Wat ik wel rot vindt is, ik wordt in juli 16. En dan denk je eindelijk uitgaan,maaar..
De nieuwe regel zal hier in katwijk ook zijn dat je maar tot 12 uur uit mag

Geen idee of dat ook doorgevoerd wordt in het hele land.. ?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladylay schreef:Uiteraard gebeurt dat. Maar het verschil tussen Nederland en Amerika is extreem. Dat weet je alleen als je daar gezeten hebt en echt meegemaakt hebt.
Daarnaast zijn er veel wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan dat het gebruik juist extremer erdoor word in het geval drank, ook softdrugs.
Het is normaal, dus minder interessant. De feiten liggen op tafel.
Nies_ schreef:ladylay schreef:Uiteraard gebeurt dat. Maar het verschil tussen Nederland en Amerika is extreem. Dat weet je alleen als je daar gezeten hebt en echt meegemaakt hebt.
Daarnaast zijn er veel wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan dat het gebruik juist extremer erdoor word in het geval drank, ook softdrugs.
Het is normaal, dus minder interessant. De feiten liggen op tafel.
Mee eens. Ik stond af en toe ook zote kijken en dan zat ik nog nieteens tussen de studenten.
Bushokjes vernielen vergelijken met alcohol nuttigen vind ik ronduit dom. De alcohol doe je jezelf aan, bushokjes zijn niet jouw eigendom en heeft een ander last van.
Nies_ schreef:Dus? Is het mijn probleem dan dat ze comazuipen? Nee, dat ik het moet betalen is mijn "probleem". Al valt dat imo ook wel weer mee, maag leegpompen en klaar, zo duur kan dat niet zijn. Want dan krijgen we straks de discussie wie het gaat betalen als jij van je paard pleurt, je hoeft immers geen paard te rijden! Daarnaast was het volgensmij al aangegeven in dit topic dat de comazuipers niet eens zo zeer de 16/17-jarige zijn.
jorretje schreef:Net als met snoepen: Als een kind in zijn jeugd niet /weinig mag snoepen is de kans veel groter dat het later last krijgt van overgewicht door snoepen, dan als het kind wel mag snoepen.
Als je het kinderen verbied en met 18 kunnen ze er ineens vollop aan komen, precies als je als ouder niets meer te zeggen hebt, dan krijg je of kinderen die zich jonger stiekem klem zuipen of kinderen die net 18 zijn geworden en zich compleet in een coma zuipen, wat schiet je daarmee op?!
verootjoo schreef:Nies_ schreef:Dus? Is het mijn probleem dan dat ze comazuipen? Nee, dat ik het moet betalen is mijn "probleem". Al valt dat imo ook wel weer mee, maag leegpompen en klaar, zo duur kan dat niet zijn. Want dan krijgen we straks de discussie wie het gaat betalen als jij van je paard pleurt, je hoeft immers geen paard te rijden! Daarnaast was het volgensmij al aangegeven in dit topic dat de comazuipers niet eens zo zeer de 16/17-jarige zijn.
De ruiters kosten en vergelijking met comazuipers niet eens zoveel geld. Een comazuiper kost tussen de 700 en paar duizend euro. Statistisch gezien zijn het wel zo zeer de jongeren onder de 18 en dit aantal stijgt explosief de laatste jaren. In 2008 waren er nog 334 comazuipers en in 2010 684, en in 2012 is die aantal ws weer verdubbeld... En dan hebben we het alleen over de 18 minners. De 18 plussers zijn er maar een paar extra.
mang schreef:Boompje1985 schreef:Nou met het oog op coma zuipen bij jongeren vind ik het wel een goed idee ....maar of het in de praktijk ook zo uitwerkt heb ik mijn twijfels over.....
Comazuipen komt véél meer voor bij 20ers dan bij tieners.. Alleen bij tieners word er een hele issue van gemaakt omdat ze te jong zijn.
Nies_ schreef:Dus? Is het mijn probleem dan dat ze comazuipen? Nee, dat ik het moet betalen is mijn "probleem". Al valt dat imo ook wel weer mee, maag leegpompen en klaar, zo duur kan dat niet zijn. Want dan krijgen we straks de discussie wie het gaat betalen als jij van je paard pleurt, je hoeft immers geen paard te rijden! Daarnaast was het volgensmij al aangegeven in dit topic dat de comazuipers niet eens zo zeer de 16/17-jarige zijn.
amyyy55 schreef:Ik zit niet echt met het verbod, kan zonder drank ook lol hebben.
Wat ik wel rot vindt is, ik wordt in juli 16. En dan denk je eindelijk uitgaan,maaar..
De nieuwe regel zal hier in katwijk ook zijn dat je maar tot 12 uur uit mag![]()
Geen idee of dat ook doorgevoerd wordt in het hele land.. ?
joyce B schreef:Nies_ schreef:Dus? Is het mijn probleem dan dat ze comazuipen? Nee, dat ik het moet betalen is mijn "probleem". Al valt dat imo ook wel weer mee, maag leegpompen en klaar, zo duur kan dat niet zijn. Want dan krijgen we straks de discussie wie het gaat betalen als jij van je paard pleurt, je hoeft immers geen paard te rijden! Daarnaast was het volgensmij al aangegeven in dit topic dat de comazuipers niet eens zo zeer de 16/17-jarige zijn.
Er is een keer een interview geweest met een eerste hulp arts die de kosten voor had gerekend van het comazuipen. Dat was een behoorlijk bedrag, zou het terug moeten zoeken hoeveel schade precies.
Daarnaast namen die jongeren plaatsen in in de EHBO waardoor ze andere mensen niet of minder goed konden helpen.
Hij vond dat zeer kwalijk omdat je met coma-zuipen bewust je grenzen overschrijdt omdat het stoer is om zoveel te zuipen dat je "out" gaat... Dat is heel wat kwalijker dan dat je per ongeluk van je paard valt of per ongeluk een hockeystick tegen je hoofd krijgt, om maar wat te noemen. Doel van die sporten is niet jezelf of een ander in gevaar brengen of kwetsen met veel ellende en hoge maatschappelijke kosten tot gevolg.
Ik vind het triest dat er blijkbaar groepen mensen zijn die het stoer vinden om zulke dingen te doen en dat jongeren zo slap zijn dat ze gaan meelopen.
Als je een beetje verstand hebt en respect voor jezelf en anderen, dan ga je niet jezelf en anderen bewust schade toebrengen.
Dat er ouders zijn die hun kinderen aanzetten tot drinken van alcohol en roken van sigaretten of gebruiken van andere drugs, vind ik echt ontzettend triest en onverantwoord. Als je het beste wilt voor je kind, dan probeer je je kind te leren zo gezond mogelijk te leven en zo verstandig mogelijke keuzes te maken in het leven. Als je weet dat bij ongeboren baby's hersenschade ontstaat bij gebruik van alcohol en andere drugs en zuurstofgebrek bij roken, dan ben je of ontzettend verslaafd, of enorm egoïstisch als je niet stopt.
Net als ouders van kinderen die gewoon doorroken in huis en in de auto waardoor die kinderen, die nog afhankelijk zijn van hun ouders, in een ongezonde lucht op moeten groeien met grotere kans op gezondheidsproblemen.
En daar heb ik dan toevallig zelf ervaring mee omdat mijn vader rookte en dat in huis deed. Hoe vaak wij allemaal wel niet ziek waren, met medicijnen voor astma/Cara en kuren voor voorhoofdholteontstekingen... En hoe vaak ik niet rond liep met knallende hoofdpijnen.
Na uitgaan had ik ook altijd een flinke kater en keelpijn. Niet van de drank, want ik dronk zelden tot nooit, maar echt van die rook.
Pas toen dat roken in huis stopte omdat mijn vader buiten moest roken, toen ging het beter.
Mijn vader dronk thuis wel, vooral bier en af en toe sterke drank. mijn moeder zelden tot nooit want die kreeg hoofdpijn van bepaalde wijnen. Maar zij hebben ons in onze tienerjaren nooit alcohol aangeboden of voorgezet. Er werd gewoon niet aan ons geschonken. In plaats van wijn, kregen wij met kerst rode druivensap. Later met uitgaan (met 15 jaar mochten we voor het eerst uit naar de echte discotheek) hebben we ook nooit overdreven veel gedronken. Geen van ons kinderen.
Je hoeft er in mijn ogen helemaal niet zo'n nadruk op te leggen als ouders, als je uit gewoonte gewoon niet schenkt en ook niet vraagt of aanbiedt tot een bepaalde leeftijd en als andere ouders dat ook niet doen en je kunt het gewoon niet meer kopen in de winkel en in uitgaansgelegenheden, dan leeft het ook veel minder.
Overigens gebeurd heel veel geweld en vernieling onder invloed van alcohol. Zo leuk en gezellig is het dus allemaal niet perse als je grenzen, normen en waarden vervagen en je lontje korter wordt...
Nies_ schreef:Ik denk niet dat er iemand is die bewust gaat comazuipen.. Flink tempo sterke drank erin en ineens BAM daar lig je. Wil het niet goed praten, zeker niet, maar nu wordt het net gesteld of comazuipers zich bewust in coma zuipen.
Nies_ schreef:Ik denk niet dat er iemand is die bewust gaat comazuipen.. Flink tempo sterke drank erin en ineens BAM daar lig je. Wil het niet goed praten, zeker niet, maar nu wordt het net gesteld of comazuipers zich bewust in coma zuipen.
Vjestagirl schreef:Nies_ schreef:Ik denk niet dat er iemand is die bewust gaat comazuipen.. Flink tempo sterke drank erin en ineens BAM daar lig je. Wil het niet goed praten, zeker niet, maar nu wordt het net gesteld of comazuipers zich bewust in coma zuipen.
En in een flink tempo sterke drank erin gieten is niet bewust coma zuipen? Het is misschien niet met als doel om je coma te zuipen, maar ik denk dat het zoiets is als 'bungee jumpen zonder de lengte van het elastiek te controleren' ook niet als doel heeft om je nek te breken...