Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:35

Ben het ook met TS eens. Vind het echt dood en doodzonde wat daar allemaal de lucht ingaat. Dan nog eens alle ongelukken die er gebeuren en de schade. Ik zie het nut er niet van in. Zie de vergelijking met petrielaarzen of setjes ook niet. Daar heeft niemand last van namelijk.

Ik heb zelf nog nooit geen vuurwerk afgestoken of gekocht. En blij om. en sinds de vuurwerkramp die vrij dichtbij heb meegemaakt hoeft het van mij helemaal niet meer. En denk ik aan al die mensen en dieren die daar nu na jaren nog een enorm trauma aan over hebben gehouden.

Van mij mochten ze het gerust verbieden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:39

Ik heb zelf niets met vuurwerk, maar wij gaan naar vrienden, die kopen ieder jaar voor minimaal € 1000 en soms zijn daar meerdere vrienden die net zulke bedragen uitgeven. Er zijn altijd kinderen bij, dus zij steken alles op een veilige manier af en de kinderen krijgen klein siervuurwerk en dragen allemaal een veiligheidsbril.
Persoonlijk ben ik blij dat mijn man deze hobby niet heeft, maar onze vrienden werken hard, verdienen goed en zij bepalen natuurlijk vooral zelf waar zij hun geld aan uit willen geven. :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:40

eenitraM schreef:
Jezus TS. Waarom eet je eigenlijk? Je poept het toch weer uit? :') Iedereen heeft een andere (levens)behoefte.

En het geld beter besteden? Weet jij hoe goed dit voor de economie is? Maak je druk om wat anders :+

:') Idd, ik maak me er niet druk om. Wij halen dus ook wat vuurwerk, vind het ook saai als er niks is, vind het erg leuk zelfs. Knallers hoeven om mij niet, alleen siervuurwerk.

Het gooien naar mensen en dieren valt denk ik in een heel ander categorie dan het uitgeven van geld.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:44

Ik hoop dat het morgen niet mistig is want dat vind ik wel ontzettend zonde...

Hier word er trouwens al lustig op los geknalt... Iedere avond heb ik wel een keer dat ik eerst ff moet kijken en luisteren of het nou vuurwerk is of onweer :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:34

Ach het gaat vannacht toch flink regenen dus het zal wel relatief snel weer rustig zijn :P

Ik werd letterlijk wakker geknald, vanochtend om 10 uur :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:03

Musiess schreef:
ik 'hoorde' dat ze mensen die schade oplopen (door zichzelf, niet door vuurwerk wat naar je toe eggooit ect. word)door eerder of illigaal afgestoken vuurwerk niet geholpen worden in het ziekenhuis. Je heb van die grapjassen die hun eigen bommen maken, verlies je je oog? Je wacht maar tot alle andere geholpen zijn of je loopt het risico nietmeer geholpen te worden.

bullshit
iedereen heeft net zoveel recht om geholpen te worden, of de schade nou door jezelf komt of door een ander. je bent geen auto die wel of niet vergoed wordt ofzo haha.
ook mensen die niet verzekerd zijn worden geholpen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:20

Ik hoop dat het enorm gaat regenen vanaf een uur of 23.00, en waaien. Mist mag ook.

Als ik zie hoe de watervogels en andere vogels te lijden hebben onder dat geknal mag er wat mij betreft meteen in 2013 een verbod komen op vuurwerk.
Ook de rotzooi die er de volgende dagen op straat ligt.

Dat mensen zoveel geld hieraan uitgeven moeten ze zelf weten maar ik vind dat het teveel overlast voor mens en dier geeft. Afschaffen dus.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:23

ieder zijn ding. niet iedereen heeft last van de crisis!
Sommige mensen hebben 30 dekjes voor hun paard met bijpassende peesbeschermers in de kast liggen. . Ik vind het zonde van het geld en zou het zelf niet doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:25

Ik wil absoluut geen mist :n, blijven de kruitdampen hangen en heb ik moeite met ademhalen :+ nee bedankt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:28

Als het overgrote deel volwassen genoeg is om vuurwerk te kopen dan is het overgrote deel ook volwassen genoeg om iets minder geld uit te geven aan andere zaken.. het zal mij serieus een worst wezen dat er tijdens de crisis nog geld aan vuurwerk uitgegeven word. Het is niet mijn geld duss

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:30

Hoeveel mensen vinden het wel niet doodzonde dat iedere maand wel zeker 300/400 euro in paarden steken? Die kun je net zo goed wegleggen voor leuke meubels, vuurwerk, vakantie etc. :P Ieder in zijn waarde laten.. Mensen hebben er voor gespaard en zullen vuurwerk misschien wel leuker of net zo leuk als vakantie vinden.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:37

Tja, de een geeft zijn geld uit aan vuurwerk, ander aan schoenen of tassen. Of kopen voor elke dag een nieuw dekje en nieuwe bandages /peeskappen.

T is maar een keer per jaar oud jaar. En als mensen voor 1.500 euro aan vuurwerk willen kopen, moeten ze toch lekker zelf weten?

Op mensen en dieren gooien is echt not done! Maar gelukkig rijden hier in de straat veel politieauto's ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:04

Hier stikt het inmiddels van het vuurwerk, mijn ramen trillen er soms van!
Gelukkig is het hier wel zo als de vuurwerk afstekers een hond oid. zien dat ze (indien mogelijk) vuurwerk uitdrukken of het wegschoppen of even niet afsteken, zodat hond en voorbijganger er geen hinder aan heeft.

Er word dus ook luidkeels naar elkaar geroepen:" PASOP!! HOND!!'

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:06

Tja, een ander zal wel wat denken over de bedragen in de paardenwereld...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:10

F_Orumster schreef:
Tja, een ander zal wel wat denken over de bedragen in de paardenwereld...

Idd, als je soms verteld wat een paard kost pm.. staan ze vaak met de mond vol tanden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:25

Ik kan me er niet zo druk om maken. Laat ze dat geld lekker uitgeven aan vuurwerk, goed voor de staatskas. :')

Wat ik wel schrikbarend vind is dat je zoveel kleine kinderen alleen of met groepjes (maar zonder ouders) op straat vuurwerk af ziet steken. Echt niet dat ik dat voor elkaar kreeg bij mijn ouders. Die waren altijd veel te bang voor dingen die kunnen gebeuren (niet snel genoeg weggooien bijv.).

Ik vind die hele grote knallen zelf niets, dacht de eerste keer dat er iets mis was met mijn auto. :')

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:29

Hier regent het al flink :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:31

Ik heb er een "dubbel" gevoel over.

Het siervuurwerk vind ik ontzettend mooi om te zien. Daar geniet ik echt van.
Alleen onze hond zit al dagen de bibberen en te hijgen door alle knallen.

Dit jaar hebben we de hond naar het pension gebracht midden in de polder en wij gaan genieten van het vuurwerk dat onze buren hebben gekocht. Zelf vind ik het zonde om mijn geld daaraan uit te geven :o

Morgenmiddag halen we woef weer op, mis 'm nu al.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:39

Ik vind het zo kansloos om te gaan hopen dat het gaat regenen en waaien en dat ieders vuurwerklol verpest wordt. Ik heb ook last van al die knallen overdag, maar come ooon. Leven en laten leven. Niet zo verbitterd. Happy new year :')

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:41

Nadeel van regen of slecht weer is dat men het gaat afsteken als het droog is. En daar zit ik echt niet op te wachten.

Alles graag afknallen om 0.00 uur vannacht!!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:43

Ik ben dan ook voorstander van gecentraliseerde plekken om siervuurwerk af te steken. Niet in de buurt van parken en natuur. Ieder stad heeft wel een Markt of grote parkeerplaats, bij een McDonalds of Ikea.

Mensen die vuurwerk mooi vinden kunnen daarheen.

Ik zag hier net wat lui lopen met een Amerikaanse buldog en knalspul uitstrooiend.
Die mensen zouden al meteen opgepakt moeten worden wegens dierenmishandeling.

Knallen mag tot 2.00, maar liever hoop ik dat het enorm plenst.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:44

purny schreef:
het zal mij serieus een worst wezen dat er tijdens de crisis nog geld aan vuurwerk uitgegeven word. Het is niet mijn geld duss

Sterker nog, geld moet rollen! Een crisis los je niet op door niks meer uit te gaan geven, dan schiet heel de economie op slot. Nu is er weer lekker wat geld in omloop voor 2013 ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:45

Ik ben het eens met gecentreerd vuurwerk afsteken.

Maar waarom opgepakt worden voor dierenmishandelingen? Onze Duitse Herder vond vuurwerk geweldig, werd er niet koud of warm van, die kon gerust om 0.00 uur naar buiten en was super braaf. Niet iedere hond is hetzelfde.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:47

Ik ben het met je eens hoor TS :j Ik vind vuurwerk altijd zoiets doms. Oh wat leven we in crisis, maar inmiddels wordt er aan miljoenen euro's de lucht in geknald. En vraag je aan mensen om een briefje van 10,- in de fik te steken, dan kijken ze je aan of je gek bent. Terwijl het eigenlijk op hetzelfde neerkomt...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:06

lieveli schreef:
Ik vind het zo kansloos om te gaan hopen dat het gaat regenen en waaien en dat ieders vuurwerklol verpest wordt. Ik heb ook last van al die knallen overdag, maar come ooon. Leven en laten leven. Niet zo verbitterd. Happy new year :')

_/-\o_