De politie in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:37

minikatje schreef:
er word genoeg onderzoek gedaan, jij krijgt het alleen niet hapklaar aangeleverd.
agenten hebben hele strenge protocollen en krijgen met veel zware delicten te maken die echt niet fijn zijn.
een beetje respect van jouw kant mag ook wel eigenlijk, je komt nu erg kortzichtig over.
aan de dope zitten, hebben we het over veredelde BOA's of over echte agenten?
als je aan de dop zit haal je de jaarlijkse test niet namelijk en lig je er zo uit.

het is geen macht hebben over, maar het handhaven van de wet.
jij kreeg vroeger ook straf als je je niet gedroeg.
als jij je niet aan de wet houdt, tja dan krijg je ook "straf"

Ehm, ik durf het bijna niet te vragen :o , maar over welke jaarlijkse test heb je het? (voordat ik ga roepen dat dat helaas niet correct is)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 20:38

kiki1983 schreef:
Heb ik het over ontslag dan? Een schorsing/berisping/kantoordienst lijken mij een betere "straf"dan ontslag. Maar zeker bij de politie mag je wel verwachten dat als ze bij een UC sos, speed oid vinden je wel degelijk even op non-actief wordt gezet. Daarvoor heb je alleen een UC en de uitslag nodig neem ik aan. Geen bergen bewijs. Simpel gezegd ik vertrouw geen junkies geen 1! En als de politie junkies in dienst heeft schaadt dat mijn vertrouwen wel.

Kun jij junkie definiëren. Want een junie is voor mij iemand die laveloos van de drugs dagen in bed ligt, die niet normaal kan functioneren in de maatschapij en die de drugs nodig heeft. Maar misschien denken we daat anders over.

Verder zou ik het wel fijn vinden als iedereen op de bal blijft spelen ipv op de man.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:38

@Loody: Heb jij in jouw loopbaan vaak te maken gehad met mensen die bij voorbaat 'tegen' de politie waren? Hoe ging je daar toen mee om? Lijkt mij erg lastig en demotiverend.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:38

@ Kiki1983: op Google staat een wetenschappelijk artikel, "Police corruption and its prevention", geschreven voor M. Punch (2000). Daar staat ook een hoop in over Nederland, en de conclusie was daar dat er geen sprake van corruptie op grote schaal is, maar dat er wel een hoop situaties zijn die corruptievermoedens (!) aanwakkeren.

@ minikatje: grappig dat je over BOA's begint. Mijn respect naar politie is groot, maar tegenover BOA's sta ik een stuk negatiever (vooral nu je zelfs BOA kan worden via thuisstudies, ik geloof via NHA). Maar dan gaan we off-topic.
Laatst bijgewerkt door Szan op 16-01-13 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:40

Loody: ik snap dat agenten ook mensen zijn die drinken en blowen. Maar nakkies nemen onder werktijd of aan de pillen zitten? En ook in hun vrije tijd vind ik niet dat agenten harddrugs mogen gebruiken of verslaafd mogen zijn aan middelen die 1: niet vrij verkrijgbaar zijn. 2: van invloed hebben op je werk. 3: waarbij je zelf de wet moet overtreden om het te kopen?

En corrupte agenten moeten zich doodschamen! Aanbieden om ff wat speed oid de bak in te smokkelen? Dat is nu eenmaal corrupt. Ergste is nog dat er in gevangenissen MEER drugs te vinden zijn dan op straat hoe komt het daar allemaal? Niet door die ene labellostick die iemand 1x in de week in zijn reet douwt!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:40

kiki1983 schreef:
Heb ik het over ontslag dan? Een schorsing/berisping/kantoordienst lijken mij een betere "straf"dan ontslag. Maar zeker bij de politie mag je wel verwachten dat als ze bij een UC sos, speed oid vinden je wel degelijk even op non-actief wordt gezet. Daarvoor heb je alleen een UC en de uitslag nodig neem ik aan. Geen bergen bewijs. Simpel gezegd ik vertrouw geen junkies geen 1! En als de politie junkies in dienst heeft schaadt dat mijn vertrouwen wel.

En jij denkt dat Politie Nederland zo maar urinetestjes af mag nemen van zijn werknemers? Op basis van 1 gerucht/aangifte/getuige? Sorry, maar helaas. Zou soms wel heel handig zijn, maar nee, dat mag dus niet.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:41

Skygirl schreef:
@Loody: Heb jij in jouw loopbaan vaak te maken gehad met mensen die bij voorbaat 'tegen' de politie waren? Hoe ging je daar toen mee om? Lijkt mij erg lastig en demotiverend.

Nee had ik niet, wel veel mensen die het niet eens waren met bijv, een bekeuring.

Mensen die bij voorbaat "tegen"de politie zijn, kunnen het goed vertellen tegen anderen maar niet tegen de agent in persoon. maar dat is mijn ervaring

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:42

Kan iemand de afkortingen en drugs?termen voor mij in het nederlands vertalen, ik volg het niet helemaal...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 20:42

Loody schreef:
Skygirl schreef:

Nee had ik niet, wel veel mensen die het niet eens waren met bijv, een bekeuring.

Mensen die bij voorbaat "tegen"de politie zijn, kunnen het goed vertellen tegen anderen maar niet tegen de agent in persoon. maar dat is mijn ervaring

En wat doe je dan als iemand het er niet mee eens is? In het geval van die kennis van mij weet ik vrij zeker dat hij kwaad is geworden voordat hij weggestampt is. Wat doe je dan?

Overigens vind ik dat heel kwalijk gedrag, hij had zijn 8 jarige stief-dochter bij zich; die krijgt nu dus direct het 'goede' voorbeeld.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:43

Maar @ kiki, ff iets anders drugs dat word binnen gesmokkeld komt niet door de politie, die hebben niks te zoeken in de gevangenis daar zijn de bewakers schuld aan.

Loody

kiki1983 schreef:
Loody: ik snap dat agenten ook mensen zijn die drinken en blowen. Maar nakkies nemen onder werktijd of aan de pillen zitten? En ook in hun vrije tijd vind ik niet dat agenten harddrugs mogen gebruiken of verslaafd mogen zijn aan middelen die 1: niet vrij verkrijgbaar zijn. 2: van invloed hebben op je werk. 3: waarbij je zelf de wet moet overtreden om het te kopen?

En corrupte agenten moeten zich doodschamen! Aanbieden om ff wat speed oid de bak in te smokkelen? Dat is nu eenmaal corrupt. Ergste is nog dat er in gevangenissen MEER drugs te vinden zijn dan op straat hoe komt het daar allemaal? Niet door die ene labellostick die iemand 1x in de week in zijn reet douwt!

Je geeft net aan dat je het had door geven aan het desbetreffende korps maar dat de agenten er nog werken. Ik geloof niet dat zij er nog zouden werken als het werkelijk waar is wat jij zegt!

Soetekind

mika11 schreef:
tinaaz schreef:
Totdat je ze nodig hebt....
En als je ze dan nodig hebt??? Ik geen velden of wegen te bekennen, veel te laat of niet eens weten wat te doen.
Politie? Ik vind het vaak een aanfluiting, machtsvertoon op momenten waarop het onnodig is en als er dan echt iets aan de hand is er twijfelend bij staan...
Soms denkelijk wel eens, vroeger gepest jochie??

Dat komt over alsof jij al heel vaak met de politie in aanmerking bent geweest.
Dat kan iets zeggen over de politie of over jou, net hoe je het bekijkt. :D

Maar goed, in elke sector zitten hele goede, goede en matige werknemers.
Dat zal bij de politie niet anders zijn, hoewel ik dacht dat sowieso de selectie om bij de politie te kunnen al heel zwaar is.
En jij hebt misschien altijd de pech gehad de verkeerde te hebben getroffen.
De politie moet ook roeien met de riemen die ze hebben, en dat zijn er te weinig helaas.

Ik werk in een verpleeghuis en wij krijgen vaak opmerkingen/klachten/boze reacties van familie.
In veel dingen hebben ze gelijk, maar daar kunnen wij ook niks aan veranderen.
Dat wordt allemaal van hogerhand geregeld.
Maar degene met wie je te maken hebt, degene op de werkvloer dus, die krijgt alles over zich heen, in plaats van de hoge mannen op kantoor die de wetten bedenken.

Ik ben nog nooit bij de politie in AANMERKING of in dit geval in aanraking gekomen omdat ik een overtreding heb begaan. Zelfs nog nooit een bekeuring gehad voor te snel rijden!
Ik zag net nog een opmerking binnenkomen over niveau. Dit wil ook niet wat zeggen, wij hebben alle 2 een nette baan en HBO/WO opleiding gedaan. Maar wel genoeg gezien!

Wij woonden voorheen in starterswoningen met daar tegenover sociale huurwoningen, waar vaak wat aan de hand was en heb zo het een en ander zien gebeuren. Ook was er zo nu en dan sprake van vandalisme als er weer een bewoner flipte. Zo is onze audi van amper 2 jaar oud van boven tot onder bekrast en hadden we ook een duidelijke dader. Maar nee hoor, politie was doodsbenauwd, het gevolg... Dikke schade van 3500 euro en foetsie onze no-claim!

2 jaar later heeft mijn vriend een verkeersongeluk wegens uitwijken voor iets wat van vrachtwagen valt ( achteraf suikerbieten) en ramt een hectometerpaal. Hij uiteraard meteen stoppen en bergingsbedrijf en politie erbij. Auto afgesleept, ik hem opgehaald. Uiteindelijk word onze auto niet bij het schadebedrijf geleverd, wij bellen met bergingsbedrijf, Tsja er kan iets fout zijn gegaan. Zegt dit bedrijf dat onze auto in beslag is genomen en hij de auto niet mag afgeven?! Wij weer bellen met politie, weten ze van niks, daarna is de auto kwijt, dan moet er een team naar kijken ivm totalloss. Daarna vergeten auto vrij te geven. Daarna is de schade op het hectometerpaaltje opeens niet te vinden en moet de auto daar blijven ivm eventueel doorrijden na ongeval. Ik nog maar even terug naar plaats ongeval en foto's gemaakt.
Ondertussen waren we 2 weken verder, en nog steeds geen auto. Mijn vriend kreeg alleen maar een grote bek, werd behandeld als een klein kind en moest maar netjes afwachten. Voor hoelang?
Toen ben ik er achteraan gegaan. Werd de auto opeens met spoed vrijgegeven en mocht ik alleen de auto halen (ding staat niet eens op mijn naam?!) en mijn vriend mocht het als eigenaar van de auto niet doen. Kom ik daar, hoef ik me niet eens te legitimeren en krijg zo de auto mee! Achteraf waren de papieren nog niet in orde, hier wachten we nu al op sinds 11 november jl! Ze zouden vorige week bij mijn vriend langskomen op zijn werk, niet geweest, niet afgebeld, niets. Haha, moet mijn vriend nu nog iets tekenen, geloofwaardig?!
Dan denk ik, kan ik bij mijn klant ook niet flikken, je geeft toch geen splinternieuwe auto mee aan een vreemde?! Ik kan ook niet met smoes op smoes komen. En mensen als een onnozele behandelen maar zelf ook geen verstand van zaken hebben.
Laatst bijgewerkt door Soetekind op 16-01-13 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:45

Vjestagirl.. ik vin dat er 2 types junkies bestaan. 1 idd zoals jij beschrijft maar ook de funtionerende junk die wel gewoon werken etc die drugs nodig hebben om de dag door te komen. Die functionerende junkies worden na verloop van tijd meestal de junk die jij beschrijft. Alles doen voor een fix.

Szan: Ik heb het ook niet over corruptie op de grote schaal maar wel op de kleine schaal. Ik ga het artikel lezen als ik daar tijd voor heb. Mijn computer kan maar 1 internetpagina per keer aan ;)

Estera: Ja dat dacht ik idd niet na een gerucht of vermoeden maar ik vind dat bij zulke beroepen regelmatige UC controles voor iedereen mogelijk moet zijn en sorry ik dacht ook dat het mogelijk was.

Sammy xxs: Klopt maaarrrrr politie heeft wel toegang tot. In de gevangenis zijn het ook de medewerkers van justitie voornamelijk

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:45

kiki1983 schreef:
Amber_ schreef:
Als ik aan iedereen moet vragen, of ze het echt zo bedoelen... Ben.ik voorlopig nog niet klaar. Maar fijn dat je het niet zo bedoelde. Ik val niet onder de 'categorie' gepest.

het is wel vaak zo. Niet alleen bij de politie maar ook bij andere dingen waar mensen "macht" hebben. Machtsmisbruik omdat je zelf werd gepest dus de hele wereld er dan maar voor terug pakt.

Skygirl: Dan snap jij toch ook wel dat ik in geen enkel geval de politie bel als ik weet dat er doorgesnoven mannetjes komen?

Wat een onzin. :n

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:47

Citaat:

En wat doe je dan als iemand het er niet mee eens is? In het geval van die kennis van mij weet ik vrij zeker dat hij kwaad is geworden voordat hij weggestampt is. Wat doe je dan?

Overigens vind ik dat heel kwalijk gedrag, hij had zijn 8 jarige stief-dochter bij zich; die krijgt nu dus direct het 'goede' voorbeeld.[/quote]

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik dat niet weet hoe ik op dat moment zou reageren. Elk moment is anders

Als mensen boos worden blijf ik het rustig uitleggen waarom iets zo is. en mijn voordeel was dat ik een vrouw ben.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:47

kiki1983 schreef:
Szan: Ik heb het ook niet over corruptie op de grote schaal maar wel op de kleine schaal. Ik ga het artikel lezen als ik daar tijd voor heb. Mijn computer kan maar 1 internetpagina per keer aan ;)

Omdat je het eerder had over 'de politie is corrupt', ging ik er vanuit dat je vindt dat de hele politie corrupt is - dan heb ik dat anders begrepen.
Het artikel behandelt naast Nederland nog 3 landen (o.a. Amerika en België), en is behoorlijk interessant.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:48

Loody schreef:
Skygirl schreef:

Vaak zijn dit inderdaad mensen met een "grote bek" maar als ze tegenover een agent staan met "hun bek vol tanden staan".
Als ze denken dat de politie net buiten gehoor afstand is (en wanneer ze in een groep staan) nog even "Joden" (of wat dan ook) roepen, als de agent dit hoort, terug loopt en vraagt wat er gezegd werd dan is het: "niks O:) ".
Althans, dat is mijn ervaring. In een groep "stoer doen", maar als je er op wordt aan gesproken niks meer durven zeggen

Kahawa

tinaaz schreef:
Wij woonden voorheen in starterswoningen met daar tegenover sociale huurwoningen, waar vaak wat aan de hand was en heb zo het een en ander zien gebeuren. Ook was er zo nu en dan sprake van vandalisme als er weer een bewoner flipte. Zo is onze audi van amper 2 jaar oud van boven tot onder bekrast en hadden we ook een duidelijke dader. Maar nee hoor, politie was doodsbenauwd, het gevolg... Dikke schade van 3500 euro en foetsie onze no-claim!

Doodsbang jaja, gebrek aan bewijs was het zeker niet? jullie hadden camerabeelden of ander hard bewijs?

Lijkt mij persoonlijk een stuk realistischer optie, maar ja.

kiki1983

vjestagirl sorry kom hier even op terug. 3 types junkies.

1; de straatjunk alles verloren doen alles voor een fix niks meer wat maatschappelijk acceptabel is.
2: de functionerende junk. Wel non-stop en high maar wel werk/huis etc
3: de maatschappelijk geaccepteerde junk. degene die al jaren aan de voorgeschreven pijnstillers etczit terwijl de symptomen en oorzaak van het letsel allang verdwenen is en niet meer zonder deze medicijnen kan

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:50

Ja kiki de politie heeft wel toegang, maar ook die worden gefoullieerd als ze binnen willen komen. Mensen die daar werken ja zijn medewerkers van de justitie maar het gaat hier in dit topic toch om politie, niet om gevangenisbewakers...
Dat politie agenten drugs gebruiken dat weet ik ook :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:51

kiki1983 schreef:
vjestagirl sorry kom hier even op terug. 3 types junkies.

1; de straatjunk alles verloren doen alles voor een fix niks meer wat maatschappelijk acceptabel is.
2: de functionerende junk. Wel non-stop en high maar wel werk/huis etc
3: de maatschappelijk geaccepteerde junk. degene die al jaren aan de voorgeschreven pijnstillers etczit terwijl de symptomen en oorzaak van het letsel allang verdwenen is en niet meer zonder deze medicijnen kan

Hoezo kan jij dat beter beoordelen dan een dokter? :=

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:52

kiki1983 schreef:
Estera: Ja dat dacht ik idd niet na een gerucht of vermoeden maar ik vind dat bij zulke beroepen regelmatige UC controles voor iedereen mogelijk moet zijn en sorry ik dacht ook dat het mogelijk was.

Nee, dat is het dus niet. Maar omdat jij dacht dat dat wel kon, kon jij maar niet begrijpen waarom die agenten waarvan jij hebt aangegeven dat het drugsgebruikers waren, nog steeds werkzaam zijn bij de politie.

Helaas is het leven niet zo simpel en zwart/wit. Een les die ik lang geleden heb geleerd: "Wanneer je niet alle juiste informatie hebt, kan je er eigenlijk geen uitspraak over doen".

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:54

Skygirl schreef:
tinaaz schreef:

Doodsbang jaja, gebrek aan bewijs was het zeker niet? jullie hadden camerabeelden of ander hard bewijs?

Lijkt mij persoonlijk een stuk realistischer optie, maar ja.

Die jongen gewoon over de rug van de eigenaren van de auto's laten flippen en er met z'n allen naar staan kijken. Toen de jongen rustig was er op af stampen en onnodig meppen, maar toen was de schade al gemaakt. Dus welk gebrek aan bewijs??

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:56

Tinaaz: Als de politie met vermoedens van vandalisme moeten werken hoe krijgen ze die mensen dan veroordeeld? de moeten met bewijs komen..en niet vergeten in sommige gecompliceerde zaken werkt de wet de politie tegen.

skygirl ff serieus sorry hoor maar doe je nou echt alsof? moet ik echt alles gaan spellen? dat volk komt ze medicijnen op een gegeven toch niet meer op recept? nee dan gaan ze naar de nachtapotheker/zoeken een andere arts/verzinnen ander letsel pfffff je doet je hier wel voor alsof je over alles wat weet maar volgens mij ligt dat heel anders. Vooral zo doorgaan dan ga ik ook op de man spelen

estera vroegahh moest je bij sommige overheidsberoepen wel een uc doen hoe dat nu zit weet ik niet en btw mooie uitspraak hoor maar zolang jij er niet aan wil dat ook agenten junkies kunnen zijn mag jij hier dus ook geen uitspraak over doen

kiki1983

Re: De politie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:57

En mensen ff serieus!! Allemaal zo hard schreeuwen dat je respect moet tonen maar als je een andere mening hebt mag je wel afgebrand worden en dan hoeft er geen respect getoond te worden?