamelijk als anticonceptie nemen en dan maar mee profiteren van de dingen waar ze eigenlijk wel voor bedoeld is. Dat had ik misschien iets beter moeten uitdrukken.
Het is net zoals iemand ook al zei, als je eens echt iedereen gaat screenen op medicijngebruik die een trombose/embolie krijgt en er aan sterft, dat je lijstje "veilige" medicatie dan wel heel snel gaat inkorten.
Varekaj schreef:Het is net zoals iemand ook al zei, als je eens echt iedereen gaat screenen op medicijngebruik die een trombose/embolie krijgt en er aan sterft, dat je lijstje "veilige" medicatie dan wel heel snel gaat inkorten.
Varekaj schreef:Ik studeer nu mijn eerste jaar verpleegkunde en we zijn nu ook met farmacie bezig. Mensen zouden wat vaker de bijsluiter moeten lezen... Daarom vertik ik het ook om zomaar medicatie te nemen tenzij ik me echt barslecht voel. Verder moet ik mijn lichaam ook zelf laten vechten tegen de indringer, zo bouw je tenminste antistoffen op!
Medicatie wordt getest en voor ze iets op de markt brengen wordt wel de afweging gemaakt "is het interessant om op de markt te brengen". Maw, al redt het 1 persoon op 100.000 bij een zeldzame aandoening, dan is de kans groot dat ze het niet gaan produceren. Eenvoudigweg omdat het dan gewoon te duur is om die productie te starten. De farmaceutische sector denkt ook aan zijn portemonnee, jammer genoeg.
Varekaj schreef:Hier krijg ik vriendje jammer genoeg niet overtuigd om een jasje te gebruiken. Hij wordt al grauw bij het idee alleen en verklaart ook liever geheelonthouding toe te passen dan dat te gebruiken. Omdat het zo onaangenaam zit en bij hem ook schuurt en veel gevoel wegneemt. Dus ofwel ik aan de anticonceptie, ofwel geheel niks. Tjah.
Varekaj schreef:Geheelonthouding houdt hij denk ik wel even vol. Hij zit immers met regelmaat 6 weken in het buitenland op een schip voor werk met 70 andere mannen, dus hij is het wel gewoon
Hij weet ook verdomd goed dat ik sneller nood zou hebben dan hij haha. Uiteraard valt er wel over te praten natuurlijk. Moest ik écht onwijs problemen hebben of risico lopen, dan zou hij het wel doen.