Fries pestdrama na dood vriend Michi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Fries pestdrama na dood vriend Michi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:34

Ik heb 6 jaar lang met veel plezier daar op school gezeten. Goed er waren wat vervelende puberende jongens en een paar nare meiden, maar structureel pesten is in die tijd nooit aanwezig geweest. Leerlingen die te veel rottigheid uit haalden werden erop aan gesproken of zelfs van school gestuurd.

Maar het onderwijs is de laatste jaren heel erg achteruit gegaan. De goede docenten die ik destijds had, die al 30 jaar les gaven gingen naar minder uren, andere scholen of met pensioen. De vervangers kwamen zelden tot nooit op het niveau waarop ik les gehad heb. Dat is nu 6 jaar na mijn afstuderen nog steeds zo, als ik hoor hoe mijn broertje les krijgt is het om te janken.
Maar de zelfstandigheid komt volgens mij pas echt tijdens de bovenbouw naar voren. Onderbouw is nog wel vrij 'strikt'.

Ik vraag mij heel erg af hoe het hele verhaal is. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een leraar het gedrag toe staat. Ik kan mij wel heel goed voorstellen dat de link door de leraar niet begrepen is of de leraar geen orde in de klas kan houden. Je zou bijna lijfstraffen weer toe gaan staan en die pesters aan de oren naar buiten sleuren.

boedjang

Re: Fries pestdrama na dood vriend Michi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:44

vraag me dan ook af wat de taak als opvoeder is in deze, uiteraard is de school verantwoordelijk wat er daar gebeurt maar ik kan me niet voorstellen dat je met een correcte opvoeding zulke krankzinnige gedachten hebt en die ook nog durft te uiten, maar ja als grensrechters gewoon doodgeschopt worden dan is dit dus een van de vele momenten dat ik me schaam om een Nederlander te zijn. Heeft niets met lijfstraffen te maken , we moeten gaan inzien dat onze kinderen niet onze vrienden zijn, maar dat ze grenzen en regels en liefde nodig hebben

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:58

boedjang schreef:
vraag me dan ook af wat de taak als opvoeder is in deze, uiteraard is de school verantwoordelijk wat er daar gebeurt maar ik kan me niet voorstellen dat je met een correcte opvoeding zulke krankzinnige gedachten hebt en die ook nog durft te uiten, maar ja als grensrechters gewoon doodgeschopt worden dan is dit dus een van de vele momenten dat ik me schaam om een Nederlander te zijn. Heeft niets met lijfstraffen te maken , we moeten gaan inzien dat onze kinderen niet onze vrienden zijn, maar dat ze grenzen en regels en liefde nodig hebben

ja, alleen lijkt het wel dat als je je kind correct opvoedt dat hij dan juist de zwakke is die buiten de boot valt en dus gepest wordt. Als je je kind helemaal niet opvoedt, zoals tegenwoordig normaal is, dan heeft hij een toekomst. Hoe groter de bek, hoe beter.. Grensrechters in elkaar schoppen? het zal me niets verbazen als er een stel etters rondlopen die er nog respect voor hebben ook. Ik hoef al niet eens kinderen meer. Als ik mijn kind normen en waarden leer gaat ie zeker gepest worden.
klinkt misschien heel pessimistisch maar over een jaar of 10 is de maatschappij echt zo verloederd als je het mij vraagt.
:r

slaan moet je ze ~~}> in de tijd dat er nog geslagen werd gebeurde dit niet eens. en nee ik ben niet voor kindermishandeling. een tik mag best als het nodig is!