Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:57

ShauniBef schreef:
Juist ik??? Waarom?? Omdat ik "anders" ben? Net zoals die man??
Als je goed gelezen hebt, staat er ook dat ik het niet zo bedoel.. Ik kan er ook niks aan en dat jij het verkeerd opvat... ;)

Misschien om dat jij weet hoe het voelt om uitgescholden te worden met bepaalde uitdrukkingen tegenover Homo's.
Hoe voel jij je als mensen jou, p*tje, fl*kk*r of iets dergelijks noemen.
Persoonlijk keur ik dergelijke scheldnamen af en daarom gebruik ik ook dergelijke sterretjes.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 03-12-12 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:58

jeetje, das schrikken

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:03

papagroom schreef:
Ik snap al dat gezever over respect niet zo.
Respect is iets dat je moet verdienen,en niet automatisch krijgt.
Waarom zou je vanwege je geaardheid respect moeten verdienen?
Een andere geaardheid is voor mij geen enkel probleem,en wordt volledig geaccepteerd,,echter respect dwingt dat toch echt niet bij me af.

Je praat over twee verschillende betekenissen van het woord respect. Iemand respecteren kan, naast dat je tegen iemand opkijkt, ook betekenen dat je iemand niet als een inferior being behandeld vanwege zijn of haar beslissingen, of je het met die beslissingen eens bent of niet. Door iemand die de keuze heeft gemaakt vrouw te zijn een man te noemen of aan te spreken als 'hij' respecteer je die keuze niet en uit je je enorm kwetsend. Dat heeft niets met verkeerd opvatten te maken, iemand die kiest een vrouw te zijn IS een vrouw, geen omgebouwde man, geen verwijfde vent, en bewust kiezen een transgender met de verkeerde pronouns of het verkeerde geslacht aan te spreken is simpelweg grof.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:07

Killyenn schreef:
papagroom schreef:
Een andere geaardheid is voor mij geen enkel probleem,en wordt volledig geaccepteerd,,echter respect dwingt dat toch echt niet bij me af.

Je praat over twee verschillende betekenissen van het woord respect. Iemand respecteren kan, naast dat je tegen iemand opkijkt, ook betekenen dat je iemand niet als een inferior being behandeld vanwege zijn of haar beslissingen, of je het met die beslissingen eens bent of niet. Door iemand die de keuze heeft gemaakt vrouw te zijn een man te noemen of aan te spreken als 'hij' respecteer je die keuze niet en uit je je enorm kwetsend. Dat heeft niets met verkeerd opvatten te maken, iemand die kiest een vrouw te zijn IS een vrouw, geen omgebouwde man, geen verwijfde vent, en bewust kiezen een transgender met de verkeerde pronouns of het verkeerde geslacht aan te spreken is simpelweg grof.

Helemaal mee eens.

Zo ken ik nog wel 100 voorbeelden noemen waarmee je iemand onnodig mee kunt kwetsen en pijn mee kunt doen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:14

Wat een klootzak!! Niets ergers voor iemand als gevangen zitten in een lichaam wat voor hem of haar niet het juiste is. Dat hij er door geschokt is vind ik nog logisch, maar om zijn (ex-)vrouw vervolgens op een walgelijke manier zwart te maken: aanranding, ik had hem wat aangedaan etc. dat doe je niet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:17

xxCYNNxx schreef:
Kwanyin schreef:
En hoezo als hij er 20 jaar eerder achter was gekomen dan had hij nu in de bak gezeten? 20 jaar in de cel...nou das dus moord...lekkere vent zeg. Ben blij voor dr dat hij er pas achter kwam toen hij die spierziekte al een aantal jaren had, want zo te lezen had hij dr anders alsnog vermoord.

Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Hij bedoelt niet dat hij dan 20 jaar in de cel had gezeten. Hij is echter nu zo zwak geworden door zijn spierziekte dat hij haar niets aan kon doen (hij kan niet tegen haar op, zegt hij), maar 20 jaar geleden had hij nog niet zo'n last van de ziekte, en had hij haar dus wel iets kunnen aan doen.

(Ben het verder met je eens dat de man niet deugt in dit opzicht)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:19

Ik snap de reactie van de man wel. Dus hij deugt niet maar zijn vrouw wel die hem 20 jaar heeft voorgelogen?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:28

Hallo dan! Daar krijg je idd wel even de schok van je leven. :wow: Lijkt me ook echt niet makkelijk om te verwerken, heel triest zeg. Wat zul je daar verdriet van hebben. Dan onderga je toch echt een hele pijnlijke gewaarwording...

Vanuit de transgender gezien vind ik de situatie erg lastig om over te oordelen... Ik weet niet goed wat er allemaal achterzit voor die persoon, maar ik vind het hoe dan ook voor die persoon heel erg sneu, en heeft, lijkt mij, ook jaren en jaren met een grote last rondgelopen. Moet absoluut zwaar zijn geweest. Toch kun je zoiets als gezond denkend mens, een ander natuurlijk niet aandoen. :n Het gaat over grenzen, dat standpunt hoef ik zelf niet eens aan te twijfelen.
(Met alle respect hoor, ik heb zeker empathie voor transgenders, ook een aantal interessante docu's gezien. Die mensen hebben hun leven lang vaak een gevoel van identiteitsverstoring, al laten ze zich nog zo vaak aanpassen. Ik spreek zelf liever niet van 'ombouwen'.)
Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 03-12-12 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:31

Heb je het specifiek tegen mij, _AlMaraam_? Ik heb namelijk nog niet echt gereageerd in dit topic. Mijn reactie was eigenlijk puur bedoeld om een onduidelijkheid recht te zetten.
Ik zei er specifiek bij: "in dit opzicht", waarmee ik bedoelde dat ik het niet vind kunnen om iemand in elkaar te slaan (even kort door de bocht dat de man dat bedoelde). Ik begrijp de algehele reactie van de man zeer zeker wel, zou er zelf ook erg door aangeslagen zijn om in een leugen geleefd te hebben. Ik ben zelf van mening dat je zoiets wel moet zeggen tegen je partner, alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het niet zou doen omdat je bang bent dat mensen je afwijzen daarom. Maar ik ben zelf van mening dat je geen grote geheimen in een relatie moet hebben, vertrouwen en eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en die twee komen in deze situatie wel in het gedrang.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:38

Century schreef:
Heb je het specifiek tegen mij, _AlMaraam_? Ik heb namelijk nog niet echt gereageerd in dit topic. Mijn reactie was eigenlijk puur bedoeld om een onduidelijkheid recht te zetten.
Ik zei er specifiek bij: "in dit opzicht", waarmee ik bedoelde dat ik het niet vind kunnen om iemand in elkaar te slaan (even kort door de bocht dat de man dat bedoelde). Ik begrijp de algehele reactie van de man zeer zeker wel, zou er zelf ook erg door aangeslagen zijn om in een leugen geleefd te hebben. Ik ben zelf van mening dat je zoiets wel moet zeggen tegen je partner, alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het niet zou doen omdat je bang bent dat mensen je afwijzen daarom. Maar ik ben zelf van mening dat je geen grote geheimen in een relatie moet hebben, vertrouwen en eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en die twee komen in deze situatie wel in het gedrang.

Nee, ik heb het niet specifiek tegen jou maar over het algemeen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:17

Killyenn schreef:
papagroom schreef:

Natuurlijk is het wel een omgebouwde man, want ze had eerst een piemel
Dus het is wel een waarheid waar over gesproken wordt. Hoe je dat opvat is aan jezelf.

Het is dan wel onbeleeft om iemand zo aan te spreken. Een dikke vrouw zeg je ook geen 'dikke'' tegen. Maar dat betekent niet dat ze niet dik is.

Overigens vind ik dat iedereen lekker moet doen wat hij zelf wilt. Heb ik geen last van hoor. ..

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 02:41

Shirley schreef:
Saars schreef:
Het is niet zo moeilijk even na te gaan hoe een post kan overkomen...
Ik vind jou niet anders en die vrouw evenmin, want dan zou ik mijzelf en mijn hele vriendenkring zo moeten noemen. Zo bedoelde ik het dus zeker niet!
Ik ben gek op mensen die afwijken van de kleingeestige norm die heerst in onze samenleving, maar ik heb nooit begrepen waarom die mensen elkààr ook nog eens veroordelen.
Misschien was ik wat te snel met oordelen, ik las hier gewoon veel reacties die me deden schrikken.

Nu doe je eigenlijk wel een heel klein beetje hetzelfde ... nu noem je Shauni afwijkend van de norm en praten over "die mensen" vind ik ook niet zo respectvol -O-

( En wat Shauni betreft: het feit dat ze lesbisch is, is eigenlijk misschien nog wel het enige enigszins normale aan haar *\o/* )

Hé, hé! -O-
Ik noem haar afwijkend van de kleingeestige norm die er jammer genoeg is gegroeid in onze samenleving! Ik zeg ook dat ik gek ben op mensen die ervan afwijken, zoals ikzelf, want ik ben immers ook lesbisch, zoals ik in mijn tweede zin laat uitschijnen.
Ik wil helemaal niets verkeerds zeggen! :)

Papagroom, waar vraag ik dat hetero's respect moeten hebben voor holebi's? Iedereen moet respect hebben voor elkaar. Dat mist gewoon wat vaker tegenover mensen die (daar gaan we weer) afwijken van de norm die de samenleving ons oplegt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 02:47

Dus met "die mensen" bedoel je eigenlijk "wij" ?
Nou vooruit dan maar weer, het is je vergeven :(:) :)

Saars

Re: Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 02:58

Hmm, ja, als je 'die mensen' nog uit zijn context haalt klinkt het niet goed, maar daar moet je maar over kijken :)
Als ik 'wij' zeg, vind ik mezelf altijd slecht discussiëren. Alsof ik mijn eigen 'anders-zijn' elk moment als argument zal gaan gebruiken.
In elk geval sorry voor de post :o

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 03:21

Pff dat gezeur altijd respect hier respect daar.. Wat een onzin.. Laat elkaar lekker in zn waarden en dat komt van twee kanten uit :j Het doet me echt niets als mensen mij homo gay of flikker noemen.. Kan daar echt niet wakker van liggen en doe toch wel wat ik zelf wil... Als we allemaal maar het zelfde waren was het ook zo saai :j

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:10

Saars schreef:
Het is niet zo moeilijk even na te gaan hoe een post kan overkomen...
Ik vind jou niet anders en die vrouw evenmin, want dan zou ik mijzelf en mijn hele vriendenkring zo moeten noemen. Zo bedoelde ik het dus zeker niet!
Ik ben gek op mensen die afwijken van de kleingeestige norm die heerst in onze samenleving, maar ik heb nooit begrepen waarom die mensen elkààr ook nog eens veroordelen.
Misschien was ik wat te snel met oordelen, ik las hier gewoon veel reacties die me deden schrikken.

Eh...... Waarvan wijk ik af >;) ??

papagroom schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens :) !

Loretta schreef:
ShauniBef schreef:
Juist ik??? Waarom?? Omdat ik "anders" ben? Net zoals die man??
Als je goed gelezen hebt, staat er ook dat ik het niet zo bedoel.. Ik kan er ook niks aan en dat jij het verkeerd opvat... ;)

Misschien om dat jij weet hoe het voelt om uitgescholden te worden met bepaalde uitdrukkingen tegenover Homo's.
Hoe voel jij je als mensen jou, p*tje, fl*kk*r of iets dergelijks noemen.
Persoonlijk keur ik dergelijke scheldnamen af en daarom gebruik ik ook dergelijke sterretjes.

Waarom zou ik moeten weten hoe het voelt om uitgescholden te worden?? Dat weet ik niet.. Ik ben nooit uitgescholden omdat ik gay ben... :) .. En als dat wel zo was, kan mij het interesseren.. Ik ben wie ik ben.. En als iemand mij vies vindt oid, boeiend, ik lig er niet wakker van hoor :') .. Ik ben gelukkig zo. :)