In de cel voor doodschoppen grensrechter: RACISME?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: In de cel voor doodschoppen grensrechter: RACISME?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:03

Ik hoor vaak genoeg Marokkanen zeggen "poedersuiker Nederlanders, gierige kaaskoppen" etc. Dat is toch ook discrimineren? :') maar zodra er een vingertje naar 1 van hun word gewezen als ze een misdaad begaan hebben is het racisme :')

En nee, ik ben absoluut geen racist, maar gezien ik me vroeger in bepaalde kringen bevond, weet ik hoe het er aan toe gaat :) Je hebt natuurlijk heel veel (meer dan slechte) goede allochtone Nederlanders, maar die rotte appels vergallen het gewoon voor de rest

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:06

Papegara schreef:
xPure, zeg nou zelf, als er iets gebeurd zijn het wel bijna altijd buitenlanders.. vaak van marrokaanse afkomst, ik vind het niet zo gek dat wij nederlanders gedachtes bij dit 'volk' krijgen.

In sommige vakantie-landen voel ik me soms ook beschaamd om Nederlander te zijn.(is dat goed Nederlands???, nou ja, als je maar begrijpt wat ik bedoel :o ) Snap de trots niet wanneer je "landgenoten van afkomst" zich misdragen.
Ik zou me anders opstellen iig.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:19

Er is ergens verkeerd gequote, ik zei dat van die daadwerkelijke discriminatie, niet xPure.

Voorbeelden? Te over. Niet worden aangenomen bij een baan vanwege je afkomst. Direct worden aangehouden als je betrokken bent bij een vechtpartij: je bent Marokkaan, dus je zal het wel gedaan hebben. Hou dan alle betrokkenen aan, ook die blanke Nederlander die er bij was en het achteraf veroorzaakt bleek te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:24

Deze jongens waren ook al voor het schop incident zeer vervelend bezig in de wedstrijd. Toen gedroegen ze zich ook al provocerend en vervelend.

Wat me stoort is dat als je aan ze vraagt, ze niet zeggen dat ze nederlander zijn, ze zijn marokkaan. Maar voelen zich weggezet als wij het over marokkanen hebben.
Het is vervelend dat een kleine groep raddraaiers een stigma afroept over de hele groep. Maar dat ik ook niet het idee krijg dat er wat door de marokkaanse gemeenschap zelf iets wordt gedaan om de rad draaiers aan te pakken. Feit blijft dat 65% van de criminaliteit gemeten tussen 1997 en 2007 gepleegd wordt door allochtonen, volgens het centraal bureau van de statistiek. Kijk eens naar opsporing verzocht, hoe vaak men een licht getinte man zoekt van noord afrikaanse afkomst. Kijk eens naar wegmiscbruikers, de politieman wil een hand geven, maar die wordt geweigerd.
Als je je niet weggezet wilt voelen, pas je in dingen aan dan ook. Men woont in nederland en vaak wil men behalve voor een vakantie ook niet vast terug naar Marokko. Ik snap niet waarom ze zich door wangedrag dan telkens zo ongeliefd willen maken.
En dat de nederlandse maatschappij dat op zijn geweten heeft, vind ik onzin. Dat de maatschappij op een bepaalde manier op ze reageert, hebben ze over zichzelf afgeroepen. Moeten ze ook zelf weer terug draaien. Er wonen veel meer bevolkingsgroepen in nederland en als wij zo intolerant waren, waarom hoor ik van die groepen dan een stuk minder?

Even over de opvoeding, dat ze binnenshuis andere normen en waarden hebben prima, maar je kunt als ieder fatsoenlijk mens je buiten toch aanpassen aan de meest normale beleefdheidsvormen? Wat ik van ze zie is het vaak respectloos.
Marokkaanse jongetjes lopen bij mijn ouders in de buurt to 11 uur in de avond op straat zonder toezicht in de zomer en dan zijn ze nog maar een jaar of 5 op schooldagen. Marokkaanse meisjes zag je niet.

Terugsturen naar hun eigen land gaat niet, maar ik snap werkelijk niet, dat wanneer de marokkaanse jeugd zo'n moeite heeft met de maatstaf hier in nederland, waarom ze dan niet emigreren naar hun geliefde marokko. Waar ze denk ik lang zo veel niet kunnen maken als hier trouwens, ze kunnen het daar iig niet op hun stokpaard rascisme gooien.

@Snadrem, ga eens met lang haar en doodskop op je t-shirt van de een of andere metalband rond lopen, dan heb je hetzelfde resultaat. Word je ook afgewezen om een baan, wordt je er ook bij schiphol tussenuit gevist voor een extra controle, wordt je bij een akkefietje ook gelijk aangekeken als schuldige. Dat heeft imo dus niets met het marokkaan zijn te maken.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:29

Ze maken er zelf zo'n situatie van....door altijd proberen onderscheid te maken tussen de "Nederlanders" en hunzelf (terwijl ze zelf gewoon Nederlandse nationaliteit hebben). Ik heb er geen boodschap aan dat soort dingen die gezegd worden hoe meer aandacht je er op vestigt hoe leuker ze het vinden!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:37

Boer Jasper zit ook in voorarrest opgesloten. Niet alleen medelanders van allochtone komaf overkomt het dus.

Klagen dat iemand voor moord/doodslag (doodschoppen technisch gesproken) in voorarrest opgesloten wordt vind ik dommer dan dom.

Voor de klagers over discriminatie bij banen en horeca: hoe zou dat nou gekomen zijn? Van huis uit zijn horeca gelegenheden gastvrij, en goede werknemers mogen best een kleurtje hebben, ik ken zat Chinezen, Indo's, Molukkers, Surinamers en Turken die blijkbaar toch niet gediscrimineerd werden en een goede baan hebben.
Ik heb ook familieleden die wel eens op grond van uiterlijk zijn gediscrimineerd, toch hebben ze allemaal werk, omdat ze zich fatsoenlijk blijven gedragen en zijn er wel degelijk restaurants waar ze niet geweigerd worden. Omdat ze zich fatsoenlijk gedragen.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:58

Superwoman,

Wij moeten ons maar overal aanpassen. Ik ken ook eigenlijk maar ´weinig´ nederlanders die een andere Nederlander steunen na een vreselijke daad. Het is echt die cultuur hoor..

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:59

En weet je wat ik dan wel weer vreemd vind,
Als die meiden onder dat ´ras´ iets doen wat de familie schaad, worden ze vermoord of verbannen, en de jongens mogen alles..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:10

Racistisch vind ik het in dit geval niet. Er is echter wel meer dan genoeg racisme in deze samenleving.
Ik las vanochtend deze brief en vond hem wel sprekend:

Citaat:
Beste Geert Wilders,

U heeft weer de mogelijkheid gevonden om een algemeen probleem af te serveren als een ‘marokkanen-pro­­bleem’. Dit is natuurlijk uw goed recht, maar het is ook wel zo netjes om de hele waarheid niet onder stoelen of banken te schuiven. Middels dit bericht wil ik graag de mythen rondom de “allochtone criminaliteit” aan u kenbaar maken.
U, Geert Wilders en andere opiniemakers blijven schieten op Marokkaans-Nede­­rlandse jongens. Wetenschappers leveren de munitie.

In september vorig jaar kwamen de onderzoeksters Gonneke Stevens, Violaine Veen en Wilma Vollebergh met het rapport “Marokkaanse jeugddelinquent­­en: een klasse apart?”. De drie zochten daarin naar verklaringen voor de vermeende “oververtegenwo­­ordiging” van Marokkaans-Nede­­rlandse jongens in de jeugdcriminalit­­eit. Hun conclusies zetten het stereotype beeld over de jongeren nogal op z’n kop. Rechtse opiniemakers kwamen daartegen in het geweer en zetten zoals te verwachten grote vraagtekens bij het hen onwelgevallige onderzoek.

De drie wetenschapsters­­ onderzochten de situatie van 150 “autochtone” en 150 Marokkaans-Nede­­rlandse jongens tussen de 12 en 18 jaar die in voorlopige hechtenis zaten. Hun dossiers werden bekeken en hun ouders geïnterviewd. De meest opmerkelijke uitkomst was dat de “allochtone” jongeren van lichtere delicten verdacht werden dan de “autochtone”. Van de “autochtonen” zat 76 procent vast wegens zwaardere misdrijven, zoals zedendelicten, geweld en brandstichting.­­ De overgrote meerderheid, 80 procent, van de Marokkaans-Nede­­rlandse jongens was opgesloten op verdenking van vermogensdelict­­en, zoals diefstal, oplichting en fraude. Dat was volkomen in tegenspraak met de heersende opvattingen. In het rechtse en racistische Nederland anno 2009 wordt immers als vanzelfsprekend­­ aangenomen dat criminaliteit onder “allochtonen” zwaarder en erger zou zijn dan die onder “autochtonen”.

De tweede verrassende uitkomst was dat de “autochtone” jongens volgens de onderzoeksters vaker psychische en emotionele problemen hadden, zoals depressie en gedragsstoornis­­sen, en ook vaker problemen met hun familie dan de “allochtone” jongens. Dat zou hun zwaardere delicten verklaren. De 150 “allochtone” jongens bleken zich op hun beurt meer thuis te voelen in de Nederlandse samenleving dan Marokkaans-Nede­­rlandse jongens in het algemeen. Dat ging natuurlijk lijnrecht in tegen heersende vooroordelen, zoals dat criminaliteit onder deze jongeren verklaarbaar zou zijn vanuit hun “Islamitische achtergrond”. De jongens voelden zich juist vaker Nederlander, spraken minder goed Arabisch of Berbers, en ook hun ouders spraken vaker Nederlands. Maar de jongens voelden zich ook vaker gediscrimineerd­­, met name door de politie. “Mogelijk zijn Marokkanen die deel willen uitmaken van de Nederlandse samenleving, extra gevoelig voor het leven in een maatschappij die niet zo positief staat tegenover hun etnische groep. Bij sommige jongens kan dit tot crimineel gedrag leiden”, aldus Stevens.

Marokkaans-Nede­­rlandse jongens zijn dus oververtegenwoo­­rdigd in preventieve hechtenis, terwijl ze relatief minder zware delicten plegen. Volgens Stevens, Veen en Vollebergh kan dat komen doordat ze vaker in groepjes opereren, waardoor ze meer opvallen en eerder worden aangehouden. Dat “allochtonen” oververtegenwoo­­rdigd zijn in justitiedossier­­s wordt ook veroorzaakt doordat veel onderzoek zich richt op misdrijven die vooral door de onderklasse worden gepleegd. Het Justitie-onderz­­oek “Verdacht van criminaliteit: allochtonen en autochtonen nader bekeken” uit 2005 concludeerde bijvoorbeeld dat “niet-westerse allochtonen” crimineler zouden zijn dan “autochtonen”. De onderzoekers moesten na kritische vragen erkennen dat belastingontdui­­king, milieudelicten,­­ bouwfraude en allerlei andere vormen van fraude door de midden- en hogere klasse niet waren onderzocht. In die vormen van criminaliteit zijn “autochtonen” zeer sterk oververtegenwoo­­rdigd.

De maatschappelijk­­e en politieke druk is groot om “het Marokkanenprobl­­eem niet langer onder het vloerkleed te schuiven” en hardhandig aan te pakken. Onderzoeken die “de hoge criminaliteitsc­­ijfers” van “allochtonen” ter discussie stellen, lopen in die sfeer grote kans direct als “politiek correct” of “onwetenschappe­­lijk” afgeserveerd te worden. Dat blijkt ook uit de vele negatieve reacties op het onderzoek van Stevens, Veen en Vollebergh waarin zelfs hun deskundigheid en integriteit ter discussie worden gesteld.

De zogenaamde “harde feiten” over Marokkaans-Nede­­rlandse jeugdcriminalit­­eit blijken steeds weer in de wereld gebracht door ondeugdelijk en soms zelfs racistisch wetenschappelij­­k onderzoek. En door snellere verdenkingen en hardere aanpak door politie, en de strengere veroordelingen door rechters. Ook de media werken eraan mee door ingewikkeld wetenschappelij­­k onderzoek te vertalen in oneliners die goed scoren. Dat Marokkaanse Nederlanders vaker dan andere Nederlanders worden verdacht van delicten, wordt gemakshalve vertaald in een schreeuwende kop als “Allochtonen zijn dubbel crimineel”. Etniciteit en cultuur zijn echter niet het probleem. Armoede en uitsluiting wel. Investeren in sociaal-economi­­sche gelijkheid, gelijke kansen en het voortvarend tegengaan van alle vormen van discriminatie en racisme is de beste remedie tegen de marginalisering­­ en afglijding van dit deel van de Nederlandse jeugd.

Persoonlijk hoop ik dat er een dag zal komen waarin u zelf de waarheid onder ogen durft te zien.

“I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.”
― Martin Luther King Jr.

Door Anouar Tighadouini

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:12

Nou ja ras, tegenwoordig is de meerderheid helemaal niet meer zo hoor, alleen de antieken nog en veel meiden kiezen zelfs weer voor die status, maar dat is ook zich willen onderscheiden.

Als we tuig nemen, tokkies of criminele andersgeboorten, is een ander allooi....ken zat Turken en Marokkanen die gewoon Westers georienteerd zijn....maar veelal wel onder elkaar trouwen, en dat snap ik wel, de roots zijn toch anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:29

Het probleem is gewoon dat de cultuur bij marrokaanse jongeren heel slecht mengt met die van ons en het spijt me, ik ben ook bevriend met mensen die moslim zijn, maar altijd als ik gezuer heb of straat of als er iets aan de hand is hier in de stad is het vanuit dezelfde groep. Het gebeurd me zo vaak dat er in het marrokaans naar me geroepen of over me gepraat wordt op bijv het tation en ze hebben een hele nare houding vaak. Heel erg misschien, maar een groepje allochtone jongeren loop ik echt eerder omheen dan autochtone. Hoewel ik echt vind dat iedereen dezelfde kans moet krijgen, erger ik me toch aan gebrek aan aanpassing, wederzijds respect wat betreft culturen ( wij moeten hun cultuur accepteren, maar andersom lijkt dit niet nodig bij veel jongens) en de manier van praten en omgang met elkaar.
Het is moeilijk om niet bevooroordeeld te zijn met alle ervaringen die je in de loop der tijd opdoet.

Ik zal nooit iemand veroordelen die respectvol en vriendelijk tegen mij doet, maar ik kan geen respect opbrengen voor mensen die hun "cultuur" misbruiken om anderen dingen op te leggen of lastig te vallen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:23

Daar sla je de spijker op zijn kop, ze roepen altijd maar dat wij hun cultuur moeten respecteren maar ze komen wel in een land wonen waar een andere cultuur is en wensen daar geen rekening mee te houden?

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:29

Hoe vaak hoor je "hun" Nederlanders wel niet uitschelden?
Doen wij het terug, dar is het rasisme!

Als agenten te veel "buitenlanders" oppakken, kunnen ze een training krijgen.
Ze worden op het matje geroepen.

Maar 9 van de 10 keer zijn zij het ook!

Respect moet je verdienen, of je nou een Nederlander bent of wat dan ook.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:07

Papegara schreef:
Superwoman,

Wij moeten ons maar overal aanpassen. Ik ken ook eigenlijk maar ´weinig´ nederlanders die een andere Nederlander steunen na een vreselijke daad. Het is echt die cultuur hoor..

Idd. Maar ook het niveau. van de hoger opgeleide,heb je nagenoeg geen last. Zo ook met nederlanders in het byitenland waar ik me voor schaam,dat zijn veelal ook de minder hoog opgeleide.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:28

Ragdollcat schreef:
Het probleem is dat levenslang niet altijd echt levenslang is.

Bij doodsstraf bij bewezen daden is het definitief dat ze opgeruimd worden, en verzekerd dat het niet terugkeert in de maatschappij.

Nederland is één van de weinige landen waar levenslang echt levenslang is, zonder de kans op vervroegde vrijlating. Levenslang is dus behoorlijk definitief.

Papegara schreef:
Zwaarder in de cel? Pardon?
Tv, gamen, de cellen hier zijn hartstikke luxe..

Ik pak deze er maar even uit, maar er zijn in dit soort discussies altijd opvallend veel van dit soort reacties. Blijkbaar lopen er op Bokt nogal wat ervaringsdeskundigen rond. En al die ervaringsdeskundigen bewijzen maar weer dat er niks zo crimineel is als paardenvolk. Ik stel voor dat we ze allemaal in een weiland dumpen met een flinke prikkeldraadomheining erom heen.

horseyfries schreef:
Daar sla je de spijker op zijn kop, ze roepen altijd maar dat wij hun cultuur moeten respecteren maar ze komen wel in een land wonen waar een andere cultuur is en wensen daar geen rekening mee te houden?

Het gaat om mensen die hier zijn geboren en niet om mensen die hier heen gekomen zijn. Ze zijn in deze samenleving geboren, in deze samenleving opgevoed, in deze samenleving naar school gegaan en uiteindelijk dus gewoon een product van deze samenleving. Dan lijkt het mij een goed idee dat wij als samenleving dit probleem ook oplossen en het niet op een ander land afschuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:41

@Karl66, je vergeet dat ze zich enorm verzetten tegen onze samenleving. Zich misdragen in onze samenleving en daarom onderhand nog op weinig symphatie kunnen rekenen van deze samenleving. Als deze samenleving hun niet bevalt, waarom gaan ze dan niet uit eigen beweging naar het land waar de samenleving volgens hun wel goed is?
Omdat ze daar misschien wel veel harder op de vingers getikt worden? Omdat ze daar met discriminatie niet weg komen. Omdat ze daar gewoon respect dienen te hebben voor een ander? Alles waar ze hier schijnbaar niet aan hoeven te voldoen. En dan zijn ze hier ook nog in een land, welke zo bang is om er iets van te zeggen, uit angst te discrimineren.
De excessen van de marokkaanse samenleving, schijnen al heel gewoon te worden, maar oei we durven het amper aan te pakken. De hele situatie rond de grensrechter, heel angstvallig sprak men in de media maar niet over de afkomst van de daders, stel je voor. Er werd zelfs in het buitenland gespeculeerd waarom dat niet werd verteld. Terwijl iedereen gelijk al een vermoeden had.

Men moet de samenleving niet de schuld geven. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen keuzes. Geef je de maatschappij van deze moord de schuld, dan is men positief aan het discrimineren. De man die Marianne Vaatstra heeft vermoord, dat schuiven we toch ook niet af op de samenleving? Waarom moet men in vredesnaam elke keer dat een marokkaan iets uit vreet, hem de hand boven het hoofd houden, alsof ie er niets aan kan doen, dat men maar weer naar de maatschappij moet wijzen. Want ze worden zo gediscrimineerd, gewoon zielig, dus ze kunnen er niets aan doen, kom op zeg. Misschien moeten ze eens stil staan bij het feit waarom er zoveel aversie is tegen marokkanen. Waarom hun volk hier in nederland zo'n negatieve bijklank heeft. Juist, dat hebben ze aan zichzelf te danken.

Het filmpje bij DWDD zegt me alweer een hele hoop over hoe de marokkaanse jeugd zich gedraagd, verder zie je dat ook bij wegmisbruikers met regelmaat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:38

superwoman schreef:
Snadrem schreef:
maar van de andere kant zie ik ook dat ze ook daadwerkelijk héél veel gediscrimineerd worden. Zo gek is het dus niet dat ze dat soort dingen gaan roepen,

Voorbeelden graag?

ja sorry, was van Snadrem en niet van xpure :o
Heb hem (laat) hersteld :(:)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:55

Dus Mindim, als ik het goed begrijp moeten de relschoppers van Hoek van Holland ook maar naar Marokko toe gestuurd worden? Hetzelfde voor de relschoppers van project X? Tenslotte willen we dat soort relschoppers hier niet in Nederland hebben. Dat deze gasten geen marokkanen zijn, maakt verder niet uit, wij willen ze gewoon niet.

Dit is geen marokkanen probleem, het is een nederlands probleem. Namelijk het probleem dat we in Nederland geen gezag boven ons accepteren. Zie bijvoorbeeld ook de discussie over de A2. Als we het niet met de snelheidslimiet eens zijn, dan houden we er ons niet aan, maar gaan we uit ons dak omdat we een bekeuring krijgen wegens te hard rijden. In tegenstelling hiermee wordt in Marokko dat gezag wel gewoon erkend en is het dus onzin om dat probleem vanuit Nederland naar Marokko te exporteren.

Het is een nederlands probleem, dat we gewoon in Nederland op moeten lossen. Ook als het om nederlandse jongens van marokkaanse afkomst gaat. En iedereen die denkt dat we dit gemakkelijk op kunnen lossen door een paar jongens het land uit te schoppen, ipv ons nederlandse probleem op te lossen, is gewoon dom.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:54

Ik kan me in de onderstaande reactie toch best wel goed vinden. Ik ben normaal wel iemand die niet snel vooroordelen heeft en kan met vrijwel iedereen (maakt niet uit welke afkomst) door een deur, maar het is gewoon een feit dat het grootste deel dat in de gevangenis zit een buitenlandse afkomst heeft. Dat zie je ook terug in de lijst van de zwaarste criminelen, waar ze vaak nog trots op zijn ook "Sta ik al op de lijst? Welke plaats?"

Ook als ik dit artikel lees: http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... sche-moord
Slaat ook echt weer een spijker op z'n kop.

We laten moskeeën bouwen, buitenlandse scholen e.d., laten het allemaal toe. Maar ik vraag me nou echt af waarom we dat eigenlijk blijven doen..? Een multiculturele samenleving vind ik prima tot daaraan toe, kan het prima vinden met genoeg mensen uit een andere cultuur (maar ook die van mijzelf) zolang ze mij ook normaal behandelen.

Mindim schreef:
@Karl66, je vergeet dat ze zich enorm verzetten tegen onze samenleving. Zich misdragen in onze samenleving en daarom onderhand nog op weinig symphatie kunnen rekenen van deze samenleving. Als deze samenleving hun niet bevalt, waarom gaan ze dan niet uit eigen beweging naar het land waar de samenleving volgens hun wel goed is?
Omdat ze daar misschien wel veel harder op de vingers getikt worden? Omdat ze daar met discriminatie niet weg komen. Omdat ze daar gewoon respect dienen te hebben voor een ander? Alles waar ze hier schijnbaar niet aan hoeven te voldoen. En dan zijn ze hier ook nog in een land, welke zo bang is om er iets van te zeggen, uit angst te discrimineren.
De excessen van de marokkaanse samenleving, schijnen al heel gewoon te worden, maar oei we durven het amper aan te pakken. De hele situatie rond de grensrechter, heel angstvallig sprak men in de media maar niet over de afkomst van de daders, stel je voor. Er werd zelfs in het buitenland gespeculeerd waarom dat niet werd verteld. Terwijl iedereen gelijk al een vermoeden had.

Men moet de samenleving niet de schuld geven. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen keuzes. Geef je de maatschappij van deze moord de schuld, dan is men positief aan het discrimineren. De man die Marianne Vaatstra heeft vermoord, dat schuiven we toch ook niet af op de samenleving? Waarom moet men in vredesnaam elke keer dat een marokkaan iets uit vreet, hem de hand boven het hoofd houden, alsof ie er niets aan kan doen, dat men maar weer naar de maatschappij moet wijzen. Want ze worden zo gediscrimineerd, gewoon zielig, dus ze kunnen er niets aan doen, kom op zeg. Misschien moeten ze eens stil staan bij het feit waarom er zoveel aversie is tegen marokkanen. Waarom hun volk hier in nederland zo'n negatieve bijklank heeft. Juist, dat hebben ze aan zichzelf te danken.

Het filmpje bij DWDD zegt me alweer een hele hoop over hoe de marokkaanse jeugd zich gedraagd, verder zie je dat ook bij wegmisbruikers met regelmaat.

Van mij hoeven ze overigens echt niet perse terug naar hun eigen land, maar wij houden wel teveel het handje boven hun hoofd en laten hen hun gang gaan.
Bovendien zijn er genoeg wél echt goed en serieus bezig met hun toekomst hier. Mijn oogarts is een hele goede vent, die zijn werk erg serieus neemt ben blij dat hij er is! Voor mijn tandarts geldt hetzelfde. Voor hen vind ik het gewoon vervelend dat zij mogelijk ook gediscrimineert worden door dingen zoals dit. Wij in Nederland moeten dit inderdaad wel gaan veranderen, zoals Karl zegt. Het ligt niet persé aan hun, maar aan wat wij als land eraan doen om het aan te pakken.
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 08-12-12 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:56

Het is nog geen 1 april hè!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:21

Ik vind het inderdaad slap van Nederland. Het komt op mij ook over als een racistische moord. Als het andersom was geweest, 3 Nederlandse jochies die een Marokkaanse grensrechter doodtrapte, stond ALLE media er mee vol dat het een moord uit racisme is..... echt triest... Wij zijn te soft, te tolerant en laten het maar gebeuren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:57

Karl66 schreef:
Dus Mindim, als ik het goed begrijp moeten de relschoppers van Hoek van Holland ook maar naar Marokko toe gestuurd worden? Hetzelfde voor de relschoppers van project X? Tenslotte willen we dat soort relschoppers hier niet in Nederland hebben. Dat deze gasten geen marokkanen zijn, maakt verder niet uit, wij willen ze gewoon niet.

Dit is geen marokkanen probleem, het is een nederlands probleem. Namelijk het probleem dat we in Nederland geen gezag boven ons accepteren. Zie bijvoorbeeld ook de discussie over de A2. Als we het niet met de snelheidslimiet eens zijn, dan houden we er ons niet aan, maar gaan we uit ons dak omdat we een bekeuring krijgen wegens te hard rijden. In tegenstelling hiermee wordt in Marokko dat gezag wel gewoon erkend en is het dus onzin om dat probleem vanuit Nederland naar Marokko te exporteren.

Het is een nederlands probleem, dat we gewoon in Nederland op moeten lossen. Ook als het om nederlandse jongens van marokkaanse afkomst gaat. En iedereen die denkt dat we dit gemakkelijk op kunnen lossen door een paar jongens het land uit te schoppen, ipv ons nederlandse probleem op te lossen, is gewoon dom.

kom op zeg, geen gezag accepteren??? Dat is gewoon menselijk hoor, heeft niks met alleen "Nederland" te maken.
Weg sturen is imo ook te makkelijk gedacht, al zou het wel prettig zijn <<) Marokko zal ze iig harder aanpakken.
Het is niet alleen een Nerderlands probleem, ook andere landen hebben last van dit soort marokkaans tuig. Ze voelen zich geen Nederlander, zijn het ook alleen als dat zo uit komt. De familie(s) staan achter het tuig, dáár ligt het grootste probleem. Ik denk dat het tijd wordt dat Pa en Ma harde straffen gaan krijgen voor de wandaden die hun kind(eren) , misschien gaan ze dan beter op hun kroost letten en ze ook opvoeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:33

Karl66 schreef:

Jij leest wat je wil lezen, want ik zeg namelijk nergens dat je ze het land uit moet schoppen en daar gaat je hele stuk over. Ik zeg dat wanneer er zo'n ontevredenheid bestaat over de nederlandse samenleving bij de marokkanen, waarom ze dan niet uit eigen beweging naar hun utopia marokko gaan. Dat is iets heel anders.

Ik zag gisteravond Pauw en Witteman, de criminoloog die daar zat zei precies wat ik eerder al zei in mijn eerdere post.
Ik zal het eens voor je opzoeken, verder zou ik het zeer waarderen als je me geen woorden in de mond legt en mijn post eens zorgvuldig leest, voordat je me van dingen beticht die ik helemaal niet heb genoemd.

Dit is meneer werdmolder, die verwoord precies wat ik bedoel. Niet dat het een marokkanenprobleem is, maar dat marokkanen wel erg vertegenwoordigd zijn in de negatieve lijstjes. Vanaf 10.00 minuten. Ook wordt verteld waarom dit in Marokko niet zou gebeuren.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1547&tx_ttnews%5Btt_news%5D=28395&cHash=f91037282ee887ece742b89e3bb2a8e1

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:36

Ik ben van mening dat als je iemand vermoord, je daarvoor gestraft moet worden. Ongeacht je afkomst!

Dat het nu toevallig een stel Marokkanen betreft, tja, heel vervelend, ze houden zo wel het beeld in stand wat een hoop Nederlanders hebben.

Ik woon in Rotterdam en moet zeggen dat van alle nationaliteiten, ik zelf het meeste last heb van de Marokkaanse en turkse jeugd. Vraag aan een Nederlandse Marokkaan of Turk wat zijn of haar nationaliteit is en je zal nooit het antwoord Nederlands krijgen.

Maar goed, dit maakt mij weer een racist, omdat ik dit simpelweg zelf heb geconstateerd ;)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:39

Hij mag dan wel de slachttoffer rol in gaan stappen en dit zeggen maar hij heeft ondertussen wel van 3 kinderen hun vader ontnomen {:)-:
Hij mag van mij jaren lamg vastzitten en RACISME?! achkom op he'iemand vermoorden kan die in nederland dus ook zijn straf uitzitten in Nederland.
niks Racisme zo doen we dan gewoon met moordenaars wat @Tollie al zegt! óngeacht zijn afkomst