Aanslag op van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:46

russel schreef:
Pauline, volledig in elkaar gerost??? Weet jij hoe dat gaat en er uit ziet?

Dat bloedneusje of tand door de lip is pienuts hoor...

Slachtoffer tekent nu voor een ros op zijn neus ipv een doorgeladen wapen op zijn hoofd en dan wel2 keer, jawel 2 keer richten en schieten....

Ow ja, en het feit dat de man tegen zijn hoofd wordt getrapt en in zijn zaakje wordt geschopt is ook niet zo erg nee?

Vind het vrij bizar dat mensen er op 'kicken' dat die man zo afgerost wordt. Ze hadden hem met alle liefde een paar klappen mogen geven, maar als een beest tekeer gaan? Dat doen zelfs beesten niet.

En paniek? Waar zien jullie mensen slaan uit paniek en adrenaline, NADAT de man tegen de grond is gewerkt? Ik vind ze zeer 'gecontroleerd' reageren, als een soort wraak. Man ligt al lang en breed op de grond, tot iemand zich bedenkt, hé, we kunnen hem ook nog wel even schoppen en slaan. Nee, dan ben je net zo fout bezig.

Nee, een harde klap, tegen de grond werken en met een knietje in de rug de man beneden houden had voldoende moeten zijn. Had de man dan nog tegengestribbeld, uiteraard even een trap naar zijn knieën, maar dan had het ook genoeg moeten zijn. Die man krijgt zijn straf nog wel. Hij komt immers te zitten voor het feit dat hij 'niets' gedaan heeft ;) Waarschijnlijk nog strafvermindering ook, omdat hij zo bewerkt is..

Anoniem

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:50

Hij niets gedaan heeft? Dit is poging tot moord..
Paniek hoef je niet te zien, adrenaline ook niet, als er net iemand bijna vermoord word voor je ogen lijkt het me logisch dat je anders reageert dan normaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:55

Kicken?? Volgens mij zijn mensen niet doordrongen wat er echt gebeurd, moord, nee afslachten van dichtbij....maar ook als het wapen niet geladen was, kan je een knal tegen je hoofd en een trap in je zak verwachten.

Dus als jij een poging tot verkrachting meemaakt, zal jij of je vriendin geen trap in het fruitmandje geven of een knal tegen de neus...... Ok....

Hij komt te zitten voor poging tot moord van een parlementarier! En hoe de straffen in Bulgarije zijn, dat is niet zoals hier...die komt of niet meer vrij of na heeeeeel lange tijd..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 11:46

Ik verbaas mij er echt over hoeveel mensen die beestengedrag accepteren. En dan heb ik het níet over de schutter.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:07

Leffroi schreef:
russel schreef:
Pauline, volledig in elkaar gerost??? Weet jij hoe dat gaat en er uit ziet?

Dat bloedneusje of tand door de lip is pienuts hoor...

Slachtoffer tekent nu voor een ros op zijn neus ipv een doorgeladen wapen op zijn hoofd en dan wel2 keer, jawel 2 keer richten en schieten....

Ow ja, en het feit dat de man tegen zijn hoofd wordt getrapt en in zijn zaakje wordt geschopt is ook niet zo erg nee?

Vind het vrij bizar dat mensen er op 'kicken' dat die man zo afgerost wordt. Ze hadden hem met alle liefde een paar klappen mogen geven, maar als een beest tekeer gaan? Dat doen zelfs beesten niet.

En paniek? Waar zien jullie mensen slaan uit paniek en adrenaline, NADAT de man tegen de grond is gewerkt? Ik vind ze zeer 'gecontroleerd' reageren, als een soort wraak. Man ligt al lang en breed op de grond, tot iemand zich bedenkt, hé, we kunnen hem ook nog wel even schoppen en slaan. Nee, dan ben je net zo fout bezig.

Nee, een harde klap, tegen de grond werken en met een knietje in de rug de man beneden houden had voldoende moeten zijn. Had de man dan nog tegengestribbeld, uiteraard even een trap naar zijn knieën, maar dan had het ook genoeg moeten zijn. Die man krijgt zijn straf nog wel. Hij komt immers te zitten voor het feit dat hij 'niets' gedaan heeft ;) Waarschijnlijk nog strafvermindering ook, omdat hij zo bewerkt is..

Ik ben benieuwd hoe jij reageert als je zoiets ziet, je kan wel lekker politiek correct doen maar je snapt toch wel dat het in real life heel anders is!
Schrik, adrenaline, weet je wel??? Dan reageer je weleens anders dan wat hoort.
Als er ik mijn broertje, vriendin of een kennis aangevallen zie worden, dan wordt ik wild!! En deze man werden bijna zijn hersens eruit geknald, dus wat wil je? Dat ze hem kalm en rustig vastpakte en in de hoek neerzette?

Daarbij of het erg is dat hij tegen zijn hoofd wordt getrapt en in zijn zaakje, nee dat is niet erg nee! Hij wilde iemand vermoorde, van die paar schoppen gaat hij echt niet dood.
Heb je weleens echt iemand in elkaar geslagen zien worden? Dat gaat er veel en veel harder aan toe.

Wat Russel zegt, dat topic van dat meisje dat ik elkaar wordt geslagen om niks en níemand reageert. Dát is verhuftering van de maatschappij.

Marjo sorry maar waarom maak je je in godsnaam zo druk om die paar klappen? :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:17

NeverGiveUp schreef:
Wat Russel zegt, dat topic van dat meisje dat ik elkaar wordt geslagen om niks en níemand reageert. Dát is verhuftering van de maatschappij.

Nee hoor, dat is behoorlijk menselijk gedrag wat zo oud is als de weg naar Rome. Heeft niks te maken met de huidige maatschappij.
En ik ben het met TS eens. Ik begrijp wel waarom deze mensen zo reageerden maar dat betekent niet dat het goed is. Stel dat deze man psychotisch was en feitelijk niet eens wist wat hij deed? Stel dat hij een hersentumor had op een idiote plek en onder invloed daarvan.. Het zal niet, maar het kán wel. En zelfs zo niet; mogen we dan maar gewoon voor eigen rechter spelen als we geschrokken zijn? En mag het dan alleen bij (poging tot) moord, of ook bij een overval, of een diefstal, of iemand die mij vervelend afsnijdt met z'n auto? En mag je dan bij moord 12 klappen geven en bij diefstal 7? Of maakt 't allemaal niet uit en vinden we 'oog om oog, tand om tand' een prima manier om met misdaad om te gaan?

Ik niet. We hebben potverdorie niet voor niets een heel rechtssysteem. De ene misdaad praat de andere niet goed. En ik kan gerust snappen dat je in die situatie zo reageert maar ik kan niet snappen dat zoveel mensen dat helemaal prima vinden. Wat als ze deze man per ongeluk hadden doodgeschopt, terwijl hij al hulpeloos op de grond lag? Dat is dan schijnbaar prima?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:32

Moet eerlijk zeggen dat ik zo'n vent niet zal missen..... Blijft imo risico van je daad.

Was het niet bernhard die de boete betaalde van 2 goede jongens die een overvaller van een benzinestation hadden gepakt........?
Dat slaat toch nergens op. Die jongens hadden ook een lintje moeten krijgen. En dat zijn wel dingen waardoor mensen niet meer snel te hulp schieten.en criminelen heerlijk hun ding kunnen doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:38

Ach natuurlijk niet. Als ze deze man met geweld naar de grond hadden gewerkt dan had niemand daar een punt van gemaakt. Het gaat er juist om dat hij al ongewapend in bedwang gehouden op de grond lag en ze tóen nog een keer op 'm in gingen schoppen. Dat heeft niets meer te maken met pakken of overmeesteren, maar gewoon met jezelf niet onder controle hebben. Hij kón toen 'z'n ding' allang niet meer doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 12:40

superwoman schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik zo'n vent niet zal missen..... Blijft imo risico van je daad.

Was het niet bernhard die de boete betaalde van 2 goede jongens die een overvaller van een benzinestation hadden gepakt........?
Dat slaat toch nergens op. Die jongens hadden ook een lintje moeten krijgen. En dat zijn wel dingen waardoor mensen niet meer snel te hulp schieten.en criminelen heerlijk hun ding kunnen doen.

Ja kom! Laten we iedereen gaan aanmoedigen om criminelen zelf aan te pakken! Mensen die ziek zijn, in hun hoofd en daardoor verkeerde beslissingen maken: Boeiend! We trappen ze gewoon net zo hard dat ze niet meer kunnen lopen!

Oh, en wat dacht je van die inbrekers? Die kunnen we ook wel een kopje kleiner maken! Wordt tijd voor legalisatie voor wapens hier, kunnen we iedereen zelf afknallen!

Weg met het rechtsysteem, weg met eerlijke processen!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:02

Daar heb je een goed punt DaniBanani, dat er nog even nageschopt wordt terwijl de man al niks meer kan. Dat keur ik ook niet goed, maar dat de man met geweld tegen de grond gewerkt word wel.

Marjoow, wat doe jij als je inbrekers betrapt in je eigen huis? Ongewapend. Spijt me zeer hoor maar dan zoek je toch het gevecht op? Welk mens gaat er npu zitten zwijgen en toekijken hoe vreemde mannen je huis leeghalen? Als de situatie het toelaat, zouden ze bij mij in huis van alles naar het hoofd krijgen hoor. Inbrekersrisico noemen ze dat. Ik riskeer liever een straf daarvoor, maar zoiets laat je toch niet gebeuren? := Ik zou het heft in eigen hand nemen, net als de meeste mensen, denk ik.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:07

Ben benieuwd hoe we zelf zouden reageren als zoiets bij ons zou gebeuren of bij een broer, zus, vader, moeder etc.
Misschien zou ik ook zo reageren hoor.
Voor ons is het makkelijk te zeggen van het is goed of fout, we waren er niet bij.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:16

Amburtjoz schreef:
Daar heb je een goed punt DaniBanani, dat er nog even nageschopt wordt terwijl de man al niks meer kan. Dat keur ik ook niet goed, maar dat de man met geweld tegen de grond gewerkt word wel.

Marjoow, wat doe jij als je inbrekers betrapt in je eigen huis? Ongewapend. Spijt me zeer hoor maar dan zoek je toch het gevecht op? Welk mens gaat er npu zitten zwijgen en toekijken hoe vreemde mannen je huis leeghalen? Als de situatie het toelaat, zouden ze bij mij in huis van alles naar het hoofd krijgen hoor. Inbrekersrisico noemen ze dat. Ik riskeer liever een straf daarvoor, maar zoiets laat je toch niet gebeuren? := Ik zou het heft in eigen hand nemen, net als de meeste mensen, denk ik.

Het huis uit jagen? Me verstoppen? Wegrennen? Geen idee wat ik zou doen als ik oog in oog met een inbreker sta. Wel weet ik, dat als die inbreker weerloos op de grond zou liggen en vastgehouden word dat ik hem dan niet even een trap na geef ;)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:23

Ik zou 'm in een pijnlijke houtgreep leggen dat die niet weg kan rennen. Trap nageven zou ik ook niet doen maar dat was niet hetgene waarover ik het had ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:24

Amburtjoz schreef:
Ik zou 'm in een pijnlijke houtgreep leggen dat die niet weg kan rennen. Trap nageven zou ik ook niet doen maar dat was niet hetgene waarover ik het had ;)

En dat is wél hetgeen waar dit topic over gaat. Zelfverdediging is een ander verhaal dan een trap na geven, en in dit geval krijgt de dader een heleboel trappen na.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:31

Martine_R schreef:
Cookies schreef:
We zijn het Neanderthalergevoel nog niet helemaal ontgroeid zie ik. Maar misschien is dit wel een belediging voor de Neanderthalers.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat woord zocht ik net.. :')
Ik zat.. ''oermens''... nee...

Niet te geloven. Gewoon eng dit, de reacties.
Omdat meneer een verkeerde keuze maakt, maakt nog niet dat al zijn rechten verdwenen zijn.
En omgekeerd. Omdat je ziet dat iemand een verkeerde keuze maakt (waar hij zijn straf nog voor zal krijgen door middel van een rechtszaak), maakt nog niet dat je hem ongestraft in elkaar mag trappen terwijl hij al overmeesterd op de grond ligt.

En ik vind het niet te geloven dat er nog mensen zijn die denken dat dat wel gerechtvaardigd is.

Een verkeerde keuze maakt? Je doet het nu voorkomen alsof hij een wit brood heeft gekocht i.p.v. een bruin brood, deze man wilde een ander iemand vermoorden/van het leven beroven. . . sterker nog; dat was hem bijna gelukt. Dan ben je bij mij gelijk al je rechten kwijt. Mijn advies: een enkeltje Afghanistan, laat hem daar hetzelfde grapje eens uithalen.

Actie-reactie, eigen schuld en waarschijnlijk een heel dikke bult

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:34

Marjoow schreef:
Amburtjoz schreef:

Het huis uit jagen? Me verstoppen? Wegrennen? Geen idee wat ik zou doen als ik oog in oog met een inbreker sta. Wel weet ik, dat als die inbreker weerloos op de grond zou liggen en vastgehouden word dat ik hem dan niet even een trap na geef ;)

Echt niet? Iemand wilde BEWUST jou huis leeg roven, dan ben je toch woedend?

Ik wil jullie allemaal nog weleens horen als zoiets je overkomt.

En ik zeg niet dat het echt rechtvaardig is, ik zeg dat het LOGISCH is! Ik begin te twijfelen aan het inlevingsgevoel van mensen.
Of iedereen doet schijnheilig, of iedereen is hier echt vreselijk correct met alles volgens de regeltjes.

Die regeltjes en je goede fatsoen zijn even niet zo belangrijk meer hoor, als je een gestoorde moordenaar voor je neus hebt.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 21-01-13 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:35

Ik zou niet weten hoe ik zou reageren :) Voor hetzelfde geld ben je zo bang dat je keihard wegrent :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:36

Daarom staat 'niets' ook tussen deze ''''''''''' dingetjes? Hij heeft immers niets gedaan, het wapen is niet afgegaan. Dat het goed is wat hij gedaan heeft, zeg ik niet en ja, een poging tot is ook behoorlijk gestoord. Leestekens?

Ik weet niet wát ik zou doen, maar ik weet wél dat ik hem niet helemaal verrot zal trappen. Daar zal ik waarschijnlijk de kans niet eens voor krijgen. Dat hij op een beste trap kan rekenen, indien mogelijk, dat is zeker. Maar om vervolgens helemaal in elkaar te trappen, nadat hij al overmeesterd zal zijn, zal ik NOOIT doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:37

Hij wilde niemand vermoorden (of is heel dom :+): http://www.nu.nl/buitenland/3009189/aan ... nslag.html
En het is de aanklager die dat zegt, dus dan mag je aannemen dat 't waar is. Niet zijn eigen advocaat die in zijn voordeel preekt.

Als ik een inbreker betrap zou ik woest zijn. Als het nodig was zou ik hem tegen de grond werken en ik kan dat toevallig heel behoorlijk, en dat hij daarbij en passant een flinke trap tussen z'n benen krijgt, ach, dat kan gebeuren. Maar als mijn vriend hem vervolgens stevig vastheeft, dan nog even leuk erop los trappen omdat ik vind dat ik wel eigen rechter mag spelen? Nee, mooi niet.

Want nogmaals: mag ik dat dan ook als iemand mij vervelend afsnijdt in de auto? Of als iemand mij duwt en ik val heel naar? Mag ik gewoon zelf bepalen wanneer iemand klappen verdient en wanneer niet, en hoeveel klappen dan? Mag ik een inbreker per ongeluk doodschoppen als hij al vastgebonden op de grond ligt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:39

Verkeerde keuze? Afwijking? Ziekte? Hoeveel excuses zijn er al voorbij gekomen voor zo'n daad zeg :? Dat begrijp ik niet..

Overigens, er zijn er ook nogal wat die vertrouwen hebben in het rechtssysteem... en dat is ook niet altijd terecht..

Iemand die kiest voor een moordaanslag, heeft zn eigen lot daarmee bepaald

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:42

DaniBanani schreef:
NeverGiveUp schreef:

Nee hoor, dat is behoorlijk menselijk gedrag wat zo oud is als de weg naar Rome. Heeft niks te maken met de huidige maatschappij.
En ik ben het met TS eens. Ik begrijp wel waarom deze mensen zo reageerden maar dat betekent niet dat het goed is. Stel dat deze man psychotisch was en feitelijk niet eens wist wat hij deed? Stel dat hij een hersentumor had op een idiote plek en onder invloed daarvan.. Het zal niet, maar het kán wel. En zelfs zo niet; mogen we dan maar gewoon voor eigen rechter spelen als we geschrokken zijn? En mag het dan alleen bij (poging tot) moord, of ook bij een overval, of een diefstal, of iemand die mij vervelend afsnijdt met z'n auto? En mag je dan bij moord 12 klappen geven en bij diefstal 7? Of maakt 't allemaal niet uit en vinden we 'oog om oog, tand om tand' een prima manier om met misdaad om te gaan?

Ik niet. We hebben potverdorie niet voor niets een heel rechtssysteem. De ene misdaad praat de andere niet goed. En ik kan gerust snappen dat je in die situatie zo reageert maar ik kan niet snappen dat zoveel mensen dat helemaal prima vinden. Wat als ze deze man per ongeluk hadden doodgeschopt, terwijl hij al hulpeloos op de grond lag? Dat is dan schijnbaar prima?

Dit had ik nog geeneens gelezen.

Om met een groepje tieners een ander meisje aan vallen en in elkaar slaan is menselijk gedrag..
Maar laaiend worden als je bijna getuige was van een vreselijk bloedbad is niet menselijk? Dan moeten het opeens allemaal fatsoenlijke mannen in pak blijven?

Alsof je dat ziet en dan zegt: 'Rustig jongens, misschien heeft hij een hersentumor!' :+
Kom op zeg wat een excuses voor iemand die waarschijnlijk héél goed wist waar hij mee bezig was.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:44

Geen excuses. Redenen. Dat is niet hetzelfde. Als iemand een hersentumor heeft en daardoor zijn vrouw uitscheldt voor alles wat lelijk is dan zeggen we toch ook niet dat het belachelijk is en hij maar gewoon normaal moet doen? Dat betekent niet dat het goed is, maar gezien de tumor is er wel een reden voor zijn gedrag en accepteren we dat hij niet anders kan. Een psychose is ook een afwijking in de hersenen en kan dus wel degelijk ook een goede reden zijn voor dergelijk gedrag. Maar dat de réden goed is betekent niet dat het gedrág goed is. Dat is een verschil.

En dat geldt andersom ook; dat de reactie van deze mannen menselijk was (ik zeg overigens steeds al dat het dat juist wél is) betekent niet dat het goed en acceptabel is. Want misschien wordt ik wel héél bang en boos als iemand mij met de auto afsnijdt en is het, gezien mijn gestel, héél menselijk dat ik hem klemrijd, de deur opentrek en de chauffeur in elkaar ram. Is dat dan ineens ook goed? Nee toch? Maar wie bepaalt dan wanneer je wél eigen rechter mag spelen en wanneer níet?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:45

Ach, het is maar net met welk land je dit vergelijkt. In Bulgarije zijn ze niet mis, hier in Nederland hebben we een slap rechtssysteem. Vergelijk je het met Iran, dan heeft ie niets te klagen, daar wordt je gestenigd als ze maar denken dat je vreemd gaat.
Ons rechtssysteem is gewoon een aanfluiting, snap niet dat dat aangehaald wordt. Ik weet nog dat het voor het eerst voorkwam dat een jongen op straat werd doodgestoken. Heel Nederland stond op zijn kop. Nu mag je wel een stel Nikes kopen om de vele stille tochten bij te kunnen benen. Het is aan de orde van de dag dat er mensen in huis dood gevonden worden door een misdrijf of op straat doodgeschoten of doodgestoken. Maar hier wordt liever de situatie gefilmd dan dat we zo iemand ook een pak rammel geven. Hij heeft gekregen wat ie verdiende, en dat vind ik ook alleen maar omdat de aanslag mislukte, anders had ie maar beter door dat pak slaag het loodje kunnen leggen. Is goedkoper ook. Nu komt ie er vanaf met een bloedneus en een paar kneuzingen. Zijn straf zal verder nog niet mis zijn. Bulgarije is niet dat slappe Nederland.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:49

Ons rechtssysteem is ongeveer het strengste van heel Europa. En uit jarenlang recent onderzoek met een grote groep mensen blijkt dat als mensen het gehele dossier in mogen zien, ze vergelijkbaar straffen met rechters. Je mag natuurlijk vinden dat er strenger gestraft moet worden, maar doen of wij in Nederland de watjes van de wereld zijn is gewoon niet terecht.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:50

Haha je onderschrift is wel weer toepasselijk DaniBanani!