Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:12

Noukie schreef:
[VN] KNHS Tuchtcollege doet uitspraak inzake geweldsincident

voor de mensen die echt denken dat paardenmensen keurig zijn, altijd en overal...

Bij iedere sport gebeurt dit, er zijn nu eenmaal overal mensen die niet tegen hun verlies kunnen, of ze nu paardrijden, hockeyen of voetballen..

Ellen_1990

Re: Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:12

Het gebeurt overal, maar het zou niet moeten gebeuren...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:13

Dat is ook precies mijn punt. Het mag nooit gebeuren, nergens.
maar laten we niet als brave paardenmeisjes gaan doen alsof onze sport heilig is en dan naar een andere sport wijzen. Dat bedoel ik ermee.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:14

Er zitten inderdaad altijd 'rotte eieren' tussen, die zoiets doen.
Ik voetbal zelf ook, en daar zitten ook niet altijd lieverdjes bij, maar bij het paardrijden ook niet, hoewel je daar veel minder van hoort....
Laatst bijgewerkt door Ellen_1990 op 03-12-12 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:15

Ik snap het wel hoor... Steeds meer ouders hebben tegenwoordig geen tijd/zin om de kids op te voeden, en dan krijg je zulk gespuis..
Grensrechter zal het er wel maar gemaakt hebben, daar komt het straks op neer. En dan komt er een onderzoek, naar allerlei instanties, die verantwoordelijk worden gesteld... Maar jeugd opvoeden? Ho maar...

natas_joy

oooh wat vreselijk :|
Had wel van de mishandeling gehoord maar overleden.. Niet normaal gewoon, waar gaat dit heen met de jongeren?
Dat heeft niks meer ermee te maken dat je niet tegen je verlies kan, uit dat lekker tegen jezelf :n

Ellen_1990

stef schreef:
Ik snap het wel hoor... Steeds meer ouders hebben tegenwoordig geen tijd/zin om de kids op te voeden, en dan krijg je zulk gespuis..
Grensrechter zal het er wel maar gemaakt hebben, daar komt het straks op neer. En dan komt er een onderzoek, naar allerlei instanties, die verantwoordelijk worden gesteld... Maar jeugd opvoeden? Ho maar...

Precies, voeding krijgen ze wel.. Maar waar die 'OP-' Gebleven is ?!?! :+

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:17

Hier komt het nog iets dichterbij aangezien het de neef is van de moeder van mijn vriend... Echt verschrikkelijk! Vooral als je bedenkt dat ze in augustus zijn vader hebben begraven na een hele korte niet te winnen strijd tegen kanker. En het ergste van alles dat er dan gemeld wordt dat ze max 3 jaar kunnen krijgen, omdat ze de jeugd nog een nieuwe kans willen geven... 3 jaar voor het beroven van iemands leven? Waar gaat het toch heen pfffff....

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:18

verschrikkelijk zeg..
levenslang opsluiten dit soort!!!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:21

Jeetje zeg, ik hoop dat ze flink gestraft worden!
Wat erg! :oo

Edit;
Ik lees net maximaal 3 jaar, dat vind ik echt te kort. Echt niet normaal dit en dan 3 jaar..... :n
Laatst bijgewerkt door Manon_vdv op 03-12-12 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:21

Laurier schreef:
Hier komt het nog iets dichterbij aangezien het de neef is van de moeder van mijn vriend... Echt verschrikkelijk! Vooral als je bedenkt dat ze in augustus zijn vader hebben begraven na een hele korte niet te winnen strijd tegen kanker. En het ergste van alles dat er dan gemeld wordt dat ze max 3 jaar kunnen krijgen, omdat ze de jeugd nog een nieuwe kans willen geven... 3 jaar voor het beroven van iemands leven? Waar gaat het toch heen pfffff....

Pffft dat is wel heel naar zeg...

En idd 3 jaar voor het beroven van iemands leven...
Hoezo nog een nieuwe kans geven, dit soort beesten verdienen geen 2e kans :n

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:24

Hij is nog NIET dood. Heeft de zoon zojuist bevestigd aan NOS. Wel gaat het verhaal nu dat hij klinisch dood zou zijn.

Hoe dan ook, er bestaat geen gepaste straf voor zulke gevallen :@.
Wat de knvb zegt met eerder begleiden klopt inderdaad, en die krijsende ouders enz ook aanpakken. In de kiem smoren en niet zoveel tollereren als nu gedaan wordt.
Scheidsrechter(jury) is een vrijwilligersbaan en zonder die mensen zouden ze niet eens kunnen voetballen of welke sport dan ook en iedereen die het beter weet moet er zelf eens gaan staan.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:26

Silly1972 schreef:
Lottexxx schreef:
Het kan in Almere.... Verschrikkelijk en dat voor gewoon een simpel spelletje :n. Van mijn part mogen ze die jongens flink aanpakken..

sorry, maar wat bedoel je met het kan in Almere?

Dat is het motto van Almere toch? Niet aanvallend ofzo, heb er zelf ook heel lang gewoond.

LindyH

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:26

ON > NM

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:30

ja inderdaad, maar ik vind de opmerking totaal niet passen in dit topic.
Je zegt wel, niet aanvallend bedoeld, maar het komt zeeeer negatief over naar Almere toe.
En of je er wel of niet gewoond hebt, slaat deze opmerking alsnog nergens op.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:34

Ashley5760 schreef:
Hij is nog NIET dood. Heeft de zoon zojuist bevestigd aan NOS. Wel gaat het verhaal nu dat hij klinisch dood zou zijn.

Wat de knvb zegt met eerder begleiden klopt inderdaad, en die krijsende ouders enz ook aanpakken. In de kiem smoren en niet zoveel tollereren als nu gedaan wordt.
Scheidsrechter(jury) is een vrijwilligersbaan en zonder die mensen zouden ze niet eens kunnen voetballen of welke sport dan ook en iedereen die het beter weet moet er zelf eens gaan staan.

Even voor de duidelijkheid: hij is WEL dood! We hebben zojuist tijdens het journaal het definitieve bericht gehad van de familie..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:41

Noukie schreef:
[VN] KNHS Tuchtcollege doet uitspraak inzake geweldsincident

voor de mensen die echt denken dat paardenmensen keurig zijn, altijd en overal...

Je moet al naar 2008 terug gaan om wat te vinden. Google eens op mishandeling en voetbal en kijk dan eens naar de hits.
Nogmaals, in onze sport is het een incident, bij voetbal helaas niet. Niet doen alsof er nooit wat gebeurt op en om de voetbalvelden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:42

[quote="Urbiezira"]Ik woon in dezelfde buurt als waar deze voetbalclub bij hoort, en wilde dus even wat melden.
quote]

en de rest .. denk jij nu echt dat de nederlanders een haar beter zijn? Echt niet. Kids krijgen met hun 4e (oke, misschien iets later) een sleutel en kunnen er in en eruit wanneer ze willen. Eten?? tja, geen zin in koken, haal maar wat op of... hee papa en mama gaan naar bed.. wat doe jij??? Kom op zeg! vroeger was het na de fabeltjes (wat trouwens 1 van de weinige kinderprogramma's was)krant naar bed, op tijd erin en op tijd (voor wassen, eten,poetsen ) eruit, maar zelfs dat is er niet meer bij. Kids moesten een goede nachtrust hebben rust reinheid en regelmaat, niet ruig restless en ruw. Als je vroeger een grote bek had kon je klappe krijgen en nee niet om je wat aan te doen maar om te laten voelen dat je nog maar een klein opdondertje was die heus wel wat mocht zeggen als het maar beleeft en met respect was. Heeft geen R met huidskleur of geloof te maken.

Het blijft te gek voor woorden. Heel erg veel sterkte voor de familie en naaste.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:49

Ashley5760 schreef:

Helaas is Richard wel overleden, één van de zoons heeft dat al meegedeeld aan het bestuur van Buitenboys.. :(

Ik blijf het echt onvoorstelbaar vinden.. En dan kunnen die snotjochies maar max 3 jaar krijgen.. Zulk soort tuig verdient imo geen tweede kans :n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:58

Noukie schreef:
Mijn hockeyteam werd vroeger door 2 vaders gecoacht. Als de twee vaders elkaar niet alles wensten wat los en vast zat omdat de meest favoriete positie naar de 'verkeerde' dochter ging, trokken de dames zelf elkaar wel de haren uit.,...
Is hockey dan een slechte sport?

Ik breng erg veel uur door op en rond het voetbalveld, en ben het helemaal eens dat er gestoorde idioten rondlopen. Maar die mensen hebben ook niets met voetbal te maken, waar je die ook neerzet, het zijn gestoorde idioten.
En Pipo, ik snap wat je zegt hoor. Er ís veel rotzooi. Er is ook héél veel moois. En ik kan echt zeggen, ik voel me 200% veilig bij eigenlijk alle wedstrijden waar ik kom.

hmm, wat ik eigenlijk wil zeggen: ik baal ervan dat er bij voetbal gewoon een groep idioten rondloopt die echt niet snappen dat wat zij doen niets met voetbal te maken heeft, waardoor die hele sport er bijzonder slecht op staat, terwijl er ook zóveel goede dingen zijn en er ook heel veel wel echt leuk is, zowel op amateur als op prof niveau. Al het goede valt bijna weg in de ellende

Helemaal mee eens. Jammer dat hierdoor het voetbal zelf weer in een kwaad daglicht komt te staan. Het is niet de sport die geweldadig is maar sommige mafketels die het weer voor de goede verpesten. En helaas heeft nu deze meneer het met zijn leven moeten bekopen. Ik hoop echt dat ze goed gestraft worden.

Voetbal is de grootste sport in Nederland. Dan is het ook niet gek dat er meer incidenten gebeuren dan in bijvoorbeeld de paardensport. Ik ben ieder weekend op het voetbalveld te vinden en ja er komt weleens wat gescheld voor, maar echt geweld heb ik zelden meegemaakt. Ik voel me net als Noukie gewoon veilig terwijl ik echt niet zo'n grote held ben.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:01

Gewoon 15 jaar opsluiten, dat moeten ze in dit land eens gaan doen, keihard straffen.. De volgende die aan het rellen slaat zal zich de consequenties herinneren van het vorige incident. Nu denken ze "ach, wat maakt het uit, ik kom er wel af met 50 uur prikken"
Nee, ga ze lekker beschermen want het zijn toch testosteronbommetjes, ze kunnen er niks aan doen. Hoepel toch op.. Denk eens aan zn nabestaande, dat is pas vreselijk..
De KNVB zegt doodleuk "we kunnen ze echt niet langer dan 3 jaar uit de KNVB zetten" Tuurlijk wel, ze zouden de eerste drie jaar helemaal niet meer in de maatschappij mogen meedraaien, laat staan een voetbalveld van dichtbij bekijken..

Stelletje slappe zakken in dit malle land.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:05

pipo schreef:
Urbiezira schreef:
Ik woon in dezelfde buurt als waar deze voetbalclub bij hoort, en wilde dus even wat melden.
quote]

en de rest .. denk jij nu echt dat de nederlanders een haar beter zijn? Echt niet. Kids krijgen met hun 4e (oke, misschien iets later) een sleutel en kunnen er in en eruit wanneer ze willen. Eten?? tja, geen zin in koken, haal maar wat op of... hee papa en mama gaan naar bed.. wat doe jij??? Kom op zeg! vroeger was het na de fabeltjes (wat trouwens 1 van de weinige kinderprogramma's was)krant naar bed, op tijd erin en op tijd (voor wassen, eten,poetsen ) eruit, maar zelfs dat is er niet meer bij. Kids moesten een goede nachtrust hebben rust reinheid en regelmaat, niet ruig restless en ruw. Als je vroeger een grote bek had kon je klappe krijgen en nee niet om je wat aan te doen maar om te laten voelen dat je nog maar een klein opdondertje was die heus wel wat mocht zeggen als het maar beleeft en met respect was. Heeft geen R met huidskleur of geloof te maken.

Het blijft te gek voor woorden. Heel erg veel sterkte voor de familie en naaste.

Pipo, als je mijn bericht opnieuw leest zal je zien dat ik helemaal niks heb tegen moslims of een andere geloofsovertuiging. Ik verdedig ze heilig. Ik suggereer ook niet dat dit onder de Nederlanders niet gebeurt, ik geef alleen aan dat het in deze buurt er zo aan toe gaat.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:22

Ik hoorde dat de knvb ook een spoedvergadering heeft op het moment.

Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat bij 'n "spelletje" voetbal er zoiets gebeurd. Het ergste is dat agressiviteit in de sport steeds meer wordt. Als je alleen al kijkt naar de supporters bij Ajax en Feyenoord is het niet heel gek dat er bij de amateursverenigingen een keer echt wat gebeurd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:28

Renee, hooligans zijn wat anders dan supporters

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:32

stef schreef:
Renee, hooligans zijn wat anders dan supporters

Dat weet ik, maar het gaat bij mij om het feit dat er dus overduidelijk mensen zijn die kosten wat het kost willen winnen en daarbij letterlijk over lijken gaan, of het dan als supporter/hooligan is of als speler. En de agressiviteit speelt al jaren bij het voetbal en daarom verbaasd het mij dus niet dat er in het amateurs voetbal een keer echt wat gebeurd.
Ook als ik kijk hoe vaak er een amateurs wedstrijd gestaakt wordt of dat de scheidsrechter plannen heeft om de wedstrijd te staken.