Elevien schreef:Antibiotica gebruik in de veehouderij is gigantisch aan het dalen. Het is nog niet goed genoeg gedaald vind ik, maar dat heb je simpelweg niet van de ene op de andere dag voor elkaar.
http://vanstadtotwad.nl/nieuws/antibiot ... rk-gedaald
Ik koop uit principe absoluut geen biologisch vlees. De consument wordt een mooiere wereld voor gehouden dan het daadwerkelijk is. Tegenwoordig is de scheidingslijn van biologisch en gangbaar mbt veehouderij niet duidelijk te trekken. Gangbaar groeit al meer naar biologisch toe en dat is een goede zaak, maar dan zonder de onzinnige regeltjes van biologisch.
Er zitten altijd bedrijven tussen die zijn zaken niet op orde heeft. Zowel bij biologisch als gangbaar. Is daarom de hele veehouderij zielig? Nee. Hier op bokt staan toch ook genoeg verhalen en foto's van verwaarloosde paarden. Zijn daarom alle paardeneigenaren brute mensen zonder hart? Hopelijk niet...
Sluit ik me volledig bij aan! (En leuk dat je een link van VSTW-dierenartsen gepakt hebt! Super goede dierenartspraktijk! (iig voor landbouwhuisdieren!)
Varkens liggen over het algemeen maar 2 tot 3 weken zo krap, dit om te voorkomen dat ze de biggen doodliggen.
Er wordt ondertussen heel veel onderzoek gedaan naar een andere (diervriendelijkere) methode van huisvesten van de zeugen
in de kraam- en zoogperiode. Het is enkel nog niet klaar voor de praktijk.