Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:38

Vind het er al te veel, heb er misschien net 10 gezien, maar we wijk er om heen... Zou dr persoonlijk niet willen komen zonder mam's of in het donker, zo verwaarloosd waren de wijken gewoon.
Zie verder hier dat het juist de moslims met Nederlandse nationaliteit zijn, die respectloos zijn, ode aan Allah en denken dat Allah hun helpt bij alles, zelfs als ze een grote mond hebben 'want zij zijn moslim'.
Nee dankje, daardoor gun ik het ook gewoon niet meer. Kort door de bocht, maar de oudere moslims (en ook een deel van de jongeren) zijn ook tevreden als ze thuis bidden.
Soms lijkt het wel iets van macht, kijk wat wij bereiken in een land dat niet van ons is.

Heb zo opzicht niks tegen moslims en 'buitenlanders', dat niet.

En de 'angst' voor hun? Logisch ook, als ik op school zeg 'Ik heb het niet op buitenlanders' komt gelijk een groep gekleurde pubers aan als bosnegers, 'WAT ZEI JE', ja mijn mening gewoon, makkelijk toch?
Althans, nu is het gelukkig niet meer zo, de lagere niveaus zijn naar een ander gebouw verdwenen en nu is het rustig, maar nog...
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 28-01-13 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:43

Magiccc schreef:
Nee dat zeg ik niet. We hebben het hier over moslims en dat zijn vrijwel altijd mensen met een kleurtje. We hebben het niet over nathalietjeb of klaas of piet. Het valt me zo op dat hoe voorzichtig ik mijn zinnen ook formulier, nederlanders vinden altijd wel iets waardoor ik discrimineer . Dat doe ik niet maar dat denken ze dan. Is dat misschien angst? Voor de "pas op wat je zegt anders heb je een kogel tussen je ribben" mentaliteit die nu populair is onder veel moslimjongeren ? Ik hoor geen moslims klagen hoor. Altijd diezelfde nederlanders. En dan beweren zij ook nog dat ik degene ben die bang is voor het onbekende.

N.a.v. jouw berichten in dit topic, vind ik inderdaad dat jij discrimineert. Misschien kan je even je berichten teruglezen?
Ik beoordeel mensen op hun gedrag, dat heeft niets met angst te maken.

Wat de PVV betreft en hun website: ik heb liever dat de PVV zich druk maakt om de (gevolgen) van de bezuinigingen in de zorg, of de economische crisis. Dat zijn grotere problemen die opgelost moeten worden, dan de Moskee, die niet tegen gehouden kan worden, omdat wij hier in een democratie leven, met vrijheid van godsdienst. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:44

xSlvna schreef:
Vind het er al te veel, heb er misschien net 10 gezien, maar we wijk er om heen... Zou dr persoonlijk niet willen komen zonder mam's of in het donker, zo verwaarloosd waren de wijken gewoon.
Zie verder hier dat het juist de moslims met Nederlandse nationaliteit zijn, die respectloos zijn, ode aan Allah en denken dat Allah hun helpt bij alles, zelfs als ze een grote mond hebben 'want zij zijn moslim'.
Nee dankje, daardoor gun ik het ook gewoon niet meer. Kort door de bocht, maar de oudere moslims (en ook een deel van de jongeren) zijn ook tevreden als ze thuis bidden.
Soms lijkt het wel iets van macht, kijk wat wij bereiken in een land dat niet van ons is.

En de 'angst' voor hun? Logisch ook, als ik op school zeg 'Ik heb het niet op buitenlanders' komt gelijk een groep gekleurde pubers aan als bosnegers, 'WAT ZEI JE', ja mijn mening gewoon, makkelijk toch?
Althans, nu is het gelukkig niet meer zo, de lagere niveaus zijn naar een ander gebouw verdwenen en nu is het rustig, maar nog...

Kan jij dit bericht misschien opnieuw typen, zonder al die fouten? ;) Ik kan het amper lezen.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:45

xSlvna schreef:

Soms lijkt het inderdaad net macht. Vooral die veel te brutale gevaarlijke puberjochies moeten harder aangepakt worden. Soms heb ik echt het idee dat de politie en de overheid bang zijn voor ze. Als je ze hun zin niet geeft plegen ze een aanslag !
Zal ik er nog even nadrukkelijk bij vertellen dat ik niet alle moslims over een kam scheer, aangezien dit een standaard weerwoord is in dergelijke discussies.. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:46

Van mij hoeft t niet.

Ga gewoon thuis bidden.

Ga alsjeblieft Nederland niet volbouwen, er zijn er genoeg in Nederland.

In hun landen willen ze toch ook niet dat er kerken gebouwd worden, er worden zelfs andergelovigen erom vermoord en verstoten.

En dan willen ze hier wel alles ff komen eisen om nog meer. Nee genoeg is genoeg, ga liever tijd en opvoeding steken in die vervelende probleem jongeren, ipv 5 x per dag zich te wassen en te bidden.

xSlvna

Maar Wilders denkt volgens mij dan weer 'Moslims eruit = minder kosten', als je kijkt hoeveel buitenlanders er in de cel zitten, of op uitkering leven, 5 kinderen hebben etc.
Beetje bang maken, weg pesten. :j
Niet dat zijn gedrag goed is, maar als meneer dat denkt, oké. Ben 't er wel mee eens dat hij beter kan kijken naar wat die wél kan bereiken om het hier weer beter te maken, ipv alleen te bedenken wat hij WIL doen, want dat zal toch nooit 100% lukken.

Electra63

Magiccc schreef:
xSlvna schreef:

Soms lijkt het inderdaad net macht. Vooral die veel te brutale gevaarlijke puberjochies moeten harder aangepakt worden. Soms heb ik echt het idee dat de politie en de overheid bang zijn voor ze. Als je ze hun zin niet geeft plegen ze een aanslag !
Zal ik er nog even nadrukkelijk bij vertellen dat ik niet alle moslims over een kam scheer, aangezien dit een standaard weerwoord is in dergelijke discussies.. :)

Wat heeft de bouw van een Moskee te maken met die gevaarlijke puberjochies? Ik begrijp de connectie niet helemaal?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:47

Helaas zijn we toch weer genoodzaakt even een slotje te plaatsen voor overleg.

Appelflapje

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:26

Moderatoropmerking:
Na overleg is besloten het topic opnieuw te heropenen. De discussie kan worden voortgezet, maar alleen als meningen op een nette en onderbouwde wijze worden geformuleerd en respectloze uitingen achterwege blijven. Wanneer je van jezelf weet dat je er moeite mee hebt om je over dit onderwerp genuanceerd uit te laten, doe je er wellicht beter aan om niet te reageren, zodat niemand onnodig gekwetst of beledigd wordt. Ik ga er van uit dat de discussie vanaf nu op een nette manier verloopt, maar als dit niet het geval is, zijn we helaas genoodzaakt het topic definitief te sluiten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:14

Ragdollcat schreef:
V
In hun landen willen ze toch ook niet dat er kerken gebouwd worden, er worden zelfs andergelovigen erom vermoord en verstoten..

In hun landen is een beetje achterhaald omdat het tegenwoordig echt niet meer zo is dat alle moslims ook allochtonen zijn maar daarbuiten is het misschien ook een reden dat ze uit dergelijke landen vertrokken zijn omdat er bijv geen godsdienstvrijheid is of vrijheid van meningsuiting of andere basisrechten :? . Als je de verkeerde tak van de Islam aanhangt of te gematigd bent mag je in sommige landen namelijk net zo goed dood hoor daar hoef je niet perce jood of christen voor te zijn %)

Ik heb persoonlijk een hekel aan iedere vorm van georganiseerde religie, dus wat mij betreft mogen ze alle gebedshuizen opdoeken maar ik vind het nu niet echt een blijk van vooruit gang als we alleen moskeeën afschaffen. Kerken zijn over het algemeen veel vervelender dan moskeeën met die rot klokken
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 29-01-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:27

Magiccc schreef:
Heb je weleens opsporing verzocht gezien? Zegt genoeg over wat ze fout doen lijkt me. En ik scheer ze niet over een kam. Natuurlijk zijn er ook goede. Een heleboel zelfs die wel hun best doen om zich aan te passen. Jammer genoeg zijn er ook een hoop berggeiten die hier lekker doorgaan met hun eigen cultuur. En zich niets aantrekken van ons. Heerlijk toch uitkering en kinderbijslag voor alle 10 de kinderen!
Ik zeg geen moskeeën meer en kinderbijslag voor maximaal 3 kinderen.
Als ze zich zo blijven voortplanten nemen ze de wereld over hoor dat zeggen sommige zelf. Eng idee . Staat volgens mij ook in de koran.. dit moet de overheid op geen enkele manier stimuleren!

Oja, en wie zich niet gedraagt gaat terug naar het land van herkomst.

Ik denk dat de mensen die je op opsporing verzocht ziet niet het type is dat naar de moskee gaat := En het zijn meestal jongeren(niet de eerste generatie immigranten) wiens land van herkomst dus Nederland is!

Verder vind ik dat je mag bouwen wat je wilt in een vrij land! Maar kerken ed dan zonder subsidies..

(Vind het overigens echt heel raar wat sommige mensen hier zeggen, en dan vervolgens het raar vinden dat het discriminerend/racistisch gevonden word. kom op zeg als dit het niet is wat dan wel!)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:37

Jammer dat de mod opmerking direct al genegeerd wordt :=

Hij is in het topic al voorbij gekomen maar ik vind hem zo mooi dat ik hem maar herhaal...
Ik heb een hekel aan paarden, er zijn er al genoeg van in Nederland. Georganiseerde bijeenkomsten vind ik al helemaal dikke onzin, je kan toch net zo goed lekker in je eigen huis zitten praten over je beest, of in je eigen tuin er op rijden? Over de stankoverlast, en overlast en gevaar in het verkeer hebben we het dan nog niet eens. Dit is niet mijn mening maar dit zou ZOMAAR een mening van iemand kunnen zijn, en die hoeft ook helemaal niet onzinnig te zijn.

Moskeeën zijn een ver van mijn bed show dus het moet maar ophoepelen, dat is wat ik meen te lezen in veel berichten hier. Maar, als je recht wilt hebben op je eigen clubgebouw, je eigen hobby en je eigen gevoelens, emoties en het recht om zelf je (on)geloof te kunnen bepalen, dan is het imo niet meer dan normaal om dat van een ander ook te accepteren. Of zijn we werkelijk zo egoïstisch?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:43

Het zou je nog verbazen hoeveel van die types wel naar een moskee of kerk gaan. Zij kunnen namelijk vergeving vragen aan god of allah en denken dan dat alles weer goed is en ze weer ongestraft van alles kunnen doen.
Verder vind ik niet dat discrimineer. Ik heb een mening en ik houd het vrij netjes.
Nu reageer ik maar niet meer want dit soort topics beginnen me de keel uit te hangen. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:31

Telpeva schreef:
Hij is in het topic al voorbij gekomen maar ik vind hem zo mooi dat ik hem maar herhaal...
Ik heb een hekel aan paarden, er zijn er al genoeg van in Nederland. Georganiseerde bijeenkomsten vind ik al helemaal dikke onzin, je kan toch net zo goed lekker in je eigen huis zitten praten over je beest, of in je eigen tuin er op rijden? Over de stankoverlast, en overlast en gevaar in het verkeer hebben we het dan nog niet eens. Dit is niet mijn mening maar dit zou ZOMAAR een mening van iemand kunnen zijn, en die hoeft ook helemaal niet onzinnig te zijn.

Moskeeën zijn een ver van mijn bed show dus het moet maar ophoepelen, dat is wat ik meen te lezen in veel berichten hier. Maar, als je recht wilt hebben op je eigen clubgebouw, je eigen hobby

Wij paardenmensen zijn er ook constant mee bezig om mensen die niet van paarden houden te vervolgen natuurlijk, iedere dag worden er mensen vermoord omdat zij niet van paarden houden. Maar dat niet alleen ook onderling, hele oorlogen worden bevochten omdat sommige van ons menen dat KWPNers het beste zijn maar sommige vinden dat Tinkers het mooist zijn. Immers gaat dat zo als je bij een clubje wilt, dat hebben de verschilde religies ons de laatste eeuwen wel duidelijk gemaakt

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:39

Ik vind moskee'en veel mooier dan die moderne kerken. Flink veel bouwen dus!

Ik ben erg pro buitenlanders trouwens. Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat is net zo goed bij de autochtonen. Helaas worden allochtonen snel in een hokje gestopt met de 'jullie zijn slecht' stempel. Als niemand jou mag, en je bent niet welkom omdat je er ander uitziet, dan is het niet raar dat ze de verkeerde kant opgaan.

Ik had een aantal maanden geleden pech met mijn scooter, langs een drukke weg in Tilburg. Ik had mijn vader al om hulp gevraagd maar die was nog onderweg. De benzine spoot eruit dus ik moest heel onhandig bukken om mijn duim op het gat te houden. En iedereen reed gewoon door. Ze keken en reden door. Toen kwamen er twee oude heren langs, ze spraken geen Nederlands, maar een klein?zoontje wel en die hebben mij toen geholpen.
Het lijkt me zo vreselijk om altijd maar argwanend te worden aangekeken.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:40

Ik moet zeggen, ik zit op een school waar geen 2 meter ernaast elke dag 5x een moskee staat de bleren. Daar zit je niet op te wachten. Persoonlijk vind ik dat nederland weer een beetje nederland moet worden. Want door de moslims is nederland niet zichzelf meer helaas.

Ik heb verder niets tegen buitenlanders, ben zelf super bevriend met 3 moslim meisjes uit mijn klas, die ook mijn mening weten, en die expres lopen te ouwehoeren met mij als die moskee weer begint te zingen ;p 'goh iris, zullen we mee zingen?'. :') haha.

edit; die moskee hoor je trouwens alleen in de kantine een beetje, verder in lokalen niet (:

Ragdollcat

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:04

Geloof me, als het aan mij ligt:

Dan is er overal respect voor elkaar en laten elkaar in eigen waarde en leer van elkaar en deel met elkaar en geniet met elkaar van elkaars culturen.

Helaas is dat niet zo en dat is ontzettend jammer en hoeft t van mij niet, want ze worden juist radicaler en agressiever en al die rotjongeren die hier de boel komen verpesten en verzieken, dan mogen ze van mij ophoepelen ipv te vermeerderen en alles te eisen en te krijgen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:06

IxL schreef:
Ik moet zeggen, ik zit op een school waar geen 2 meter ernaast elke dag 5x een moskee staat de bleren. Daar zit je niet op te wachten. Persoonlijk vind ik dat nederland weer een beetje nederland moet worden. Want door de moslims is nederland niet zichzelf meer helaas.

Ik heb verder niets tegen buitenlanders, ben zelf super bevriend met 3 moslim meisjes uit mijn klas, die ook mijn mening weten, en die expres lopen te ouwehoeren met mij als die moskee weer begint te zingen ;p 'goh iris, zullen we mee zingen?'. :') haha.

edit; die moskee hoor je trouwens alleen in de kantine een beetje, verder in lokalen niet (:

Kijk dat is juist ontzettend leuk, gewoon grapjes maken en humor hebben.

Van wat ik zie op de tv in het buitenland hebben ze geen humor maar gaan meteen over op eisen en moorden en allerlei vreselijke dingen, want ze pikken die soorten grappen niet en noem maar op.

Het gaat steeds meer de verkeerde kant op van de verkeerde soort moslims, helaas.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 01:20

Magiccc schreef:
Het zou je nog verbazen hoeveel van die types wel naar een moskee of kerk gaan. Zij kunnen namelijk vergeving vragen aan god of allah en denken dan dat alles weer goed is en ze weer ongestraft van alles kunnen doen.
Verder vind ik niet dat discrimineer. Ik heb een mening en ik houd het vrij netjes.
Nu reageer ik maar niet meer want dit soort topics beginnen me de keel uit te hangen. :)

Een gelovige vraagt niet alleen om vergeving maar ook om leiding, wijsheid en geduld om zo te voorkomen om weer in de zonde te vervallen. Daarnaast is Allah barmhartig, maar enkel wanneer men oprecht berouw toont, met name door de zonde achter zich te laten en daar afstand van te nemen en het nooit weer te doen.

Interessant dat dit je mening is. Over welke islamitische stroming heb je het? Ik ben zelf een moslim en ken die stroming niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 02:32

Ach hij is altijd heel creatief in het verzinnen van nieuwe woorden
maarja alsnog blijf ik er gewoon bij dat we ons hier geen zorgen over hoeven te maken...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 02:46

Citaat:
Oja, en wie zich niet gedraagt gaat terug naar het land van herkomst.

En voor hoeveel generaties terug geldt dit?
De meeste jongeren zijn hier geboren, en veel Nederlanders hebben buitenlands bloed in zich.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:12

ik ben tegen moskeeën in nederland want als de rollen omgedraaid waren mochten wij daar zeker geen kerken neer zetten, niet eens met ideeën erover beginnen..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:24

Amburtjoz schreef:
Nou ben ik geen voorstander van nieuwe moskeeën, maar evenmin van nieuwe kerken. Er zijn in mijn ogen voldoende middelen/gebouwen om je geloof te kunnen uiten. Waarom altijd maar meer en meer en groter en groter, is het nou niet eens gewoon genoeg? Iedereen zijn kerk, ieder zijn ding. Nederland hoeft niet volgebouwd te worden

Hier ben ik het helemaal mee eens :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:33

Van mij hoeft het ook niet zo, nieuwe kerken-moskee's e.d. Kerken zijn hier genoeg in de stad en er is bij ons 1 moskee. Daar hebben wij helemaal geen last van eigenlijk.

Moest het er wel even bij zeggen: Ben wel enorm blij met onze Turkse buren :j Die mensen zijn zó lief en zó meegaand en laatst ging hun dochter trouwen en ons werd ook gevraagd om lekker te komen eten enzo. Het zijn hele nette mensen, maar echt zo lief.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:40

Rosannee_ schreef:
ik ben tegen moskeeën in nederland want als de rollen omgedraaid waren mochten wij daar zeker geen kerken neer zetten, niet eens met ideeën erover beginnen..

En om dat een beetje recht te trekken gaan wij onze vrijheid en democratie en rechtsbeginselen opgeven om meer op hun dictatoriale aanpak te lijken? Goed plan :Y)

Wat zo kwalijk is, is dat Wilders onze rechtstaat ondermijnt door te doen alsof rechten die voor alle Nederlanders gelden voor bepaalde mensen mogen worden overgeslagen.

Maar iedere Nederlander heeft dezelfde rechten. Daaronder vrijheid van godsdienst, maar ook het recht om wanstaltig lelijke gebouwen neer te zetten, eventueel met subsidie, als je de juiste mensen maar meekrijgt. En daartegenover natuurlijk het recht om dat tegen te houden, met korenwolven, historische opgravingen, ellenlange procedures, en Andrea van Pol.

Dat moslims een uitzondering zouden zijn is discriminerend en ook tamelijk belachelijk.