Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:17

saskiakefie schreef:
EmmaVZ schreef:

Wat is dan wel een oplossing?

Andere school kan helpen. Maar vooral door die leeftijd heen gaan.. het is tijdelijk, middelbare school zijn mensen onzeker en daardoor komt dat pestgedrag ook.. 15 is een rotleeftijd

Andere school helpt niet. Ik was zelf in 2010 verhuisd en moest dus naar een andere school en het buitensluiten ging vrolijk verder. Ondertussen ben ik 17, doe ik MBO en vorige week merkte ik dat de gemene opmerkingen weer begonnen..

saskiakefie

Re: Meisje pleegt zelfmoord voor de ogen van klasgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 21:19

Oh das echt rot... Ik zeg ook het kán helpen.. is natuurlijk geen garantie.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:22

StableDoor schreef:
Voordat je in staat bent om dat te kunnen denken zijn er al jaren voorbij. Ik ben ook verschrikkelijk gepest en buitengesloten, jaren lang. Als je helemaal geen vrienden hebt, en je dag in dag uit van iedereen te horen krijgt dat je lelijk bent, dat je nergens goed voor bent, dat je dik bent... Dan kán je gewoon niet erboven staan. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat een ander in mijn plaats dat had gekund.

Pesten kan de enige reden zijn voor zelfmoord, zeker weten. Ook zelf heb ik heel vaak gedacht dat ik er beter een eind aan kon maken, niemand zou me toch missen. Mijn thuissituatie was en is goed, dus er hoeft niet meer aan de hand te zijn dan alleen pesten.
Niemand op school heeft het ooit voor me opgenomen, iedereen stond erbij en keek ernaar, óók docenten. Ik ben vaak zat naar mijn mentor gestapt, maar die schoof eigenlijk de schuld in mijn schoenen. Aanstellerij was het, en ik was vast ook helemaal niet aardig tegen mijn pesters, dat zei hij...

Dat ik in de 2e werd overgeplaatst naar een andere klas is mijn redding geweest, en ook dat ik het mijn ouders niet aan wilde doen. Als het pesten nog langer zo erg was gebleven, zat ik hier denk ik ook niet meer.

Dus mensen met vooroordelen: pesten kan zo ver gaan dat je geen andere uitweg ziet.

Sterkte, nabestaanden en vrienden van Fleur. En Fleur, ik hoop dat je nu rust hebt.

Dit gaat even helemaal buiten het verhaal van Fleur om, want ik weet niet wat haar er precies toe heeft gedreven de stap te zetten. Misschien was pesten er slechts een deel van.

Ik geloof inderdaad dat je op het moment dat je gepest wordt dat je dan niet nadenkt over wat je zou kunnen bereiken, of dat je eigenlijk boven hun staat. Maar, dan vraag ik mij af of dit in de omgeving van zo'n kind niet gestimuleerd zou kunnen worden of al wordt gedaan.

School helpen hoeft inderdaad niet te helpen, soms lijken mensen het 'aan te trekken'. Dit is absoluut niet negatief bedoeld! Maar, er zijn verhalen bekend van mensen die meerdere keren van school zijn veranderd en keer op keer weer hetzelfde verhaal beleefde. Ik weet ook niet wat je daar tegen kunt doen. Ik zou willen dat ik het wist.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:28

Ik wil eigenlijk van alles schrijven maar misschien kan ik dat beter niet doen. Maar blijkbaar is het voor scholen erg moeilijk om met pest gedrag om te gaan.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:41

:(:) jeetje. sterkte met het verlies voor de nabestaanden

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:57

Pesten is vaak de allergrootste reden tot zelfmoord!
Omdat je tot je achttiende verplicht bent!
Je word achttien jaar geconfronteerd!
Met de zelfde harden worden! met pesters! met ongeloofelijke gemene woorden!
Je hoort het dag in dag uit, je hebt niemand aan je zijde je staat er helemaal alleen voor.
Je komt thuis en daar houdt iedereen wel van je ( of meschien ook niet alweer in -punt)
Niemand mag je, het word al 18 jaar op je ingepraat.. dan ga je het geloven.
Ook als je 18 jaar hetzelfde hoort (postief ) bijvoorbeeld je kan goed zingen en je hoort dat vaak..
Dan denk je ook werkelijk dat je , dat kan. zo gaat het ook met pesten.
Mensen zeggen woorden doen niet zeer, maar werkelijk ECHT WELOf je hoort erbij op de middelbare (vele zijn geen buitenbeentjes) maar als het gebeurd val je met alles buiten de groep, en dat gevoel dat je nergens bij hoort 18 jaar lang..
Kan heel veel inpect (geen idee hoe je het typt) op je maken.
Als mensen jou behandelen als oud vuil ( waar dien je dan voor?
Nergens toch?
En dan stappen mensen uit het leven, vaak praten de kinderen die erg gepest worden er niet over.
En wat je NU meemaakt in deze tijd zijn de (meelopers) want als ze niet meelopen! met dat gedrag vallen ze ook buiten de boot... (Als iedereen er over nadenkt weten ze het is niet goed)
Maar zolang zij het zelf niet zijn is het (PRIMA) Ik heb echt een hekel aan pesten..
En er kan nooit een oplossing komen.. Maar ik hoop dat sommige bokkers die meschien ook gepest worden dit lezen..

Je staat er nooit alleen voor, ookal lijkt het soms van wel

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:50

Het probleem is vaak dat de pesters het zelf niet eens doorhebben. Een verkeerd geplaatst geintje, of een beetje mee dollen met een groepje. De pester begrijpt de impact gewoonweg niet. Als je gepest bent dan hebben al zo vreselijk veel mensen dat ene misplaatste geintje gemaakt of hebben ze al zo vaak gezien dat mensen met elkaar kletsen en opeens stoppen met praten als je langskomt. Alles wordt gewoon teveel. Een pester moet meer bewust worden gemaakt dat het ene rot geintje en het kletsen achter iemand zijn/haar rug om veel meer impact heeft dat wat ze zelf denken. Om nog maar te zwijgen over de pester die ook fysiek wordt. Die zijn de fase van bewustwording al voorbij. Die mag je wat mij betreft isoleren en een aparte cursus training geven en overplaatsen / schorsen. Desnoods zelfs arresteren al denk ik niet dat die mentaliteit dan snel stopt.

Het zou een hele goede actie zijn om ieder begin van een schooljaar in de eerste week dagelijks films en documentaires te laten zien over de impact van pesten. Wellicht dat het mensen bewuster kan maken. Wellicht dat ook met alle klassen bij elkaar een Arie-Boomsma sessie georganiseerd kan worden (Over de streep heet dat geloof ik) daarin kun je verschillende vreselijke gebeurtenissen onder ogen brengen en zo krijgen mensen op school vaak meer begrip voor elkaar, want iedereen maakt iets ergs mee in zijn/haar leven. Bewustwording zou een eerste stap zijn..... Alleen zou dit op initiatief moeten gaan van het schoolbestuur.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:58

Mer1980 schreef:
Het probleem is vaak dat de pesters het zelf niet eens doorhebben. Een verkeerd geplaatst geintje, of een beetje mee dollen met een groepje. De pester begrijpt de impact gewoonweg niet. Als je gepest bent dan hebben al zo vreselijk veel mensen dat ene misplaatste geintje gemaakt of hebben ze al zo vaak gezien dat mensen met elkaar kletsen en opeens stoppen met praten als je langskomt. Alles wordt gewoon teveel. Een pester moet meer bewust worden gemaakt dat het ene rot geintje en het kletsen achter iemand zijn/haar rug om veel meer impact heeft dat wat ze zelf denken. Om nog maar te zwijgen over de pester die ook fysiek wordt. Die zijn de fase van bewustwording al voorbij. Die mag je wat mij betreft isoleren en een aparte cursus training geven en overplaatsen / schorsen. Desnoods zelfs arresteren al denk ik niet dat die mentaliteit dan snel stopt.

Het zou een hele goede actie zijn om ieder begin van een schooljaar in de eerste week dagelijks films en documentaires te laten zien over de impact van pesten. Wellicht dat het mensen bewuster kan maken. Wellicht dat ook met alle klassen bij elkaar een Arie-Boomsma sessie georganiseerd kan worden (Over de streep heet dat geloof ik) daarin kun je verschillende vreselijke gebeurtenissen onder ogen brengen en zo krijgen mensen op school vaak meer begrip voor elkaar, want iedereen maakt iets ergs mee in zijn/haar leven. Bewustwording zou een eerste stap zijn..... Alleen zou dit op initiatief moeten gaan van het schoolbestuur.

Nou....Oke een
grapje is leuk.. maar als je begint te (Plagen) dat het richting de kant van niet leuk opgaat.
en je gaat door dan besef diegene die dat doet heel goed..
En dat meisje (Fleur) was 15 dus ze zit ook niet meer in een kleuter klas.
Dus de (pesters) wisten prima waar ze mee bezig waren, alleen voor de (Pesters) is het leuk.
En zie dan juist niet wat het met diegenen doet die gepest (word)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:00

Mer1980 schreef:

Ja dat zou een goeie zijn! :j

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:20

http://rechtbankverslaggever.wordpress. ... /14/fleur/
Dit is precies wat ik ook tegen Fleur zou willen zeggen.. Dat zo'n jong meisje zo ontzettend gepest wordt dat ze het niet meer ziet zitten...

Ik vind het zo vreselijk dat mensen altijd zo snel oordelen, en vooral jeugd..
Vanaf de basisschool tot aan mijn MBO ben ik gepest. In de lagere klassen vonden ze het leuk dat als ik in de zandbak aan het spelen was mij met de kin op de stenen rand te duwen. De lerares zei dat de pester 'Sorry' moest zeggen en daar bleef het dan bij. En zo ben ik de hele basisschooltijd gepest.
Omdat ik een bril had, omdat ik iets forser was, omdat ik buiten het dorp woonde, omdat ik geen dialect sprak, omdat ik nooit 'stoute' dingen deed, omdat mijn vader niet zo'n stoere auto had...
Op de middelbare school werd het pesten iets minder, maar toch kon ik geen aansluiting vinden bij de rest van mijn klasgenoten. Ik startte op het VWO en ben uiteindelijk afgezakt naar het VMBO omdat ik mij absoluut niet lekker voelde.

En ja, pesten doet heel veel met een mens. De een gaat er beter mee om dan de ander. Als ik er nu op terug kijk heb ik mij teveel laten meeslepen door wat andere van mij dachten. Ik ging afvallen want dan zouden ze mij wel aardiger vinden, met als gevolg dat ik doorsloeg in het afvallen en graatmager werd.
En ook ik heb op het punt gestaan om er gewoon mee te stoppen. Want niemand vond mij aardig toch?

Achteraf ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Ik werk nu en ik heb zo ontzettend lieve collega's die mij gewoon waarderen om wie ik ben. Ik heb de liefste vriendinnen die ik mij maar kan wensen en die mij ook accepteren.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:37

BobbieLover schreef:
Nou....Oke een
grapje is leuk.. maar als je begint te (Plagen) dat het richting de kant van niet leuk opgaat.
Dus de (pesters) wisten prima waar ze mee bezig waren, alleen voor de (Pesters) is het leuk.

Nou dat ene grapje is dus voor iemand die gepest wordt niet leuk, dat hakt er dus vreselijk in. Vooral als iedereen dat 'ene grapje' maakt, vandaar dat bewustwording heel belangrijk is, want heel veel pesters zeggen achteraf: het was maar een grapje, lopen de deur uit en roepen dan naar het slachtoffer: goh wat ben jij een aansteller zeg, of zielepoot en zo gaat het van kwaad tot erger.... Misschien dat ik het niet goed verwoordde, maar dat ene grapje kan dus voor sommigen die er al jaren gepest worden op hebben zitten zelfs de laatste klap zijn tot zelfmoord....

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:39

Mer1980 schreef:
BobbieLover schreef:
Nou....Oke een

Nou dat ene grapje is dus voor iemand die gepest wordt niet leuk, dat hakt er dus vreselijk in. Vooral als iedereen dat 'ene grapje' maakt, vandaar dat bewustwording heel belangrijk is, want heel veel pesters zeggen achteraf: het was maar een grapje, lopen de deur uit en roepen dan naar het slachtoffer: goh wat ben jij een aansteller zeg, of zielepoot en zo gaat het van kwaad tot erger.... Misschien dat ik het niet goed verwoordde, maar dat ene grapje kan dus voor sommigen die er al jaren gepest worden op hebben zitten zelfs de laatste klap zijn tot zelfmoord....

Om een grapje?
Pleegt iemand geen zelfmoord..
Ik bedoel het verschil tussen een grapje&pesten.
Ik denk dat iedereen wel tegen een grapje kan.
En het gaat er ook vooral om (wie) maakt er dat grapje?
Iemand die al jaren contstant mensen pest en het dus doet uit (haat)
Of gewoon iemand die er (werkelijk grapje mee bedoelt)maar ik snap wat uw probeert te zeggen :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:41

Wat ik bedoel te zeggen is dat veel pesters het gevoel hebben dat het maar om een grapje gaat. Ik zeg niet dat ze niet pesten, maar de meeste pesters die ik heb gesproken schrikken van de verhalen later zeggen allemaal: goh ik wist niet dat ik je zo had gekwetst, ik dacht dat je wel tegen een grapje kon. Ik praat het niet goed ik wil hier juist mee duidelijk maken dat door bewustwording en documentaires op scholen en veel gesprekken de pesters beseffen dat het grapje in hun ogen veel verder gata dan dat. Jammer dat je het zo uit zijn verband haalt....

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:49

Mer1980 schreef:
Wat ik bedoel te zeggen is dat veel pesters het gevoel hebben dat het maar om een grapje gaat. Ik zeg niet dat ze niet pesten, maar de meeste pesters die ik heb gesproken schrikken van de verhalen later zeggen allemaal: goh ik wist niet dat ik je zo had gekwetst, ik dacht dat je wel tegen een grapje kon. Ik praat het niet goed ik wil hier juist mee duidelijk maken dat door bewustwording en documentaires op scholen en veel gesprekken de pesters beseffen dat het grapje in hun ogen veel verder gata dan dat. Jammer dat je het zo uit zijn verband haalt....

Ik snap wat uw bedoelt dat, zegt ik :)
en ik haal het niet uit verband? :?
Ik reageer alleen op wat uw zei'en dat heeft ook met pesten te maken :)
Maar ik snap wat uw bedoelt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:53

Ik heb ook een super goede thuis situatie gehad, maar je staat machteloos als ze er op scholen niks aan doen. Bij mij ging het pesten ook buiten school door, de enige plek waar ik mij veilig voelde was of op stal of thuis en verder nergens...
Zelfmoord plegen wou ik niet, ik bleef altijd lachen... soms gingen ze juist daardoor nog harder slaan...
Mijn ouders wonen nog in de stad waar alles gebeurd is en ik kom er alleen om mijn ouders te bezoeken en bij een winkel kleren te kopen... Ik vind de mentaliteit van de mensen daar zo achterbaks (niet iedereen, maar helaas wel heel veel). Ik ben verhuisd naar Duitsland en ik ben blij dat ik dat heb gedaan.

Helaas merk ik nog steeds dat ik niet goed tegen gemene opmerkingen kan, ik ben (nog) niet in staat om mij te verdedigen.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:04

Adriana schreef:
Ik heb ook een super goede thuis situatie gehad, maar je staat machteloos als ze er op scholen niks aan doen. Bij mij ging het pesten ook buiten school door, de enige plek waar ik mij veilig voelde was of op stal of thuis en verder nergens...
Zelfmoord plegen wou ik niet, ik bleef altijd lachen... soms gingen ze juist daardoor nog harder slaan...
Mijn ouders wonen nog in de stad waar alles gebeurd is en ik kom er alleen om mijn ouders te bezoeken en bij een winkel kleren te kopen... Ik vind de mentaliteit van de mensen daar zo achterbaks (niet iedereen, maar helaas wel heel veel). Ik ben verhuisd naar Duitsland en ik ben blij dat ik dat heb gedaan.

Helaas merk ik nog steeds dat ik niet goed tegen gemene opmerkingen kan, ik ben (nog) niet in staat om mij te verdedigen.

Ben blij dat uw niet uit leven bent gestapt! :)
en ik ken er ook aardig wat, alleen ben ik mentaal en fysiek sterk :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:32

Ik vind het echt heftig. Ik heb niet echt meer woorden. Veel sterkte voor de nabestaanden!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:27

pff, ik kan echt alleen maar zuchten.
ook voor scholen is het lang niet altijd makkelijk. Bij mij op school hebben ze het nooit doorgehad. Ik vermaakte mezelf wel en buitenschool zagen de leraren mij niet.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:02

ik snap het nut niet van pesten wat is er nu leuk aan om iemand te vernederen want dat is gewoon wat ze doen.
scholen doen er gewoon veel te weinig aan van de zoveel leraren is denk ik 10 %(als dat het is)er wat aan doet.
kan me nog herinneringen hoe mijn broer getreiterd werd op de basisschool vanaf groep 5, dat ze op het schoolplein hem vol in de rug wouden trappen.
toen die naar de middelbare school ging ze de hele klas tegen hem opzetten dat die van school is gewisseld.
en toen eindelijk in die nieuwe klas dat die bij volwassen pubers inkwamen en er meteen korte metten mee gemaakt hebben toen ze hem met een hele groep in elkaar wouden slaan en zijn nieuwe klas ervoor ging staan en zeiden van: wil je hem moet je ons door ons heen(top gasten).
nooit meer daarna problemen gehad en kon die 2 jaar genieten en weet je waarom die werd gepest omdat die te klein was en een bril had makkelijk doelwit.
ik zelf ook een tijdje last van gehad want ja als je dikker bent dan ben je ook een goed doelwit.
pesters betekenen voor mij helemaal niks in me hoofd wens ik ze heel wat ergs toe maar dat zal ik hier maar niet neerzetten;-).
als je dan ziet dat zo'n jong mooi meisje zich voor de trein gooit door zulke laffe figuren die zich nu van geen kwaad bewust zijn bah.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:30

Mer1980 schreef:
Het probleem is vaak dat de pesters het zelf niet eens doorhebben. Een verkeerd geplaatst geintje, of een beetje mee dollen met een groepje. De pester begrijpt de impact gewoon [...]

:n

De trut (sorry) die mijn leven nog iedere dag verziekt, weet dondersgoed waar ze mee bezig is. Al jaren lang.
Heb je als meisje van 13/14 problemen thuis, zoek je hulp via school en uiteindelijk instellingen als Jeugdzorg en psychologen betekent niet gelijk dat je het liefst voor de trein springt. Zwaar depressief, ja dat wel, maar hoe zij mij pestte? Gewoon allemaal bedacht tot in de puntjes. Het ergste was dat zij wist het even rond te bazuinen dat ik het zelfmoord meisje was en mensen die ik niet kende in Lelystad, wisten (weten..) precies wie ik was als ik voorbij liep. Werd gewoon naar me geschreeuwd en uitgelachen. De ergste dingen voor uitgemaakt. En nog steeds. Zit inmiddels in een andere stad op school, maar helaas kwamen er een paar ook weer uit Lelystad en maakte me er weer voor uit gewoon openbaar op het station waar allerlei mensen bij staan. En dat gewoon jaren later. Allemaal vanwege die trut. Ik kom er nooit meer vanaf. En ze geniet er ook nog van. {:)-:

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:54

Robin schreef:

;( allemachtig... Letterlijk tranen over mijn wangen bij het lezen van dit stuk... Vreselijk dat dit meisje geen andere uitweg zag.. Ik ben er stil van.. En hoop dat mijn dochtertje (nu 15 maanden) weet dat ze altijd met me kan praten (hoewel ik ook weet dat praten niet alles oplost).

Wat ik me ook afvraag... Zouden haar oesters zich nu realiseren dat zij dit hebben aangericht? En zouden ze hun gedrag nu veranderen? Al zijn er maar een paar oesters die zich hierna achter de oren krabben en zich anders gaan gedragen, dan is haar dood in elk geval niet voor niks geweest Y;(

Fleur, ik hoop dat je je rust hebt gevonden, dat je op een plek bent waar je het fijn hebt.. Heel veel sterkte aan alle nabestaanden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:15

-grinnikt-
Ik denk dat de oesters er niet veel weet van hebben en achter de oren krabben lijkt me ook wat lastig :D

Ik denk dat het op de meeste wel impact zal hebben. Je hebt wel mensen die het écht niets interesseert, maar de meesten vinden het vooral grappig en en snappen niet dat het zóveel effect kan hebben, denk ik. Als je dat zelf nooit hebt meegemaakt is het lastig voor te stellen hoe hard een gemeen grapje erin kan hakken als je toch al kwetsbaar bent. Maar het is lastig te zeggen of die impact blijvend is, dat zal ook persoonsafhankelijk zijn.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:59

Ik denk ook dat de meeste mensen dit niet zal interesseren, behalve de mensen die haar gepest hebben. Die hebben een schuldgevoel voor het leven.

Ik ben ook jaren gepest, vooral op de basisschool, maar op het middelbare ging het ook vrolijk verder.
Nu zit ik dus met volwassen mensen in de klas (20 jarige) en je kan het niet indenken,... maar daar zijn sommige nog erg vervelend tegen andere.

Zelf heb ik hier geen last meer van, maar zit dan ook pas een paar maanden op deze school.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:46

Cynn_x: je trekt mijn bericht uit zijn verband door alleen de eerste zin te quoten, dat is niet helemaal fair. Maar begrijp je punt wel, er zitten altijd echt gestoorde mensen tussen, maar ik denk dat het overgrote deel zich niet beseft wat de impact kan zijn. In een groep is er vaak 1 die de hele boel aanwakkert, als je die 'uitschakeld' is het pesten vaak wel over. Daarom is voorlichting op scholen zeker in het begin van het jaar erg belangrijk. Ik praat het niet goed hoor, het moet keihard aangepakt worden!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:14

Cynn_x schreef:
Mer1980 schreef:
Het probleem is vaak dat de pesters het zelf niet eens doorhebben. Een verkeerd geplaatst geintje, of een beetje mee dollen met een groepje. De pester begrijpt de impact gewoon [...]

:n

De trut (sorry) die mijn leven nog iedere dag verziekt, weet dondersgoed waar ze mee bezig is. Al jaren lang.
Heb je als meisje van 13/14 problemen thuis, zoek je hulp via school en uiteindelijk instellingen als Jeugdzorg en psychologen betekent niet gelijk dat je het liefst voor de trein springt. Zwaar depressief, ja dat wel, maar hoe zij mij pestte? Gewoon allemaal bedacht tot in de puntjes. Het ergste was dat zij wist het even rond te bazuinen dat ik het zelfmoord meisje was en mensen die ik niet kende in Lelystad, wisten (weten..) precies wie ik was als ik voorbij liep. Werd gewoon naar me geschreeuwd en uitgelachen. De ergste dingen voor uitgemaakt. En nog steeds. Zit inmiddels in een andere stad op school, maar helaas kwamen er een paar ook weer uit Lelystad en maakte me er weer voor uit gewoon openbaar op het station waar allerlei mensen bij staan. En dat gewoon jaren later. Allemaal vanwege die trut. Ik kom er nooit meer vanaf. En ze geniet er ook nog van. {:)-:

Ik vind het super erg voor je!
Het komt allemaal wel goed hoop ik :D