Shadow0 schreef:unicorn_kiss schreef:Daar moet ik je (helaas) 100% gelijk in geven.. Een Belg leeft typisch boven zijn stand. Dat betekent ten eerste dat vrijwel elke vrouw een fulltime job heeft en geen van hen tijd over heeft.
Hoezo is dat boven hun stand? Het is niet fout om je maatschappij zo in te richten. Je moet het alleen wel helemaal doen, dus of je vindt het goed dat iedereen werkt, maar dan moeten zorg en dergelijke ook structureel worden opgelost, of je wilt dat mensen veel mantelzorgen, maar dan werken ze niet zoveel.Citaat:Tot overmaat van ramp heeft het overgrote deel geen rotte cent meer over omdat de villa nog afbetaald moet worden. Jammer maar het is niet anders. Wij zouden een hoop kunnen leren op dat gebied
Mwah. Ik vind dat je nogal overdrijft, en ik vind Italie bepaald niet een land wat we ons tot voorbeeld hoeven te stellen. Dat er problemen zijn met te hoge leningen is wel waar, da's in Nederland ook zo en daar komen ook nog onrealistisch hoge huizenprijzen bij, maar dat heeft met de zorg nou ook weer niet zo heel veel te maken.
Er is nog steeds een mogelijkheid om een bescheidenere woning te verkiezen, echter lijkt het typisch kleinburgerlijk gezin daar geen genoegen mee te nemn. In mijn ogen leidt dat tot een heel egocentrische maatschappij waarbij het merendeel van de bevolking geen tijd wil/kan vrijmaken voor anderen buiten echtgeno(o)t(e) en kindjes. Zelfs tijd voor de kinderen is er bijna niet, die gaan standaard naar de crèche, hoe wil je dan zorgen voor je bloedeigen ouders die zelf 18 jaar geïnvesteerd hebben in je eigen opvoeding. Het is een vrij radicale gedachte, maar het één heeft zeker met het ander te maken.