Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik vind bond niet slecht, maar bont vind ik wel iets dat anno 2012 een erg dubieuze reden is om dieren voor te slachten.
Zoals eerder gezegd, nog net iets dubieuzer dan voor vlees omdat dat toch net iets meer onder een levensbehoefte te plaatsen is.
magda_90 schreef:pmarena schreef:Azië gaat ook door met het faciliteren van vieze Nederlandse mannetjes die het graag met kleine jongetjes doen.
In de lijn van aanpak die je voor de nertsen stelt, zouden we dan ook beter hier dat misbruik toe kunnen staan, maar wel onder strikte voorwaarden![]()
Met verplicht gebruik van glijmiddel en een condoompje wordt het inderdaad een stuk minder vervelend en gevaarlijk voor zo'n kindje, en dan verplichten we gezonde voeding en een schoon bedje....goed idee eigenlijk wel
Ja joh, laten we appels met peren vergelijken, de enige uitweg als je je in het nauw gedreven voelt.
@Inky_devil, het vlees van nertsen wordt ook geconsumeerd.
pmarena schreef:Zeggeh, jongedame, je begint zelf over koeien hoor, dat de koeienboeren niks hoeven te doen terwijl die arme nertsenboeren het zo zwaar hebben
pmarena schreef:En hoor je mij ergens zeggen dat een varken het beter heeft. Ik heb het hier niet over een varken gehad, over lezen gesproken
pmarena schreef:Dit is gewoon hoe het werkt, als je "slechte" dingen de wereld uit wilt hebben.
pmarena schreef:Ik vind niet dat een nerts een fatsoenlijke kwaliteit van leven heeft nee, in zo'n sneu hokje. Zo zou geen enkel wezen hoeven moeten te leven wat mij betreft. Ik vind het een concentratiekamp voor dieren, compleet met het vergassen nog wel
pmarena schreef:Van mij mag al dit dierenleed de wereld uit, en elk stapje is er 1 dus dat is aan te moedigen. Dit is tenminste een beweging, beter dan alleen maar commentaar leveren op anderen en zelf niks doen. Steeds een stapje.
pmarena schreef:Het heeft dus idd. geen zin om te proberen mij er van te overtuigen dat het prima is om het zo te laten,
want daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ik zie graag vooruitgang in het verbeteren van dierenwelzijn, ook al kost het vele stapjes om het uiteindelijke doel te bereiken. Een verbod in Nederland is niet het doel. Het is slechts 1 van de vele stapjes die er nodig zijn om de dingen wereldwijd beter te maken.
pmarena schreef:Als je niet verder kunt / wilt kijken dan de gevolgen van dit ene stapje, dan ben je er tegen, dat is alleen maar begrijpelijk
Dos_Caballos schreef:Ja joh, laten we een legitiem verband afdoen met ''appels en peren vergelijken'' als je je in het nauw gedreven voelt![]()
Of het ligt aan je verstandelijk vermogen dat je die link niet kan leggen, dat kan ook natuurlijk.
eenitraM schreef:TS, volledig met je eens (niet het topic doorgelezen, moet eignelijk leren)
Daarnaast denk ik voornamelijk aan de boeren. Hoe moeten zij nu hun brood verdienen?