2005 schreef:Flyaway: Bedankt dat je het zelf zegt! Antwoorden in een discussie metis inderdaad een beetje kortzichtig, vind je niet? Ik probeer uit te leggen dat er op een snelweg altijd onverwachte dingen kunnen gebeuren, waardoor je snel ergens weg moet. Als iedereen om je heen 100 rijdt, zit je 'klem'. Als iemand invoegt, maar alle banen 100 blijven rijden kan het gebeuren dat je niet kan uitwijken voor diegene die invoegt. Als iemand voor je rijdt die 'gevaarlijk' rijdt (lees: niet opletten, slingeren, opeens remmen op de snelweg), is het erg fijn als je even kan inhalen, in plaats van constant er achter te blijven hangen. Als je in de dode hoek van een vrachtauto zit kan je die beter ook inhalen, dan er naast blijven rijden.
Verder zeur ik niet over de boetes hoor, het is alleen op dit moment niet veiliger omdat iedereen maar op zijn teller aan het kijken is. Een vijfbaansweg is naar mijn idee veiliger als links harder gereden kan worden dan rechts.
Echt helemaal mee eens, antwoorden in een discussie met

Vooruit, dan ook maar even inhoudelijk. Degene die invoegt moet zorgen dat hij een plekje vindt. Ruimte maken voor een invoeger is hoogst onverstandig. Dit is echt af te raden. Zelfs de rijksverkeerspolitie raadt af dit te doen. Het lijkt heel vriendelijk, maar is het niet, want je veroorzaakt daarmee een onrustig verkeersbeeld. En juist onrustige verkeersbeelden zorgen voor.... juist! Files.
Als je nu op de A2 in de dode hoek van een vrachtwagen zit, kun je gewoon een baantje opschuiven, die rijdt namelijk net zo hard, dus hoef je niet eens in te halen! Zelfde voor de gevaarlijke automobilist. Handig hé? Gewoon even een baantje opschuiven, dan heb je er ook geen last van. En voor de tijd maakt het niet uit, die andere banen gaan niet sneller of langzamer, iedereen rijdt 100km/h! Dus inhalen hoeft niet. Scheelt ook weer in de brandstofkosten, een constante snelheid is beter voor je verbruik. En met de huidige economische en politieke situatie is iedere bezuining welkom, vind je niet?
Poeh, je zou er haast gefrustreerd van raken zeg